Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Onhan suomalaiset keksinyt paljonkin eri asioita, ja veikkaan Spliffer että suomalaiset on kustantanut sinunkin koulutuksesi ja koko perheesi elannon. Arabeista ja muslimeista ei ole mitään hyötyä maapallolle, täyttä roskaa. Te puoliveriset ette näe asioita täysin länsimaalaisesta näkökulmasta, teillä on sitä "islamin paskaa" siellä aivokopassa mikä estää objektiivisesti hahmottamasta tapahtumia ja estää rationaalisen ajattelun.

Luuletko että etninen tausta vaikuttaa jotenkin siihen, mistä näkökulmasta asioita katsoo?

Täällä kyllä on aina kova riski leimautua mokuttajaksi, jos koittaa erinlaista näkökantaa asioihin antaa.

Mun mielestä arabeissakin on hyviä tyyppejä. Teille tämä saattaa olla yllättävä tieto, koska epäilen että pahimmat "kriitikot" eivät täällä paljon maahanmuuttajia tunne. Tämä on mielipiteeni, ja jos tämän takia mulla on "islamin paskaa" aivoissa, niin sitten on.

SirMax puheidesi perusteella olet jo keski-iän kriisiä poteva vanhempi kaveri, joka on maailmaa nähnyt. Tosin sun postaukset kielii jotain aivan muuta. Mulla tulee 16v teinin katkera teksti aina mieleen.

Täällä on todella helppo heittää vihapuhetta nimimerkin takaa, mutta veikkaan että moni ei seiso sanojensa takana jos otetaankin nimimerkki pois.

Täällä on todella helppo heittää vihapuhetta nimimerkin takaa, mutta veikkaan että moni ei seiso sanojensa takana jos otetaankin nimimerkki pois.

Minä seison. Aikaisemmin kertomastani Ugandalais neekerin kanssa käyty keskustelukin lähti siitä, että kerroin heti alkuun kuinka vihaan muslimeja ja oon huolissani suomen tulevaisuudesta maahanmuuttajien takia. Ei oikein tykännyt kun sanoin neekereitä neekereiksi, mutta silti saatiin keskustelua aikaikseksi.

Siksi pitäisi mennä mekkaan ja vaatia oikeuksia kristityille, kerran heilläkin oikeus tulla tänne, ja kertoa että suvi-virttä eikä joululauluja saa laulaa. Samat oikeudet meille siellä kuin heille täällä.

Minä seison. Aikaisemmin kertomastani Ugandalais neekerin kanssa käyty keskustelukin lähti siitä, että kerroin heti alkuun kuinka vihaan muslimeja ja oon huolissani suomen tulevaisuudesta maahanmuuttajien takia. Ei oikein tykännyt kun sanoin neekereitä neekereiksi, mutta silti saatiin keskustelua aikaikseksi

Hyvä että joku seisoo. En suosittele kuitenkaan, että aletaan ennestä tuntematonta tummaihoista neekeriksi kutsumaan. Jotkut voi ihan huolella vetää herneen nokkaan siitä. :D

^Jep jep, itse kyllä taidan kuulua noihin pahimpiin kriitikoihin mitä pakkiksella kirjoittelee mutta siitä huolimatta en ole sortunut haukkumisiin, haukun toki mutta samoilla sanoilla haukun myös Suomalaisia. Ja kyllä, on kavereita vaikka mistä maasta on Vietnamista on Afrikasta on Kosovosta on Kiinasta on Marokosta jne jne ja kyllä olen tekemisissä mamujen kanssa joka ikinen päivä (luit oikein, joka päivä) siitä huolimatta olen huolissaan siitä, että tämä maa pilataan tolla paskasakilla. Mitä enemmän noita tänne roudataan sitä enemmän saadaan lukea "kauhukertomuksia" lehdistä. Suurin osa tuntemista mamuista on itsekkin huolissaan tästä älyttömästä tilanteesta et tänne roudataan surutta lisää porukkaa, pilaavat täällä kunnolla asuvien mamujenkin maineen totaalisesti.

Totuus on vaan se että tietyistä maista tulevat ei tänne sopeudu vaikka kuka väittäis mitä. Yksikin raiskaus/rikos on jo liikaa eikä se ole mikään selitys et raiskaahan Suomalaisetkin, mitä sitten ne on tänne syntyny eikä niitä voi kuin laittaa laitokseen mutta mamuja ei ole mikään pakko ottaa jos niin haluaa.

^Jep jep, itse kyllä taidan kuulua noihin pahimpiin kriitikoihin mitä pakkiksella kirjoittelee mutta siitä huolimatta en ole sortunut haukkumisiin, haukun toki mutta samoilla sanoilla haukun myös Suomalaisia. Ja kyllä, on kavereita vaikka mistä maasta on Vietnamista on Afrikasta on Kosovosta on Kiinasta on Marokosta jne jne ja kyllä olen tekemisissä mamujen kanssa joka ikinen päivä (luit oikein, joka päivä) siitä huolimatta olen huolissaan siitä, että tämä maa pilataan tolla paskasakilla. Mitä enemmän noita tänne roudataan sitä enemmän saadaan lukea "kauhukertomuksia" lehdistä. Suurin osa tuntemista mamuista on itsekkin huolissaan tästä älyttömästä tilanteesta et tänne roudataan surutta lisää porukkaa, pilaavat täällä kunnolla asuvien mamujenkin maineen totaalisesti.

Totuus on vaan se että tietyistä maista tulevat ei tänne sopeudu vaikka kuka väittäis mitä. Yksikin raiskaus/rikos on jo liikaa eikä se ole mikään selitys et raiskaahan Suomalaisetkin, mitä sitten ne on tänne syntyny eikä niitä voi kuin laittaa laitokseen mutta mamuja ei ole mikään pakko ottaa jos niin haluaa.

Tää oli hyvä teksti.

Viittasin aiemmalla postillani näihin pariin-kolmeen nimimerkkiin, jonka postit koostuu lähinnä maahanmuuttajien haukkumisesta ja aivan vitun törkeistä jutuista.

Mun mielestä tähän mamu asiaan saa hyvin perspektiiviä, kun tutustuu eri kulttuureista tulleisiin kavereihin. Ei ne kaikki ole aina niin mustavalkoista, kuin luulisi. Vaikka sitä paskasakkia aina tänne tulee, niin joukossa on aina poikkeuksetta asiallisiaki yksilöitä, jotka sopeutuu tänne hyvin.

Tää viiminen on totta. Toivottavasti päätäjät heräis tarpeeks ajoissa, ettei käy kuten länsinaapurissa.

Sulla on oikea tapa kritisoida maahanmuuttopolitiikkaa. Se on hyvä kritisoida ja pitääkin kritisoida. Harmi vaan, että muutamat älyvapaat pilaavat muiden kunnollisten maahanmuuttokriitikoiden mainetta..

Muslimien jonku näköinen pyhä mesta, johon Bin laden hyökkäs muistaakseni vuonna -95. Lisäksi ne rukoilee aina sinne päin. Jotain rinkiä ne siellä kiertää jotka pyhiinvaelluksensa pääsee perille :D

Sen enempää en tiedä ilman googlea.

Ehkä mun tosiaan pitäis laskea kierroksia omissa posteissani :D

Näen enemmän vikaa maahanmuutosta ja kannustinloukuista päättävissä poliitikoissa kuin ihmisissä, jotka tähän maahamme muuttavat.

Olin tuossa työharjoittelussa eräässä paikassa, jossa annetaan sairaille ihmisille sairaslomaa.
No paikalle saapui (2) nekkeriä, koska 4-vuotta suomessa asuneella kaverilla ei suomi onnistunut?
Hän tuli näyttämään kättään, jossa oli kuiva iho.
Rasvaa päälle, ja lapulle rasvan nimi jos apteekista hakisi ( perus ihorasvaa)
Homma sujui kuin Rasvattu :D.... Kunnes nekrun tuli aika lähteä, sitten olisi tarvittu sairaslomaa.
Eihän suomea voi opiskella kuivin käsin?
Kun somali huomasi olevansa alakynnessä löytyi suomi ja haukkuminen alkoi.
Jotenkin luulisi, että sieltä omista oloistaa tulevilla olisi pikkusen motivaatiota käydä koulua.
Kaikki saatanana uskovaisetiki mainostaa, kuinka tämä ja tämä haluaisi opiskella mutta ei voi, kun tänne tullaan niin muuttuu ääni kellossa... Huhhuh.
Kaveria siteerataksen
"Somalit on afrikan mustalaisia"

Se on hyvä kritisoida ja pitääkin kritisoida. Harmi vaan, että muutamat älyvapaat pilaavat muiden kunnollisten maahanmuuttokriitikoiden mainetta..

Väittäisin kyllä että (muutamia ylilyöntejä) lukuunottamatta tässä ketjussa ollaan ihan asiallisesti, ja ennen kaikkea aiheesta, kritisoitu. Tietysti joka kerta, ja näitä "yksittäistapauksia" kun tapahtuu aika helvetin usein, joku kantaväestön tyttönen raiskataan maahamuuttajan toimesta ni onko se nyt niin kovin ihme jos vähän ylilyöntejä sattuu?

Tässä maassa kun vaan on sen verran kieroutunut ilmapiiri että jo kritisoimisesta nostetaan natsikortti ilmaan. Ja vika on yhtä paljon tämän maan vaikuttavassa portaassa kuin maahanmuuttajassa. He kun asialle jotain voisivat tehdä, mutta eivät tee.

Ymmärrän täysin kriitikoiden kannan, mutta en ymmärrä miten jotakin voi henkilökohtaisella tasolla näin paljon häiritä tietty ihmisryhmä. En minäkään esim. mustalaisista tai somaleista pidä (kyllä, olen somppuristi), mutta en mä nyt päiviäni pilaa heidän takia. Joidenkin kirjoittajien teksteistä paistaa puhdas muukalaispelko / -viha. Pakko olla omassa arjessa iso aukko, jos antaa muiden ihmisten tolla tasolla häiritä omaa elämää..

Se on kyllä totta että järkevin olisi vaan sulkea silmänsä asialle jolle ei kuitenkaan mitään voi. Ja minullahan on tämän asian suhteen kaikki hyvin a) olen mies b) minulla ei ole lapsia c) ei tule lapsia ja d) minun elinaikanani tämä Suomi vielä kenties säilyy Suomena. Turhaan kiusata itseään ja pilata päiviään miettimällä näitä asioita.

ps. nyt ulos kirmaamaan niitylle, siellä kun on aurinkoista!

Vaikka itsekin paukutan tulemaan aika karua tekstiä välillä niin voin kyllä täysin rehellisesti sanoa, että minulla ei ole minkäänlaista muukalaisvihaa. Jos esim. nuo somalineekerit osaisivat käyttäytyä maan tapojen mukaisesti, kuten esim. aasialaiset, niin tervetuloa vaan Suomeen minun puolestani. Itseni kohdalla ei siis todellakaan ole kyse mistään muukalaisvihasta tai rotuopin toteutumisesta vaan yksikertaisesti vain vituttaa tiettyjen ryhmien perseily ja totaalinen kunnioituksen puute Suomen lakeja, asetuksia ja tapoja vastaan. Lisäksi vielä enemmän vituttaa se, että näistä asioista vaietaan niin poliitikkojen kuin valtamedioidenkin osalta ja auta armias jos joku erehtyy monikulttuurisuutta kritisoimaan niin natsikortti heilahtaa välittömästi.

Juuri nämä asiat aiheuttaa suunnatonta vitutusta monissa ja purkautuu sitten monesti tässäkin ketjussa monesti nähdyllä tavalla. Pinnan alla kuohuu niin sanotusti, mistä hyvänä osoituksena esim. iso jytky.

Ihan pikaisesti vastaus tuohon kun joku väitti, etteivät muslimit ole kontribuoineet maailman kehitykseen mitenkään. Tässä muutamia tärkeimpiä juttuja, jotka ovat syntyneet muslimien parissa:

1. Leikkausten suorittamisen laaja yleistyminen sairaaloissa. Muslimikirurgin kirjoittama kirja al-tasrif oli noin 500 vuoden ajan käytetyin teos leikkaushoitojen opettelussa ja suorittamisessa.

2. Kahvi keksittiin Yemenissä muslimien toimesta.

3. Ensimmäiset hahmotelmat lentävästä laitteesta (lentokoneen protosta) löytyvät muslimimaailmasta useita satoja vuosia ennen Da Vincin hahmotelmia.

4. Tutkintoja jakava yliopisto on islamilainen keksintö (keksittiin Fezissä, Marokossa)

5. Algebra on muslimien keksimä matemaattinen konsepti. Tässä on vielä nähtävissä ihan suoria viitteitä kielenkin tasolla - Sana "Algebra" on arabivastine termille "yhtälö" ja termi algoritmi tulee algebran keksijän (Al-Khwarizmi) nimestä. Jos algoritmien merkitys nykyteknologissa ei ole tuttu, kehotan kovasti tutustumaan aiheeseen. Jo pelkästään tämän yhden konseptin olemassaolo on ihmiskunnan teknologisen kehityksen kannalta todella merkittävä.

6. Optiikka. Muslimitieteilijät todistivat, että valo kimpoaa takaisin objekteista ja tulee silmään sisälle. Antiikin käsitys oli, että valonsäteet lähtevät silmistä. Ibn al-Haythamia pidetään vielä nykyisinkin modernin optiikan oppi-isänä.

7. Hammasharja on muslimien keksimä laite.

8. Tekniikasta tunnettu komponentti kampi on muslimien keksimä.

9. Sairaalat, joissa annetaan kaikille ilmaista hoitoa, on muslimien keksintö Egyptistä.

Tässä ihan vain muutama esimerkki islaminilaisten keksintöjen vaikutuksesta maailman kehitykseen. Jos mikään noista keksinnöistä ei tunnu tällä hetkellä tärkeältä tai oleelliselta, niin suosittelen viettämään muutamia päiviä kirjojen parissa. Tässä viestissä ei ollut tarkoitus mokuttaa tai mitään vastaavaa, vaan yksinkertaisesti korjata aiemmin tässä ketjussa esiin tulleita räikeitä asiavirheitä historiaa koskien. Mutuilu tyyliin "mitä hyvää ne muslimit on muka ikinä keksineet" ei ole keskustelun tai siihen osallistujien kannalta yhtään rakentavaa. Laittakaa niitä faktoja pöytään oman perstuntuman sijaan.

En jaksa lähteä nyt ajoittamaan noita kaikkia, mutta villinä veikkauksena kaikki osuvat ajalle ennen kuin Islam ns. taantui. Eihän se mikään salaisuus ole, että alue oli varsin kehittynyt samaan aikaan kun Euroopassa vallitsi pimeä keskiaika.

Back
Ylös Bottom