En tiedä, olenko vain niin huono tuomaan ajatukseni esille, vai etkö sinä vain halua ymmärttää. Minä tuen 100% tutkimuksia ja tiedettä, minua ei haittaa, vaikka Jumalan olemassa olo todistettaisiin fiktioksi. Minua ei haittaa mikään totuuden julkituominen, minä en yritä estää ateisteja etsimästä vastauksia luonnollisilla selityksillä.
Minä en koe uskoani uhatuksi, vaikka kaikki maailman varat laitettaisiin tieteelle ja tutkimuksille, jotka voisi todeta Jumalan hyvin epätodennäköiseksi. Jos Jumala on olemassa, ei tiede saa minua koskaan muuttamaan kantaani. Jos Jumala on fiktiota, saatan vanhoilla päivilläni tulla ateistiksi, jos tutkimukset löytävät erittäin mullistavia tieteellisiä faktoja.
Mistä perseestä siis revit sen, että yritän turvata kristinuskon asemaa ja kieltää tieteellisiä faktoja. En missään. Mistä vitusta revit väitteen, että minä yritän jarruttaa tieteen tutkimuksia.
Vituttaa kun laitat sanoja suuhuni.
Ja miten edes kehtaat kritisöidä kantaani siihen, että sanoin, ettei kukaan ihminen tule tietämään vastauksia kaikkeen.
Katsoin erään britti keskusteluohjelman YouTubesta, siinä oli joku kvantifysiikan expertti ja joku katolinen fyysikko. Kun tämä katolinen fyysikko heitti ihan asiallisen kysymyksen tällä ateistiprofessorille (pahoitteluni, en muista tätä kysymystä), niin ateistiprofessori antoi hyvin asiallisen vastauksen: "Minua ei hävetä myöntää, etten tiedä. Minun teoriani ei ole saanut tähän kysymykseen vastausta, eikä tiede ole vastannut tähän kysymykseen mitenkään. Me emme tiedä, mutta uskon, että niin ja niin se on. Minua hävettäisi ainoastaan, jos tietäisin, etten tiedä, mutta esittäisin tietäväni. Minua hävettäisi jos toisin esille tuulestatemmatun teorian faktana. Se ei aja kenenkään oikeutta tai etuja"
Luonnollisesti tuo vastaus kelpasi, niin ateisteille kuin kristityille. Varmasti myös sinä pidät vastausta hyvänä. Eikö ole jännää, että kun minä kristittynä sanon täysin samanlaisen vastauksen, hieman eri sanoin, lyttäät sen täysin ja pidät sitä kriittisen ajattelun ja vapaan ajattelun tukahduttamisena. Pidät sitä hyvin vittumaisena vastauksena, joka todistaa teistien idioottimaisuuden. Pidät minua kivikautisena, koska sanon, etten tiedä eikä kukaan tule tietämään..
Eiku kato Mattih3 tietää. Matilla on totuus. Matti on nähnyt lyhtypylväästä ettei jumalaa ole.