En ees edes muista mitä olen selittänyt kahvikuppien ohessa. Heitä joku viesti minkä olen tehnyt.
Nyt en ole vähään aikaan tilannut papuja, pitäis tilata taas. Olen valinnut kaupasta viimeaikoina kaikista erikoisimman suodatinsumpin, vaikkakaan ne ei ikinä matsaa tuoreiden jauhettujen papujen kanssa, mut ajaa asiansa. Latteja ja capuja en ole himassa veivannut vähään aikaan.
Kaikki kahvit ovat lähes aina hyviä, koska mielestäni kahviin kuuluu olennaisesti koko miljöö, valmistus, tarjoilu, seura, lisukkeet jne jne. Jopa hetki jolloin kahvi juodaan, voi vaikuttaa siihen kokemukseen postiiviisesti. Otetaan nyt vaikka esimerkki hienoimmasta kahvilasta, jossa taitava barista veivaa upean capun, tiedät että se on täyttä priimaa ja juot sen erilaisessa mielentilassa kuin esim kahvin jossain huoltsikalla. Jos siis pysymme tässä laatikossa, joka koskee sitä kahvihetkeä, voi se olla ihan merkittävä nautinto oli se kahvi sitten missä tahansa. Kokonaisuudessaan en tarkoita, että kahvilla olisi mitään tekemistä ihmisen mielentilan kanssa, mutta puhun nyt ihan pelkästään siitä itse toimituksesta.
Viitaten tuohon laadukkaaseen capuun, voi myös hieman pohjaan kärähtänyt sumppi toimia oikeassa tilanteessa oivallisesti. Oot jossain perseessä vaikka nyt sienestämässä(tuli vain mieleen, vihaan sieniä), saanut mukavasti sieniä, metsässä leijailee mukava kostea Suomen kesäaamu. Olet tuntitolkulla painanut siellä ja törmäät randomiin papparaiseen joka keittelee sumppia keskellä ei mitään. Ukko(olkoon nimi nyt vaikka Pertti Munapirtti) sulle nuotiolla keittämänsä aidon pannupahvin. Se on periaatteessa ihan paskaa, poroja tulee suuhun, maistuu laaman perseelle, pavut jotain 4 vuotta vanhaa Gevaliaa, mut vittu se toimii silti. Se höyryää kivasti ja tuoksu leijailee vienon suvituulen siivin kohti lahdenpoukamaa, olet tyytyväinen.
Kapselikahvikin voi toimia vaikka ei mitään superia olekaan. Esim olet jossain messuilla ja mistään ei sa sumppia, painat kainalo täynnä esitteitä ja huudat mielessäsi "MISTÄ TÄÄLLÄ SAA JUMALAUTA SUMPPIIIIIIII???". Yhtäkkiä edessäsi on joku Mycafe-höpönlöpoön ständi ja nätti messutyttö silmiä räpytellen tekee sulle paskanmakuisen kapselikahvin, badaboom, se maistuukin hyvälle.
ps. en vittu ikinä menis sienestään, saati keskelle metsään muutenvain hengaamaan, eikä kyllä kiinnosta suvituuletkaan hevonvittua, teen kahvini ite tai ostan sitten osaavasta paikasta. Mut noin niinkuin ajatuksena kahvin maailmasta, kahvi maistuu aina hyvälle.