Kylpyhuoneremontin lopputulokseen tyytymätön

Neuvoja kaivattaisiin. Tilasin avaimet käteen kylppärirempan ihan kohtuu isolta ja luotettavaksi tiedetyltä firmalta. Lopputulos on kokonaisuutena ihan hieno, mutta olen todella pettynyt viimeistelyyn etenkin laatoituksen osalta. Osa laatoista on vinossa ja eri tasossa (osa "ulompana"), saumat eivät ole yhtä paksuja muutamissa kohdissa ja kulmissa saumaukset kiertävät yms.. Nuo pistävät todella selvästi jopa meikäläisen amatööri silmään.

Mitä mahdollisuuksia on saada kompensaatiota ja minkä suuruista suhteessa työn hintaan? Voinko vaatia uudelleen tehtyä kylppäriä tarvittavilta osin? Mihin voin vedota mikäli firma ryhtyy hankalaksi?

En todellakaan valita mistään "yksi laatta on 1mm vinossa" vaan työn laatu on oikeasti paikka paikoin surkeaa. Remppa oli hinnakas ja firma mainostaa vielä tekevänsä laadukasta jälkeä - mitä olen sen nähnytkin tekevän ystäväni kylppärin osalta. Vituttaa vaan, jos tarjoavat jotain 500 euron kompensaatiota, kun tiedän että nuo epäkohdat pistävät itselleni silmään aina kun astuu kylppäriin.

kiitos

Et kai ole se tyyppi Tampereelta jonka kuvia jossain oli jo esillä? No nuo kuvat ehkä lohduttavat tai jos ne ovat sinun niin eivät lohduta.

Eli näitä:
sauma.JPG

Nuo on tehty varmasti vittuillessaan noin, en usko että kukaan oikeasti tekee noin huonoa jälkeä.

Noilla vaatimuksilla voi pyyhkiä takapuolta, itse en missään nimessä hyväksyisi noiden kriteerien mukaista jälkeä.

En ole maksanut vielä. Lopputarkastusta ei ollut vielä, mutta tulee olemaan piakkoin, nyt kun näin lopputuloksen. Laitoin vastaavalle meiliä, jossa vaadin tarkastusta ja kieltäydyin ottamasta työtä vastaan tuollaisenaan.

Huppe: eivät ole mun kuvia ja sen verran lohduttaa, että noin huonoa jälkeä ei onneksi ole.

KSL:ää tossa luin, niin ilmeisesti oikeutta uusintalaatoitukseen ei ole, mutta hinnanalennukseen kyllä. Eli joutuisi siis vääntämään firman kanssa korvaussummasta...

En ole maksanut vielä. Lopputarkastusta ei ollut vielä, mutta tulee olemaan piakkoin, nyt kun näin lopputuloksen. Laitoin vastaavalle meiliä, jossa vaadin tarkastusta ja kieltäydyin ottamasta työtä vastaan tuollaisenaan.

Huppe: eivät ole mun kuvia ja sen verran lohduttaa, että noin huonoa jälkeä ei onneksi ole.

KSL:ää tossa luin, niin ilmeisesti oikeutta uusintalaatoitukseen ei ole, mutta hinnanalennukseen kyllä. Eli joutuisi siis vääntämään firman kanssa korvaussummasta...

nuinhan tuo yleensä menee että urakoitsija tulee vastaan hinnassa jos jäljessä on sanomista, en ole tainnut yhtään tapausta kuulla että olisi laatoitukset menny uusiksi....

Itse voisin sanoa saaneeni aivan täydellisen laatoitusjäljen:
P1030909.jpg

Sitä saa mitä tilaa. Ei pahalla, mutta noin niinkuin esimerkkinä, miltä jäljen pitää näyttää. Kannattaa muistaa että laattani ovat halvimpia mahdollisia kympin neliö laattoja joissa toleranssia on sekä paksuudessa että mitoissa aikalailla.

Tuoltahan sen Huppe pitäisikin näyttää ja niin kuin sanoin, sama firma on tehnyt vastaavaa jälkeä aikaisemminkin, joten senkin suhteen lopputulos oli pettymys. Samoin hinta oli sellainen, että on syytä odottaakin kunnon jälkeä. Katsotaan nyt mitä projektivastaava ja myyntiedustaja sanovat kun tulevat käymään. Uskon, että yhteisymmärrykseen päästään. Minkä verran mopomies oot kuullut että hinnassa on tultu vastaan? 10%, 20% ?

Tuoltahan sen Huppe pitäisikin näyttää ja niin kuin sanoin, sama firma on tehnyt vastaavaa jälkeä aikaisemminkin, joten senkin suhteen lopputulos oli pettymys. Samoin hinta oli sellainen, että on syytä odottaakin kunnon jälkeä. Katsotaan nyt mitä projektivastaava ja myyntiedustaja sanovat kun tulevat käymään. Uskon, että yhteisymmärrykseen päästään. Minkä verran mopomies oot kuullut että hinnassa on tultu vastaan? 10%, 20% ?

50% Tai tekevät uudestaan.

Itse veloittaisin purkukustannukset, tarvikkeet, enkä maksaisi laskua.

50% olis jo melko paljon :) en laittais vastaan. Pitää ottaa kova asenne heti alkuun neuvotteluissa ja katsoa miten käy. Uudelleen tekeminen ei sekään olisi huono, sillä sen voisi toteuttaa loman aikana kun on itse mökillä. Pelkään vaan, että uudelleen tekemisen vaatimiseen ei taida paukut oikein riittää...?

Riippuu aivan urakan hinnasta, työnjäljestä ja kuinka halukas on tappelemaan... jos oikeuteen asti jaksaa mennä niin varmaan laatottavat uudestaan mutta lähtökohtaisesti kuitenkin joku 30%-40%
mitä kohtuudella voi saada...

Jep se uudelleen laatoitus oli mun ensimmäinen ajatus ja edelleenkin jos vaan lain puitteissa onnistuu niin sitä ajan kyllä. Toissijaisena sitten tuntuva alennus. Laitan tänne vähän päivitystä miten juttu etenee. Ensi viikolla ollaan viisaampia. Onneksi tilanne ei todellakaan ole niin paha kuin Hupen ensimmäisessä kuvassa oleva juttu. Mistä muuten löysit ton Treen jutun? Voisin ihan mielenkiinnosta tutustua siihen.

Mielenkiintoista kyllä. Kallistuisin Hupen kannalle. Eli jos rempataan kylppäri, niin se mikä näkyy on laatoitus. En mä hyväksyisi oikeasti paskaa jälkeä edes alella jos tuo häiritsee ja imeisesti aloittajaa häiritsee? Vaatii vaan uudelleenlaatoistusta.

Olen itse monen alan yrittäjän kanssa keskustellut ja kyllähän ne valveutuneemma sanoo, että jos ei kerralla saa asiakasta tyydyttävää jälkeä, niin sitten tehdään uusiksi ja että viimeistään kolmannella kerralla tyhempikin oppii tai kannattaa vaihtaa alaa...

^ Jep. Lisäksi tiedän että ainakin katto ja ulkovuorausremonteissa työntekijät ovat monesti urakalla ja tekevät urakan tyytyväisyys takuulla. Eli jos loppuasiakas ei ole tyytyväinen, joutuu urakan tekemään uusiksi ja firma ei maksa siitä palkkaa senttiäkään. Laitonta tai ei mutta noin se menee ja käytännössä silloin vain materiaalit jäävät firmalle mutta työ menee pasken tekijän selkänahasta. Ja sen verran maineensa perään ainakin jotku firmat ovat että olen kuullut ihan noita takuu urakoita tehdyn...

Joo ja se on sitten sen firman voivoi jos on niin paskoja jätkiä töissä ja valvontaa ei ole, että pääsee niin paskaa jälkeä syntymään. Ei se voi niin olla, että asiakas sen kärsii. Tietty jos palkkaat vitosen tuntiliksalla käteiskorvauksena Virolaisen työmiehen, niin saat mitä saat. Mutta jos ihan oikealta yritykseltä otat ihan laillista tietä urakan, niin voit vaatia laatua. Tehkööt vaikka kolmesti. Hyvä vaan jos paskat karsiutuu pois. Virheitä sattuu aina ja ne pitää korjata, ei tuohon mikään firma kaadu. Valvonnan puutetta tuo on firman puolesta todennäkösesti ollut.

Jep, näinhän se on että tavis-amatööri-loppukäyttäjää (eli minua) kiinnostaa loppuviimein ainoastaan se ulkonäkö ja toimivuus, koska nehän näkyvät aina kun sitä käyttää. Ja niinhän ne puutteet häiritsevät, koska nyt aina silmä hakeutuu sinne vinoon saumaan ja ulkonevaan laattaan. Mielenkiintoista kyllä ja odotan johtoportaan reatiota. Parastahan tietysti olisi, että mukisematta tulee sellainen ratkaisuehdotus joka tyydyttää kaikkia.

Jep se uudelleen laatoitus oli mun ensimmäinen ajatus ja edelleenkin jos vaan lain puitteissa onnistuu niin sitä ajan kyllä. Toissijaisena sitten tuntuva alennus. Laitan tänne vähän päivitystä miten juttu etenee. Ensi viikolla ollaan viisaampia. Onneksi tilanne ei todellakaan ole niin paha kuin Hupen ensimmäisessä kuvassa oleva juttu. Mistä muuten löysit ton Treen jutun? Voisin ihan mielenkiinnosta tutustua siihen.

Täältä Dvd-plazalta:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=72146

https://picasaweb.google.com/104160...hkey=Gv1sRgCOKMgoj03PqjEw#5593546798348040642

Back
Ylös Bottom