Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mitenköhän toimitaan ton kytkypuhelimen kaa kun sen hukkaa? Laittaako saunalahti uuden vai pitäskö se kotivakuutuksiin vetää ja sanoa että pöllitty?
No tottakai Saunalahti lahjoittaa sulle aina uuden puhelimen, kun sen kännissä hävität.

Et kai sä nyt tosissas tuota kysynyt?

^ Jos et vajukki tajunnu, niin thread on "Tyhmien kysymysten kerho".

Jep, onneks on 2kk enää soppari jäljellä. Kotivakuutukseen siis.

^ Jos et vajukki tajunnu, niin thread on "Tyhmien kysymysten kerho".

No niin on. Mutta ei "vittu kyselenpä tyhmyyttäni ihan ääliömäisyyksiä jotka jokainen normaalilla älykkyysosamäärällä varustettu ihminen olisi osannut päätellä ihan itse".
Kerho.

Mieti nyt jos ostaisit vaikka auton osamaksulla (jos se olisi mahdollista ilman vakuutusta) ja sitten hävittäisit sen. Antaisikohan rahoitusyhtiö sulle ihan hyvää hyvyttään uuden auton tilalle.
Tai jos ostaisit asunnon velaksi (jos se olisi mahdollista ilman vakuuksia, ja ilman vakuutuksia) ja sitten hävittäisit sen. Antaisikohan pankki sulle uuden asunnon.

Oli nyt threadin otsikko mikä hyvänsä, niin kai sitä nyt voisi omaa järkeäkin käyttää.

Tein sämpylöitä. Tuo kulho jossa tuo taikina oli piti pestä. Noh nyt on sitten tiskiharja ihan taikinassa. Onko jotain yksinkertaista ja helppoa keinoa saada taikina pois tiskiharjasta?? Se kun ei lähe "nyppimällä" ainakaan vaivattomasti ja sitä väkisin jää siihen harjaan.. :jahas:

Tää muuten ON inhottava ongelma. Se taikina tarttuu myös pesusieneen, ja jos sitä alkaa nyppiä, se hajoaa helposti. Nykyään annan taikinakulhon liota niin kauan, että se puhdistuu taikinanjämistä huuhtomalla, ja vasta sen huuhtomisen jälkeen kajoan siihen välinen. On kyllä niin "first world problem", että hävettää.

Onko tosi että nykyään ei saa tallentavaa diginboksia kaapeliverkkoon alle 300€? Jumalauta kun katsoo hintoja niin digiboksit jotka eivät tallenna maksaa sen 40-80€ ja sitten hinnat pomppaavat pariinsataan kun tallennusominaisuus tulee käyttöön. Ei tarvis niin älyttömän hienoa joten ei tee kauheasti mieli maksaa tollasta summa varsinkin ku pari vuotta sitten osti tallentavan reilulla satasella...

Itekkin ostin vajaa pari vuotta sitten tallentavan boksin reilulla satasella, mutta nykyään ei mistään taida saada tallentavaa boksia lähellekkään tuohon hintaan. Yleensä laitteiden hinnat tuppaavat laskea ajan myötä, mutta jostain syystä noiden boksien hinta on vaan noussut.

Tuohon tallentavan boksin asiaan, että itselläni on joku halvin mahdollinen boksi (muistaakseni käy sekä kaapeli- että antenniverkkoon) ja olen siihen tilannut erikseen ulkoisen kovalevyn. Eikä tullut kovin kalliiksi, ja kovalevyä voi tietysti muutenkin käyttää tallentamaan tiedostoja ja kulkee tarvittaessa mukana kun on kevyt. Mielestäni kätevää kun saan kaksi kärpästä yhdellä hitillä.

(Ja tämä siis jos ei ole väliksi hankkia huipputehokasta multitoimintoboksia jolla katsellaan kolmea ja nauhotetaan neljää kanavaa yhtäaikaa.)

Josta muuten tulikin mieleeni! Onko jokin yksinkertainen ohjelma, jolla saan boksilla nauhoittamani ohjelmat muutettua siten että voisin katsoa niitä myös läppäriltä kun siirrän ne kovolta koneelle? Tai varmasti onkin mutta lieneekö kovin monimutkaista.

Mihin aikaan jengi uskoo että olisi suurin käyttäjämäärä osoitteessa huuto.net?
Ois hyväkuntoista myytävää ja olisi kiva jos menisi kaupaksi heti ekasta yrittämästä, ja tätä salettiin auttaa se jos kohteen sulkeutumisaikaan on linjoilla kaikista eniten porukkaa 8)
Hyväkuntoista kodin viihde-elektroniikkaa, käyttämättömiä keittiökoneita sekä käyttämätöntä koiranäyttelysälää (ei musta ole näyttelyihin menemään) olisi menossa myyntiin, noi maksaa kaupassa sen verran paljon että varmaan saa myytyä edukkaasti hyvin just netissä.

Ois hyväkuntoista myytävää ja olisi kiva jos menisi kaupaksi heti ekasta yrittämästä, ja tätä salettiin auttaa se jos kohteen sulkeutumisaikaan on linjoilla kaikista eniten porukkaa 8)
Hyväkuntoista kodin viihde-elektroniikkaa, käyttämättömiä keittiökoneita sekä käyttämätöntä koiranäyttelysälää (ei musta ole näyttelyihin menemään) olisi menossa myyntiin, noi maksaa kaupassa sen verran paljon että varmaan saa myytyä edukkaasti hyvin just netissä.

Lauantaina, kun ihmiset heränneet krapulasta klo. 14.37

Varmaan iltasella 18-19 välillä on eniten porukkaa linjoilla, mutta en usko että niin hirveästi harrastetaan sitä viime hetken kyttäystä, tee mielummin niin että laita joku kiinnostava kohde, esim läppäri sikahalvalla, pistät sen eurolla siihen sivun ylälaitaan vihreällä, ja mainostat siinä kohteessa muita kohteitasi jotka ovat myös halvalla tms, saat jengin kiertämään eri alueilta kaikissa kohteissasi.

Varmaan iltasella 18-19 välillä on eniten porukkaa linjoilla, mutta en usko että niin hirveästi harrastetaan sitä viime hetken kyttäystä, tee mielummin niin että laita joku kiinnostava kohde, esim läppäri sikahalvalla, pistät sen eurolla siihen sivun ylälaitaan vihreällä, ja mainostat siinä kohteessa muita kohteitasi jotka ovat myös halvalla tms, saat jengin kiertämään eri alueilta kaikissa kohteissasi.

Kiitos vinkistä!!

Harmi että tuo paras krapulasurffausaika on menetetty jo, mutta tähän 18-19 aaltoon kerkeän just vaikkei niitä viime hetken kyttäyksiä muut harrastakaan :-D
Mä jos joskus oon käynyt vakoilemassa hintatasoja oon vaan mennyt haluttuun osioon ja katsonut kohta päättyvien kohteiden hintatasoja, mutta riippuu varmaan aika paljon just siitä miten pistää ilmoituksensa esille.

Kiitos vinkistä!!

Harmi että tuo paras krapulasurffausaika on menetetty jo, mutta tähän 18-19 aaltoon kerkeän just vaikkei niitä viime hetken kyttäyksiä muut harrastakaan :-D
Mä jos joskus oon käynyt vakoilemassa hintatasoja oon vaan mennyt haluttuun osioon ja katsonut kohta päättyvien kohteiden hintatasoja, mutta riippuu varmaan aika paljon just siitä miten pistää ilmoituksensa esille.
Pistä kuitenkin se pari viikkoa myyntiaikaa, se sulkeutumisaika on silti tähän kuuden ja seiskan väliin, ja ihmisille jää aikaa löytää tuotteesi.. Ja linkki sun tuotteisiin mulle privaan :)

Tietääkö joku Lahden keskustan alueelta parkkipaikkaa, jossa auto pysyisi ens vkl:n Neste rallien aikaan pe-su. Mieluiten ehjänä/sakkolaputtomana.

Pistä kuitenkin se pari viikkoa myyntiaikaa, se sulkeutumisaika on silti tähän kuuden ja seiskan väliin, ja ihmisille jää aikaa löytää tuotteesi.. Ja linkki sun tuotteisiin mulle privaan :)

Joo, en mä näköjään ole tarpeeksi nopea ottamaan valokuvia ja kirjoittelemaan mitään, tässä menee aikansa :-D
Mä kuvittelin että jos laitat ilmoituksen esim. klo 1900, merkitset siihen montako päivää ilmoitus on avoinna, se ilmoitus sulkeutuu klo 1900 sinä päivänä kun ilmoitettu päivämäärä on kulunut.
Voiko ilmoituksen vai asettaa päättymään haluamaansa aikaan vaikka laittaisi ilmoituksen aamukuudelta alkamaan. Olen pro nettimyyjä... :D

Eiköhän se just noin mee et jos laitat klo 19, se loppuu klo 19

Pitääkö autoon asennettujen ajovalopesurien toimia katsastukseen mennessä? jumitti talvella päälle tuon pesurin ja nykäsin sit räntäsateessa pesurin sulakkeen irti, eli kaikki laitteet ovat paikallaan(ja todennäköisesti nyt toimivatkin jo... epäilen että talvinen kosteus veti oikoseen)

Googlettaminen tuotti kovin kaksijakoisen vastauksen, jospa täällä joku tietäisi oikeasti :)?

Edit: siis pesuri "toimii", pyyhkimet semmoset ränkkänät että ei kiinnosta laittaa tuota toimintaan kun vain pakon edessä

Pitääkö autoon asennettujen ajovalopesurien toimia katsastukseen mennessä? jumitti talvella päälle tuon pesurin ja nykäsin sit räntäsateessa pesurin sulakkeen irti, eli kaikki laitteet ovat paikallaan(ja todennäköisesti nyt toimivatkin jo... epäilen että talvinen kosteus veti oikoseen)

Googlettaminen tuotti kovin kaksijakoisen vastauksen, jospa täällä joku tietäisi oikeasti :)?

Edit: siis pesuri "toimii", pyyhkimet semmoset ränkkänät että ei kiinnosta laittaa tuota toimintaan kun vain pakon edessä

Jaha, eipä tuo katsastusmies edes vilkassu niihin päin, varmasti näki että oli väännetty pyyhkimen viikset umpion kiinnikkeen alle jumiin :)

Paljonkos tuollaisesta 24*0.5l kokoisesta "korista" oikeen saa panttia?

Siis pelkästä alustasta, ei puteleista.

Back
Ylös Bottom