Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hah, tulikin tuosta Rangerin kuvasta mieleen (ei siihen imuriin) ku kävin äsken Prismassa ja mua koitettiin sit iskeä siinä lihatiskillä. Olkoonkin, että tää suuri naistenmies oli keski-iän varmaan jo aikapäiviä sit ohittanut hieman vuosien kaltoin kohtelema tumma poika :rolleyes: Siinä sit koitin ystävällisesti hymyillä aikani mut huumori meinas siinä kohtaa loppua kun se ehotti broilerin fileiden jakamista kanssaan. Prkl, kehtaskin. Vaikka hää nyt ei mikään varteen otettava sulhaspoika ollutkaan (ainakaan meikäläiselle) niin vois suomipojat ehkä ottaa hieman mallia, että kuinka sitä voi tilanteen kuin tilanteen koittaa hyödyntää ;) Tumman pojan tyyliin: "Riittääkö siitä varmasti meille kahdelle?"

Oikeasti, tuun kohta hulluksi kun yrittää etsiä jotain itselle sopivaa koulutusohjelmaa. Valinnanvaraa liikaa, sitten kun vielä vähän epäröi sen linjankin suhteen niin tää taitaa olla MI.
Ja monessa olisi mahdollisuus oppisopimukseen, mutta en mä nyt hemmetti vieköön tän nykyisen firman kanssa ala sellaisia järkkäilemään. Sieltähän mä juurikin haluan lähteä litomaan!

Mä ajan työmatkat, kyläilen ja muutenkin liikun autolla. Vuodessa olen ajanut noin 20t kilometriä.

Mulle tulee 25000km/ vuosi, pelkästään kotoota töihin. Siihen päälle työajot( joista saan 0,46e/km) ja muut reissut. Yhteensä n 40000km-45000km/ vuosi.

Oli maailma millä mallilla tahansa, niin sutenööri se vitut välittää.

Tepen *talvilook*...Huomioi rusketus...:D

pimp-c-ringtone.jpg

LOL, just äsken kävin pitkästä aikaa solkussa :lol2:

*Bling Bling*...:lol2:

Ja tässä meitille kesävanteet...Aika " Äijät " ois...:hyper:

blingbling.jpg

Jep, puunhalaajien puheita noi, joista ei ole loppupelissä vittuakaan hyötyä.

Aikamoinen vaite ottaen huomioon etta naista asioista ollaan kayty monia keskusteluja ja neuvotteluja ja niihin on uhrattu ihan torkeasti rahaa suurvaltojenkin taholta. Esimerkkina nyt vaikka jo aiemmin mainitsemani Rion Earth Summit. Vaikka ratkaisua ei olekaan (viela) saatu aikaan, tuskin mihinkaan turhuuteen kaytettaisi niin paljon resursseja...

^Jep. Mun käsittääkseni mitkään näistä suurvalloista eivät ole kiinnittyneet mihinkään ympäristönsuojelua koskevaan sopimukseen. :D

EU on alueena yksi suurimmista saastuttajista ja EU on sitoutunut mm. UNFCCC:hen ja Kyoto Protocoliin. Vain koska jotkut suurvallat eivat halua tehda mitaan, ei se tarkoita sita etta muidenkaan ei tarvitse. Lisaksi esimerkiksi Kiinassa kestava kehitys on jo tapetilla, ihan jo siitakin syysta etta maana se on altis ilmastonmuutoksen tuomille ongelmille.

Joo ja Kiinassa, Intiassa, Venäjällä jne. ei välitetä mistään luonnonsuojelusta tippaakaan.

Onko se aina oikein mita ko. valtiot tekevat? Ei niissa aina valiteta hirveasti ihmisoikeuksistakaan, joten pitaisiko meidan luopua niistakin?

Oikeasti, tuun kohta hulluksi kun yrittää etsiä jotain itselle sopivaa koulutusohjelmaa. Valinnanvaraa liikaa, sitten kun vielä vähän epäröi sen linjankin suhteen niin tää taitaa olla MI.
Ja monessa olisi mahdollisuus oppisopimukseen, mutta en mä nyt hemmetti vieköön tän nykyisen firman kanssa ala sellaisia järkkäilemään. Sieltähän mä juurikin haluan lähteä litomaan!

Tuu oikikseen. Taalla on kivaa.

Edit. Laitan viela videon idolini Polly Higginsin haastattelusta. Olin Pollyn luennolla viime viikolla ja oli vaikuttavin luento missa olen ikina ollut! Aivan mahtava, inspiroiva nainen. Aloitti yritysjuristina, nykyisin ymparistojuristi ja ecocide-konseptin aiti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joko sulle selvis minkä tyyppisiin hommiin joudut/pääset?

No nyt on jo vähän paremmin työnkuva selvillä mut vielä aika näyttää mitä kaikkea tulee eteen. Tommosia vastuksia oon nyt tehny ja sit mennää huoltaa jotain isoa uunia mihin näitä vastuksia tulee mitä oon nyt väsäilly. Mukavan monipuolisen kuullosta ainaskii tähän mennessä.

Onko se aina oikein mita ko. valtiot tekevat? Ei niissa aina valiteta hirveasti ihmisoikeuksistakaan, joten pitaisiko meidan luopua niistakin?

Kiinan oikeuslaitokselta voisi ainakin kopioida rangaistukset. Murhaajat ja muut vain kivääriosaston eteen. Vai onko sinusta fiksua päästää parin vuoden istumisen jälkeen vapaaksi ihmisiä, jotka ovat tappaneet vaikkapa kirveellä hakaten vanhan ystävänsä? Sitten vain odotellaan, että koska kyseinen tapaus tappaa seuraavan kerran kuten nyt tässä edellisessä tapauksessa kävi. Onneksi ampui sentään itsensä lopuksi, muuten olisi ollut taas parin vuoden päästä vapaalla kiitos ylihumaanin oikeuslaitoksen, joka ei enää tunne sanaa rangaistus.

Kiinan oikeuslaitokselta voisi ainakin kopioida rangaistukset. Murhaajat ja muut vain kivääriosaston eteen. Vai onko sinusta fiksua päästää parin vuoden istumisen jälkeen vapaaksi ihmisiä, jotka ovat tappaneet vaikkapa kirveellä hakaten vanhan ystävänsä? Sitten vain odotellaan, että koska kyseinen tapaus tappaa seuraavan kerran kuten nyt tässä edellisessä tapauksessa kävi. Onneksi ampui sentään itsensä lopuksi, muuten olisi ollut taas parin vuoden päästä vapaalla kiitos ylihumaanin oikeuslaitoksen, joka ei enää tunne sanaa rangaistus.

Aika provosoiva kysymys. Nama ovat tapauskohtaisia kysymyksia ja kylla, joissain tapauksissa ankarampi rangaistus olisi varmasti paikallaan. Todisteiden on kylla mielestani oltava taysin aukottomia jos aletaan kuolemantuomioita jakelemaan.

Aika provosoiva kysymys. Nama ovat tapauskohtaisia kysymyksia ja kylla, joissain tapauksissa ankarampi rangaistus olisi varmasti paikallaan. Todisteiden on kylla mielestani oltava taysin aukottomia jos aletaan kuolemantuomioita jakelemaan.

Suomessa selviät muutamalla vuodella, vaikka ne todisteet olisivatkin aukottomia. Autokaista-ampujakin sai huimat 15 vuotta kolmesta taposta ja tilillä oli jo aikaisempi oman vaimon murhasta saatu "elinkautinen"... Viikin yliajaja pääsi juuri vapaaksi tutkintavankeudesta, koska kännissä autolla toisen tappamisesta voi minimissään selvitä 4 kuukauden tuomiolla, joten pakkokeinolain puitteissa ei ole syytä pitää miestä lukkojen takana. Paskat siitä, että ajoi lapsen yli kännissä, vapaalle vain tuomiota odottelemaan.

Provosointi on tarpeellista aina välillä, osa jengistä kun tuntuu olevan niin sumussa, että ei näe edes mitä ympärillä tapahtuu.

Miten olisi jos kahdesta murhasta tulisi kuolemantuomio? Montako uutta mahdollisuutta murhamiehelle pitää antaa?

edit. kirjoitin vahingossa elinkautinen.

^^ Miten tama liittyy siihen mista aiemmin puhuin ? En ole missaan vaiheessa sanonut etta murhaajia pitaisi paastaa vapaaksi tai etta edes olisin taysin Suomen oikeuskaytannon kannalla.

Edit. Tama siis Pandalle :)

Mutta tuohon luonnonsuojeluun, niin otetaan samantasoiset luonnonsuojelua koskevat lait kuin muuallakin maailmassa. Suomi on pieni maa ja ei ole mitään järkeä, että täältä tapetaan teollisuus (joka siirtyy sitten Kiinaan) ideologian takia. Rajan takana Venäjällä ei taideta välittää kovin paljoa esim. ydinturvallisuudesta ja sitten täällä taas ollaan siitä hysteerisiä ja ylitiukkoja. Loppujen lopuksi taitaisi olla jopa luonnon kannalta parempi, että Suomessa olisi enemmän saastuttavaa teollisuutta ja energiantuotantoa, kunhan päästöt vain olisivat pienemmät kuin noissa maissa joissa näillä asioilla ei ole väliä. Kun investoinnit tulisivat Suomeen, eivätkö Kiinaan, niin se olisi parannus.

Hei, älkää nyt täyttäkö offtopic ketjua noin vakavilla aiheilla! Ephelle iskee kohta ressi! Menkää ontopicciin siitä, hus!

Omnomnom ostin alennusmyynneista laskiaispullia :kuola:

Mutta tuohon luonnonsuojeluun, niin otetaan samantasoiset luonnonsuojelua koskevat lait kuin muuallakin maailmassa. Suomi on pieni maa ja ei ole mitään järkeä, että täältä tapetaan teollisuus (joka siirtyy sitten Kiinaan) ideologian takia. Rajan takana Venäjällä ei taideta välittää kovin paljoa esim. ydinturvallisuudesta ja sitten täällä taas ollaan siitä hysteerisiä ja ylitiukkoja. Loppujen lopuksi taitaisi olla jopa luonnon kannalta parempi, että Suomessa olisi enemmän saastuttavaa teollisuutta ja energiantuotantoa, kunhan päästöt vain olisivat pienemmät kuin noissa maissa joissa näillä asioilla ei ole väliä. Kun investoinnit tulisivat Suomeen, eivätkö Kiinaan, niin se olisi parannus.

Joskus voi ajatella vahan pidemmallekin tulevaisuuteen. IMO investointi kestavaan kehitykseen on aina kotiinpain. Lisaksi kaikkea teollisuutta ei edes kannata siirtaa pois kuljetuskustannusten ja Suomesta loytyvien luonnonvarojen takia, joten teollisuutta ei todellakaan tapeta vaikka luonnosta valitetaankin. Esimerkiksi Saksa on esimerkillinen Kyoton sopimuksen noudattaja eika se silti nayta pahemmin karsineen.

Back
Ylös Bottom