http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...fb_source=home_oneline&fb_ref=artikkeli_likea neekerit ja ählämit työntouhussa, tai olla jopa valkonenki kaveri kuvassa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On se hieman vähä-älyistä väitellä jostain asiasta mille ei voi mitään. Jotain afrikkalaisia on ollut Lontoossa 1600-luvulta lähtien. Minne ne pitäisi häätää? Suomessa on ollut itä-eurooppalaisia yhtä kauan. Minne ne sitten pitäisi häätää?
^^Tämän keskustelun taso olisi ainakin jonkin verran parempi ilman noita Kebetto90:n huutoja ilman mitään perusteluita suuntaan tai toiseen. Samaa paskaa joka viestissä.
... Voisin kysyä että minkälaisia motiiveja teillä sitten on?...
No en sinuna alkaisi mielipiteittesi avarakatseisuudella ja älykkyydellä kehumaan. Muuten aika harva suomalainen haluaa täällä Turussakaan oikeasti asua Varissuolla, Laustella tai Halisissa, niissäkin on jo "white flight" käynnissä. Kyllä päättäjät ja mokuttajat ovat olevinaan niin avarakatseisia ja vapaamielisiä, mutta oikesti eivät muuttaisi mistään hinnasta noille alueille. Olet varmaan kuullut etuosto oikeudesta, olen kuullut montakin kertomusta, kun ns. arvotalosta joissa ns "parempi väki" asuu on joku mamu ( yleensä venälainen) ostanut asunnon, niin järjestään etuosto-oikeutta käytetään.Joo, painumpa tästä takaisin suhteellisen monikulttuuriselle Suomen etelärannikolle. Jos "jokainen suomalainen kunta ja kaupunki" on niin loistavia paikkoja, niin miksi niistä tulee niin ahdasmielisiä yhden mielipiteen juntteja tähänkin keskusteluun?
No vastaan tähän omasta puolestani. Se paljon haukuttu ja tyhmänä pidetty "impivaarasuomi" on se turvallinen ja rauhallinen paikka johon olen tottunut, ja jollaisena haluaisin sen säilyvän jälkikasvulleni. Minulla ei ole mitään rjs sinuakaan vastaan jos sopeudut Suomen oloihin, etkä vaadi tänne mitään sharioita, muslimilähiöitä, moskeijoita, sun muuta sensellaisia. Olisiko keltään ihmiseltä ihonväriin tai silmien muotoon katsomatta liikaa pyydetty elää maassa maan tavalla?
Nyt onkin sitten toisten vuoro vastata:
Miksi pitää auttaa? Kun kotimaassakin olisi apua tarvitsevia.
Ja kerroppa nyt miten itse autat näitä hätää kärsiviä? Kuinka paljon vuodessa maksat esim veroja joilla katetaan näitä sossunkuluja jne?
Paljonko laitat rahaa avustuksiin jne?
Millaisesta taustasta ja perimästä tuo auttamis vimma tulee? Oletteko syntyperäisiä Suomalaisia jostain duunari perheestä vai jotain ylempää luokkaa jolla on ollut kultalusikka suussa koko iän.
Vaikuttaako uskonto tuohon vakaumukseen? eli onko esim kristityt nihkeämpi autttamaan kuin esim. muslimit?
Minulla ei ole mitään rjs sinuakaan vastaan jos sopeudut Suomen oloihin, etkä vaadi tänne mitään sharioita, muslimilähiöitä, moskeijoita, sun muuta sensellaisia. Olisiko keltään ihmiseltä ihonväriin tai silmien muotoon katsomatta liikaa pyydetty elää maassa maan tavalla?
wmw vastasi aikalailla kuten olisin itse vastannut. Ja olen sitä mieltä että kotimaassakin on jo asiat huonosti joten auttaminen pitäisi suunnata kotimaahan. Olen myös ihmeissäni sillä en tunne ketään joka noin palavasti puolustelee asian toista puolta kuin esim rjs. Joten olen utelias saamaan kokonaiskuvan ihmisestä että mikä ajaa uskomaan olevansa oikeassa...
Nyt onkin sitten toisten vuoro vastata:
Miksi pitää auttaa? Kun kotimaassakin olisi apua tarvitsevia.
Ja kerroppa nyt miten itse autat näitä hätää kärsiviä? Kuinka paljon vuodessa maksat esim veroja joilla katetaan näitä sossunkuluja jne?
Paljonko laitat rahaa avustuksiin jne?
Millaisesta taustasta ja perimästä tuo auttamis vimma tulee? Oletteko syntyperäisiä Suomalaisia jostain duunari perheestä vai jotain ylempää luokkaa jolla on ollut kultalusikka suussa koko iän.
Vaikuttaako uskonto tuohon vakaumukseen? eli onko esim kristityt nihkeämpi autttamaan kuin esim. muslimit?
Miksi minä Disgust vaihtaisin toiselle puolelle tietä? Pelkäisinkö sinua? Vai tuntisinko läheisyytesi niin kuvottavaksi etten pystyisi olemaan kanssasi samalla puolella tietä?
Mulla ei ole tässä ainakaan mitään arjalaista äärioikeestolaisagendaa. Tykkään jopa kebabista. Kivenheiton päässä on 2 grilliä jotka on mamutyöllistettyjä. Käyn välillä sieltäkin hakemassa ruokaa.. Muutama kaverikin on mamuja. Seurustellukkin mamun kanssa. Ja välillä runkkailen mustille naisille.
Koen syytöksesi erittäin loukkaavana, aivan sama mitä sillä haet takaa. Se loukkasi syvästi.
edit. Selasin mun tähän ketjuun kirjottamat viestit läpi, enkä ole kirjoittanut ainuttakaan rasistista viestiä. En ymmärrä miksi sinä ja rjs hyökkäätte minua vastaan. Koen olevani melko asiallinen kirjoittaja.
Ihmiset liikkuu ja on aina liikkunut. Me ollaan ihmisiä ja niin on myös afrikkalaiset ja aasialaiset. Joillekin sopeutuminen tuntuu vaikealta, mutta sitten se on. Toivottavasti parempaan suuntaan ollaan menossa. Ihmisten kuuluu auttaa toisia. Suurin osa tänne tulleista kuitenkin osaa käyttäytyä ja olla. Kyllä Kebetto ja SirMax. Suurin osa osaa käyttäytyä ja olla. Ihan tavallisia perheen isiä, äitejä ja lapsia niin kuin kaikki muutkin. Mukaan mahtuu valitettavasti myös mätiä yksilöitä, mutta tästä ei tule rankaista niitä muita kunnollisia, joita suurin osa kuitenkin ovat.
Itse teen töitä ja maksen veroja niin paljon, että itkettää. Unicefillekin suoraveloituksella kuukausittain siirtyy rahaa. Menkööt vaikka 1 % siitä perille, ihan sama.. kunhan jotain menee. En ole syntyperäinen suomalainen tai ainkaan kokonaan. Olen puoliksi suomalainen, mutta sanovat, että luonteen perusteella toisen puoliskon veri on sakeampaa ja geenit ovat vahvemmat. Oon tämmönen puoliählämi. Kebetto, SirMax ja Peeveli varmaan vaihtaa katua tien toiselle puolelle kun kävelevät vastaan. Olen parhaani mukaan vienyt monen mamun elämää eteenpäin täällä Suomessa esim. auttamalla heitä työnhaussa.
Mulla todellakin on oma kauha sopassa, sillä suurin osa tuntemistani ihmisistä ovat ulkomaalaisia ja aikoinaan oma isä tuli, yritti ja onnistui Suomessa, vaikka elettiin vaikeaa 70-80 luvun vaihdetta, jossa tummalla miehellä ei helppoa ollut. Uskon edelleen ihmisten hyvyyteen, mutta pakko sanoa, että luojan kiitos asun Helsingissä. Pää sekoisi, jos joutuisin muualle muuttamaan Kebeton ja SirMaxin kaltaisten junttien ympäröimäksi.
Toivottavasti vastasin sun kysymykseen jollain tasolla.
sietää lähettää takas sinne mistä ovat tulleet. Mihin pisteeseen sinusta ihmisiä kuuluu auttaa. Minusta suomi auttaa ehkä vähän liikaakin jo!