Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tuo nyt koittaa esittää köyttä. :D Eihän tuo mitään momenttia kanna mutta rakenteena tosta geometriasta se voidaan määrittää. Toki vaan yks tapaus tämänkaltainen geometria, en minä näistä nyt niin tiedä, tollasen joskus nähnyt kuitenkin.

Nää on näitä asioita joita pitää kysyä suosiolla professoreilta. :lol2:

EDIT: äh asciilla ei oikein saa tähän kuvaa. Koitan vielä. :) Okei toi * symboloi köyttä, noi viivat on vaan pakollisia että muoto säilyy postatessa.

* <===
---*
---------*
--------------*
---------------------*
-----------------------------* ==>

^No ei sitä proffalta asti tarvi kysyä :). Köysi nyt vaan on tarkoitettu ainoastaan vetoa varten, joten se sisäinen momenttivarsi on hyödytön köyden tapauksessa (paitsi että vaikuttaahan se köyden poikkipinta-alaan, kun se on kerta säde).

E. Jos tajuan tuon kuvan oikein, niin siinä on köysi yläviistossa ja sitä vedetään horisontaalisesti kummastakin päästä? Tuossahan köyteen kohdistuu ainoastaan vetoa ja ilman mitään tuentoja köysi on hetimmiten vaakasuorassa.

Joo mut siis jos tarkastellaan nimenomaan rakenteena niin se on teoreettisesti olemassa ja voi olla hyvinkin iso koska toi etäisyys noitten voimien välillä voi olla hyvinkin iso.
Mutuilua jo... :)

EDIT: Googlasin netistä hämärän muistikuvan pohjalta ja bingo. http://www.tkk.fi/Yksikot/Talo/opetus/rrtp/2006/luennot/luentomateriaali/RAKSU L06 06.pdf
Sivut 44 ja 45, tollasta vastaava koitin raapustaa kehnolla menestyksellä. Tuttu kuva koulusta, ennenkin nähnyt, jotain päähän jäänyt. :D

E: Syvällisempi ymmärtäminen on kyllä työn ja tuskan takana. :o

No niin, käsitin siis sisäisen momenttivarren väärin. En ole rakennusmies, niin ei ole tullut termi tutuksi kun ei ole köysi- ja vaijerirakenteita mitoiteltu. Aina oppii uutta.

Kauluspaita ja (tummat) siistit farkut on aina turvallinen valinta. Ja Jalaksia ei ehkä kannata laittaa jalkaan ;) Kengätkin vaikuttaa mun mielestä aika paljon. Voihan sitä sitten katsoa mitä muilla, varsinkin samaa hommaa tekevillä, on päällä.

ex-vaimo oli aikanaan pankissa töissä ja siellä tuli nähtyä joka kerroksen väkeä, toi on oikeestaan minimi mitä kannattaa harkita jos ei ole asiakaskontaktissa. Ja kyllä ne aika nopeesti huomauttaa jos olet joka päivä "alipukeutuneena" töissä :)

Miksi maito plussa säilyy pidempään kuin normi maito (parasta ennen päiväys)?

Täällä oli muistaakseni joku pakkislaisten pukeutumiskoodi-threadikin tai vastaava, mutta sopinee tähän ketjuun yhtä hyvin, eli tuossa piakkoin olisi tarkoitus aloittaa duunit eräässä kaikille tutussa suomalaisessa pankki -ja vakuutusalan yrityksessä, enää askarruttaa mieltä vain se että mitenköhän tommoseen duuniin pitää pukeutua?

Työskentelin vastaavanlaisessa pankki- ja vakuutusalan konttorissa ja käytännössä kaikilla oli kaulus-/poolo-/tms. siistiäpaitaa, tai neuletta sekä näiden yhdistelmiä ja suorat housut. Siistit kengät.

Jossain on poikkeuksia, vähän osastokohtaisia, mutta ekana päivänä ylipukeudut, eli laitat ne suorat housut, kauluspaidan, siistit kengät ja jos löytyy niin pikkutakin. Ja kun pääset majoittumaan, niin katselet miten muut pukeutuu, siitä se sitten lähtee. Jos muilla on verkkarit, niin voit kevennellä.

Nyt tulee vähän pönttö/lapsellinen kysymys: Sain tälläsen lapun "Opiskelijaterveydenhuolto sisältää toisen vuoden opiskelijoille lääkärintarkastuksen. Varasin sinulle ajan, by ihana terkkarimme."
Tuota, onko toi jotenkin pakollinen? Tai voinko perua ihan pokkana ajan? Mua ei todellakaan huvittaisi mennä sinne. Oon siis täysikänen ja mulla on voimassa oleva lääkärintodistus.

Nyt tulee vähän pönttö/lapsellinen kysymys: Sain tälläsen lapun "Opiskelijaterveydenhuolto sisältää toisen vuoden opiskelijoille lääkärintarkastuksen. Varasin sinulle ajan, by ihana terkkarimme."
Tuota, onko toi jotenkin pakollinen? Tai voinko perua ihan pokkana ajan? Mua ei todellakaan huvittaisi mennä sinne. Oon siis täysikänen ja mulla on voimassa oleva lääkärintodistus.

No eipä millään kouluterveydenhoidolla ole mitään oikeutta pakkohoitoon / -tarkastukseen. Kannattaa kuitenkin perua etukäteen, ettei varmasti tule mitään rangaistusmaksua (en ole saletti tästä, joissain mestoissa noi on kyllä käytössä), jolloin pahimmassa tapauksessa joku saattaa puhelimen toisessa päässä udella/taivutella tulemaan.

Taisin puhua paskaa? Mulla on nuorison terveystodistus lääkäriltä... Siinä lukee, että se on voimassa viisi vuotta. :jahas:
Mä oon siinä luulossa että ei se sairaus paljon kysele että onko sulla lääkärintodisus voimassa vai ei, jos se päättää iskeä.

Back
Ylös Bottom