Dippi - Kehonpainon klassikko

Meta title: 🔥💪 DIPPIPUNNERRUS – OJENTAJIEN JA RINTALIHAKSEN BRUTAALI MASSANTEKIJÄ 💪🔥

Meta description: Kehonpainon klassikko, joka rakentaa voimaa, paksuutta ja pysäyttämätöntä painetta ylävartaloon.

Mulla oli ennen samaa kokeilin rannesiteitä eivätkä auttaneet, käytin varmaan 1v niitä ja heitin pois.
Aloitin magnesiumin käytön ja ranteet eivät kipeenny enään.

Jos jokin liike aiheuttaa turhaa kipua niin eikö se kannattaisi korvata jollain toisella liikkeellä?!Siitähän seuraa pitemmän päälle vain ongelmia.

Itsellä ei muistaakseni dipissä ole ikinä ollut ranneongelmia, mutta erinäköiset hauiskäännöt ovat viime aikoina aiheuttaneet kipua etenkin vasemmassa ranteessa. Olen joutunut viime aikoina jättämään suorat hauisliikkeet vähemmälle, ettei ranneongelmat pahene. Pitäis varmaan kokeilla rannesiteitä.

Mulla tulee täysin samanlaiset oireet kun olen tehnyt haukkareita ja lasken tangon käsistä. Mistä se johtuu????

Mullakin oli tätä samaa dippi/hauiskääntökipu ongelmaa joskus. Siihen ei auta rannesiteet, vaan tuon kyynärluun ja lihaksen välisen "kalvon" hieronta (eli lihaksen ja luun väliä) auttoi aika hyvin. Samoten kylmähoito. Itseasiassa sama ongelma tuo yleensä on, kuin penikkatauti nilkoissa, joka sattuu myös pistävästi jos ne on tosi kipeät ja menet vaikka tosi syvään kyykkasentoon.

ELI jotain voidetta tai öljyä ja peukalon päällä tai jollain kaukosäätimen perällä vetelemään ylhäältä alas liikettä siitä luun ja lihaksen välistä. Saattaa olla kivuliasta. ;)

Mullakin oli reilu vuos takaperin, kun kuntoilun salilla alottelin samaa ongelmaa et hauiskäännöissä/niiden jälkeen koski pirusti varsinkin vasempaan käteen -niin kuin Eib kuvaili. Nyttemmin onneksi mennyt pois itsestään. Ehkä ihan vähän aina saattaa vihlaista/pakottaa, mutta ei häiritsevän paljon. Dipissä taas on se että varsinkin jos tekee yhtään etukenossa nii sarjan lopetettua ja kun on "päästänyt paineet" pois niin solisluiden alueelle koskee iha saakutisti. Joka kerta, ja kipu kestää muutaman sekunnin ja sit menee ohi. Mistähän ihmeestä tää johtuu? Ja jos pitää lisäpainoja perspuolella niin ei minusta niin pahasti koske sarjan loputtua - jos ollenkaan.

Itsellä oli samalla tavalla mutta aloin käyttämään tukia niin helpotti hieman. Olen myös vähentänyt dippien tekemistä sen myötä...

Itellä kipeytyy välillä myös kädet eri liikkeitä tehdessä: dippi, hauis, ranskalainen... Hierojalla käynti auttaa minulla tuohon.

Aika kaukaa löysit tämän ketjun :D
No vastataan nyt sitten tuloksia samalla.

Leuat: 15
Sotilaspenkki 19
Dippi 44

Omapaino treenin jälkeen 83kg.
Leuat tehdään kapealla vastaotteella hieman takakenossa ja tanko rintaan asti. Ei tuu toistoja ihan tavalliseen tapaan mutta menee selälle niin hyvin ettei enää osaa muuten tehdäkään :)

Pakkohan tätä oli ketjun innoittamana kokeilla! Suoritettu äsken listan mukaisessa järjestyksessä:

Leuat (vastaote): 17
Sotilaspenkki: 10
Dippi: 25

Paino 74 kg

Vanha threadi, mutta ei jaksa uuttakaan perustaa. Onkos tämä nyt jollakulla toiminut? Vai onko rintavarustelu läski ja lättänä? Viimeikoina olen panostanut lähinnä kahteen työntävään liikkeeseen; dippiin lisäpainoilla ja pystypunnerrukseen levytangolla seisten - penkki ei vaan jaksa nyt innostaa. Dipin tosin teen ojentajapainotteisena, koska tuntuu rintarustot paukkuvan ja olkapää kipuilevan jos eteen saakka vääntää.

Vai pitäiskö vielä heittää joku 1x10 kässäripenkkiä treenin loppuun :david:. Yksijakoisella mennään kuten aina, ja voimapainotteisesti, mutta ei nyt varsinaisesti haluaisi lihaa menetääkään.

edit. Tai sitten jokin tolkuton 2x25 ristikkäistaljassa vaikka joka kolmanteen treeniin, ettei punnerrusta tulisi niin hemmetisti

Nostan nyt muinaista ketjua, mutta en viitsinyt uuttakaan tehdä kun näitä ketjuja löytyi jo valmiiksi melko nippu. Pientä kyssäriä tekniikasta:

Tässä on nyt parhaimmillaan ollut reilu 30kg vyöllä 8 toiston dippisarjoissa, mikä on muihin voimiin / kokoon nähden melko paljon (näin omalla tasolla, pakkis erikseen :D). Kaveri huomautti tuossa tehtyäni sarjan, että vartalo tuppaa "tippumaan" tuonne olkapäiden väliin varsinkin sarjan loppua kohden. Asento siis käytännössä sama, kuin vetäisi olkapäät korviin ja dippaisi. Tätä pystyn välttämään kun oikein keskityn asiaan, mutta se kyllä rajoittaa sarjapainojen käyttöä jonkin verran. Kysymys siis lähinnä se, että onko tämä haitallista ja tapahtuuko muille samaa? Onko parasta suosiolla tiputtaa painoja ja alkaa tehdä paremmalla ryhdillä koko liike?

Niin, ja monesti kun näkee jengin tekevän 30kg+ vyöllä sarjaa niin lähes aina jätetään toistot vajaaksi. Itse tehnyt tuohon suoraan kulmaan ilman olkapäävammoja, mutta pitäisikö jatkon kannalta jättää korkeammaksi?

Back
Ylös Bottom