Elokuva-arvostelut!

Meta title: 🎬🔥 Elokuva-arvostelut räjäyttää totuuden valkokankaasta 🔥🎬

Meta description: Tykittäen suoraan ytimeen: rehelliset arviot, kovat tuomiot ja armoton Pakkis-asenne ilman filttereitä.

The Ron Clark Story :3: ½

Suosittu opettaja (Matthew Perry) lähtee uusien haasteiden perässä Harlemiin ja saa kontolleen koulun huonoiten menestyvän luokan. Tästä lähtee käyntiin perinteinen, ehkä hieman ennalta-arvattava kamppailu lasten vittumaista asennetta vastaan. Tavoitteena on saada koko luokka läpi tulevasta tasokokeesta, jopa keskiarvoa korkeammin arvosanoin.

Positiivista huomata, että Chandler on jättäytynyt pois elokuvasta. The Whole Nine (ja Ten) Yards lypsivät Perryn kykyä näytellä eksentristä koheltajaa ihan tarpeeksi. The Ron Clark Story ei oikeastaa käy missään kohdassa tylsäksi, mutta ei myöskään tarjoa suuria ylä- tai alamäkiä. Hyvä perusdraama.

Just Go with It
220px-Just_Go_with_It_Poster.webp
Adam Sandler Ja J.Aniston.

Romanttinen komedia on genre, vaikkakaan en leffasta laserkatseella ja tyttöystävän e-pillereitä rouhimallakaan löytänyt komediaa tai sitä romantiikkaa. Adam Sandlerin paras leffa lienee Click!, joka näin jälkikäteen muisteltuna ei olekkaan niin hyvä leffa. Oikeuttava kysymys tämän leffan katsottuani onkin; Onko Sandler tehnyt oikeasti hyvää leffaa koskaan?
Just go with ittiä katsellessani ja kelatessani mietin todellakin kuka tälläistä paskaa katsoo ja saa siitä jotain nautittavaa leffakokemusta? Mikä on tämän leffan tarkoitus tässä leffauniversumissa; mitä uutta tämä leffa antaa tähän romanttisten komedioiden elokuvien genreen?
Tiedän, en kuulu leffan kohderyhmään. Minun huumorintajua kutkuttaa enemmän Borat tai The Other guys tyylinen huumori, joten Adam Sandlerin mukahauskat läpät saa kotisohvaltani hyvinkin sääliviä katseita.

Jennifer Aniston on ja on ollut aina hyvin kaunis ja symppis hahmo seurata, mutta tosielämässäkään A.Sandlerin jutut tuskin häntä hirveäistä lämmittäisivät.

Annetaanpas leffalle nolla tähteä ja rojut päälle. :0: ½

The Lincoln Lawyer

the_lincoln_lawyer_matthew_mcconaughey_slice.webp
Elokuva kertoo Lincoln-merkkisellä autollaan kurvailevasta asianajajasta, joka kulkee moraalisen reunan molemmin puolin hoitaessaan varsin tehokkaasti leipätyötään.
Mathjuv matkonakheista huolimatta tämä elokuva oli varsin hyvä. Leffa soljui kahden tunnin pituudestaan ja aihepiiristään huolimatta varsin maittavasti, olihan minulla leffasapuskana myös The Huntsin marinaadilla voideltuja porsaan rimpsuluita ja moccamasterilla keitettyä kaffeeta.
Leffan juonikuvio oli yllättävähkön monisäikeinen eikä oikeushuonekohtauksetkaan saaneet minua haukottelemaan.

Noh, jos totta puhutaan, niin vaikka kuinka ärsyttävä mathjuv matkonakhei onkaan, osaahan mies näytellä. Hänen manooverikirjastossaan on vain paikoitellen sellaista lipevää ja pröystäilevää elekieltä, josta en aina pidä. Leffa aika pitkälti nojautuukin Mathjuvin näyttelijätyöhön ja muutamiin muihin hyviin sivunäyttelijöijin kutenpa vaikkapa hot MILFiin Melissa Leoon.

Annetaan leffalle :3: - tähteröistä. Varsin katsottava elokuva siis.

Source Code :2:

Ideana aivan loistava, mutta toteutettu huonosti. Kaveri pääsee siis elää 8 viimeistä minuuttia toisen kropassa, kunnes kuolee ja herää omassa kropassa.

Faster :4:

Komee pläjäys. The Rock suorastaan jäätävän kova tässä roolissa. :lol2: Oli muuten varmaan isommissa lihoissa kuin pitkään aikaan.

Viihdyttävä leffa, no doubt.

Piti eilen kirjottaa sama leffa samoilla tähdillä. Yllätti kyllä helvetin positiivisesti, kun luulin tätä ensin joksikin hurjapäät kuraksi yhdistettynä walking talliin. Ja billy bob thornton ei petä!
Mä diggailin kanssa tästä kovin. Pitkästä aikaa tais olla elokuva missä DJ ei vetäny "rock bottomia" :) :4:

Keksikö joku minkä takia sille palkkamurhaajalle piti tehdä niin "syvällinen" rooli? Mä en ainakaan löytäny yhteyttä sille häähömpötykselle jne. Ja sit vielä, mikä sen jaloissa oli ollu, selviskö se jossain kohtaa?

Miehuuskoe (The Graduate) :3:

Miehuuskoe on vuonna 1967 valmistunut, Dustin Hoffmanin läpimurtoelokuva.

Nuori Benjamin Braddock valmistuu koulusta, eikä vielä tiedä, mitä tekisi tulevaisuudessa. Perheen juhlissa hän vie viehättävän rouva Robinsonin kotiinsa ja sortuu pian harrastamaan seksiä hänen kanssaan. Pian Benjamin rakastuu rouvan tyttäreen mutta rouva ei hyväksy sitä. Tästä alkaa melkoinen suhdesoppa, jonka nuorukainen haluaa selvittää.

THOR :5:
Kympin leffa. Kyllä nää marvelin supersankarisetit vaan toimii ku junan vessan paska sanonta. Marvelin leffoista toistaiseksi paras, minkä oon nähnyt.

Hall Pass :2:

Pari jätkää saa vaimoiltaan viikon taukoa avioliitosta, jonka aikana he saavat tehdä mitä haluavat. Alotin kattoo leffaa kulli huurus, mutta leffan loputtua tuli "tässäkö se oli" fiilis. Kiinnostaa vitusti miehet, jotka lähtee syömää paskasafkaa, jos vaihtoehtona on pillu vai ruoka.

Tomorrow When The War Began :2:½

Joukko nuoria lähtee pienelle retkelle, minkä aikana kotioloissa syttyy sota. Nuoret lähtee ottaa selvää mistä on kyse ja joutuvat takaa-ajetuiksi paljastettuaan ittensä. Oli melko ikävää, että lopputekstit pamahti ruudulle lopussa, mistä elokuvahan vasta pääsisi kunnolla vauhtiin.

Transformers 3-D :1:+. Plussa hienoista tehosteista. Erikoistehosteet olivat todella hienoja mutta muuten kuraa. Ylipitkä ja katsojan aliarvioimista oli juonen kannalta. Tuntui välillä, että elokuvan tekijät on ajatellu että tehään nyt tällei niin on jotain tässä. Turhaa paskaa ympätty elokuvaan joka teki siitä tylsän.

Ulkoasuun oli panostettu ja kokemus sinällään 3D lasien kanssa. Potentiaalia olisi ollut parempaan. Jännä juttu miten näitä suuria leffoja tyritään.

Harry Potter ja kuoleman varjelukset, osa II
Harry Potterin tarina saatetaan kunnialla päätökseen. Sarjan aiemmat osat ovat olleet kelvollista ajankulutusta ja kertakäyttökamaa ilman sen suurempia tunteita. Eniten v#tutusta ovat aiheuttaneet heikot erikoistehosteet tällaiseksi megaluokan tekeleeksi, kirjasarjaksi ja fantasiatarinaksi. Ei voi kuin miettiä, miten paljon viihdyttävämpää katseltavaa elokuvat olisivat LotR:in kaltaisilla tehosteilla. Sarjan päätös ottaa onneksi asiassa askeleen eteenpäin, ja efektit ovat ensimmäistä kertaa edes kohtalaisen viihdyttäviä.

Itse tarina on maineensa veroinen, ja uskon juonen olevan positiivinen yllätys etenkin heille, jotka eivät ole kirjasarjaa lukeneet. Toisaalta muutamaan otteeseen olisin suonut hieman vapautuksia alkuperäisestä teoksesta, sillä nyt muutamat tapahtumat käsitellään toissijaisina, muutaman sekunnin kohtauksena, olettaen, että kirja on luettuna. Olisin suonut näille hetkille hieman enemmän aikaa - näin pitkässä leffassa vartti lisää kun ei olisi kriittisesti aiheuttanut haukotusta nykyistä enempää. Pakko kuitenkin myöntää, että kirja on siirretty eläväksi kuvaksi yllättävän onnistuneesti.

Imdb:n kasipuolikas tulee ajan saatossa putoamaan. Aiempiin osiin nähden tekele on loistava, ja kuten sanoin, tarina on hyvä. Itse antaisin tekeleelle 3,5/5 tähteä. Tullee jonain päivänä hamassa tulevaisuudessa katseltua uudestaan, vaikka tuskin tulen tekelettä ikinä sen suuremmin muistelemaan tai siitä keskustelemaan.

Erikoisplussana pakko todeta, että yllättävän näpsäkkä tyttö tuo Emma Watson on - ja poikkeuksellisen suuri kaula-aukko eräässä kohtauksessa sai hymyilyttämään. Toisaalta kohtuuton v#tutus siitä, että seuralainen totesi Ruupertin ja Danielin olevan kovassa kunnossa ja selvästi bodanneita kohtauksessa, jossa he vaihtavat paihtoja. Haistappa akka v#ttu! Ei näköjään riittänyt, ettei Watsonin neiti vaihtanut märkiä vaatteita siinä missä nämä velhomaailman adonikset.

Donnie Darko
Imdb:n top250-listan harvoja 2000-luvun tekeleitä (#142). Tarina pojasta (Jake Gyllenhaal), jolla on nuppi sekaisin, ja jota kuvitteellinen pupujussi ohjeistaa tekemään lain vastaisia tekoja. Hieman monimutkainen, mutta mielenkiintoinen tarina pitää otteessaan loppuun saakka. Sanoisin, että katsojakunta jakautuu niihin, jotka pitävät sitä loistoteoksena ja niihin, joiden mielestä se oli ihan katsottava. Harva katuneen leffan katsomista tai pitää sitä ihan p#skana. Itse en ole ihan täysin selvällä, mitä mieltä leffasta olen, mutta jäipähän ainakin mieleen toisin kuin useimmat nykyteokset.

Itse kävin eilen katsomassa uusimman Harry Potterin, mielestäni se oli tosi hyvä oikeastaaan jokaisella osa-alueella. Vähän ristiriitaiset fiilikset nyt kun noita ei enää tule, toisaalta en ollut mikään suuri fani ollut, mutta toisaalta ensimmäinen Potter elokuva oli ehkä ensimmäisiä elokuvia jonka kävin elokuvissa katsomassa, ja äitini luki niitä kirjoja minulle kun olin sellainen vaahtosammuttimen kokoinen enkä ollut edes vielä koulussa :D Olen itse lukenut viisi ensimmäistä kirjaa, ja nähnyt nämä kaikki elokuvat. Nämä loput kirjatkin tulee varmaan luettua kun joskus tulee sopivasti aikaa, elokuvateatterin jonosta yhtä tyyppiä lainaten: "ensiksi katotaan elokuvat, sitten vasta kirjat jos elokuva on hyvä" :hyvä: Ei se nyt ehkä aivan noin mene, mutta ei itseäni ainakaan haitannut että en ollut kahta viimeisintä kirjaa lukenut.
Tämäkään nyt mikään arvostelu ole, vaan suorastaan huikea avautuminen. No kuitenkin, itse antaisin 4,5/5. Elokuvallahan oli kestoa reilu kaksi tuntia, mutta se vierähti aivan hetkessä! Erikoismaininta vielä Emma Watsonin kaula-aukosta :kuola:

Mikä kaula-auokko :eek:
Helvetti, menetinkö leffasta ehkä sen parhaan osan.
Eli siis uusin potter tuli käytyä katsomassa ja petyin, koko leffa mentiin kuin pikakelauksella läpi ja useita kohtauksia oli liikaa leikattu.
Tuli väkisinki mieleen, että olikohan 1. ja 2. osan katkaisu kohta kovin hyvä, kun eka oli paljon hidastempoisempi, välillä jopa tylsä niin sitten 2. osa kelataan nopeeta läpi :D
Voi olla, että leffa kärsii siitä kun muistan vielä kirjan kohtuullisesti ja näin ollen kohtausta katsoessa tuli mentyä jo edelle ja ajateltua että, "nyt sitä ja tätä lässynlää" niin yhtäkkiä *naps* ja tuleekin ihan eri kohta.

E: niin ja 3D:tä ei oltu hyödynnetty tarpeeksi, odotin saavani niskaani enemmän loitsuja

Harva katuneen leffan katsomista tai pitää sitä ihan p#skana.
Meidän taloudessa näitä on kaksi. Vieläkin välillä kuittaillaan, kun halusin tuon leffan välttämättä nähdä. Mutta toista kertaa en halua nähdä. Ja usko pois, tykkään kyllä vähän hankalammista elokuvista ja mun top kymppiin ei kuulu yhtäkään aivotonta toimintapläjäystä, mutta toi leffa oli liikaa. Ihan vitun huono. Uskomattoman paska. Sarkastisesti sanottakoon, että tosta leffasta tykkää ne, jotka haluavat näytellä intellektuellia ja haluavat antaa muille kuvan, että leffasta on muka ymmärretty jotain.

THOR :5:
Kympin leffa. Kyllä nää marvelin supersankarisetit vaan toimii ku junan vessan paska sanonta. Marvelin leffoista toistaiseksi paras, minkä oon nähnyt.

Onko muka parempi, kun Iron Man ykkönen? Vois melkein itsekkin tuon katsastaa.

Selkeästi parempi kuin Iron Man ykkönen, mutta ei aivan yllä Conan Hävittäjän tasolle.

Back
Ylös Bottom