Sonisphere 2012 - Kalasatama, Helsinki - Maanantai 4.6.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Eilen oli vielä lippuja myynnissä. Osto / Myynti / Vaihto palstalta saattaa löytyä lippuja.

Eilen oli vielä lippuja myynnissä. Osto / Myynti / Vaihto palstalta saattaa löytyä lippuja.

No lipuista tämä ei ole kiinni vaan työt haittaavat harrastuksia ja vapaa-aikaa. Huomenna pitää olla klo 5.45 jo töissä joten ei tässä kerkee kunnolla käydä helsingissä ja keritä viellä takaisin kotiin. Hieman tietenkin tässä jo iän tuomaa laiskuuttakin.

Mutta katsoin sivusilmällä tuon lauantain keikan ja se kyllä jo korvasi menetyksen. Nyt sitten loaderit otettu ja kohta salille. Siellä sitten antaa radiorockin soida ja kuunella fiiliksiä sen kautta.

No lipuista tämä ei ole kiinni vaan työt haittaavat harrastuksia ja vapaa-aikaa. Huomenna pitää olla klo 5.45 jo töissä joten ei tässä kerkee kunnolla käydä helsingissä ja keritä viellä takaisin kotiin. Hieman tietenkin tässä jo iän tuomaa laiskuuttakin.

Mutta katsoin sivusilmällä tuon lauantain keikan ja se kyllä jo korvasi menetyksen. Nyt sitten loaderit otettu ja kohta salille. Siellä sitten antaa radiorockin soida ja kuunella fiiliksiä sen kautta.

Lomat olisi pitänyt tammikuussa päättää ja itse nappasin ne myöhemmäksi. Nyt vähän oon kade ja harmittaa, mutta ei voi mitään. Ei kaikkeen kerkeä, mutta on tänä kesänä vielä festareita ja keikkoja jäljellä. Ja ei tosiaan ole tähän liian korkeat lipunhinnat, kattaus on niin kova.
Vähän mielessä, että Metallica voi olla jotenkin "hengetön", liukuhihnalta kun takovat keikkoja. Mutta ainakin Machine Head, Gojira ja Amorphis takoo energiaa senkin edestä. Ei vesisadekaan haittaa siinä.

Ei muuta kuin hyvää sonispherea pakkiksen väelle, ketkä paikan päälle pääsevät.

Kiitos MetallicA

:rock: 47000 ihmstä ei voi olla väärässä. :) 10 tallican keikkaa tullut nähtyä ja settilista kyllä maistui :rock:

1. Hit the Lights
2. Master of Puppets
3. The Shortest Straw
4. For Whom the Bell Tolls
5. Hell and Back

6. The Struggle Within
7. My Friend of Misery
8. The God That Failed
9. Of Wolf & Man
10. Nothing Else Matters
11. Through the Never
12. Don't Tread On Me
13. Wherever I May Roam
14. The Unforgiven
15. Holier Than Thou
16. Sad But True
17. Enter Sandman

ENCORE
18. Fight Fire with Fire
19. One
20. Seek & Destroy

Kyllä tuo Metallica ja sen fanit on kyllä aika hengettömiä, ois voinnu ottaa kersankin keikalle mukaan ihan hyvin, ei niinkuin mitään meininkiä missään. Joku tuossa aiemmi totesikin, että Gojira, Amorphis ja MH varmaan tuovat sitä energiaa ja näin se kyllä vähän tuntui olevan, tai ainakin Amorphis yllätti positiivisesti. Tuntui löytyvän näyttämisen halua ja "uusi" laulaja on kyllä loistava, oli ensimmäinen keikka "uuden" laulajan luotsaamana jonka näin.

Metallica veivasi hyvin, ei siinä mitään, mutta ei tuosta oikein mitään jäänyt käteen. 47000 ihmistä seisoo ja välillä taputtaa ja heiluttelee vähän käsiään kun bändi skulaa ja kaikilla on tosi fantsua. Ei mitään vaaraa, tai paheista niinkuin rokissa kuuluisi olla. Snake Pit oli hyvä veto kaivaa haudasta, mutta siihen ne yhtymäkohdat 90 luvun alun keikkoihin sitten jäikin.

Nojoo, en oikein tiedä mitä odotin Metallicalta, mutta nyt jo useamman viime aikaisen keikan nähneenä on pakko todeta etten ikinä tule sitä saamaan mitä nyt sitten kaipaisinkin (Seattle 1989), joten parempi jättää jatkossa väliin. Näin sanoin jo viimeksikin, mutta silloin olin selvinpäin ja nyt koitin korjata asiaa sopivalla määrällä promilleja, mutta ei se nyt kuitenkaan tuntuna jeesaavan.

Pitänee mennä Slayerin keikalle.

Kyllä tuo Metallica ja sen fanit on kyllä aika hengettömiä, ois voinnu ottaa kersankin keikalle mukaan ihan hyvin, ei niinkuin mitään meininkiä missään. Joku tuossa aiemmi totesikin, että Gojira, Amorphis ja MH varmaan tuovat sitä energiaa ja näin se kyllä vähän tuntui olevan, tai ainakin Amorphis yllätti positiivisesti. Tuntui löytyvän näyttämisen halua ja "uusi" laulaja on kyllä loistava, oli ensimmäinen keikka "uuden" laulajan luotsaamana jonka näin.

Metallica veivasi hyvin, ei siinä mitään, mutta ei tuosta oikein mitään jäänyt käteen. 47000 ihmistä seisoo ja välillä taputtaa ja heiluttelee vähän käsiään kun bändi skulaa ja kaikilla on tosi fantsua. Ei mitään vaaraa, tai paheista niinkuin rokissa kuuluisi olla. Snake Pit oli hyvä veto kaivaa haudasta, mutta siihen ne yhtymäkohdat 90 luvun alun keikkoihin sitten jäikin.

Nojoo, en oikein tiedä mitä odotin Metallicalta, mutta nyt jo useamman viime aikaisen keikan nähneenä on pakko todeta etten ikinä tule sitä saamaan mitä nyt sitten kaipaisinkin (Seattle 1989), joten parempi jättää jatkossa väliin. Näin sanoin jo viimeksikin, mutta silloin olin selvinpäin ja nyt koitin korjata asiaa sopivalla määrällä promilleja, mutta ei se nyt kuitenkaan tuntuna jeesaavan.

Pitänee mennä Slayerin keikalle.

Juu,

Eihän sitä 80-luvun kiukkua enää takaisin saa (Helsingin jäähalli 25.10.1988) Bändi on muuttunut : Miljonäärinä on vaikeaa olla uskottavia. Garage Days on Tallican kohdalla takana. Silti paskinkin keikka on parasta...

...Mitä Slayeriin tulee, niin välispiikkejä on ainakin vähemmän...:D...Tarvii varmaan mennä Provinssiin tarkastamaan kesän kunto. Toki J.H on poissa lavalta ja Gary Holt olisi mukava nähdä...Ihan OK vetoja on vedellyt...

edit:

Provinssi: Sunnuntai
JUSTICE LIVE (FR) | MASTODON (US) | SLAYER (US) | EWERT AND THE TWO DRAGONS (EST) | THE GASLIGHT ANTHEM (US)
CARNALATION | DANNY | ELOKUU | FREEMAN | HEBOSAGIL | JUKKA POIKA & SOUND EXPLOSION BAND | KAUKO RÖYHKÄ & NARTTU | LAPKO | MICHAEL MONROE | NOTKEA ROTTA | RECKLESS LOVE | MONSP PRESENTS: KEMMURU, RUUDOLF, KARRI KOIRA, STEEN1, GASELLIT, LOOST KOOS, RUGER HAUER, SOLONEN, JVG

Tuonne sitten vaan Hit & Run...Onpa hirveää paskaa kasattu koko päiväksi...:rolleyes: Mastodonkin jo niin nähty...
Slayer päälavalla 20:30

Noi vanhojen läskien bändit on kyllä ihan kauheita, tai lähinnä se meno keikoilla on kauheeta. Yleisö tuntuu olevan lähinnä jotain yritystyyppejä, siellä sitten seisoskellaan ja ihmetellään, hillityt teatteritaputukset sitten biisien välissä.

Gojira oli päivän paras, tosin keikka oli ihan liian lyhyt.

Adam Duce (MH):
DSC00704-2.webp

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuskinpa nyt kellekään tulee yllätyksenä että Metallica ei ole enää 90-luvun vaihteen vedossa, Äijäthän alkaa olee jo viiskymppisiä. Pisteet siitä silti että jaksavat vetää energisen shown joka kerta ja Larssikin vielä onnistuu jotenkin niitä tuplia polkemaan, tuskinpa tulevat enää montaa vuotta rundaamaan. Itselle Metallica on aina se suurin ja kaunein, oli nykymeininki sitten mitä tahansa.Tyhmää ampua äijiä alas sen takia että ovat miljonäärejä, siihen on helvetin hyvä syy miks jannut on takonu fyrkkaa niin perkeleesti! Aina kun äijät tulee tänne niin kattomaan mennään!

Yleisö tuntuu olevan lähinnä jotain yritystyyppejä, siellä sitten seisoskellaan ja ihmetellään, hillityt teatteritaputukset sitten biisien välissä.

Täähän on just parasta. Voi lähteä katsomaan metallikeikkaa ilman metallikansaa, välittämättä siitä minkäväriset kengät on jalassa tai huppari päällä.

Mun mielestä Metallicalla oli hyvä show. Vaikka ikä painaa niin kyllä ne vieläkin vetää hyvin. Ehkä parinkymmenen vuoden päästä käyn taas tsekkaamassa niiden keikkakunnon. Kaikki muut bändit oli silkkaa sontaa, tää olis ihan hyvin voinut olla pelkkä Metallican keikka.

Yleisö tuntuu olevan lähinnä jotain yritystyyppejä, siellä sitten seisoskellaan ja ihmetellään, hillityt teatteritaputukset sitten biisien välissä.

Tähän viitaten oli snadisti yllätys mulle itselleni. Mä oon käynyt vaan metallibändien yksittäisillä keikoilla, ja festareista lähinnä TUSKAssa, joten Sonisphere oli hieman erilainen kokemus. Hillitty ja rauhallinen jos näin voisi sanoa.

Gojira ja Machine Head veti hyvin, ja kyllä Metallicakin rokkasi, mutta oikein tuntui että loppua kohti paikalle valui kaikkia 40-60v nörttejä jotka joskus villissä nuoruudessaan ovat fanittaneet Metskua. Yleensäkin todella nyhverön näköistä ja oloista jengiä oli paikalla, eikä mitään hullua revittelyä nähnyt missään.

Eniveis, hyvin veti ja keikan olisi voinut kuunnella himasta käsin. Niin kovaa soi ja kauas kaikui :thumbs:

Oli se Machine Head ihan vaan seittans kova! Illan paras keikka IMO. Gojiraa kyllä kustiin silmään ja kunnolla, tyypit soittaa tyyliin puol tuntia.

Nyt jälkikäteen voisin sanoa, että oli surkea peliliike maksaa iso läjä hilloa siitä, että saa kuulla livenä Blackin. Luulenpa, että mun Metallica-keikkailu jää kolmeen nähtyyn keikkaan ellei ne nyt satu tekemään Ride The Lightning -kiertuetta.

En nyt oikein ymmärrä miksi metallikeikalla ei saisi käydä jos vaikka näyttääkin yritystyypiltä ja ikää on vaikka 60v jos siitä musiikista diggaa. Tottakai se näissä massatapahtumissa näkyy että pertti perusinsinööriä on paikalla sankoin joukoin ja muutenhan tapahtumaa olisi edes mahdotonta myydä loppuun. Järjestelyt ei ilmeisesti taaskaan kovin hyvin toimineen anniskelun ja muun oheistoiminnan osalta mutta kun itse keskityin vain siihen musiikkiin niin nuo eivät haitanneet.

Amorphis ja Machine Head vetivät varsin hyvät perussetit. Amorphikselle plussat vanhojen örinäbiisien näinkin suuresta määrästä setissä. Metallica oli aika paska. Settilistahan oli aika hyvä mutta tuo soitto oli todella kauheaa kuultavaa. Silti tuntui jengiin uppoavan täälläkin nähtyjen hehkutusten perusteella. Aivan järkyttävä kontrasti bändien soitossa illan kahden viimesen esiintyjän osalta. Kolmas ja viimeinen kerta kun tuosta paskasta livenä maksan. Kuuntelee levyltä tai katselee vanhoja livejä niin ei tule tuota sanoinkuvaamatonta myötähäpeää mitä tuo tissinläpsyttely sai taas eilen aikaan.

jep, mua kanssa ihmetyttää toi asenne että pitää olla tietynlainen että kuuluu joukkoon ja saa kuunnella metallia, rokkia, punkkia tai ihan mitä vain muuta. Mä ihan vittuillakseni puen metallikeikoille jotain muuta päälle kuin mustaa ja nahkaa :) Ei mun ulkoasu musiikista nauti vaan minä itse :P

Omaan kommenttiini voin tarkentaa sen verran että ei mua haittaa millaista porukkaa keikoilla on. Hienoa että musiikki kelpaa monenlaiselle tallaajalle ja ne Pertti-Perusinsinööritkin saapuu paikalle. Ainoa minkä tuossa koen ongelmaksi on tunnelman puuttuminen. Silloin kun väki on liian hillittyä, on harmi vaan meno myös hillittyä. Itse tykkäisin ronskimmasta ja räyhäkkäämmästä otteesta festarikansankin puolelta (siis sanan positiivisessa merkityksessä), eikä tunnelmaa kauheasti kohota valkoisissa kauluspaidoissa ja beigeissä suorissa housuissa seisoskelevat patut jotka ovat hieman sillä asenteella että "älkääs tyrkkikö/tönikö" ja biisien välissä annetaan jotkut teatteritaputukset. Se siis voi vaikuttaa ihan yleiseen fiilikseenkin.

Se ei ole ongelma että joku on iäkäs tms. Sellaiselle annan rispektiä ja kaiholla muistelen 50+ ikäistä matikanopettajaani joka kesäfestareilla heilui Mötorhead-logoisessa farkkuliivissä kaljatuoppi kädessä, ja veti hevimerkit iloisesti hymyillen. "Soittakaa Paranoid!"

Metallica oli ihan jees, ei silti niin kova että uudestaan näkisin noin paljon vaivaa keikan takia. Kaikki vähemmän hitit biisit tuntu lähinnä fillereiltä setissä, eikä niissä ollu minkäänlaista tunnelmaa. Noh, tulipahan nähtyä ja olihan se One aika hieno :)

Back
Ylös Bottom