Vai onko se vain niin, että nähdään mitä halutaan ja toivotaan näkevän?!
Niin,mun mielestä tuo on hyvä kysymys jota meidän kaikkien pitäisi nyt pohtia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vai onko se vain niin, että nähdään mitä halutaan ja toivotaan näkevän?!
Niin,mun mielestä tuo on hyvä kysymys jota meidän kaikkien pitäisi nyt pohtia.
Sori vain, kiertelet ja tulkitset raamattua nyt oman makusi mukaan. Raamatussa lukee "kaikki ovat syntiä tehneet ja synnin palkka on kuolema". Mikä tossa menee ohitse? Taivaaseen ei ole syntisillä pääsyä ja kaikki ovat syntiä tehneet raamatun mukaan, PISTE! Synnistä pääsee eroon vain tunnustamalla jumalan ja pyytämällä anteeksiantoa. Jos et tiedä mitään jumalaa, et voi myöskään anteeksi pyytää, joten helvettiin mars.Olen käynyt saman mietinnän läpi. Raamattu antaa vastauksia. Lainaan yhden kohdan, joka kertoo, että pelastuminen on ollut mahdollista kaikille. Tänä päivänä evankeliumi on niin levinnyt, että puhdas tietämättömyys on melko harvinaista.
Room. 2: ”Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia(eivät ole olleet tietoisia Jumalan laista tai Jeesuksesta syrjäisen sijainnin takia tms.), saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.”
Kaikilla meillä on omatunto ja kokemuksia siitä. Sen toki voi pitkälle turruttaa ajan myötä. Se on yksi todiste Jumalasta, hänen lakinsa on meidän jokaisen sisimmässä. Jos tämä olisi jumalaton todellisuus, niin aika epätodennäköistä, että meidän sisältä löytyisi herkkää kykyä aistia mikä teko on oikein ja mikä ei. Ei varmasti olisi olemassa käsitteitä oikea ja väärä.
Katolisen kirkon otat monesti esiin ja voin kanssa sanoa, että paljon väärää on tehty ko. instituution kautta ja sisässä. Älä kuitenkaan ajattele, että katolinen kirkko=Jumala, kaukana siitä. Ei ole olemassa yhtä oikeaa kirkkoa tai seurakuntaa, mutta on yksi oikea Jeesus ja Raamattu. Siinä perusta uskolle.
http://tuomasenbuske.puheenvuoro.uusisuomi.fi/91460-enbusken-avoin-tilitys-olin-friikkilahkon-jasenMinunkin on pakko tehdä tunnustus. Olen kuulunut myyttiseen lahkoon elämäni ensimmäiset parikymmentä vuotta.
Tuo lahko oli kyllä outo. En oikein koskaan tarkkaan ymmärtänyt mihin siinä uskottiin, mutta yli 2000 vuotta sitten tapahtui jotain, joka on ristiriidassa biologian kirjan kanssa. Murrosikäinen tyttö tuli raskaaksi, vaikka oli impi.
Kun tutkiskelin asiaa rehellisesti sydämessäni, tulin siihen johtopäätökseen, että on todennäköisempää, että juutalainen tyttö keksii hätävalheen kuin että luonnonjärjestys menisi kokonaan sekaisin. Tätä ei missään nimessä saanut sanoa ääneen.
Joidenkin mukaan kyse oli myös käännösvirheestä, sillä neitsyt ja nuori neito olivat sama asia. Joka tapauksessa tuohon neitsyyteen suhtauduttiin lahkossamme pakonomaisen kiinnostuneina. Neitsyt synnytti lapsen, joka oli samaan aikaan jumala ja ihminen. Pysyttekö mukana? Tuo mies murhattiin raa´alla tavalla. Mutta ei hätää. Jollain logiikalla tuo murha oli hyvä juttu. Tässä oli nimittäin erittäin outo korrelaatio, sillä tuo murha sovitti myös niiden synnit, jotka eivät olleet edes syntyneet silloin. Ai mitkä ihmeen synnit? Kaikki lahkon jäsenet olivat syntyneet synnillisinä ja heillä oli kummallinen suhde panemiseen. Seksiin oli erilaisia sääntöjä, joiden vakavuudesta väiteltiin vuodesta toiseen saman liturgian mukaan lahkon kummallisessa joukkorituaalissa, jota kutsuttiin myös nimellä Ajankohtainen kakkonen.
Kaikkein kummallisinta tuossa lahkossa oli, että suurin osa sen jäsenistä ei oikein edes uskonut siihen. He olivat mukana kaiken varalta. Koska silloin kun heitä pelotti kuolema oikein kovasti, he ajattelivat ettei sitä tulekaan. Ja kun maksoi lahkolle muutaman satasen vuodessa, homma toimi kuin vakuutus. Kaupan päälle sai lehden, jonka yleisönosastolla väiteltiin samasta asiasta, ketkä saavat panna ja ketä.
Onneksi pääsin lahkosta eroon. Kaikki kaverini eivät. Pidän heihin etäisen kohteliaita välejä, enkä avoimesti arvostele heitä, sillä he ovat todella herkkiä suuttumaan. Lahkon virallisen – harvinaisen sekavan - ohjekirjan mukaan minut pitäisi nyt kivittää hengiltä. Mutta ainakin vielä olen elossa.

Jumalan luomistyö ja elämän voima näkyy siinä miten kaunis koko luomakunta onkaan. Ajatelkaa nyt esimerkiksi tippuria, punkkeja, malariahyttysiä ja lokinpaskaa patsaan otsalla marraskuun loskasäässä.
Tai ajattele Jeesus vauvaa Marian sylissä Beetlehemissä.
Näin joulun alla moni aikuinen patistaa lapsia olemaan kilttejä uskolla joulupukkiin. Lapset on kilttejä lahjojen toivossa ja pelkäävät saavansa risuja lahjaksi tuhmista teoista. Uskomus, että hyväntahtoinen Joulupukki myös huolehtii siitä, että kaikki maailman kiltit lapset saavat lahjoja jouluna, voi myös tuntua lapsesta lohduttavalta. Ei se silti tarkoita, että Joulupukki olisi olemassa. Mikä tässä on erona jumal uskoon?Toinen asia, että jos on kaikkivoipa, niin tuskinpa Jumalan ajattelu noudattaa meidän ajattelumallia. Yleisestikin on typerää ajatella, että Jumala "ajattelisi" tai inhimillistää Jumalaa, että hän olisi täysin kuin ihminen. Ehkä Jumalan kykenee näkemään asiat laajemmin kuin me ja ehkä hän todella on hyvä ja antaa kaikille anteeksi taivaassa ja pelastaa meidät kaikki. Lapsellistahan tämä on uskoa johonkin mistä ei ole mitään todisteita ja johonkin joka olisi "ihmisen ajattelun ulottumattomissa", mutta itse olen valitettavasti menettänyt läheisiä ihmisiä ja muutenkin on kiva ajatella, että he ovat nyt jossain paremmassa paikassa, johon itsekkin päädyn tämän kaiken jälkeen. Luultavasti vain siksi uskon Jumalaan, että se on kivempaa ajatella niin, enkä ole kokenut mitään valaistusta. Jos siis en tee mitään kirkkoon liittyvää eli lahjoita kirkolle rahaa tai tuomitse muita uskostaan yms., niin mitä pahaa siinä on, että uskon Jumalaan ja olen sitä kautta onnellisempi? Onko onnellisuudessa siis jotain tyhmää (varsinkaan kun se ei edes haittaa muiden ihmisten elämää)? : D
Mä en oo nyt ihan varma pitäiskö sulle vastata edes tähän, koska en ole ollut hetkeäkään varma oletko ollut edes tosissasi minkään suhteen mitä tänne olet kirjoittanut. Mutta kun tämä on enemmän tällainen tietopläjäyksen tyylinen juttu, niin antaa mennä.Onko olemassa ateisti juutalaisiakin?Mä en oo ainakaan tollasesta kuullut.
Mä en oo nyt ihan varma pitäiskö sulle vastata edes tähän, koska en ole ollut hetkeäkään varma oletko ollut edes tosissasi minkään suhteen mitä tänne olet kirjoittanut. Mutta kun tämä on enemmän tällainen tietopläjäyksen tyylinen juttu, niin antaa mennä.
Hitler ei jahdannut juutalaisia heidän uskonsa takia, eikä nimitys juutalainen liity millään tavalla uskontoon - juutalaisuuteen. Juutalaiset ovat rotu, joista Hitler ei oikein digannut. Juutalaisen ei siis ole mikään pakko olla uskoltaan juutalainen. Ihan samalla tavalla nykyajan juutalaisuskon kannattajan ei ole mikään pakko olla rodultaan juutalainen. Ne on kaksi ihan eri asiaa.
Ongelmia on vain jos ongelmia haluaa. Kyseessä on kokemus joka ei sanoin aukea....tai haalee vesilasi ikkunalla ollaan jo ongelmissa.
Ongelmia on vain jos ongelmia haluaa. Kyseessä on kokemus joka ei sanoin aukea.
Mutta täällä ihmiset on juupas-eipäs-isäs oli bätmän -vaiheessa ja ymmärrän sen täysin. Se on monelle välttämätön käydä läpi, eikä osa pääse siitä tässä elämässä yli. Syytä en tiedä, enkä tässä ympäristössä jaksa arvailla.
Namaste kaikille höpönassuille!

Selittäminen on mahdotonta, mutta ei siinä mitään pelättävää ole ja voi sitä silti yrittää jos kysytään.Heh heh Taisit ymmärtää väärin mitä tarkoitin. Vai eikö muka ollut ongelmia selittää tuota kokemusta?
BTW ootko taas kääntänyt takkia siitä, että olisi parempi jos laitettaisiin faktat nippuun ja kuopattaisiin taikauskot?
Oskulle pitäisi kyllä jo antaa vuoden trollaus palkinto :D
Te uskovaiset olette kyllä aika naiivia ja hölmöä porukkaa. Ettekö te pärjää elämässä itse, vaan pitää ottaa tuekseen joku olematon olento? Mikä tarve on uskoa johonkin, jota ei ole koko ihmishistorian aikana kyetty osoittamaan edes minimaalisen todeksi? Mikä laukaisee alunperin tämän tarpeen pelätä omaa elämäänsä? Jos siis jätetään aivopesu pois lukemista.
Mille jeesukselle, näytätkö missä se luuraa, niin voin antaa vaikka turpaan sille. Ihan sama, mutta miten vapottelu liittyy mihinkään? Jatkossa voisit vastata jotenkin järkevästi kaikkiin, koska trollaaminen saa riittää.En mä ainakaan pelkää.Enemmänkin harmittaa sun puolesta.Olisit sä valmis lopettaan vapottelun ja antaa elämäs Jeesukselle jos mä pyytäisin?Nyt mieti hetki ennen kun vastaat.