Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä on nykyään paras yskänlääke? Oon saanu jotain hyviä reseptillä ja Vaasan kirkkoapteekin omaa litkua, mutta nyt pitäis kekata joku hyvä!
Rommi!Mikä on nykyään paras yskänlääke? Oon saanu jotain hyviä reseptillä ja Vaasan kirkkoapteekin omaa litkua, mutta nyt pitäis kekata joku hyvä!
Mikä on nykyään paras yskänlääke? Oon saanu jotain hyviä reseptillä ja Vaasan kirkkoapteekin omaa litkua, mutta nyt pitäis kekata joku hyvä!
HirvilimuMikä on nykyään paras yskänlääke? Oon saanu jotain hyviä reseptillä ja Vaasan kirkkoapteekin omaa litkua, mutta nyt pitäis kekata joku hyvä!
Armeijan yskänlääke :D Sellanen troppi, että ei paremmasta väliä!
Hirvilimu

Hirvilimu

Muistaakseni tuota "elämänelixiiria" käytettiin oliko nyt toisen maailman sodan aikana oikeesti lääkkeenä. Tälläisen urbaanin letkautuksen olen jostain joskus lukenut. Koitin vielä ettiä siitä tietoaki, mutta en löytänyt.Noi yrttiviinat itseasiassa toimii oikeesti lääkkeenä useempiinkin vaivoihin![]()
short version: they make an excellent drink....
long version: Jägermeister is a 35% liqueur flavored with herbs. It is the flagship product of Mast-Jägermeister AG, headquartered in Wolfenbüttel, south of Braunschweig, Germany. Jägermeister's recipe is confidential.
It is a digestif spirit similar to other Central European stomach bitters, such as Gammel Dansk from Denmark, the Hungarian Unicum, Gorki List from Serbia, or Czech Becherovka. In contrast to many such drinks, Jägermeister has a sweet flavor. On the web site, Mast-Jägermeister, it is suggested that the drink be kept in the freezer, typically -18 °C (0 °F), and "on tap" machines will cool it to between -11 °C to -15 °C (5 °F to 12 °F).
The original purpose of this concoction was medicinal; being used to cure everything from an incessant cough to digestive problems. It was used in World War II as a field anesthetic. In Germany, it is still widely recognized as a digestif, and is kept in many German households for such purposes, sometimes being irreverently called Leberkleister, or "liver-glue." It is also commonly used in small quantities around the home as an insect trap, as small flies and wasps are drawn to the sweet smell and taste of the drink.
Hitto, kun tekis mieli hakee tuota Jekkua muutama pullo Tallinnasta. Siellä litran pullo maksaa puolet vähemmän, kuin Alkossa.Huomenna joutuu muutaman ottaa. Suosittelen ostamaan Tallinnasta yrittilikööriä, Gabriel 40%. Kolisee !![]()
Kiitos vastauksista! Armeijan lääkettä ei ole tähän hätään saatavilla ja rommia ei viittis ottaa.
Pitää kattoa, jos löytyis tota Cocillanaa (sehän kuulostaaki joltain drinksulta). Lääkäriin en ehdi nyt mennä reseptin perässä.
Codesan Comp.ia oli aiemmin ja nyt Cocillanaa -Molemmat toimivia mutta tosiaan vain reseptillä saatavia.
Tuota jälkimmäistä on nyt oikein puolen litran perhepakkaus ja päälle kortisonikuuri hemmettiläinen :(
Näin on asia :D Ja resepti otetaan apteekissa pois mahdollisten väärinkäytösten ehkäisemiseksi...Tuolla Codesanilla saa myös aikaseks positiivisen opiaattinäytteen, mut on toimivaa yskänlääkettä :D