Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Koska stringit tuli markkinoille/keksittiin/yleisty?

Mitä Tarkoittaa esim. 10Mo eli tuo o on ala indeksissä. Liittyy jotenkin massaan/painoon itse veikkasin, että 10 kertaa auringon massa.

Yleisten standardien mukaan tuolla tarkoitetaan voiman momenttia, jossa momenttiakseli on asetettu pisteeseen o. Se voi toki tarkoittaa jotain muutakin, jos sen määritelmä on mainittu jossain vaiheessa tekstiä.

Ps. protip: alaindeksiä voit merkitä myös alaviivalla, esim. x_0

Koska stringit tuli markkinoille/keksittiin/yleisty?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Stringit

Itse aloitin käyttämään niitä 80-90 -luvun vaihteessa, jolloin ne yleistyivät. Ai niin, ja sit bikineissä tai kokouimapuvussa saattoi olla toi sama naru kans, mutta niitä en kehdannut käyttää kuin ulkomailla.

Ja sit oli jumppapukuja, joissa oli pakaroiden välissä string-naru. Alle laitettiin pyöräilyhousut.

Tähän tyyliin :D Aika kauheet!

104px-Aerobic_exercise_-_public_demonstration03.webp

Tai tähän... ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Yleisten standardien mukaan tuolla tarkoitetaan voiman momenttia, jossa momenttiakseli on asetettu pisteeseen o. Se voi toki tarkoittaa jotain muutakin, jos sen määritelmä on mainittu jossain vaiheessa tekstiä.

Ps. protip: alaindeksiä voit merkitä myös alaviivalla, esim. x_0

Sain selville jo ja sillä tarkoitetaan Auringon massaa http://fi.wikipedia.org/wiki/Auringon_massa. Mietin vain, kun tuli eteen fysiikan yo:ssa eikä maolissa näkynyt missään, mutta onneksi veikkasin oikein.

76398d1329170654-pakkismeemit-14536059.jpg

Kuva poimittu tuolta meemi-ketjusta. Pitääkö toi oikeesti paikkansa, että änkkäri seurustelee/seurusteli? Onko tästä jossain ketjussa jotain lätinää? Tuntuu vaan niin uskomattomalta... :D

Menestystarinoita / kokemuksia kellään, siitä kuinka pitkälle itseinho voi mennä? Moni seissyt kallion reunalla tai leikitellyt ajatuksella hyväillä veitsenterällä valtimoita, pimees kylmässä vessassa naru kaulassa joka on yhtä paksu ku reisilihas tai aseen piippu huules joka on yhtä näyttävä ku oma hauis paksuimmasta kohtaa?

Mulle soitti puhelinmyyjä. Sanoin sille, että laita sinne sellainen tieto, että teidän firmasta ei tartte mulle enää soitella. Se sanoi, että ei onnistu, vaan kielto täytyy tehdä vaikka robinson-rekisterin kautta. Onko nyt tosiaan näin, että en voi kieltää suoraan noita soittamasta mulle? Jotenkin tuntuu nyt siltä, että tässä on kusetuksen makua. Robinson-rekisterinkin FAQ sanoo näin:

"Voiko asiakasyritykseni edelleen soittaa minulle?
Sinä kuluttajana valitset kenen yrityksen asiakkaana ja asiakastarjousten kohteena haluat olla. Palveluun ilmoittautuminen ei estä tarjontaa sinuun asiakassuhteessa olevalta yritykseltä eli rajoituksesta huolimatta voit edelleen saada asiakkuuteesi sisältyvää tarjontaa ja viestintää puhelimitse. Jos haluat kieltää asiakassuhteenkin tarjonnan, tulee sinun tehdä lain tarkoittama erillinen kielto kyseiselle yritykselle."

Tehdä erillinen kielto kyseiselle yritykselle... Kyllä se musta kuulostaa siltä, että voin todellakin määritellä kuka noista paviaaneista saa mulle soitella ja kuka ei.

Tuli vielä sellanen mieleen..Että montas sydämen lyöntii ihmisellä olikaan? Kun siitähän oli puhe et esim about 500000 lyöntiä ja ku urheilee ni niitä kuluu aikalailla..Ikää on itellä 21 ja ajattelin vaan että vieläkö tovin täällä sais reenailla ennen ku lyönnit loppuu..Vähä ku patterit tai bensa, benzot..

Kun katseli noita hallituksen säästötoimia, niin siellä oli seuraavaa

"Kilometrikorvauksia maksetaan enimmillään 15000 kilometriltä"

Tarkoittaako tuo todella sitä, että työmatkojen kilometrikorvauksen maksimi on 15tkm? Tuo voi myyntiorganisaatiossa olla hankalaa, varsinkin mitä pohjoisemmaksi mennään..

näkyykö perusmuotoisessa turvallisuusselvityksessä PATJA:n arkistoidut asiat, ja saako niihin vedota? kun ihan pikkusia merkintöjä siellä on jostain 10 vuoden takaa, ja ovat tosiaan jo arkistoitu mikäli lakia on kohdallani noudatettu. menee vaan kolme kuukautta saada itselleen nuo nähtäväksi.

ja oikeushallinnon tietojärjestelmän toiminta kiinnostaa, laki on vuodelta 2010, ja sitä on pakko noudattaa vasta 2013 eteenpäin, mikäköhän käytäntö on ennen ollut? voiko tuolta putkahtaa 10-15 vuotta vanha sakkotuomio? ja jos supolla selvitystä tekevä henkilö huomaa sieltä vanhentuneen/laittoman tiedon, jättääkö hän sen huomiotta?

tällasia vaan tuli mieleen tässä, kun sitä olettaa jo sovittaneensa vähäiset tekonsa ja eläneensä kymmenen vuotta kurissa ja nuhteessa, niin voivat perhana vielä tulla takaisin kummittelemaan. ennen tätä luulin että on vain rikosrekisteri ja sakkorekisteri, mutta tuollaisetkin tosiaan ovat olemassa ja niitä käytetään turvallisuusselvityksissä.

ja moralisointia en kaipaa, olen täysin parannuksen tehnyt ja tekoni korvannut, eikä vakavista asioista ole edes kyse. kaikki keskustelut ja lakipykälät olen jo googlella katsonut, eli ensikäden kokemuksia kaipaisin. kiitos jo etukäteen!

Kun katseli noita hallituksen säästötoimia, niin siellä oli seuraavaa

"Kilometrikorvauksia maksetaan enimmillään 15000 kilometriltä"

Tarkoittaako tuo todella sitä, että työmatkojen kilometrikorvauksen maksimi on 15tkm? Tuo voi myyntiorganisaatiossa olla hankalaa, varsinkin mitä pohjoisemmaksi mennään..
Aika paljon saa kyllä ajaa että 15tkm tulee kuukaudessa täyteen :D eikös tuo kuitenkin /kk ole?

T:myyntimies

No voi helvetti jos näin on. Tuo tulee täyteen kyllä todella helposti. Onkohan noilla kilometreillä vielä pienelle firmalle edes liisari kannattava...

Kysytäänpä yks vitun yksinkertainen kysymys tässä armottomassa vitutuspuuskassa..

Minulla on "samsung galaxy s plus" puhelin, (vastaaja) selitä vitun yksinkertaisesti mistä löydän 1. tietosuoja asetukset ja mistä löydän sieltä oletusasetukset???

vittu....

ja kysytääs ny tähän väliin vielä pari muutakin kysymystä ku mitään näistäkää tiiä...:

2. Kuinka poistan sovelluksia? Yhden sovelluksen sain poistettua ja senjälkeen ei enää onnistu......

3. Kuinka saan siirrettyä yhteystiedon sim-kortille puhelimesta?

4. voiko muistikortti yhtäkkiä tyhjentyä kun teen gmail tilin???

Miksei sateella savupiipusta sada vettä takkaan?

Savupiipun päällä on hattupelti, eli sellanne pelti siinä reiän päällä. Kuten tossa kuvassa. http://www.asuntotieto.com/20000i_RAKENNUS_JA_REMONTTITIETO/Huoltovinkit/Kuvat/katto-hattupelti.JPG

Myös piipun seinämät/reunat jotka tulee yli katon on yleisesti pellitetty ympäriltä. Jos ei ole pellitetty, niin ainakin piipun juureen (se kohta jossa piippu ja katto kohtaa) on tiivistetty tai pellitetty, jotta vesi ei valu sisään. Näin oon ainakin ite asian ymmärtäny.

Back
Ylös Bottom