Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Toivon todella, että noi jatkuvat lakkoilijat saavat kaikki potkut töistä. Pitäisi jo pikkuhiljaa ymmärtää, että työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta katsoa laitonta lakkoillua hyvällä kovin pitkään. Mennään vaan yhä uudelleen ja uudelleen lakkoon ja ajatellaan, että sillä saadaan aina lisää palkkaa ja parempia työoloja. Joskus se hyvä onni napsahtaa ja sitten ollaan itkemässä mediassa. Ei ole mikään ihme, että työnantaja haluaa palkata jatkossa mieluummin ulkomaalaisen Intiasta kuin jatkuvasti valittavan suomalaisen. Kaupan alalla nyt ei työhön nähden ole mikään järjettömän huono palkka. Miksi hitossa kaikissa ammateissa pitäisi olla se 2000eur kk palkka?

Toivon todella, että noi jatkuvat lakkoilijat saavat kaikki potkut töistä. Pitäisi jo pikkuhiljaa ymmärtää, että työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta katsoa laitonta lakkoillua hyvällä kovin pitkään. Mennään vaan yhä uudelleen ja uudelleen lakkoon ja ajatellaan, että sillä saadaan aina lisää palkkaa ja parempia työoloja. Joskus se hyvä onni napsahtaa ja sitten ollaan itkemässä mediassa. Ei ole mikään ihme, että työnantaja haluaa palkata jatkossa mieluummin ulkomaalaisen Intiasta kuin jatkuvasti valittavan suomalaisen. Kaupan alalla nyt ei työhön nähden ole mikään järjettömän huono palkka. Miksi hitossa kaikissa ammateissa pitäisi olla se 2000eur kk palkka?

Jos lentäjät voivat lakkoilla vaikka tienaavat 5-6k kuussa niin et suo sitä kaupan työntekijöille jotka tienaavat 1.5k kuussa?

Jos lentäjät voivat lakkoilla vaikka tienaavat 5-6k kuussa niin et suo sitä kaupan työntekijöille jotka tienaavat 1.5k kuussa?

Kaupan kassalla sä tuskin olet yksin vastuussa 100-400 henkilöstä? Lentäjillä on monen vuoden koulutus ja siihen tehtävään ei kovin moni edes pääse. Hieno vertaus. Olen ollut töissä kaupoissa ja se ei tosiaankaan ole mikään kovin rankka ja fyysinen työ. Ei vaadita käytännössä mitään koulutusta, lähes kuka tahansa suoriutuu kaikista vaadittavista tehtävistä. Kokopäiväisesti kun tekee ja ehkä silloin tällöin iltavuoro tai vkl niin se 2000 on aika helposti kasassa. Mielestäni varsin kohtuullinen liksa työn vaativuus huomioon ottaen.

Jos joidenkin lakkoon menoa kannatan, olisi se siivoojat. Siinä on oikeasti ammattiryhmä mikä on palkkakuopassa(vaikka työ ei olekkaan mitään ydinfysiikkaa).

Kaupan kassalla sä tuskin olet yksin vastuussa 100-400 henkilöstä? Lentäjillä on monen vuoden koulutus ja siihen tehtävään ei kovin moni edes pääse. Hieno vertaus. Olen ollut töissä kaupoissa ja se ei tosiaankaan ole mikään kovin rankka ja fyysinen työ. Ei vaadita käytännössä mitään koulutusta, lähes kuka tahansa suoriutuu kaikista vaadittavista tehtävistä. Kokopäiväisesti kun tekee ja ehkä silloin tällöin iltavuoro tai vkl niin se 2000 on aika helposti kasassa. Mielestäni varsin kohtuullinen liksa työn vaativuus huomioon ottaen.

Jos joidenkin lakkoon menoa kannatan, olisi se siivoojat. Siinä on oikeasti ammattiryhmä mikä on palkkakuopassa(vaikka työ ei olekkaan mitään ydinfysiikkaa).

Ei varmaan ole vastuussakaan, silti se ei poista sitä tosiasiaa että kaupoissa työskentelät joutuvat karsimaan aivan kaikesta saadakseen murua rinnan alle. Palkka kuopassa ovat juurikin siivojien lisäksi kaupan työntekijät. Ei niillä rahoilla missään taivaissa elellä, mietippä omalle kohdallesi että olisit sinkku ja saat 1.5k kuukaudessa räpylään.

Jokunen vuosi sitten about 40 v. mies, jonka tuona päivänä näin ensimmäisen ja viimeisen kerran ko. salilla, latasi melko miehekkään määrän kiekkoja jalkaprässiin. Tein ite käsipainoilla jotain, muistaakseni vipareita ja tilanne kehittyi juuri kuten aavistelinkin. Ukko sai yhden toiston tehtyä ja ryhtyi tekemään toista, eikä sitä toista enää sitten tullutkaan vaan kelkka jäi alas. Huomasin tilanteen peilin kautta ja kiiruhdin auttamaan. No, ukko onnistui vääntäytymään omin avuin pois pinteestä ja ryhtyi jotenkin hätääntyneen oloisena liikehtimään ja kyselemään minulta miksi tuo laite noin teki, miksi tuo laite noin käyttäytyi, laite on rikki. Ukko toisteli tuota useaan kertaan kun itse mietin, että mitähän tuohon oikein nyt sanoisi. Mieli teki sanoa, että tässä laitteessa on tarkoitus työntää itse noi painot jaloilla ylös, mutta totesin vaan, että eiköhän oteta painot pois ja työnnetä toi kelkka takasin ylös.

Ei niillä rahoilla missään taivaissa elellä, mietippä omalle kohdallesi että olisit sinkku ja saat 1.5k kuukaudessa räpylään.

1500e/kk on kylla sinkulle ihan riittava raha ja silla elelee ihan tarpeeksi mukavasti. Nain jalkeenpain mietittyna mulla ainakin oli ihan pirusti rahaa koko ajan kun tienasin suunnilleen ton verran jossain vaiheessa valivuotta. Oli kiva kamppa, ihan ok auto, kavin ulkona niin usein kuin huvitti. 1500e/kk ei ole viela mitaan koyhailya.

Joku vitun nappisankari oli päättänyt mennä autooni takalasin kautta viime yönä:@ Onneksi oli keikka jäänyt kesken ja mitään ei oltu viety, ainoastaan lasi oli päreinä ja hattuhylly oli ehditty irroittaa. Autossa kuitenkin suht hintavat audiovehkeet, varmaan joku ohiajanut oli pelästyttänyt höyrypäät pois. Ja ei tietenkään ollut osakaskossa ilkivaltavakuutusta, se on sitten uusi takalasi, ja huomenna piti tulla auton ostaja :@ Tekijän kun saan kiinni ni vedän auton perässä pari kertaa torin ympäri ja poltan rekisterinumeron otsaan, että osaa vastedes pysyä poissa..

Ihan varmasti pääsisit! Miten muuuten olet hoksannut edes tuollaista etsiä itsellesi.....? :wtf: :D

Tuli mieleen trikoista voiman-ostouikkarit

voiman-ostouikkareista tuli mieleen oikeasti voimakkaat tyypit kuten eugen sandow

Eugen Sandowista tuli mieleen sirkusvoimamiehet leotardeissa

Ja leotardin ku löi ebayhin hakusanaksi ni tuli tommonen.

...Ehkä tunsin oloni seksikkääksi 5sek mutta se oli vain hetkellinen haksahdus!

Jokunen vuosi sitten about 40 v. mies, jonka tuona päivänä näin ensimmäisen ja viimeisen kerran ko. salilla, latasi melko miehekkään määrän kiekkoja jalkaprässiin. Tein ite käsipainoilla jotain, muistaakseni vipareita ja tilanne kehittyi juuri kuten aavistelinkin. Ukko sai yhden toiston tehtyä ja ryhtyi tekemään toista, eikä sitä toista enää sitten tullutkaan vaan kelkka jäi alas. Huomasin tilanteen peilin kautta ja kiiruhdin auttamaan. No, ukko onnistui vääntäytymään omin avuin pois pinteestä ja ryhtyi jotenkin hätääntyneen oloisena liikehtimään ja kyselemään minulta miksi tuo laite noin teki, miksi tuo laite noin käyttäytyi, laite on rikki. Ukko toisteli tuota useaan kertaan kun itse mietin, että mitähän tuohon oikein nyt sanoisi. Mieli teki sanoa, että tässä laitteessa on tarkoitus työntää itse noi painot jaloilla ylös, mutta totesin vaan, että eiköhän oteta painot pois ja työnnetä toi kelkka takasin ylös.

Jos laite ei ole tuttu tai omat voimat eivät ole täysin tiedossa niin kannattaisi *ehkä* jotain tunnustelu-/lämmittelysarjoja tehdä ennen kuin menee tappamaan itsensä sinne painojen alle :wtf:

Jos laite ei ole tuttu tai omat voimat eivät ole täysin tiedossa niin kannattaisi *ehkä* jotain tunnustelu-/lämmittelysarjoja tehdä ennen kuin menee tappamaan itsensä sinne painojen alle :wtf:

Ei vittu, ei kyllä tarvi olla rakettikirurgi että älyää prässin mekaniikan. Mikähän paikallinen sankari tää heebo on ollu.

EI NYT ON PAKKO SANOA:

Toivottavasti tää jätkä ei lue pakkista. Toivottavasti. Törmäsin ihan aitoon hulluun eräällä oulun salilla joka varmasti on tässä thredissä aiemminkin esiintynyt. Tää heebo jutustelee ja naurelee ittelleen ja omille vitseilleen ihan kympillä, ja suu käy _kokoajan_. Tein maastavetoa ja kuuntelin että jutteleeko se mulle, ei. Se varmaan juttelee tolle viereiselle tyypille. Sitten viereinen tyyppi vilkasee mua että "etkö vastaa kaverille?" Olipa metka kokemus, en ole koskaan nähnyt aitoa hullua. vähän niinku joskus iiroviisvee osoitti auton ikkunasta että "äiti kato tuola on oikea naapuri!" ja kaikki häpes ja niin pois päin.

Toivottavasti tää jätkä ei lue pakkista. Toivottavasti. Törmäsin ihan aitoon hulluun eräällä oulun salilla joka varmasti on tässä thredissä aiemminkin esiintynyt. Tää heebo jutustelee ja naurelee ittelleen ja omille vitseilleen ihan kympillä, ja suu käy _kokoajan_. Tein maastavetoa ja kuuntelin että jutteleeko se mulle, ei. Se varmaan juttelee tolle viereiselle tyypille. Sitten viereinen tyyppi vilkasee mua että "etkö vastaa kaverille?" Olipa metka kokemus, en ole koskaan nähnyt aitoa hullua. vähän niinku joskus iiroviisvee osoitti auton ikkunasta että "äiti kato tuola on oikea naapuri!" ja kaikki häpes ja niin pois päin.

Minä kerran mietinkin että hoksasinko minä oikein kun kyseiseen kaveriin törmäsin.Luulin ensin että puhui takanaan olleelle kaverille kun sinne vilkuili. Sitten tämä kaveri poistui mutta puhe jatkui. Sitten ajattelin että puhuu hands-freehen mutta ei! Puhui välillä tosi epäselvästi, aivan kuin jotakin ruotsin ja suomen sekoitusta. Teki prässiä pari sarjaa ja lähti pois. En viitsinyt sanoa että ota ne painot pois kun ei niitä kovin paljoa ollutkaan. Enpä itsekkään ole koskaan tuollaista nähnyt.

Samanen heebo tullut pari kertaa samalla bussilla ja näkyi tänään aamulenkillä Kaakkurissa päin. Samalla tavalla suu kävi ku aina ennenkin :D Oli kyllä itelläki ihmettelemistä, kun pyrkällä ekaa kertaa tyypin näin.

1500e/kk on kylla sinkulle ihan riittava raha ja silla elelee ihan tarpeeksi mukavasti. Nain jalkeenpain mietittyna mulla ainakin oli ihan pirusti rahaa koko ajan kun tienasin suunnilleen ton verran jossain vaiheessa valivuotta. Oli kiva kamppa, ihan ok auto, kavin ulkona niin usein kuin huvitti. 1500e/kk ei ole viela mitaan koyhailya.

Hyvin harvoin olen samaa mieltä Alyssan kanssa. Opiskelijana jokainen tietää, että se tonnin tulokin on paljon. Kyllä sillä pystyy elämään jos ei nyt mitään 800 e vuokriin tuhlaa. Kaupan myyjän peruspalkka on ekana vuonna 1601 euroa ilman lisiä eli 10,01 euroa tunti. Iltalisä 4,09e/h, lauantailisä 5,34e/h ja sunnuntaisin tuplapalkka. Onko se sitten liian vähän on jokaisen oma mielipide.

Tälläkin hetkellä opiskelijana menee alle 1500 e/kk ja ihan hyvin riittää kaikkeen tarpeelliseen. Ei sillä turhaa ostella tosin.

Itte reenailen liikuntamyllyssä ja tänään oli kyllä oikeesti ihmettelemist. Siel oli yks garju ja normaalisti sil on sentään ollu shortsit.. mut nyt tää oli pelkissä boksereissa siellä ihan pokkana:hyvä:

Tarkotat varmaan tätä myllyn RAMBOA, musta verkkopaita, perus bokserit, semi pitkä letti ja ja sellanen nauha otsalla. Ja sillä on siis aina ne bokserit. Kerran se äris siellä että on treenannu 30v ja koko sinä aikana kukaan eijoo osannu laittaa painoja paikalleen.

sama jätkä joka sporttaa myös verkkopaitaa? :D
tiistaina oli myllyssä myös jollain junioreilla niin kovat haukka treenit että paidat oli otettu kokonaan veke! toppahousut jalassa tietty! :D :puntti:

Joo, sama sälli kyseessä. Karjuu myös aika hyvin sarjoja tehdessä :D
E: Ja tietääks kukaan miks se treenaa boksereissa? :D

Back
Ylös Bottom