Kesätöiden epävarmuus vituttaa. Olen laittanut jo joulukuusta asti useisiin (kymmeniin) eri paikkoihin työhakemuksia. Osasta ei vieläkään ole kuulunut mitään ja muutamasta tullut se perus vastaus: "Hakemuksia tuli tänä vuonna xxx kappaletta. Valitettavasti et ole valittujen joukossa". Olen käynyt muutamassa yrityksessä ihan paikan päällä kysymässä töistä ja muutamiin olen soittanut. Ei oikeastaan ole saanut juuta eikä jaata töiden suhteen. Vitutusta lisää se, kun moni kaveri/tuttu on jo saanut kesätyöpaikan, mutta itseäni ei vain tunnu onnistavan.
Vaikeahan se on töitä saada tällä työkokemuksella. Olen alunperin kotoisin pieneltä paikkakunnalta, jossa käytännössä yksi suuri työllistäjä(UPM), joka ei ole ottanut kesätyöntekijöitä vuoden 2009 jälkeen taloustilanteen vuoksi. Joten siis viimeisin työkokemukseni on vuodelta 2009, sen jälkeen ollut kesät työttömänä. Aiemmin se ei ollut ongelma, kun asuin porukoiden luona ja menoja ei juuri ollut, mutta tulevana kesänä hieman vituttaa. Olisi pitänyt jäädä asumaan porukoiden nurkkiin, eikä lähteä AMK:n opiskelemaan. Täältä Jyväskylästä ei töitä tunnu saavan kuin suhteilla, varsinkaan jos ei hirveämmin ole kokemusta...