Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

^ Juuri näin :) Mäku suosittelen aina kaikille ulkopaikkakuntalaisillekki et menee HOOKkiin jos on täällä päin :)

E. Kuten Pyr0lle ;D

^ Juuri näin :) Mäku suosittelen aina kaikille ulkopaikkakuntalaisillekki et menee HOOKkiin jos on täällä päin :)

Sama. Tampereella vierailevat ei ehdi muuta tehdä kun syödä, jos minä järjestän tekemiset. Täällä on noita must-eat-paikkoja lyhyemmälle reissulle riittävästi: Hook, American Diner, Pyynikin näkötornin munkkikahvit ja Tapolan mustamakkarabaari Lielahdessa.

Kokemukseni Tampereelta rajoittuvat Pispalaan ja Akateemiseen kyykkään :) paikka vaikuttaa kuitenkin aika kivalta mestalta ja ihmisillä tuntuu olevan aika jees asenne.

Anteeksi purkaus mutta ei juma esimieheni on raskas tyyppi. Miksi se haluaa tietää kaiken ihmisten elämästä?! Huono puoli yhteisissä työhuoneissa..

Mä en oo ikinä ymmärtänyt mikä siinä Hookissa on muka niiiin mahtavaa. Mä vannon Siipparien ja Speakeasyn nimiin.
Pitäisköhän lähtee viikonloppuna siiville pitkästä aikaa. :kuola: Eihän tässä oo taas pariin viikkoon tullut käytyäkään.

Ja mustamakkara kuuluu syödä torilla.

Kokemukseni Tampereelta rajoittuvat Pispalaan ja Akateemiseen kyykkään :) paikka vaikuttaa kuitenkin aika kivalta mestalta ja ihmisillä tuntuu olevan aika jees asenne.

Tuo asenne riippuu vähän siitä, mistä päin itse on. Ok, olet kyykässä ollut, niin yliopistoihmiset on sentään normaalia tamperelaista avoimempia, joten ymmärrän. Mutta ainakin itselle oli pari ekaa shokkia, kun tänne joskus ihan juoniorina muutin: 1) kaupat aukeaa myöhemmin 2) ihmiset on ihan älyttömästi vähäpuheisempia, eivätkä hymyile niin paljoa. Omasta mielestä tamperelaiset on suomalaisista vähäpuheisimpia, ja toisaalta huomaa yliopistomaailmassakin, kuka on muuttanut opiskelemaan tänne muualta ja kuka ei. Tuon huomaa vielä paremmin, kun käy kotipaikkakunnalla Lappeenrannassa, jossa ihmiset on aivan älyttömästi avoimempia ja iloisemman oloisia. Mutta Tampere on hyvä kaupunki toki, päätynyt Suomen parhaaksi (huom. Turkua paremmaksi).

Lukiossa aikoinaan kemianopettaja kertoi muuten hyvän esimerkin suomalaisesta käyttäytymisestä. Opettaja itse oli jenkeistä, mutta puhui siis hyvää suomea yms. Käsiteltiin noita atomin elektronitasoja, jossa elektronit ensin täyttävät yksittäiset paikan, ja sen jälkeen vasta alkavat muodostamaan elektronipareja. Tämä opettajahan kutsui ilmiötä "tamperelainen bussi-ilmiöksi": ensin jokainen täyttää parillisista paikoista vain ikkunanpuolisen paikan, jonka jälkeen vasta aletaan istumaan tuntemattoman viereen. Muistan varmaan tuon jutun loppuikäni, vaikken sillä mitään ole opinnoissa tehnytkään.

EDIT:
Mä en oo ikinä ymmärtänyt mikä siinä Hookissa on muka niiiin mahtavaa. Mä vannon Siipparien ja Speakeasyn nimiin.
Pitäisköhän lähtee viikonloppuna siiville pitkästä aikaa. :kuola: Eihän tässä oo taas pariin viikkoon tullut käytyäkään.

Siipiweikot on kyl kanssa ihan ok, mutta Speakeasyn siivet jää minusta kakkoseksi Hookille. Ei ole ihan yhtä maukkaita ja mehukkaita. Mutta Speakkareissa oli se hyvä puoli, että siellä oli (taitaa olla vieläkin?) se Kymppitiistai: sai syödä siipiä niin paljon kuin jaksaa 10e:llä. Niitä minulla meni joku 45-50 siipeä aikoinaan, mutta hyvää se aikansa oli.

Voisi katsoa jos loppukesästä ottaisi jonkun minimiitin Tampereelle siipien merkeissä?

Lähtäänpä reenaamaan jalat. Iltapäivästä sitten puistoon ja patioille (ei, ne eivät ole terasseja ;)) hyvässä seurassa. Life's peachy :haart:

[video=youtube_share;IWp7ipOQ800]http://youtu.be/IWp7ipOQ800[/video]

Niin no. Itsehän olen Helsinki-Espoo akselilta, joten ei kovinkaan kauas tarvitse mennä että ihmiset alkavat vaikuttamaan avoimemmilta. Enkä ole ikinä joutunut tilanteeseen, että olisin ollut Treella yssisseni, vaan aina kavereiden kanssa, jotka nyt sattuvat olemaan Tampereelta kotoisin.
Tai ehkä olen vain niin puhelias, etten ole huomannut jos ne eivät olekaan olleet niin avoimia :D

Siipiweikot on kyl kanssa ihan ok, mutta Speakeasyn siivet jää minusta kakkoseksi Hookille. Ei ole ihan yhtä maukkaita ja mehukkaita. Mutta Speakkareissa oli se hyvä puoli, että siellä oli (taitaa olla vieläkin?) se Kymppitiistai: sai syödä siipiä niin paljon kuin jaksaa 10e:llä. Niitä minulla meni joku 45-50 siipeä aikoinaan, mutta hyvää se aikansa oli.

Voisi katsoa jos loppukesästä ottaisi jonkun minimiitin Tampereelle siipien merkeissä?
Sticky Wingers oli kyllä hyvää, tai ainakin mun kokeilemat crispyt.

Ai mutta hei Tamperelaiset, olisiko jotain kivoja vinkkejä minne mennä viikonloppuna?

Sticky Wingers oli kyllä hyvää, tai ainakin mun kokeilemat crispyt.

Katos, ilmeisesti aika uusi paikka? Pitää käydä tesmailemassa.

EDIT:
Ai mutta hei Tamperelaiset, olisiko jotain kivoja vinkkejä minne mennä viikonloppuna?

No tossahan noita ruokapaikkoja oli. Muuten on paikallisena aika hankala neuvoa, kun ei ole tullut tarvetta monelle palvelulle. Meinaan joskus olen esitellyt paikkoja ulkopaikkakuntalaiselle, jolla on ollut turistikartta mukana Tampereesta. Lopputuloksena olen oppinut siitä kartasta enemmän, mitä olen pystynyt näyttämään. Tähän asti tosin meikän oppaantehtävät on ollut helppoja, kun tämän ikäluokan jengillä on 2 asiaa, mitä ne haluaa nähdä kaupungista: 1) ruokapaikka 2) yökerho.

Ilmeisesti muuten taidemuseoitakin täällä on muutama. Eipä ole ollut tarvetta.

Mikään ei niin harmita kuin se, ettei Jklässä ole siipibaaria. Oli Hook joskus mutta ei ollu kauaa. Joudun kohta ajaan Tampereelle/Ylöjärvelle pelkästään niiden helvetin hyvien siipien takia.

By the way, vedän ton vasemman jalan kohta juurineen irti, voi perkele. Aamuaerobinen melkein kivaa kun sadan metrin jälkeen pistää polveen heti kunnolla, sit kun saat psyykattua ittes, että ei se oo oikeesti polvi vaan säteilee vaan jostain, niin lonkkaan sattuu. En ymmärrä tuota lonkkaa. On tosi vaikea enää venytellä vasenta pakaraa/ ulkoreittä kun ei saa jalkaa tohon eteen silleen jännästi. Viime viikolla rupesin kyykkytreenin yhteydessä normaalisti pumppaavia venytyksiä tekemään niin hyvä etten karjassu keuhkoja pihalle. Kevyt kipu. Mitähän tolle keksis?

Sticky Wingers aukes joskus alku keväästä. Tuttu jo kerkisi haukkumaan palvelun jäätävän hitaaksi, niinpä ei ole tullut testattua itse (vielä) sitä paikkaa.

Särkänniemessähän on pakko käydä kerran kesässä. Koskenrannan ja näsinpuiston kautta sinne vaan veivattavaksi vaahtokarkki, jos ei kauheesti sada. :)

Edit. Tervetuloo siiville Kaira. Lähden seuraksi ihan koska vaan. :D

Moi söpöliinit.

Perkele mie siivosin. Ansaitsisin mitallin.

Mitalia et kuitenkaan ansaitse. Senkin väärinkirjoittaja.

Sticky Wingers aukes joskus alku keväästä. Tuttu jo kerkisi haukkumaan palvelun jäätävän hitaaksi, niinpä ei ole tullut testattua itse (vielä) sitä paikkaa.

Noissakin kannattaa muistaa, että kävikö kaveri sillon lähes heti kun paikka on avattu, jolloin saattaa vielä olla alkukankeutta/ niin helvetisti porukkaa paikalla, että kestää vähän kauemmin.

Särkänniemessähän on pakko käydä kerran kesässä. Koskenrannan ja näsinpuiston kautta sinne vaan veivattavaksi vaahtokarkki, jos ei kauheesti sada. :)

Ei se Särkässä käyminen niin helppoa ole. Viimeiset 5 vuotta on ollut projektina käydä, mutta ei ole onnistunut. Tänä kesänä on "no nyt menen!", ennen kun kuulin paljonko rannekkeen hinta nykyään on.

Back
Ylös Bottom