Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

On tosi masentavaa huomata miten pahassa umpisolmussa koko maahanmuuttokeskustelu on. Ainakin jos nettifoorumeihin on uskominen. Joku tuolla aikaisemmin kyseli että minkälaisia motiiveja mulla tai jollain toisella on tähän keskusteluun. Voisin kysyä että minkälaisia motiiveja teillä sitten on? Samaa multa yritettiin tällä foorumilla kysellä aikaisemmin talvella yksityisiä parkkipirkkoja -ketjussa. Jonkun mielestä olin jonkun parkkifirman kätyri. En tajua miksi pitää vetää henkilökohtaiset asiat näihin keskusteluihin mukaan. Asiat täällä taistelee keskenään, eivät ihmiset. Täällä sitä paitsi keskustellaan anonyymeinä, ja jos sellaista mahista ei olisi niin tuskin koko keskustelua olisi edes olemassa. Olen varmaan mennyt itsekin henkilökohtaisuuksiin, ja olen siitä pahoillani, mutta en todellakaan ole ollut siinä asiassa itse aloitteellinen.

Ei jumalauta nää oot tyhmä ihminen

^^Tämän keskustelun taso olisi ainakin jonkin verran parempi ilman noita Kebetto90:n huutoja ilman mitään perusteluita suuntaan tai toiseen. Samaa paskaa joka viestissä.

On se hieman vähä-älyistä väitellä jostain asiasta mille ei voi mitään. Jotain afrikkalaisia on ollut Lontoossa 1600-luvulta lähtien. Minne ne pitäisi häätää? Suomessa on ollut itä-eurooppalaisia yhtä kauan. Minne ne sitten pitäisi häätää?

Kyllä sille voisi paljonkin. Rajojen totaalinen aukeaminen aiheutti esimerkiksi sen, että itäisen Euroopan järjestäytynyt rikollisuus rantautui Suomeen ja se on alkanut näkyä rikostilastoissa rajusti.

Taas kerran: Ei kukaan (asiallinen ja vakavasti otettava) kriitikko ole vaatinut kaikkien mamujen poistamista. Edes paljon parjattu Halla-Aho ja hänen "vähä-älyiset" kannattajansa eivät vaadi mitään tällaista. Maahanmuuton JÄRKEISTÄMINEN on täysin eri asia, kuin mihin viittaat.

... Voisin kysyä että minkälaisia motiiveja teillä sitten on?...

No vastaan tähän omasta puolestani. Se paljon haukuttu ja tyhmänä pidetty "impivaarasuomi" on se turvallinen ja rauhallinen paikka johon olen tottunut, ja jollaisena haluaisin sen säilyvän jälkikasvulleni. Minulla ei ole mitään rjs sinuakaan vastaan jos sopeudut Suomen oloihin, etkä vaadi tänne mitään sharioita, muslimilähiöitä, moskeijoita, sun muuta sensellaisia. Olisiko keltään ihmiseltä ihonväriin tai silmien muotoon katsomatta liikaa pyydetty elää maassa maan tavalla?

Viimeksi muokattu:
Joo, painumpa tästä takaisin suhteellisen monikulttuuriselle Suomen etelärannikolle. Jos "jokainen suomalainen kunta ja kaupunki" on niin loistavia paikkoja, niin miksi niistä tulee niin ahdasmielisiä yhden mielipiteen juntteja tähänkin keskusteluun?
No en sinuna alkaisi mielipiteittesi avarakatseisuudella ja älykkyydellä kehumaan. Muuten aika harva suomalainen haluaa täällä Turussakaan oikeasti asua Varissuolla, Laustella tai Halisissa, niissäkin on jo "white flight" käynnissä. Kyllä päättäjät ja mokuttajat ovat olevinaan niin avarakatseisia ja vapaamielisiä, mutta oikesti eivät muuttaisi mistään hinnasta noille alueille. Olet varmaan kuullut etuosto oikeudesta, olen kuullut montakin kertomusta, kun ns. arvotalosta joissa ns "parempi väki" asuu on joku mamu ( yleensä venälainen) ostanut asunnon, niin järjestään etuosto-oikeutta käytetään.

No vastaan tähän omasta puolestani. Se paljon haukuttu ja tyhmänä pidetty "impivaarasuomi" on se turvallinen ja rauhallinen paikka johon olen tottunut, ja jollaisena haluaisin sen säilyvän jälkikasvulleni. Minulla ei ole mitään rjs sinuakaan vastaan jos sopeudut Suomen oloihin, etkä vaadi tänne mitään sharioita, muslimilähiöitä, moskeijoita, sun muuta sensellaisia. Olisiko keltään ihmiseltä ihonväriin tai silmien muotoon katsomatta liikaa pyydetty elää maassa maan tavalla?

wmw vastasi aikalailla kuten olisin itse vastannut. Ja olen sitä mieltä että kotimaassakin on jo asiat huonosti joten auttaminen pitäisi suunnata kotimaahan. Olen myös ihmeissäni sillä en tunne ketään joka noin palavasti puolustelee asian toista puolta kuin esim rjs. Joten olen utelias saamaan kokonaiskuvan ihmisestä että mikä ajaa uskomaan olevansa oikeassa...

Nyt onkin sitten toisten vuoro vastata:
Miksi pitää auttaa? Kun kotimaassakin olisi apua tarvitsevia.
Ja kerroppa nyt miten itse autat näitä hätää kärsiviä? Kuinka paljon vuodessa maksat esim veroja joilla katetaan näitä sossunkuluja jne?
Paljonko laitat rahaa avustuksiin jne?
Millaisesta taustasta ja perimästä tuo auttamis vimma tulee? Oletteko syntyperäisiä Suomalaisia jostain duunari perheestä vai jotain ylempää luokkaa jolla on ollut kultalusikka suussa koko iän.
Vaikuttaako uskonto tuohon vakaumukseen? eli onko esim kristityt nihkeämpi autttamaan kuin esim. muslimit?

Ja kerroppa nyt miten itse autat näitä hätää kärsiviä? Kuinka paljon vuodessa maksat esim veroja joilla katetaan näitä sossunkuluja jne?
Millaisesta taustasta ja perimästä tuo auttamis vimma tulee? Oletteko syntyperäisiä Suomalaisia jostain duunari perheestä vai jotain ylempää luokkaa jolla on ollut kultalusikka suussa koko iän.
Vaikuttaako uskonto tuohon vakaumukseen? eli onko esim kristityt nihkeämpi autttamaan kuin esim. muslimit?
Minulla ei ole mitään rjs sinuakaan vastaan jos sopeudut Suomen oloihin, etkä vaadi tänne mitään sharioita, muslimilähiöitä, moskeijoita, sun muuta sensellaisia. Olisiko keltään ihmiseltä ihonväriin tai silmien muotoon katsomatta liikaa pyydetty elää maassa maan tavalla?

Rjs:n ja Disgustin vastauksia odotellessa. Ja olisi kiva, jos millään viitsisitte ihan oikeasti vastata esitettyihin kysymyksiin, sensijaan että heitätte jonkun saivartelu-onelinerin tai "en ymmärrä mistä puhut, olet varmaan natsi" -henkisen vastakysymyksen :whip:

wmw vastasi aikalailla kuten olisin itse vastannut. Ja olen sitä mieltä että kotimaassakin on jo asiat huonosti joten auttaminen pitäisi suunnata kotimaahan. Olen myös ihmeissäni sillä en tunne ketään joka noin palavasti puolustelee asian toista puolta kuin esim rjs. Joten olen utelias saamaan kokonaiskuvan ihmisestä että mikä ajaa uskomaan olevansa oikeassa...

Ihmiset liikkuu ja on aina liikkunut. Me ollaan ihmisiä ja niin on myös afrikkalaiset ja aasialaiset. Joillekin sopeutuminen tuntuu vaikealta, mutta sitten se on. Toivottavasti parempaan suuntaan ollaan menossa. Ihmisten kuuluu auttaa toisia. Suurin osa tänne tulleista kuitenkin osaa käyttäytyä ja olla. Kyllä Kebetto ja SirMax. Suurin osa osaa käyttäytyä ja olla. Ihan tavallisia perheen isiä, äitejä ja lapsia niin kuin kaikki muutkin. Mukaan mahtuu valitettavasti myös mätiä yksilöitä, mutta tästä ei tule rankaista niitä muita kunnollisia, joita suurin osa kuitenkin ovat.

Itse teen töitä ja maksen veroja niin paljon, että itkettää. Unicefillekin suoraveloituksella kuukausittain siirtyy rahaa. Menkööt vaikka 1 % siitä perille, ihan sama.. kunhan jotain menee. En ole syntyperäinen suomalainen tai ainkaan kokonaan. Olen puoliksi suomalainen, mutta sanovat, että luonteen perusteella toisen puoliskon veri on sakeampaa ja geenit ovat vahvemmat. Oon tämmönen puoliählämi. Kebetto, SirMax ja Peeveli varmaan vaihtaa katua tien toiselle puolelle kun kävelevät vastaan. Olen parhaani mukaan vienyt monen mamun elämää eteenpäin täällä Suomessa esim. auttamalla heitä työnhaussa.

Mulla todellakin on oma kauha sopassa, sillä suurin osa tuntemistani ihmisistä ovat ulkomaalaisia ja aikoinaan oma isä tuli, yritti ja onnistui Suomessa, vaikka elettiin vaikeaa 70-80 luvun vaihdetta, jossa tummalla miehellä ei helppoa ollut. Uskon edelleen ihmisten hyvyyteen, mutta pakko sanoa, että luojan kiitos asun Helsingissä. Pää sekoisi, jos joutuisin muualle muuttamaan Kebeton ja SirMaxin kaltaisten junttien ympäröimäksi.

Toivottavasti vastasin sun kysymykseen jollain tasolla.

Vai et vaihtaisin katua tien toiselle puolelle, voi jeesus. Olet varmasti tosi pelottava mies. Määrittele sana juntti? Veikkaan että olen nähnyt pikkasen enemmän elämää ja maailmaa kuin sinä. Mitäs jos näitä mätiä yksilöitä on vain liikaa? Itse olen kyllä maastakarkoituksen kannalla jos tekee rikoksia, sama homma jos työ ei rupea maittamaan ni saisi pakata kimpsut ja kampsut. Mitä veikkaat Disgust että jos Suomi lopettaisin rahan antamisen näille mamuille ni kuinka moni hakisi enää turvapaikkaa tai haluaisi tulla Suomeen? Oma villi veikkaus on että yli 90% jäisi tulematta.

Miksi minä Disgust vaihtaisin toiselle puolelle tietä? Pelkäisinkö sinua? Vai tuntisinko läheisyytesi niin kuvottavaksi etten pystyisi olemaan kanssasi samalla puolella tietä?
Mulla ei ole tässä ainakaan mitään arjalaista äärioikeestolaisagendaa. Tykkään jopa kebabista. Kivenheiton päässä on 2 grilliä jotka on mamutyöllistettyjä. Käyn välillä sieltäkin hakemassa ruokaa.. Muutama kaverikin on mamuja. Seurustellukkin mamun kanssa. Ja välillä runkkailen mustille naisille.

Koen syytöksesi erittäin loukkaavana, aivan sama mitä sillä haet takaa. Se loukkasi syvästi.

edit. Selasin mun tähän ketjuun kirjottamat viestit läpi, enkä ole kirjoittanut ainuttakaan rasistista viestiä. En ymmärrä miksi sinä ja rjs hyökkäätte minua vastaan. Koen olevani melko asiallinen kirjoittaja.

Miksi minä Disgust vaihtaisin toiselle puolelle tietä? Pelkäisinkö sinua? Vai tuntisinko läheisyytesi niin kuvottavaksi etten pystyisi olemaan kanssasi samalla puolella tietä?
Mulla ei ole tässä ainakaan mitään arjalaista äärioikeestolaisagendaa. Tykkään jopa kebabista. Kivenheiton päässä on 2 grilliä jotka on mamutyöllistettyjä. Käyn välillä sieltäkin hakemassa ruokaa.. Muutama kaverikin on mamuja. Seurustellukkin mamun kanssa. Ja välillä runkkailen mustille naisille.

Koen syytöksesi erittäin loukkaavana, aivan sama mitä sillä haet takaa. Se loukkasi syvästi.

edit. Selasin mun tähän ketjuun kirjottamat viestit läpi, enkä ole kirjoittanut ainuttakaan rasistista viestiä. En ymmärrä miksi sinä ja rjs hyökkäätte minua vastaan. Koen olevani melko asiallinen kirjoittaja.

Paskanvitut. Mä olen tässä lueskellut sun juttuja tässä ja muissa ketjuissa, ja sulla on pari poistettuakin viesitä, kun oli sen verran vammasta juttua. Ei mulla muuta.

En ole huomannut, että multa olisi maahanmuuttoon liittyvissä asioissa mitään poistettu. Kamppailupuolelta poistettiin eräs viesti, jossa kysyin sinulta miten voit olla Fedorin fani, viitaten Fedorin poliittisiin yhteyksiin.

"oot ollu rasisti! ne on vaan poistettu ne rasistiviestit senkin rasisti!" En ole rasisti, miten voisin olla? Mulla on ebony-fantasioita.

Voitko vastata miksi hyökkäät henkilökohtaisesti minua vastaan ja syytät minua asioista joita en ole tehnyt?
edit. ja älä kehtaa heittää ikäkorttia.

Rassissti kortti!

Liitteet

• thats_racist_LOL_Funny_Pictures_Man_Confesses_Murder_for_Bucket_of_Chicken-s150x134-43840-580.gif
    thats_racist_LOL_Funny_Pictures_Man_Confesses_Murder_for_Bucket_of_Chicken-s150x134-43840-580.gif
    205,2 KB · Katsottu: 837
Mun mielestä Disgustilla oli hyvä vastaus, en nyt ymmärrä miksi jengi mussuttaa joistain pikkuseikoista jotka eivät olleet edes oleellisia postin sisällön kannalta.

Mä voisin myös sen verran heittää lusikkaani soppaan, että vastaan nopeasti (ihan mielenkiintoisiin) kysymyksiin.

Mielestäni huonommassa asemassa olevien ihmisten auttamista ei pitäisi joutua perustelemaan. Se on yhteiskunnan peruspilareita, että heikommista pidetään huolta ja jos joskus itse tarvitset apua, yhteiskunta auttaa sinuakin. Tämä ei toki tarkoita että sysätään vaan kaikki apu ulkomaille ja jätetään omat huomiotta eikä näin tehdäkään. Miksi avun antamisesta on tullut huono juttu? Miksi inhimillisiä arvoja pitää erikseen perustella? Onhan se tietysti hirveän kätevää pitää vaan huolta omasta itsestään ja olla itsekäs jos on hyväosainen, mutta entä jos elämä romahtaa ja onkin tyhjän päällä?

Minä en kannata ylenpalttisten avustusten jakoa enkä muutenkaan laita paljon painoa rahassa mitattavalle avulle. Se on toki tiettyyn pisteeseen tärkeää, mutta tässä kontekstissa tärkeämpää on mielestäni ihmisten antama apu. Suvaitsevaisuus, avarakatseisuus, apu käytännön asioissa kuten kielessä kaikki auttavat maahanmuuttajia sopeutumaan paremmin yhteiskuntaan. Viha, ennakkoluulot ja rasismi vain ruokkivat itseään ja toimivat koko yhteiskuntaa vastaan.
Minulla ei ole opiskelijana paljon antaa keräyksiin enkä verojakaan maksa niin kovasti, joten autan lähinnä asenteellani. En tuomitse ketään, en pelkää kommunikoida ulkomaalaisten kanssa, autan mikäli se vain on mahdollista ja annan kaikille mahdollisuuden. Tämä ei tarkoita mamuttamista tai paapomista, vaan yksinkertaisesti sitä että näen ihmiset ihmisinä, en kansoina tai rotuina.

Itse olen keskiluokkaisesta suomalaisperheestä, jossain määrin kultalusikka suussa syntynyt. "Auttamisvimma" tulee mielestäni yksinkertaisesti hyvästä kotikasvatuksesta, jossa on aina korostettu kiltteyttä, auttamista ja inhimillisyyttä. Mut on opetettu katsomaan pintaa syvemmälle ja antamaan ihmisille mahdollisuus, vaikka en olisikaan tykännyt heidän ulkonäöstään. Myöhemmässä elämässä tämä ominaisuus on vain vahvistunut, sillä olen tehnyt töitä ja opiskellut ulkomaalaisten kanssa eikä siitä olisi tullut mitään jos olisin tuominnut heidät jo alkuunsa. Näin aikuisiällä olen myös matkustellut enemmän ja joutunut tekemisiin niin monenlaisten kulttuurien kanssa, että en yksinkertaisesti enää jaksa välittää toisen taustasta. Samoista taustoista tulee niin erilaista hiipparia, että homma on itselle helpompaa kun jättää tuomitsemiset sikseen ja arvioi henkilön tässä ja nyt.

Semmosta lätinää. Kai mä sit oon vähän hippi.

Mä en tiedä onks kukaan teistä ees tuntenu yhtään neekeriä henkilökohtaisesti. Mulla oli joskus teinarina kaverina yks ja se oli sillon lepposa mies mutta sit muutti hesaan, joutui huonoon seuraan ja liittyi johonkin "rastafari" kulttiin ja black poweriin yms. sit siitä tuli ihan mulkku ja alkoi rötöstellä ja sekoilla. Ei niinku enää kuulostanu samalta tyypiltä kun kuulin sen seikkailuista.. en tajuu mikä siihenkin iski?? Vittu..

Ihmiset liikkuu ja on aina liikkunut. Me ollaan ihmisiä ja niin on myös afrikkalaiset ja aasialaiset. Joillekin sopeutuminen tuntuu vaikealta, mutta sitten se on. Toivottavasti parempaan suuntaan ollaan menossa. Ihmisten kuuluu auttaa toisia. Suurin osa tänne tulleista kuitenkin osaa käyttäytyä ja olla. Kyllä Kebetto ja SirMax. Suurin osa osaa käyttäytyä ja olla. Ihan tavallisia perheen isiä, äitejä ja lapsia niin kuin kaikki muutkin. Mukaan mahtuu valitettavasti myös mätiä yksilöitä, mutta tästä ei tule rankaista niitä muita kunnollisia, joita suurin osa kuitenkin ovat.

Itse teen töitä ja maksen veroja niin paljon, että itkettää. Unicefillekin suoraveloituksella kuukausittain siirtyy rahaa. Menkööt vaikka 1 % siitä perille, ihan sama.. kunhan jotain menee. En ole syntyperäinen suomalainen tai ainkaan kokonaan. Olen puoliksi suomalainen, mutta sanovat, että luonteen perusteella toisen puoliskon veri on sakeampaa ja geenit ovat vahvemmat. Oon tämmönen puoliählämi. Kebetto, SirMax ja Peeveli varmaan vaihtaa katua tien toiselle puolelle kun kävelevät vastaan. Olen parhaani mukaan vienyt monen mamun elämää eteenpäin täällä Suomessa esim. auttamalla heitä työnhaussa.

Mulla todellakin on oma kauha sopassa, sillä suurin osa tuntemistani ihmisistä ovat ulkomaalaisia ja aikoinaan oma isä tuli, yritti ja onnistui Suomessa, vaikka elettiin vaikeaa 70-80 luvun vaihdetta, jossa tummalla miehellä ei helppoa ollut. Uskon edelleen ihmisten hyvyyteen, mutta pakko sanoa, että luojan kiitos asun Helsingissä. Pää sekoisi, jos joutuisin muualle muuttamaan Kebeton ja SirMaxin kaltaisten junttien ympäröimäksi.

Toivottavasti vastasin sun kysymykseen jollain tasolla.

Ihmisten kuuluu auttaa muita ihmisiä, mutta entä sitten kun nämä ihmiset ei osaa käyttäytyä eikä näytä edes yritys kiinnostavan. Alkaa kärsivällisyys loppua. Ite oon nähny vaan aika paljon vätys/rikollismamuja, jotka sietää lähettää takas sinne mistä ovat tulleet. Mihin pisteeseen sinusta ihmisiä kuuluu auttaa. Minusta suomi auttaa ehkä vähän liikaakin jo!

Back
Ylös Bottom