BCAA - Haaraketjuiset aminohapot

Meta title: 🔥 BCAA – AMINOHAPPOJEN PIKALATAUS 🔥

Meta description: Haaraketjuiset aminohapot, jotka tukevat palautumista, jaksamista ja treenin aikaista suorituskykyä.

Miten BCAA-jauheen saa liukenemaan veteen? Aina ennen vetäny BCAAt nappeina, niin ei ole ollut ongelmaa. Siistiä kun jää se jauhe pinnalle semmoseks tahnaksi.

Riippuu varmaankin valmistajasta.Itellä on Purple Wraath (EAA-kompleksi+muuta) ja nyt ostin uuden Chain'd outin (BCAA+muuta), molemmat tosi hyvän makuisia ja sekoittuu ihan ilman ongelmia...Joskus ollut myös toi star nutritionin BCAA-jauhe ja sekin on sekoittunut hyvin.(Tästä SN BCAA:sta on ollut kauan aikaa, en ole ihan varma, ettei vaahdonnut :D )

Mut joo ite ainakin oon sekoittanut 700ml vettä + 1 annoksen aminohappojauhetta (10-12gr) ja hyvä tulee..

Massavaje: Miten bcaa:n saa sekoittumaan veteen?

Itsellä sama ongelma. Ilmeisesti noissa bcaa jauhoissa on tuotekohtaisia eroja valmistajien kohdalla, mutta oma jauheeni (hct) bcaa ei sekoitu ei sitten mihinkään, vaan jää sellaiseksi oudoksi hämähäkinseitin kaltaiseksi verhoksi veden pinnalle. Ainakin jos annostelee lusikalla bcaa:n mukiin niin ei mitään toivoa että sekottuisi veteen. Pitäisikö se sitten heittää sheikkeriin ja huljuttaa siellä, en tiedä - mutta muut aminohapot on sekoittuneet parilla pyöräytyksellä lusikalla mukissa ja avot!

Oma ratkaisuni on bcaa:n kohdalla ollut se että lusikalla bcaa:t suoraan suuhun, ja vettä perään ja kulaus ja lisää vettä perään. Jos jollain on heittää parempaa vinkkiä niin kertokaa. :)

No tota HCT-jauhetta mullakin just on. Toi lusikkahomma on varmaan ainut keino saada jauhot kätevästi vedettyä. En tosin ymmärrä miten liukenemisessa voisi olla tuotekohtaisia eroja, jos kyseessä on kaikissa 100% BCAA.

No noi BCAA:n aminohapot on hydrofobisia ominaisuuksiltaan, joten vedessä ne käyttäytyy niin että kasaantuu erillisiksi "kökkäreiksi" eivätkä liukene

Noihin davidumin mainitsemiin tuotteisiin ei voi tosiaan verrata, kun niissä ei ole kyseessä puhdas bcaa vaan
joku erikoiskompo jossa jotain karamellin makuakin mukana. Hyi saatana!

Kyllä se niin on ettei puhdas bcaa sekoitu, on vaan niin veemäinen aine :)

BCAA liukenee ku pistää veden ja sen jauheen jääkaappiin esim. yön ajaksi juoma-astiaan niin on aamulla liuennut. Mutta mä teen niin, että laitan BCAA-jauheen suoraan suuhun ja huuhdon vedellä alas, niin ei tarvii kiireessä murehtia.

En tosin ymmärrä miten liukenemisessa voisi olla tuotekohtaisia eroja, jos kyseessä on kaikissa 100% BCAA.

BCAA tarkoittaa kolmea eri aminohappoa. Johan niitä voi olla eri suhteissa. Ja ennenkaikkea, ovatko ne vapaina aminohappoina, pieninä peptidipätkinä vai ihan pidempänä proteiinina? Nopeitenhan ei imeydy vapaa aminohappo vaan dipeptidi. Asiasta en mitään tiedä, mutta tuo nyt ainakin on mahdollinen syy.

BCAA nopeuttaa palautumista, stimuloi lihaskasvua, parantaa suorituskykyä ja ehkäisee katabolialta. Ne on välttämättömiä aminohappoja ja ne stimuloi proteiinisynteesiä. Väitetään tehostavan myös rasvan palamista, sekä voiman ja kestävyyden parantumista.

Miten tää BCAA sitten vaikuttaa? Onko pitemmällä tähtäimellä isompaakin hyötyä? Valaiskaa tietämätöntä :)

Jos syöt paljon lihaa tai maitotuotteita ja/tai käytät herajauhetta niin tuskinpa on mitään vaikutusta (EDIT: Koska siis edellä mainitut sisältävät runsaasti BCAA:ta, esim. herajauhe on helposti ~20% BCAA:ta). Itse otan vajaa 10g BCAA:ta ennen ja jälkeen treenin, sillä treenaan paastolla ja olen hifistelijä. :puntti: Jos et tee paastotreejenä etkä ole tiukalla dieetillä niin sinuna säästäisin rahani johonkin muuhun.

Kokemuksia kokeneilta!
Ajattelin aloittaa nyt bcaa:n painoa pudottaessa joten tämmönen tieto helpottais.

Kiitos etukäteen vastauksista jos semmosia sattuu tulemaan ! :D

Mikäs on paras BCAA? Mieluiten ryyneinä koska helpompi ottaa ja jos jollain viroon matka niin ostakaa BCAA:t sieltä! Tuplasti halvempaa ja ilmeisesti aika hyvät valikoimat.

Kokemuksia kokeneilta!
Ajattelin aloittaa nyt bcaa:n painoa pudottaessa joten tämmönen tieto helpottais.

Kiitos etukäteen vastauksista jos semmosia sattuu tulemaan ! :D

Cytosportin Monster Amino. Leusiini peptidi muodossa + normi, sitrulliinimalaattia, EAA aminoja, 8 : 1 : 1 BCAA suhde johon moni valmistaja on suuntaamassa (mTOR activation..)..
Suomessa hinta liikkuu ~25€ paikkeilla, tuntuu olevan loppu vaan joka paikasta kun on niin suosittua. Sekoittuvuus ja maku on ihan omaa luokkaansa mitä oon maistellu näitä amino litkuja. Täältä voi lukea lisää tuotteesta:

http://www.bodybuilding.com/store/cs/monsteramino.html

Muita hyviä on USP Labsin Modern BCAA ja perinteisempi Xtend.. Jauheena kannattaa toki aina ostaa, pillereitä saa vedellä kymmeniä. Tutkimusten mukaan abouttiarallaa ~3g leusiinia (kevyempi henkilö) riittää maksimoimaan prodesynteesin, eli kannattaa tsekkailla minkä verran mikäkin tuote sisältää per annos, jos sekaannut muihin tuotteisiin.

Tätä on tullut pari kertaa pohdittua itsekkin mitä BCAA:han tulee. Noita missä on enemmän leusiinia on näkynyt jo jonkin aikaa aina jossain ja leusiinista on muutenkin ollut juttua että se auttaa juuri proteiini synteesissä mutta iso-valiinista ja iso-leusiinista taas ei niinkään paljon. Jos kerran leusiini on se "tärkeä aine" bcaa:ssa niin miksi ei sitten osta pelkästään leusiinia?

Tätä on tullut pari kertaa pohdittua itsekkin mitä BCAA:han tulee. Noita missä on enemmän leusiinia on näkynyt jo jonkin aikaa aina jossain ja leusiinista on muutenkin ollut juttua että se auttaa juuri proteiini synteesissä mutta iso-valiinista ja iso-leusiinista taas ei niinkään paljon. Jos kerran leusiini on se "tärkeä aine" bcaa:ssa niin miksi ei sitten osta pelkästään leusiinia?

Jos vetää pelkkää leusiinia, niin se laskee muiden aminohappojen tasoja tutkimusten mukaan. Eli pieni määrä muita pitäisi olla messissä, leusiinia kuitenkin suurin osa. Cytosport vaikuttaa asialliselta, siinä on noita kalliimpia PepForm peptidejä messissä. Xtend on myös muuttumassa jossain vaiheessa huhujen mukaan. Jospa tajuisivat laittaa L-Glutamiinin tilalle jotain muuta. Layne Norton, joka on ollut kehittämässä Xtendiä ja tutkii proteiinisynteesiä yms, on itsekin myöntänyt, että L-Glutamiini on aivan turha lisäravinne bodareille.

Jos vetää pelkkää leusiinia, niin se laskee muiden aminohappojen tasoja tutkimusten mukaan. Eli pieni määrä muita pitäisi olla messissä, leusiinia kuitenkin suurin osa. Cytosport vaikuttaa asialliselta, siinä on noita kalliimpia PepForm peptidejä messissä. Xtend on myös muuttumassa jossain vaiheessa huhujen mukaan. Jospa tajuisivat laittaa L-Glutamiinin tilalle jotain muuta. Layne Norton, joka on ollut kehittämässä Xtendiä ja tutkii proteiinisynteesiä yms, on itsekin myöntänyt, että L-Glutamiini on aivan turha lisäravinne bodareille.

Tää kuulostaa harvinaisen absurdilta ajatukselta kun kuitenkin tuossa cytosportin tuotteessa yhdessä annoksessa on 3.5g leusiinia ja yhteensä 0.5g valiinia ja 0.5g iso-leusiinia ja 3.5g leusiinin peptidejä. Eli tuote käsittää noin 8,5g aminohappoja mikä on n. 5% kaikista muista aminohapoista mitä perustreenaajaa saa päivän aikana. Se mikä tässä kuulostaa absurdilta on se että juuri nuo aminohapot ovat ne mitkä mahdollisesti laskevat muiden aminohappojen tasoja.

Miten BCAA-jauheen saa liukenemaan veteen? Aina ennen vetäny BCAAt nappeina, niin ei ole ollut ongelmaa. Siistiä kun jää se jauhe pinnalle semmoseks tahnaksi.
Minä tuskailin tuon jauhon kanssa myös alussa, mutta sitten keksin hyvän konstin. Käytän nykyisin danonen vitalinea jugurttijuomapulloa 400ml. Sinne lusikalla jauhot ja kylmää vettä puolilleen. Hetken voimallista ravistelua ja kertahuikalla alas ilman maistelua. Olen juuri keksinyt uuden sheikkerin :face: Hyvin sekoo vaikka mulla on hankalasti sekoittuvaa tavaraa. Mut, on tuo vaan niin paskan makuista etten halua edes mikrogramman jäänteitä normi sheikkereihin jossa menee hyvänmakuiset herat.

Ehdotelkaas niitä mahdollisesti kannattavia ostoksia BCAA:ta jauhoina? Kannattaako rahojaan lyödä Purple Wraathiin tai Xtendiin tjms? Kokemuksia?

Sen mitä itse olen tutustunut BCAA-tuotteisiin olen todennut, että ne sisältävät aika pienen määrän näitä ainesosia. Paljon edullisemmaksi tulisi ottaa vaikka 1-2 extra annosta heraa päivässä jos pelkää ettei saa tarpeeksi näitä.
Herasta, kun saa nuo BCAA:t ja myös muita aminohappoja.

Back
Ylös Bottom