Kuningas ALKOHOLI

Meta title: 🔥 KUNINGAS ALKOHOLI – HYVÄ PALVELIJA, PASKA ISÄNTÄ 🔥

Meta description: Alkoholin vaikutukset treeniin, palautumiseen ja terveyteen ilman kaunistelua tai selittelyjä.

Vaikutti dokaaminen painoon tai ei, niin treenaukseen se vaikuttaa ihan varmasti. Muutama kertaa vuodessa ei pitkässä juoksussa tunnu missään, mutta viikottainen temutus alkaa varmasti heikentää treeniä. Jos ei, niin a) ei osata treenata kunnolla b) ei osata ryypätä kunnolla.

Jos ei osaa kumpaakaan kunnolla niin kumpikaan ei kärsi ja kaikki on hyvin :)

Nyt unohtuu yksi iso ongelma tässä tissuttelussa. Kun veressä on alkoholia alkaa kroppa polttamaan sitä normaalisti aina käynnissä olevan rasvan polttamisen kanssa. Eli kärjistettynä sinä aikana kun alkoa veressä, niin kroppa on tauolla normaalista rasvan poltosta.
Samalla tavalla insuliini keskeyttää rasvan palamisen. Alkoholi tosin estää myös proteiini- ja hiilihydraattioksidaatiota. Sen lisäksi erittäin suuret määrät vaikuttaa negatiivisesti anabolisten hormonien lisäksi myös proteiinisynteesiin.

Läskiksi alkoholi ei itsessään varastoidu, vaan sen rinnalla mässätyt ylimääräiset kalorit rasvasta ja hiilareista. Proden tavoin myös alkoholin lämmöntuottoon kuluva energiamäärä on kohtalaisen suuri. Tästä syystä ryyppypäivinä alkoholin rinnalla kannattaa keskittyä proteiinipitoiseen safkaan, kasviksilla höystettynä. Rasvat ja hiilarit minimiin.

Loppupeleissä ei suurta merkitystä vaan kalorit ratkaisee. Ellei sitten joka päivä tissuttele.

Jos luit tekstin huolella ja sulla on jotain muita "puolia" tänne heittää, niin kaikin mokomin. Itse en ole vieläkään saanut luettua ja olisi ihan kiva olla edes vähän kriittinen sitten kun jaksan kahlata tekstin läpi

Tarkoitin sitä, kun tuossa on lueteltu suuri määrä sairauksia, joita alkoholi voi auttaa ehkäisemään niin jos ei tietäisi alkoholista mitään, voisi tuon perusteella kuvitella, että se on tehokkain tie täydellisen terveyden saavuttamiseen.

Eli mietin tässä juhannuksen alla, että mitä vaikutuksia on jos syö proteiini pitoista ruokaa ja juo alkoholia paljon?
Käyttääkö kroppa kehon rasvoja? alkoholin hiilareita?? anteeksi tietämättömyys...

Alkoholista on yli 100 ketjua olemassa, joten etköhän löydä niistä vastauksen. Järkevintähän tietenkin olisi olla ottamatta, mutta ei kai se käy.

Sanotaan, että kerran viikossa tulee ryypättyä ja kyllähän se selvästi heikentää treenejä. Varmasti ryyppäämättä jättäminen olisi paras vaihtoehto.
Treenipäivät ovat Ma,Ti, To,Pe, (2-jakoinen) Kumpikohan näistä vaihtoehdoista olisi parempi, jos halutaan välttää alkoholin vaikutuksia treeneihin:

1. Ryyppäämään perjantaina: menisi varmaankin perjantain treenit täysin hukkaan? Ainakin seuraavana päivänä lihakset niin perkeleen jumissa. Tosin maanantaina olisi varmaan jo täysin pirteä olo.

tai

2.Ryyppäämään lauantaina: Perjantain treeneistä ainakin jonkin verran palauduttu. Maanantaina taas treenit kulkevat kehnosti, ei varmasti tule missään ennätyksiä. Hyödyttömät treenit?

Ite olin treenaamassa pe klo 16, siitä muutama tunti olin kännissä. tänäänkin pitäs mennä. maanantain treeni varmaa siirrettävä tiistaille, kun en keskiviikkona ehdi salille säbäturnauksen takia.

Mun mielestä täällä on aika kummia käsitteitä darrasta. "Joo meen aamulla darrassa klo. 11.00 treenaamaan" jne. Tossa ei oo varmasti darra päällä. Tossa pari viikkoa sitte makasin 5h sängyn pohjalla herättyäni ja kävin laattaamassa kerran. Se on darra.

Eihä toi oo darraa nähnykkää. Viimeks ku vedin enemmän ku 6 bissee eli siis kunnolla. Heräsin siis joskus 7 pintaan ekan kerran ja sit aina tunnin verran unta ja laattaa tunnin verran unta ja laattaa.. Johki 19 asti illalla ja sit pääsin vast sängystä ylös just ja just. Itellä verottaa noi darrat tota juomista nykyää niin paljon ettei halua juoda ku korkeintaan sen 6 jos lähtee "dokaamaan". Yleensä mulle riittää jos vedän pari olusta viikonlopussa ni siit tulee tarpeeks hyvä olo et tietää olevansa vapaalla :)

Ps. Nyt just ajattelin koittaa ekaa kertaa elämässäni olla juomatta uuteen vuoteen asti. Ennoo varmaa ikinä ollu niin kauaa. Ja salin osalta oon kyl huomannu tuloksetkin. Jaksaa paremmin ja nousee enemmän.

Eipä kyllä alkoholia tule juuri käytettyä saatikka baareissa pyörittyä. Sitä tein kahden ihmisen edestä joskus parikymppisenä (saliharrastus ei vielä silloin ollut kuvioissa). On tosi mukavaa, kun nykyään ei tartte sunnuntaita sängyn pohjalla huonovointisena viettää. Tietty esim. jotkut firman pikkujoulut tms. tapahtumat on asia erikseen. Silloin lähden mielelläni viihteelle. Mutta tähän on tultu, että pitää olla juurikin jostain erityistilaisuudesta kyse. Tavalliset baari-illat ei kiinnosta sitten pätkän vertaa.

en tiedä miksi, mutta itseni ei tee edes mieli dokata enää. Kaverit valittelee kun kaljahammasta kolottaa mutta mulle se on täysin outo tunne.
Oon dokannu viimeks kesäkuun alussa ja sen jälkeen vain treenannu kovaa, kai musta on kehittyny sellane kontrollifriikki , että ajatus siitä tilasta / holtittomuudesta minkä alkoholi aiheuttaa saa jo vaivautuneeksi :D
Kaiken lisäks en osaa ottaa kohtuudella ikinä, aina menee rahat, filmi katki , laatta lentää ja darra kestää 3-4 päivää.Ei kiitos

Tänään tipattomuuden vuosipäivä!

En oo ikinä ollut mikään hurja kipottaja, mutta kun alkoholi jäi kokonaan pois, kyllä toi treenaaminen on taas tuonut tulosta. Muutenkin, mulle tuo alkoholi on ollut täysin tarpeeton, eli ollut helppo luopua. Toiset tarvii alkoholia, toiset ei.

Eipä kyllä alkoholia tule juuri käytettyä saatikka baareissa pyörittyä. Sitä tein kahden ihmisen edestä joskus parikymppisenä (saliharrastus ei vielä silloin ollut kuvioissa). On tosi mukavaa, kun nykyään ei tartte sunnuntaita sängyn pohjalla huonovointisena viettää. Tietty esim. jotkut firman pikkujoulut tms. tapahtumat on asia erikseen. Silloin lähden mielelläni viihteelle. Mutta tähän on tultu, että pitää olla juurikin jostain erityistilaisuudesta kyse. Tavalliset baari-illat ei kiinnosta sitten pätkän vertaa.

Aivan sama tilanne täällä, lukuunottamatta, että en nyt ihan kaden ihmisen edestä käynyt.

Ei vaan jaksa/kiinnosta/maistu

Himassa voin kyllä ottaa pari lonkeroo sillontällön.

Kaiken lisäks en osaa ottaa kohtuudella ikinä, aina menee rahat, filmi katki , laatta lentää ja darra kestää 3-4 päivää.Ei kiitos

Mulle ei kanssa humalassa mikään maksa mitään. Yleensä vähintään lompakossa olevat rahat (joita on etukäteen otettu ihan varta vasten) laitetaan menemään eikä jarrutella jos lisää pitää nostaa. Darraa ei kyllä nykyään tule, vaikka suht harvoin juopottelenkin. Kohtuudella otan jouluisin, muuten alkoholinkäyttö on vähän on/off-tyyppistä

Kymmenisen vuotta meni enemmän ja vähemmän läträtessä alkoholipitosten aineitten kans. Muutaman viime vuoden se tosin oli semmosta väkinäistä juomista "kun ei nyt oo muutakaa suunnitelmissa ni lähetää äijien kans mökille/baarii". Useempi lopetusyritys mahtunu matkaan ja pari kuukautta aina joskus ollu absolutistinaki mut aina sitä sit ratkee jossai vaihees, sukuvika kun on ni hyvät pohjat saanu jo pennusta lähtien ja muutamat sosiaaliset suhteetki katkennu aika ikävästi tuon viinan takia.

Mutta nyt oli juhannuksena & viikko sen jälkeen niin hirveet kuolemankrapulat jotka kesti koko seuraavan päivän et tein taas kerran sen kuuluisan päätöksen josta kaverit aina jaksaa vittuilla humalassa ollessaan, eli lopetin. Nyt melkei 4kk myöhemmi olo on parempi ku koskaa, monta kertaa baarissa/saunailloissa tullu istuttua ja vaikka kuittailua tulee ni hyvin menee kokislinjalla omat hommat eikä oo ees mitään haluja juoda mitää sen vahvempia. Nopeesti laskettuna 4kk sisää juonu alle 20 olutta, ei ainuttakaan krapulaa tai edes kissankusifiilistä aamulla ja on pystyny varmuudella istumaan autonrattii tai lähtee salille. Eli ei tässä ihan nollilla olla eikä omasta mielestä pidäkkään jos tarkotuksena on et se päätös pitää :)

Vaikka ne reenit maistu hyvin mitä nyt kolmisen vuotta salilla käyny ni kyllä huomaa et juominen rajottaa hommia huomattavasti. Voimissa ei niinkään oo tapahtunu muutosta mutta tuo lihan määrä ja vyötärö on ihan eri mallilla, vaikka kaikki tietysti sanoo ettei 3v treenitaustalla ole enää mahollista saada näkyviä määriä lihaa näin lyhyessä ajassa. Paskat, ruokavalio parantuu nii helvetisti ku jättää juomisen et varmasti jokaisella muuttuu kroppa hyvinki nopeesti...vyötä saanu kiristää yhellä reikävälillä kun taas paitakoko on kasvanu yhellä taas vaihteeks :D

Lähinnä itellä käy sellain, jos tulee lauantaina otettua jonkun 4-8 ja kotiin siellä 4 jälkeen aamulla niin tulee kyllä helposti nukuttua sinne 13 asti päivällä. Krapulaa ei tule, että pitäisi käydä oksentamassa pitkin päivää, mutta kauhea väsymys on ainoa juttu mikä vaivaa...

Joskus sitä on tullut 4 aikaan kotiin ja 10 ylös ja lenkille ilman mitään ongelmia. Saas nähä jos se krapula tulee jossain vaiheessa tässä elämää. Nyt on tullut pämppäiltyä vähän enemmäkin, kun aina on jotain kissanristijäisiä niin tupannut kertymään tuonne vatsan seudulle noi lonkerot yllättävän hyvin :(

Hei! Tänään oli painoni taas pudonnut! PRKL ,että vitu***. Meni kaapille katsomaan mitä löytyisi ja käteeni osui Strohin kasikybänen.
Otin sitä 6dl sitten ja kas kumma, paino nousi iltaan mennessä 1,5 kg.lla . Eli mitä tästä opimme? Viina kasvattaa, itse join 3-vuotta kuin demareiden
Paavo Lipponen ja silti olin kovemmassa kunnossa kuin Rambo Aaltonen :D ei muuta kuin huomenna alkoon shoppaan.

Back
Ylös Bottom