Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tämä kuuluisi osaksi tuonne vituttaa -threadiin, mutta asiaan. Tänään piti jättää rinta,olkapää,ojentaja treeni kesken kun tein vipareita eteen. Alkoi sattua repivästi rintaan (sydämen puolelle), tämän jälkeen lopetin treenin ja olin hetken paikallaan. Pelkästään pukukopin avaimen nostaminen lattialta oli haastavaa, kun tuntui rinnassa sellasta repivää kipua. Nyt kotiin tultua alkaa vähän helpottaa.

Mistä tässä on kyse? onko kellään vastaavia kokemuksia?

Mistä Pasilan lähitienoolta sais hyvää kebabbia? Kävin jo hakeen jostain random paikasta ja oli todella huonoa. Ei tahdo tuhlata rahoja johonkin mauttomaan lätyskä-annokseen. Tai sitten helsinkiläiset ei vain osaa :D

Miten julkiselle hammaslääkärille varataan aika? Paljon maksaa ihan pelkkä tarkistus? Akuutti tapaus siis kyseessä, pelottaa että joku saatanan suusyöpä pesiytynyt tuonne ikeneen kun ei se aftakaan taida olla...

Kerranki oon Kricen kanssa täysin samaa mieltä.

Ja samalla olet väärässä. Tai voihan sinne koittaa mutta se onko siitä mitään hyötyä on eri asia. Pari vuotta sitten kävin viimeks hammaslekurilla ja otin ylös mun puhelut. Sain tulokseksi yli 50soittoa ennenkun luovutin ja menin yksityiselle. Jokanen kellonaika ja parin viikon ajalta jokanen viikonpäivä käytiin läpi. Paskinta tossa on ettei linjalla voinut odottaa vastausta vaan sieltä tulee automaatti joka sanoo: "valitettavasti kaikki linjat on varattuna. Soita myöhemmin uudestaan" ja luuri korvaan.

edit. On siitä aikaa varmaan sittenkin nelisen vuotta mutta eipä se muuta tarinan pointtia.

Siis, jos hammaslääkäriin haluaa nopeasti, niin senkun vaan soittaa hätätapaus numeroon, niin saa ajan jo mahdollisesti/yleensä samalle päivälle. Toki, pitää 'huutaa kipua', ja että buranat maistuu (eli sattuu niin paljon, että buranaa pitää vetää)! Sitä en sitten tiedä, mitä käy jos kusettaa ja jää kiinni (eli ei olekkaan hätätapaus, vaan joku ihan 'turha juttu')! Enpä ole kokeillut... Mutta noin viitisen kertaa olen tätä palvelua tarvinnut, ja pahimmillaan kaksi päivää on pitänyt odottaa, yleensä heti muutaman tunnin päästä on päässyt...

Ja samalla olet väärässä. Tai voihan sinne koittaa mutta se onko siitä mitään hyötyä on eri asia. Pari vuotta sitten kävin viimeks hammaslekurilla ja otin ylös mun puhelut. Sain tulokseksi yli 50soittoa ennenkun luovutin ja menin yksityiselle. Jokanen kellonaika ja parin viikon ajalta jokanen viikonpäivä käytiin läpi. Paskinta tossa on ettei linjalla voinut odottaa vastausta vaan sieltä tulee automaatti joka sanoo: "valitettavasti kaikki linjat on varattuna. Soita myöhemmin uudestaan" ja luuri korvaan.

edit. On siitä aikaa varmaan sittenkin nelisen vuotta mutta eipä se muuta tarinan pointtia.

Tämän takia kysyinkin kun tietää ton julkisen...

Tämän takia kysyinkin kun tietää ton julkisen...

Kai sieltä tuurilla jonkun voi kiinni saada mutta ainakin tutuilta kuullu jotka tonne yhteyden saanut, että aika menee jonnekkin puolen vuoden päähän. Ei luulis että toi pelkkä tarkastus hirveesti maksaa yksityisellä jos sanot ettet muuta halua.

Just oli tarjous täällä Rovaniemellä ja tarkastus tais olla jotain normaalisti 35-40€ about.. tarjouksessa oli sit 14,95€ tjsp. Ei se kallista ole.

Kuinka Samsung Galaxy S laitteesta saa kuvat siirrettyä muistikortille itse puhelimesta??

Onko Nordealla automaatteja (maksuautomaatti tms), jolla voi tallettaa seteleitä tilille (tarkoitus olisi siis näkyä asap tilillä)? Entä maksaako Nordeassa tehty talletus nykyään jotain palvelumaksun muodossa?

Kuinka Samsung Galaxy S laitteesta saa kuvat siirrettyä muistikortille itse puhelimesta??
Helpoiten varmaan niin, että kytket sen tietokoneeseen ja avaat puhelimen muistin ja muistikortin muistin ja siirät sieltä vain kansiosta toiseen. Noi muistit toimii ihan kuin muistitikut tai vastaavat.

Koitin äsken ni ei johto toiminu ku kännykkä kävi pesukonees, mut sainpahan siirrettyä toisella tavalla.

Kai sieltä tuurilla jonkun voi kiinni saada mutta ainakin tutuilta kuullu jotka tonne yhteyden saanut, että aika menee jonnekkin puolen vuoden päähän.

Tuossa on alueellisia eroja. Kaupungeissa varmaan enemmän jonoa julkiselle puolelle. Pienemmissä paikoissa jono on tyyliin pari viikkoa.

Kun muutin intin jälkeen omilleni. Toki vanhemmat jeesivät jonkin verran, mutta vastuu asioiden hoitamisesta siirtyi minulle. Varmaan aika perinteinen tapa miehelle. ikää oli 19v.

Ei ehkä niin tyhmä kysymys mutta minkä ikäsinä aloitte maksaa laskut, hoitaa vakuutusasiat jne. ite?

Jossain maarin silloin kun muutin kotoa 16-vuotiaana. Tai no laskut ainakin. Siita sitten pikku hiljaa niin etta 17-vuotiaana olin kokonaan omillani koska kavin toissa ja aloin saada opintotukea omalle tililleni. Vakuutusasioita tosin en vielakaan hoida kokonaan itse, koska mutsilla on ne katevasti hallussa. Autovakuutus on poikkeus, mutta sitakaan ei enaa ole koska myin autoni pari vuotta sitten.

Back
Ylös Bottom