Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voi, mutta jos haluat säilyttää hampaat "hyvin" niin kannattaa huuhdella suu vedellä syönnin/juonnin jälkeen. Se auttaa kuulemma.

Eikö vanha luottokortti (tai tässä tapauksessa Visa Electron) suljeta, kun uuden on tilannut? Itse asiassa kysyin tätä asiaa pankissa ja kortti kuulema suljetaan heti, kun uutta korttia aletaan käyttämään. No kas kummaa toimiihan se vanha kortti vielä usean päivän jälkeenkin. Ohjeissahan mainitaan, että vanha kortti pitäisi hävittää. Minkä takia se pitää hävittää, jos kortin ei pitäisi enää toimia?

ei suljeta!!!! muija käyttää mun korttia toisessa maassa ja mä uutta suomessa :D
Joskus on kysyneet , että olenko käyttänyt korttiani ulkomailla vai onko väärinkäyttöä...
saattaneet tosin kattoa että olen samana päivänä nostanu rahaa suomesta ja thaimaasta :D

ei suljeta!!!! muija käyttää mun korttia toisessa maassa ja mä uutta suomessa :D
Joskus on kysyneet , että olenko käyttänyt korttiani ulkomailla vai onko väärinkäyttöä...
saattaneet tosin kattoa että olen samana päivänä nostanu rahaa suomesta ja thaimaasta :D

Jahas, kusettivat siis pankissa :)

Painin yksinkertaisen ongelman parissa excelin maailmassa. Pitäs väsätä äidille työtuntitaulukko. Taulukon pitäisi laskea viikon työtunnit/-minuutit yhteensä ja niitä tulisi tulla 37:00. Nyt excel vain kuitenkin yhteen laskettaessa "nollaa" laskun kun tunteja tulee yli 24, eli alkaa uusi vuorokausi. Miten sen saa muotoiltua silleen että se laskee vain raa'asti tunnit ja minuutit, välittämättä mistään vuorokausien muutoksista? Ymmärsittekö selvän selityksen? Ja myönnetään, aika ankeaa tehdä tällaista hommaa yhdentoista aikaan lauantai-iltana 8)

Nää menis ehkä ennemmin treeni/ravintopuolelle mutta samat fiksut ihmiset lukee tätäkin joten:

Onko dietillä kreatiinin käytöstä hyötyä vai haittaa? Jostainpäin foorumia luin kerran viestejä että jättävät kreatiinin dietin ajaksi pois.

Onko dietillä suurempi haitta treenaamattomuudesta kuin plussakaloreillaa. Tarkoitan, että lähteekö lihat herkemmin palamaan pois jos ne eivät saa kasvuärsykettä esim. viikkoon? Ensiviikolla olis tarkoitus pitää keventely, mutta lupaillut -30 pintaan lämpötiloja niin ajattelin että onkohan ihan hirveä asia jos pidän koko viikon treeneistä taukoa ja paahdan samaantapaan -kaloreilla? Vai olisko järkevämpää nostaa kaloreita täksi ajaksi vaiko lähteä vaan tonne pakkaseen palelemaan.

Mistähän sais ostettua sellaisia aika isojakin ompelukuvia esim. huppariin? Mulla on siis hupparin selässä ja vasemmassa rinnassa brodeeraukset, jotka haluan piiloon. Päälle ajattelin ommella jotkin sellaiset haalari-/hihamerkin tyyliset jutut. Löytyyköhän niin isoja jostain? (sellainen pieni nyt riittää tohon rinnan kohdalle, mutta selkään tarttis isomman..)

Onko dietillä kreatiinin käytöstä hyötyä vai haittaa? Jostainpäin foorumia luin kerran viestejä että jättävät kreatiinin dietin ajaksi pois.

Kreatiini kerää vaan kehoon nestettä, joten ei se dieetin etenemiseen(rasvaprosentin laskuun vaikuta), mutta jos tavoitteena on vaan pudottaa painoa niin silloin ei kannata käyttää. Jos siis rasvoprosenttia tiputtelet niin käytä ihmeessä, lisäneste kehossa suojaa niveliä yms. ja antaa lisätehoa reeniin :)

Vaikuttaako ennen koulun alkua(amk) saadut tulot opintotukeen?

Aloitin koulun syksyllä 2009 ja silloin tuli tuloja 24 000e elokuun loppuun mennessä, jonka jälkeen loppuvuotena ei tullut mitään kun olin koulussa. Nyt tuli kelalta kirje että pitäisi maksella vuodelta 2009 tukia takaisin 2300e edestä :D. Kelan sivuilta koitin lukea asiasta, mutta en ihan päässyt selvyyteen.

Jos tekee Saunalahden kanssa 24kk kytkysopimuksen puhelimesta, niin onko puhelimessa takuu päällä tuon koko 24kk. Eli jos jotain menee rikkki niin voin viedä sen sitten vaan liikkeeseen ja he korjaavat sen?

Vaikuttaako ennen koulun alkua(amk) saadut tulot opintotukeen?

Aloitin koulun syksyllä 2009 ja silloin tuli tuloja 24 000e elokuun loppuun mennessä, jonka jälkeen loppuvuotena ei tullut mitään kun olin koulussa. Nyt tuli kelalta kirje että pitäisi maksella vuodelta 2009 tukia takaisin 2300e edestä :D. Kelan sivuilta koitin lukea asiasta, mutta en ihan päässyt selvyyteen.

Samana vuonna ansaitut tulot kyllä. 2009 olet siis nostanu tukia 4kk, eli tuloraja on silloin ollut 18 400e. Eli maksele pois vaan :D

Back
Ylös Bottom