Peppu LEVEÄMMÄKSI, ei pyöreämmäksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja noanna
  • Aloitettu Aloitettu
sun kuvista jo näki syyn siihen että miksi sulla ei ole pyöreää peppua ja se syy on ihan yksinkertaisesti se että olet liian laiha omistaaksesi pepun :) mutta paino johonkin 60-65kg ja kyykkyä niin kyllä se hanuri kasvaa joka suuntaan :D

sun kuvista jo näki syyn siihen että miksi sulla ei ole pyöreää peppua ja se syy on ihan yksinkertaisesti se että olet liian laiha omistaaksesi pepun :) mutta paino johonkin 60-65kg ja kyykkyä niin kyllä se hanuri kasvaa joka suuntaan :D

en ole ihan samaa mieltä tosta syystä. http://chrisonrails.files.wordpress.com/2007/12/izabel_goulart_vs2006_candycaneangel2.jpg tämänkin linkin tytöllä on mielestäni aika pyöreä peppu, vaikka onkin laiha, laihempikin kuin minä. onko tälläiset erot sitten ihan vaan rakenteesta kiinni, vai voiko treenillä vaikuttaa.. en kyllä hirveästi halua sitä painoa kerätä lisää, tykkään olla laiha ja siro kaikin puolin.

mietin tässä että lantion luun koko varmaan vaikuttaa jonkun verran. mulla lantio kaartuu vyötäröltä paljon jyrkemmin kuin ton linkin tytöllä ja sen ison luun peitteenä pitäisi olla enemmän tavaraa, jotta ois sulavat ja pyöreät linjat.

oman käsitykseni mukaan jos on laiha ja siro niin silloin ei voi omistaa berberiä :D mutta ihan oikeasti kun sulla on pituutta 170cm niin siinä varressa 60-65kg treenattua kroppaa ei ihan oikeasti näy minään läskinä mitä nyt ihan selkeästi pelkäät, vaan sinusta tulee entistäkin kauniimpi ja miehet suorastaan heittäytyvät jalkoihisi ja ruminpia saat tökkiä kepillä pois lahkeista roikkumasta, valtaosa miehistä pitää normaali runkoisista naisista joilla on edes hiukan treenattu kroppa ja siinä ohessa saat sen himotsemasi pyllyn, toki näissä on aina ne kirotut geenit mukana ja niille ei sitten voi mitään, mutta onnea kuitenki hanurin hankintaan.

uskon että saat tuolta naisten palstalta parempia ohjeita kuin täältä, siellä on juuri niin monta persettä kuin on kirjoittajiakin

Mä väittäisin, että ei ole painosta kiinni tuo perän leveys tässä tapauksessa. Mä olen aloittajaa 2 cm pitempi, 2kg painavampi ja uskaltaisin väittää, että multa löytyy berberi. Noi tavoitekuvat, mitä aloittaja on postannut on aika perusperseitä, jotka eivät nekään kovin leveitä ole. Lantion kaari tekee tosi paljon. Itselläni on törkeän leveä lantio, mikä ehkä osaltaan saa hanurini näyttämään leveämmältä. Mutta uskoisin, että kunhan aloittaja saa lisää lihaa berberiin, niin menee suhahtamalla ohi noista bikiniperseistä :)

Mä väittäisin, että ei ole painosta kiinni tuo perän leveys tässä tapauksessa. Mä olen aloittajaa 2 cm pitempi, 2kg painavampi ja uskaltaisin väittää, että multa löytyy berberi. Noi tavoitekuvat, mitä aloittaja on postannut on aika perusperseitä, jotka eivät nekään kovin leveitä ole. Lantion kaari tekee tosi paljon. Itselläni on törkeän leveä lantio, mikä ehkä osaltaan saa hanurini näyttämään leveämmältä. Mutta uskoisin, että kunhan aloittaja saa lisää lihaa berberiin, niin menee suhahtamalla ohi noista bikiniperseistä :)

itselläni on myös mielestäni suht leveät lantioluut, massaa ei siinä ympärillä kyllä ole. kuitenkin vyötärön ja lantion erotus 30 cm. saanko mä lantion kaartakin pyöreämmän oloiseksi peppua treenaamalla?

vielä yksi huomio ja sitten lopetan tämän naisten hanureista keskustelun ja tyydyn ihan vain niitä silmäilemään, nuo kuvat mitkä laitoit eivät anna oikeaa kuvaa pepusta saati muustakaan koska nuo housut mitä ilmeisemmin ovat sellaiset mitkä "liimautuvat" ihonmyötäiseksi ja suorittavat siinä ohessa pientä muotoilua ja sen takia sinun hanurin seutu näyttää laatikkomaiselta noissa kuvissa.
ei, en nyt pyydä uusia kuvia pelkissä pikkareissa koska se olisi jo melkoisen rietasta mutta minun mielestäni sinun peppu on ihan jees ja jos luut törröttävät(laiha) niin siihen ei minkään valtakunnan treeni auta ihan nopeasti.

kenellä kaikilla olen nähnyt ihan helvetin hyviä perseitä ovat: lentopalloiliat, luisteliat, postinjakajat jne jne, eli tässä näet sen että nuo kaikki käyttävät jalkojaan todella paljon, ei tarvitse mennä salille vaan käyttää niitä jalkoja siihen mihin ne on alkujaan tehty, siirtymään paikasta A paikkaan B jne jne, eli kävely on hakemani sana.

Kiitos ja täältä tähän.

Etkai Kaitsu meinannut ettei lentopalloilija ja luistelit tee punttia ollenkaan? No ymmärsin pointin, mutta jos tosissaan urheillaan niin siihen kuuluu myös salitreenit.

Kyselit tuolla edellisellä sivulla onko reiden loitonnuskoneesta hyötyä.
On ja sitä kannattaa tehdä kahdessa eri asennossa, eli nojaten taakse, selkä aivan kiinni selkänojassa jolloin liike kasvattaa ison pakaralihaksen yläosaa ja keskimmäistä pakaralihasta ja kun nojaat eteenpäin selkä irti selkänojasta treenaat ison pakaralihaksen alaosaa joka on tapauksessasi hyödyllisempi tapa suorittaa reiden loitonnuksia.

Kerroit että sinulla on reiden ulkosyrjä kuopalla ja haluaisit lisää lihasta postaamasi kuvalinkin kohtaan d.
Oikeastaan ongelmasi ei olekkaan vain pakaralihaksissa vaan enemmänkin reiden ulkosyrjässä ja ylensäkin reiden lihaksiston kehittymättömyydessä.
Jos haluat muuttaa neliömäisen takapuolen muistuttamaan enemmän alaspäinkäännetyn sydämen muotoa, sinun pitää treenata reisien lihaksistoa raskailla painoilla ja tehdä useita keskipitkiä sarjoja kymmenen toiston lähellä.

Kun saat kunnolla lihasta reisien ylä ja sivuosaan myöskin pakaroiden muoto muuttuu leveämmäksi alaosastaan.
Hyvin muodostuneet reiden yläosanlihakset antavat myös pakaroiden alaosalle sen pyöreän kauniin muodon.

Paljon Hackkyykkyä, leveää haarakyykkyä tai prässiä jalat astinlaudan yläosassa.

Lainaa kirjastosta Pauliina Taluksen kirja kehonrakennuksesta. Saat siitä hyviä ideoita reisien ja pakaroiden treenaamiseen, äläkä välitä vaikka Pauliina onkin melko kroteskin näköinen naiskehonrakentaja, sinun tavoitteesi ovat erilaisia etkä saa samanlaisia lihasmassoja mitenkään ilman miessukupuolihormonien käyttöä, mutta Pauliinan treenimetoodit auttavat sinua pääsemään tavoitteisiisi hankkiessasi haluamasi muotoisen takaliston.

Kyykkäämällä leveällä jalka-asennolla maximukset laajenee ulkoreunoista ja alaosasta. Sisäsyrjät ja yläosa voivat jäädä vähälle harjoitukselle, mutta niihin toimii lonkan lähennys ja yliojennus.

Höpöhöpö. Gluteus maximukset kuten muutkin lihakset kasvavat ihan kauttaaltaan. Ei siitä ole mahdollista muotoilla haluamaansa millään eri kulmista tehtävillä liikkeillä. Koko lihas supistuu sitä rasittaessa.

Ketjun aloittajalla on kuvien perusteella aika kapea lantio, joten mitään kovin leveää tuosta hanurista ei tule, vaikka kuinka treenaisi. Kuten Pandakarhukin jo aiemmin sanoi, geenit määräävät pitkälti minkä mallinen siitä perseestä tulee treenattunakin. Ainoa mihin voi itse vaikuttaa on lihaksen koko ja rasvan määrä.

Parhaiten se pakaraosasto kasvaa raskailla perusliikkeillä, kuten kyykyillä, maastavedoilla, jalkaprässillä jne. Pakarapotkut ja loitonnuskoneet kannattaa siis unohtaa ainakin alkuun. Treeniä toki tasapuolisesti koko kropalle, ei pelkästään alavartalolle.

Kyllä itsekkin suosittelen ihan perusliikkeitä eli veto ja kyykkyä, kyykky vielä syväkyykkynä niin kyllä toimii!

Johtuen siitä että kun samalla salilla painonostajien kanssa treenaa niin huomaa että kyllä sillä perustreenillä on naisille tullut hyvin pyöreet ja lihaksikkaat perseet.

Olenko ainut josta tuntuu että tämä ei ole vakavasti otettava juttu?

Höpöhöpö. Gluteus maximukset kuten muutkin lihakset kasvavat ihan kauttaaltaan. Ei siitä ole mahdollista muotoilla haluamaansa millään eri kulmista tehtävillä liikkeillä. Koko lihas supistuu sitä rasittaessa.
Älä omaksu isojen poikien yleistyksiä, kyllä reisien, pakaroiden ja muidenkin lihasryhmien eri osiin on mahdollista kohdistaa harjotteiden rasitusta. Yleistät ihan liikaa, voimanostajilla jotka treenaavat lähinnä kyykkyä penkkiä ja maastavetoa on lihaa ihan eri paikoissa ja kuin ammattikehonrakentajilla.

Kokeileppa tehdä superina kovia jalanojennuksia ja prässiä jalat aivan astinlaudan alaosassa kapealla jalkasennolla(kantapäät melkein laudan alapuolella)pitkinä sarjoina, niin huomaat järkyttävän polton ja puutumisen kyynelihaksessa ja muissa reiden alaosan lihaksissa lähellä polvea.
Jos taas präsissä nostat jalat ihan astinlaudan yläosaan ja leveälle rasitus tuntuu lähellä pakaroita, takareisiä ja reiden sisäosissa.
Lihasta ja sen osia voidaan todellakin treenata eristäen, ei kuitenkaan tekemällä aina samalla tavalla penkkiä kyykkyä ja maastavetoa.

Tässä kyllä nyt olet kujalla, etkö ole huomannut että kun treenataan kolmipäistä olkalihasta niin ranskalainen punnerrus ottaa aivan eri paikkaa kuin normi punnerrus taljassa.

Mulla on takapuoli, joka on pyöreä ja kaartuva juuri siitä kohtaa, mistä aloittaja halusi omaansa muokata. Ikävä kyllä siinä kohtaa oleva kaartuminen ei ole tulosta treenaamisesta lainkaan, vaan on ihan mun lantion luuston rakenteesta kiinni. Mulla on murrosikäisestä saakka ollut sellainen treenaamisesta huolimatta. Mun on vaikea uskoa, että millään liikkeillä saa siihen kohtaan kovinkaan merkittäviä muutoksia aikaan. Läskiä siinä päällä on mulla jonkin verran, mutta sen vaikutus muotoon on aika pieni ja mulla on ollut kaartuva perse 38-kiloisenakin (pituus silloin ~155 cm).

Älä omaksu isojen poikien yleistyksiä, kyllä reisien, pakaroiden ja muidenkin lihasryhmien eri osiin on mahdollista kohdistaa harjotteiden rasitusta. Yleistät ihan liikaa, voimanostajilla jotka treenaavat lähinnä kyykkyä penkkiä ja maastavetoa on lihaa ihan eri paikoissa ja kuin ammattikehonrakentajilla.

Kokeileppa tehdä superina kovia jalanojennuksia ja prässiä jalat aivan astinlaudan alaosassa kapealla jalkasennolla(kantapäät melkein laudan alapuolella)pitkinä sarjoina, niin huomaat järkyttävän polton ja puutumisen kyynelihaksessa ja muissa reiden alaosan lihaksissa lähellä polvea.
Jos taas präsissä nostat jalat ihan astinlaudan yläosaan ja leveälle rasitus tuntuu lähellä pakaroita, takareisiä ja reiden sisäosissa.
Lihasta ja sen osia voidaan todellakin treenata eristäen, ei kuitenkaan tekemällä aina samalla tavalla penkkiä kyykkyä ja maastavetoa.

Varmaan olet kuitenkin siinä asiassa samaa mieltä, että (kuten tredin tapauksessa) siinä vaiheessa kun lihasta ei ole juuri missään, pakaran jonkin osan eristämiseen ei heti ensimmäisenä kiinnitetä huomiota?

Back
Ylös Bottom