En usko. Edistys menee eteenpäin vanhoillisissakin piireissä.
Ei se nyt aina noin mene. En osaa sanoa mitä muslimeille tulee tulevaisuudessa käymään, mutta on aivan perusteltu pelko, ettei se ryhmä tule ikinä sopeutumaan suomalaiseen kulttuuriin. Tai ainakaan kaikki muslimiryhmittymät. En nyt voi tietenkään varmasti sanoa etteivät tule sopeutumaan, mutta riski on olemassa. Riskiä oleellisesti lisää kuitenkin se, että tietyn kulttuurin edustajia on maassa riittävästi, jolloin heidän ei tarvitse edes olla juurikaan kontaktissa valtaväestöön vaan voivat olla omissa olosuhteissa ja vahvistaa omaa kulttuuria.
Meillä on kuitenkin esimerkki sopeutumattomasta kulttuurista ja se on romanit. Se kulttuuri ei ole kehittynyt juuri ollenkaan. Ainoat romanitaustaiset henkilöt, jotka ovat sopeutuneet suomalaiseen kulttuuriin ovat niitä, jotka ovat hylänneet sen romanikulttuurin. Ja kun sulla tuntuu olevan tapana pyydellä tilastoja, niin voin sanoa etten jaksa. Eti ite. Ja sitten kun löydät ne tilastot, joissa käy ilmi niiden järkyttävä työttömyys ja rikollistilastot, niin älä ala syyttelemään siitä suomalaisia. Itse seukkasin aikaisemmin puolimannen kans. Hän ei kohdannut mitään syrjintää nimensä tai hieman tummemman ihonsa perusteella, kun käyttäytyi niinkuin normaalit suomalaiset ja kulki normaaleissa vaatteissa ja kävi siis töissä.
Ja mulla on rjs sulle sellanen kysymys, että onko tämä suomen maahanmuuttopolittiikka sinun mielestä järkevää ja suosiiko se sellaista maahanmuuttoa, josta olisi suomelle jotain hyötyä? Ja tiedätkö miten Suomeen pääsee töihin Schengen alueen ulkopuolelta? Laillisesti siis ja kusettamatta mitään? Mä oon tässä just itse hommannut etelä-amerikassa asuvalle tyttökaverille 3 kk viisumia suomeen ja ja.. Siinä on käynyt ilmi, että tyttökaverin tuloilla tänne töihin tuleminen maksaisi hänelle ilman suhteita n. 2 vuoden ja 5 kuukauden palkan verran olettaen ettei hän käyttäisi ollenkaan rahaa kotimaassaan elämiseen. Jos palkasta vähennettään vielä asumiskustannukset, niin hän joutuisi säästämään 9 vuotta, että ylipäänsä pääsisi hakemaan töitä suomeen paikan päälle. Kusettamalla ja väärillä papereilla hommaan riittäisi n. puolen toista vuoden säästäminen. Kaikki tulot käytettäessä homma onnistuisi reilussa puolessa vuodessa. Miten tälläisessä järjestelmässä voi edes olettaa, että suomeen tulee rehellistä porukkaa?
Älä nyt ainakaan rahana lähetä sitä lentolippua