Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kyllähän ne tossa koko ajan pomppii näkösällä. Menee kyllä turhan hankalaksi koko fasaaninmetsästys. Täytyy kai jättää väliin ainakin siihen asti, kunnes oikeasti palaa käpy ja juoksen ne kiinni ja väännän niskat nurin.

Niin no, ampuminen on kyllä se tehokkain ratkasu, mutta vaatii tommosella alueella vähän järjestelyjä.

Kiekuukohan ne muuten ympäri vuoden vai onks niillä nyt keväällä jotkin soitimet menossa..

En tiedä onko tyhmä kysymys, mutta vaikea. 3-vuotia poikani kysyi tänään aamupuurolla, että äiti miksi sinä olet tyttö.
Enpä siihen sitten mitään järkevää osannut vastata, kun olin aivan unisena (aamukahvia vielä en ollut saanut).
Mistä ihmeestä toi pikku poika noita kysymyksiä keksiikään ja heti aamu tuimaan.

Kyllähän ne tossa koko ajan pomppii näkösällä. Menee kyllä turhan hankalaksi koko fasaaninmetsästys. Täytyy kai jättää väliin ainakin siihen asti, kunnes oikeasti palaa käpy ja juoksen ne kiinni ja väännän niskat nurin.
Porukoilta katosi fasaanit sen jälkeen kun hommasivat haukkakuvia (=linnunpelättimiä, sellaisia siluetteja) räksien pelotteluksi. En tiedä, ei kai koittamalla mitään häviäkään jos se huutelu käy hermoon.

En tiedä onko tyhmä kysymys, mutta vaikea. 3-vuotia poikani kysyi tänään aamupuurolla, että äiti miksi sinä olet tyttö.
Enpä siihen sitten mitään järkevää osannut vastata, kun olin aivan unisena (aamukahvia vielä en ollut saanut).
Mistä ihmeestä toi pikku poika noita kysymyksiä keksiikään ja heti aamu tuimaan.

Sukupuolesi määräytyi kun isäsi siittiösolut kilpailivat mahdollisuudesta hedelmöittää äitisi munasolu. Noin puolet siittiöistä muodostuu (meioosissa) siten, että ne saavat y-kromosomin ja puolet siten, että saavat x-kromosomin. Se siittiö, jonka aiheuttamasta hedelmöittymisestä kehityksesi alkoi, sattui olemaan x-kromosomilla varustettu. Näin saamasi genotyyppi (xx) ilmenee tavallisesti fenotyyppinä, josta voidaan käyttää nimitystä "tyttö".

Haluan katsoa lätkän MM-kisat telkkarista suorana, mertarannan selostuksella ja kaikki matsit mitä tulee. Mikä noista kanavahommista kannattaa valita, jos haluaa nähdä pelkän lätkän? Canal + myy 3kk lätkäpakettia 39€, mutta eihän noi kisat kestä kun pari viikkoa? Vai mitä kaikki otteluita tuohon sisältyy, kolmannen maailmansodan USA-Kiina avaustaistelu? Asun antenniverkossa, eikä mulla ole mitään kanavakortteja tällä hetkellä. Jos joku pystyy vääntämään tietämättömälle rautalangasta ton homman, olisin tuhannesti kiitollinen!

Mä ainakin tilasin mtv3 katsomon,makso 28e. Raahaan tietokoneen olohuoneeseen,netti kiinni ja hdmillä tietokone kiinni telkkariin. Lähetyksen laadusta en tiedä mutta sittenhä se selviää.

Miten taajama-alueella pääsee helpoiten fasaaneista eroon? Joko laillisesti tai sitten huomaamattomasti. Alkaa vähitellen riittää toi saatanan kääkätys. Rivarin päädyssä asustelen ja tällainen lähiö-tyyppinen paikka on kyseessä. Naapureita on paljon, mutta ihan keskustassa ei olla. Tossa vieressä on jopa pellon pätkä ja sinne ne voisi yön pimeinä tunteina lahdata. Joka ikisen niistä. Paras olisi, kun naapurin mummo alkaisi vain ihmetellä, että: "Ai ai, mutta mihinhän ne on ne kaikki meidän fasaanit kadonneet?" Ja minä myhäilen tyytyväisenä partaani ja esitän tietämätöntä.

Herkullinen fasaani kelpaa monille luonnon pedoille. Sitä himoitsevat haukat ja pienpedot sekä tietysti kissa on fasaanien kauhu. Fasaani on myös näille pedoille ”helppo nakki”, koska linnut on tarhattuja ja laji ei myöskään ole kotoperäinen.
Eli jos jollakin tuttavallasi on kissa ja vielä sellainen vireä, ei mikään leikattu ja unelias sohvaperuna, niin pyydä se kissa ”hoitoon” pariksi päiväksi. Ton kissan lasket siitä talon kulmalta liikenteeseen aamulla aikaseen, ennen kuin fasaanikukko aloittaa kiekumisen. Fasaanikukko on se vittumaisin huutaja, ääni tosiaan aivan kauhea. Tuo kukko se kannattaisi ottaa pois, naaraista ei ole niinkään haittaa. Ja asia olisi hyvä hoitaa nyt parin viikon sisään, ennen kuin harmittomat muut lintulajit aloittavat pesinnän. Tuollainen kissa on karmee tuholainen luonnossa, tämä kannattaa muistaa!

Kissan käyttö apuna olisi varmaankin kätevintä sulle, koska tilanne pitäisi hoitaa ilman aseita. Välttämättä homma ei toimi, sillä riippuu hyvin paljon kissasta. Kaikki kissat eivät ymmärrä, kiinnostu tai osaa nitistää fasaania. Mummolassa yksi kissa oli hyökännyt fasaanien kimppuun ja jälki oli pahaa.
Miinuspuolina on sitten sellainen asia, että kissa saattaa hävitä. Joutuu sitten laittamaan etsintäkuulutuksia kauppojen ilmoitustauluille, lehteen yms.

Mutta jos homma onnistuu, niin voi fasaani parkaa

Kannattaisko mun varata aika lääkäriin? Neljättä kertaa tämän vuoden puolella mahan sekaisin ja väliaikoinakin normaalia löysemmällä uloste. Oon syönyt aamupalan mukana pakastemustikoita, joskus mukaan on lorahtanut puolalaisiakin. Raa'at kananmunatkin vähän epäilyttää tässä yhteydessä? Ja aikasemmin kun aloin syömään kyseistä aamupalaa, kärsin ummetuksesta. Kovimmat epäilyt mulla on jotain alkueläintä kohtaan, mutta oonkohan mä vaan vainoharhainen? Jos mun suoleni toimii vain normaalia "paremmin".

Kannattaisko mun varata aika lääkäriin? Neljättä kertaa tämän vuoden puolella mahan sekaisin ja väliaikoinakin normaalia löysemmällä uloste. Oon syönyt aamupalan mukana pakastemustikoita, joskus mukaan on lorahtanut puolalaisiakin. Raa'at kananmunatkin vähän epäilyttää tässä yhteydessä? Ja aikasemmin kun aloin syömään kyseistä aamupalaa, kärsin ummetuksesta. Kovimmat epäilyt mulla on jotain alkueläintä kohtaan, mutta oonkohan mä vaan vainoharhainen? Jos mun suoleni toimii vain normaalia "paremmin".

Soitinpa jo. Ei vapaita aikoja. Agiocuria käski hoitaja hakea sekä maitohappobakteereita syödä. Helpompaa sitten lääkärille päätellä mitä tehdä.
Jos joku haluaa spekuloida niin ihan vapaasti.

Millä korkeakoulualoilla on ylikoulutusta? Pitäisi koulussa pitää puhe ja aiheeksi valitsin turhat koulutusohjelmat.

Tradenomeista ajattelin höpötellä, samaten insinööripuolen osasta aloista unohtamatta kulttuuri alaa. Erityisesti kiinnostaa yliopistopuolelta mitä opiskelemalla et saa oman alan töitä?

Viestinnän kurssi ja 20min puhe:jahas:

Millä korkeakoulualoilla on ylikoulutusta? Pitäisi koulussa pitää puhe ja aiheeksi valitsin turhat koulutusohjelmat.

Tradenomeista ajattelin höpötellä, samaten insinööripuolen osasta aloista unohtamatta kulttuuri alaa. Erityisesti kiinnostaa yliopistopuolelta mitä opiskelemalla et saa oman alan töitä?

Viestinnän kurssi ja 20min puhe:jahas:
Medianomi ja tradenomi ainakin ammattikorkeakoulupuolelta. Tekniikan ala kutakuinkin lienee balanssissa, mutta ehkä pientä ylikouluttamista siellä saattaa olla.

Yliopiston puolelta lähes kaikki tavalliset luonnontieteet kuten kemia, fysiikka, matematiikka ym.. Tutkinnoilla ei näet noilta aloilta tee oikeassa elämässä yhtään mitään, ellei samalla pätevöidy opettajaksi. Kemianopinnoilla nyt jotain tekeekin teollisuudessa, mutta työllisyys aivan surkea. Lisäks toki nämä yliopiston naistutkimushommat ja muut humanistiset on aika karua katsottavaa työllisyystilastoissa. Pienenä lisukkeena sanoisin vielä yliopiston viittomakielen koulutuksen, joka on koulutuksena ihan hyvä muuten, mutta se ei anna pätevyyttä toimia viittomakielen tulkkina, koska tulkin hommiin tarvitaan amk-koulutus. Viittomakielen yliopisto-opiskelijan täytyy olla siis melko kekseliäs työllistyäkseen.

Kiitos pezkulle.

Mistä löytyisi millä insinööri ja di-aloilla on työttömyyttä eniten? Joka paikassa on vaan yleisesti työttömät insinöörit ja työttömät di:t. Ei tuo insinöörikoulutus kuitenkaan mikään yleismaallinen ole jossa kaikki alat käydään läpi.

Tietotekniikka inssien työttömyyden nyt pystyy arvailemaan, etenkin kun tuo nokia tuossa tarpoo suossa.

Kiitos pezkulle.

Mistä löytyisi millä insinööri ja di-aloilla on työttömyyttä eniten? Joka paikassa on vaan yleisesti työttömät insinöörit ja työttömät di:t. Ei tuo insinöörikoulutus kuitenkaan mikään yleismaallinen ole jossa kaikki alat käydään läpi.

Tietotekniikka inssien työttömyyden nyt pystyy arvailemaan, etenkin kun tuo nokia tuossa tarpoo suossa.

DI-aloja ei minun mielestäni kyllä kannata tutkia siltä pohjalta, että missä on suurin työttömyys, koska työttömyys on hyvin pientä jokaisella DI-alalla. Ennemmin kannattaisi käyttää resurssit jonkin muun ammattikunnan työttömyyteen. Kaiken lisäksi tietotekniikan DI:ien työllisyys etenkin valmistumisen jälkeen on erittäin hyvä ja TTY:llä se on ollut yli 95 %.

Tuolta löytää luotettavan uusimman tilaston:
http://www.tek.fi/ci/pdf/palkat/tyollisyys/tyollisyys_4_2011.pdf

Miksi Milos Sarcev pitää sormiaan Mentulan nännien kohdilla rintaa treenatessa? Esimerkiksi Madridin #1 blogipäivityksessä. Luulisi moisen vaan häiritsevän?

Sukupuolesi määräytyi kun isäsi siittiösolut kilpailivat mahdollisuudesta hedelmöittää äitisi munasolu. Noin puolet siittiöistä muodostuu (meioosissa) siten, että ne saavat y-kromosomin ja puolet siten, että saavat x-kromosomin. Se siittiö, jonka aiheuttamasta hedelmöittymisestä kehityksesi alkoi, sattui olemaan x-kromosomilla varustettu. Näin saamasi genotyyppi (xx) ilmenee tavallisesti fenotyyppinä, josta voidaan käyttää nimitystä "tyttö".

Jep jep:) kerropa toi 3-vuotiaalle:)

Back
Ylös Bottom