Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Oon töissä yhdessä suuressa kotimaisessa rakennusalanfirmassa ja tuli työtarjous yhdestä johtavasta muuttofirmasta myöskin suomessa ja ulkomailla. Nyt siis tiukkaakin tiukempi kysymys ja ehkä tyhmäkin, olisko kannattavampaa vaihtaa firmaa JOS ne maksais parempaa liksaa? Siis näin työkokemuksen ja työtodistuksen kannalta?

Mun mielestä se riippuu vähäsen siitä, mitä siinä rakennusfirmassa teet. Ja itse en kenties muutaman kymmenen centin lisäpalkan vuosi muuttaisi jos viihdyt nykyisessä työssäsi.

Oon töissä yhdessä suuressa kotimaisessa rakennusalanfirmassa ja tuli työtarjous yhdestä johtavasta muuttofirmasta myöskin suomessa ja ulkomailla. Nyt siis tiukkaakin tiukempi kysymys ja ehkä tyhmäkin, olisko kannattavampaa vaihtaa firmaa JOS ne maksais parempaa liksaa? Siis näin työkokemuksen ja työtodistuksen kannalta?

Luulisi että lisät vaikuttaa kanssa, onko ne mukana yhtälössä?

Pystyvätkö omat vanhempani/sukulaiset/kaverit saamaan mitään kautta yhteystietojani jos vaihdan salaiseen puhelinnumeroon ja määrään tietojenluovutuskiellon väestörekisterikeskukseen?

Pystyvätkö omat vanhempani/sukulaiset/kaverit saamaan mitään kautta yhteystietojani jos vaihdan salaiseen puhelinnumeroon ja määrään tietojenluovutuskiellon väestörekisterikeskukseen?

Kokemusta eikä näyttöä ei ole mutta jos pystyisivät eikös salainen menetä silloin merkityksensä joten arvelisin ei pysty.

Luulisi että lisät vaikuttaa kanssa, onko ne mukana yhtälössä?

Todennäkösesti. Raksan varastolla ei vaan oo mahollista tehdä ylitöitä/iltatöitä/viikonlopputöitä. Tuntuu että tästä raksafirmasta sais arvokkaamman työtodistuksen loppujenlopuks, kun jostain muuttofirmasta. Niin joo ja tuleva logistiikka-inssi

Onko kaupan lihatiskillä myytävä norjalainen lohi pakastettu ennen kuin sitä myydään? Vai pitääkö se asiakkaan pakastaa vielä itse, jos haluaa raakana syödä?

Eivät saa. Tietysti on aina mahdollista, että joku taho tekee virheen ja luovuttaa tiedot eteenpäin, mutta näin ei saisi käydä.

Mutta kun Eviran sivuilla puhutaan jostain turskamadosta ja sanotaan näin:
"Yleistä kalan käsittelystä loisriskin välttämiseksi
Itse kalastetusta kalasta saatu mäti tulee pakastaa -20 °C:en tai sitä alempaan lämpötilaan vähintään 24 tunnin ajaksi. Myös kaikki kalat, jotka graavataan, tulee pakastaa. Lisäksi kylmäsavustettava silli, makrilli, kilohaili ja luonnonvarainen Atlantin tai Tyynenmeren lohi sekä kaikki raakana marinoitavat kalat on pakastettava. Silakan ja Suomessa viljellyn kirjolohen ja siian loisriski on erittäin pieni, joten näitä kalalajeja ei tarvitse pakastaa vaikka niitä ei kuumennettaisikaan. Lainsäädäntö edellyttää, että kaupoissa myynnissä ja ravintoloissa tarjoilla olevat tuotteet on pakkaskäsitelty edellä mainitun ehdoin."
http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?bid=2615

Ja tuon mukaan siis Atlantin ja Tyynenmeren lohetkin on pakastettava vaikka ne ovatkin merestä. Joten pitääkö norjalainenkin? Eikös se ole Atlantilta? Tuossa sanotaan, että lain mukaan kauppojen pitäisi pakastaa, mutta tapahtuuko näin todella? Tosin ei tuo turskaloinen niin pahalta kuulosta kuin se lapamato :S

Todennäkösesti. Raksan varastolla ei vaan oo mahollista tehdä ylitöitä/iltatöitä/viikonlopputöitä. Tuntuu että tästä raksafirmasta sais arvokkaamman työtodistuksen loppujenlopuks, kun jostain muuttofirmasta. Niin joo ja tuleva logistiikka-inssi

Jos et jatkuvasti pompi paikasta toiseen, niin ei merkitystä cvn kannalta, mene sinne mistä saa palkkaa eniten.
Nuorten (oletan sun olevan) työt on muutenkin nykyään pätkää ja mitä sattuu.

Onko järkkärillä oikeus avata alkoholiton juomani, jossa on sinetti kiinni? Eikä minkäänlaista merkkiä, että pullon sisältöä olisi muutettu. Laivalle siis menossa ja alkoholittomia juomia saa viedä.

Onko järkkärillä oikeus avata alkoholiton juomani, jossa on sinetti kiinni? Eikä minkäänlaista merkkiä, että pullon sisältöä olisi muutettu. Laivalle siis menossa ja alkoholittomia juomia saa viedä.

Varmaan pätee tähän se sama homma kuin laukkuihin ravintolan ovella, mikään pakko ei ole antaa katsoa laukkuun, mutta sisälle ei ole myöskään järkkärin sua tarvis ottaa.

Jos on auto, AKE:lle pitää sitten tehdä käsittääkseni erikseen tietojenluovutuskielto, tai muuten auton rekisterinumeron perusteella saa selvitettyä yhteystietoja.

Onko kaupan lihatiskillä myytävä norjalainen lohi pakastettu ennen kuin sitä myydään? Vai pitääkö se asiakkaan pakastaa vielä itse, jos haluaa raakana syödä?

Itse olen yleensä pakastanut heti graavaamisen jälkeen ja ottanut pakkasesta pois vasta ennen syömistä. Kerran unohdin tehdä tuon pakastamisoperaation ja vatsa oli löysällä yli kuukauden, lääkärissä tehtiin mato- ja bakteeritestit mutta mitään ei löytynyt. En syytä tuosta varmaksi lohta,mutta pakastan kalat jatkossakin kaiken varalta...

Back
Ylös Bottom