Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

Kadonnut Marja-Leena löytyi kuolleena

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201104180162514_uu.shtml

"Poliisin mukaan alueella on poroja." ahaa :wtf:

Uutisessahan ei ole mitään hauskaa, mutta en tiedä olenko vaan väsynyt vai miksi tuo lause rupesi naurattamaan :D
"Poliisin mukaan alueella on poroja." miten se liittyy mihinkään? :D Tästähän voimme päätellä, että alueella saattaa olla myös jäkälääkin..

Pätevä toimittaja varmaan miettinyt mahdollisuutta josko poro olisi hyökännyt naisen kimppuun...

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....iteet-ihmisarvosta-nousivat-esiin-itavallassa

Perussuomalaisten tuoreen kansanedustajan Jussi Halla-ahon mielipiteet saavat julkisuutta Itävallassa. Sanomalehti Die Presse siteeraa Helsingin Sanomien juttua, jossa Halla-aho ei halunnut selitellä vanhoja kirjoituksiaan ja kannanottojaan.

Die Presse nostaa esille Halla-ahon kommentin, jonka on tulkittu tarkoittavan, että kaikki ihmiset eivät olisi samanarvoisia. Lisäksi jutusta poimitaan kansanedustajan toive Suomen siirtymisestä Tanskan tielle eli tiukkaan maahanmuuttopolitiikkaan.

Itävaltalaislehti kertoo Halla-ahon luonnehtineen profeetta Muhammadia pedofiiliksi ja somaleita taskuvarkaiksi. Jutussa mainitaan myös Halla-ahon tuomio uskonrauhan rikkomisesta. Kirjoituksesta kertoi Suomessa Nelosen uutiset verkkosivuillaan.

Halla-aho pitää tällaista kirjoittelua ikävänä.

– Pidän ihmeellisenä sitä, että meillä on suomalaisessa mediassa ja poliitikkojen joukossa sellaisia oman pesän likaajia, jotka levittävät tällaista vääristeltyä ja valheellista tietoa ulkomaille, kansanedustaja sanoi Neloselle.

(MTV3 - STT)

Mitä helvettiä? Eikö tuo Halla-aho ihan itse kirjoittanut ne rasistiset tekstinsä, niin mitä se nyt itkee mistään "pesän likaajista" ja "vääristelystä"?

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....iteet-ihmisarvosta-nousivat-esiin-itavallassa

Mitä helvettiä? Eikö tuo Halla-aho ihan itse kirjoittanut ne rasistiset tekstinsä, niin mitä se nyt itkee mistään "pesän likaajista" ja "vääristelystä"?

Siis mitä helvettiä, kannattaisiko ottaa asioista itse selvää. Halla-Aho ei ole missään vaiheessa sanonut etteivät kaikki ihmiset ole samanarvoisia, on vain pohtinut ihmisarvon käsitettä. Ja tuo somalien taskuvarkausväite liittyi siihen kun Halla-Aho kirjoitti kaksoisstandardeista.

Kyllä se pientä vääristelyä on kun poimitaan blogitekstistä yksi lause tai jopa pätkäistään lause keskeltä kahtia ja julkaistaan se sitten sanomana.

Siis mitä helvettiä, kannattaisiko ottaa asioista itse selvää. Halla-Aho ei ole missään vaiheessa sanonut etteivät kaikki ihmiset ole samanarvoisia, on vain pohtinut ihmisarvon käsitettä. Ja tuo somalien taskuvarkausväite liittyi siihen kun Halla-Aho kirjoitti kaksoisstandardeista.

Kyllä se pientä vääristelyä on kun poimitaan blogitekstistä yksi lause tai jopa pätkäistään lause keskeltä kahtia ja julkaistaan se sitten sanomana.

Siis mun mielestä Jussi kuitenkin suhteellisen selkeästi otti kantaa siihen, että erilaisuus on myös eriarvoisuutta. Yhteiskunnallisilla mittareilla jotkut ovat arvokkaampia kuin toiset. Mutta totesi perään, ettei niitä vähempiarvoisia silti kaasuteta.

Kunnes joku kertoo minulle, että miten niin kaikki ovat samanarvoisia, olen edellä sanotusta seuraten sitä mieltä, että erilaisuus on eriarvoisuutta ja että kaikki ovat eriarvoisia. Sen sijaan, toisin kuin egalitaristit kuvittelevat, eriarvoisuudesta ei seuraa vähempiarvoisten kaasuttaminen, ellei kaasuttamiselle ole muuta pätevää syytä.

Siis mun mielestä Jussi kuitenkin suhteellisen selkeästi otti kantaa siihen, että erilaisuus on myös eriarvoisuutta. Yhteiskunnallisilla mittareilla jotkut ovat arvokkaampia kuin toiset. Mutta totesi perään, ettei niitä vähempiarvoisia silti kaasuteta.
Ei nyt ihan niinkään:

"- Siinä todetaan ainoastaan se, että ihmisarvo ja käsitys ihmisten yhtenäisestä arvosta on kulttuurisidonnainen asia. Kyseessä on siis yleinen filosofinen pohdinta siitä, miten voidaan määritellä ihmisen arvo.
En minä ota siinä kantaa omaan mielipiteeseeni. Minä olen aivan yhtäkulttuurisidonnainen kuin muutkin ihmiset ja tietenkin jaan ne kulttuuriset normit joiden keskellä elän.

- Jossakin muussa kulttuurissa ja jossakin muussa ajassa kaikkia ihmisiä ei pidetä yhtä arvokkaina. Nykyään tässä meidän kulttuurissamme, heitä pidetään yhtä arvokkaina."

http://www.iltasanomat.fi/vaalit201...llaista kirjoittaneeni/art-1288384559238.html

Tässä on kyse just siitä, että lauseita irrotellaan asiayhteyksistä, tai tulkitaan muuten vain hassusti, niin saadaan aikaan vaikka millaista uutisointia.

Masterpiece: -Voitko kopsata tänne jonkun Jussi H-A:n kirjoittaman rasisitisen tekstin ja pistää linkin mistä se löytyy?

En itse ole lukenut mitään Halla-ahon tekstejä. Tiedän vain, että jotain kiistanalaista hän on kirjoittanut, joten vähän ihmetytti tuo, että miksi hän nyt sitten valittaa jostain likaajista.

jengin on tehny mieli kiinalaista?

Back
Ylös Bottom