Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ihan samalla tavalla vastapuoli vetää päätelmiä kunniamurhasta jne., vaikka mitään konkreettisia todisteita ei ole. Syytön kunnes toisin todistetaan vai miten se meni?
Mitä tulee murha.infoon, niin en nyt pitäisi ihan luotettavimpana lähteenä... TOSIN, mistä sitä ikinä tietää.

Mua ei kyllä kiinnosta tämä tapaus juuri ollenkaan, mutta oli silti pakko kommentoida, koska Sturmiksella oli mielestäni hyvä pointti.

Joo älä mulle tule kertomaan mistään kunniamurhasta koska en ole semmosesta mitään sanonutkaan tai edes viitannut. Lisäksi tosiaan jos vähänkään seuraan noita sturmiksen juttuja niin ne antaa tietyn käsityksen ja sen valossa tämä viimeisinkin quottaus on pelkkää kalastelua.

Ja siis väitätkö että MOpo kirjoitti itse ne viestit ja väitti jonkun Reinarin ne sille kirjoittaneen? :D Alan jo hivuttamaan et:tä vhs nauhuriin ->

Ja vielä edittinä sinunkin postistasi se oleellisin
Mua ei kyllä kiinnosta tämä tapaus juuri ollenkaan..
Vieläkö pitäisi ihmetellä miksi asiat ei täälä mene niinkuin toivottaisiin, koska ei yksinkertasesti kiinnosta ennen ku omalle kohalle sattuu! Pelkkää sokeutta ja tyhmyyttä koko helvetin maahanmuuttokeskustelu. Kiitos ja kuitti, lupaan taas pitää seuraavat 6kk hiljaisuutta tästä ketjusta, katsotaan mihin suuntaan pakkotoistolaiset edistyy.

Joo älä mulle tule kertomaan mistään kunniamurhasta koska en ole semmosesta mitään sanonutkaan tai edes viitannut. Lisäksi tosiaan jos vähänkään seuraan noita sturmiksen juttuja niin ne antaa tietyn käsityksen ja sen valossa tämä viimeisinkin quottaus on pelkkää kalastelua.

Puhuinkin vastapuolesta yleisesti, en pelkästään sinusta. Muistaakseni täällä on kunniamurhaan (tai vastaavaan) viitattu useastikin ja tehty isojakin johtopäätöksiä.

Ja siis väitätkö että MOpo kirjoitti itse ne viestit ja väitti jonkun Reinarin ne sille kirjoittaneen? :D Alan jo hivuttamaan et:tä vhs nauhuriin ->

Missä minä näin väitin ?
Sanoin vaan, että se ei vaikuta luotettavimmalta lähteeltä. Eikös kyseessä ole foorumi? Sellaiselle ainakin päädyin kun googletin. Vähän nyt lähdekritiikkiä, kaikkea ei tarvitse uskoa vaikka se netissä lukeekin...

Ja vielä edittinä sinunkin postistasi se oleellisin Vieläkö pitäisi ihmetellä miksi asiat ei täälä mene niinkuin toivottaisiin, koska ei yksinkertasesti kiinnosta ennen ku omalle kohalle sattuu! Pelkkää sokeutta ja tyhmyyttä koko helvetin maahanmuuttokeskustelu. Kiitos ja kuitti, lupaan taas pitää seuraavat 6kk hiljaisuutta tästä ketjusta, katsotaan mihin suuntaan pakkotoistolaiset edistyy.

No siis mua ei yksinkertaisesti kiinnosta, koska en asu siellä.

Olen kyllä maahanmuuttokriittinen sopivassa määrin ja pidän nykyistä politiikkaa paskana, mutta kohtelen ihmisiä mieluiten yksilöinä enkä pelkästään uskontona tai kansalaisuutena. Lisäksi jos pitää jotain yksittäistä tapausta arvioida, kuulisin mielelläni puolueettomat faktat ennen kuin syyllistän yhtään ketään... Eihän sitä oikeassa elämässäkään voi vaan mennä osoittelemaan toista sormella ja huutamaan "toi se oli! toi se oli! kato nyt, se on kiinalainen, joten sen on pakko olla syyllinen!"

Puhuinkin vastapuolesta yleisesti, en pelkästään sinusta. Muistaakseni täällä on kunniamurhaan (tai vastaavaan) viitattu useastikin ja tehty isojakin johtopäätöksiä.
....nips...
"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012513064262_uu.shtml

"Surmatun 17-vuotiaan tytön läheisen mukaan tämä halusi lopettaa seurustelun surmasta epäillyn kanssa."

Tuliko tämä oikeasti yllätyksenä jollekin? Eihän tuota ole vielä vahvistettu ja vasta epäily ja ja ja

Heiko impulssikontrolli vai mikä se nyt oli?

Jospa ihana sturmis kävisi lukemassa tekstit uudelleen niin huomaat että reiska amini oli huoritellut uhria käyttäjälle nimeltä Mopoterroristi sen jälkeen kun herra kävi kertomansa mielipiteensä tämmöisestä tappajanpalvonnasta.

Totta kai olen lukenut sen välimerkittömän vuodatuksen, jossa Amin huoritteli käsittäkseni nimimerkki Moppoterroristia. ainakin itse tulkitsin kohdan seuraavasti:

"Ja edelleen huora! Asia ei ole..." Lisäsin siis välimerkit.

Vai ajattelitko, että hän kirjoitti seuraavasti: "Ja edelleen huora-asia. Ei ole..."

Eli hän olisi kirjoittanut "huora-asiasta"? Jotenkin ei kuulosta ihan uskottavalta. :)

Missä vaiheessa tota körköä ei muka olla epäilty? Mä epäilin heti ku iltalehti ensimmäisen otsiskon esille veti ja veikkaampa että niin teki 99% muistakin lukioista.

No kyllä omaisille varmaan kerrottiin ensin, että poikansa on löydetty kuolleena ja vasta myöhemmin poliisi on heille ilmoittanut, että häntä epäillään taposta.

Noh... onneksi sentään tajusi itse päättää päivänsä. Kieltämättä tekisi mieli käydä potkimassa kynttilät pois tai ainakin viedä sen tytön haudalle.

kuule Weak jos kävisit potkimassa ne kynttilät ni syyllistyisit rasistiseen viharikokseen ja veikkaan et saisit ehdonalaista, eli saman tuomion ku mutakuono raiskaa jonkun. Päivä päivältä käy kyllästyttää Suomi enemmän ja enemmän, on se kyl vittu ku joutuu ite muuttaa pois. Oli muuten sit moniosaajat ja itänaapurit onnistunut jo valloittaa itäkeskuksen uimahallin.

Luin tuota Murha.infoa ja jotenkin vaikutti samanlaisilta nimimerkki Sturmmann täällä ja Marsalkka Murha.infossa...

Oli muuten sit moniosaajat ja itänaapurit onnistunut jo valloittaa itäkeskuksen uimahallin.

Joo lueskelin tuosta tänä aamuna Metro-lehdestä. Ei vittu mitä paskaa. Poliisitkaan ei lehden mukaan käy hakemassa neekereitä sieltä pois vaikka kuinka perseilisivät. Saisi tunkea kaikki nuo persereiät oksasilppuriin.

Onneksi olemme onnekkaita ja saamme nauttia näistä rikkauksista! <3

Joo lueskelin tuosta tänä aamuna Metro-lehdestä. Ei vittu mitä paskaa. Poliisitkaan ei lehden mukaan käy hakemassa neekereitä sieltä pois vaikka kuinka perseilisivät. Saisi tunkea kaikki nuo persereiät oksasilppuriin.
Eilisessä Poliisit-sarjan jaksossa nähtiin muuten oikeaoppinen rasisti-kortin vilautus kulttuuriamme rikastuttavalta moniosaajanuorukaiselta. Jakso löytyy ruutu.fi:stä (jakso 9) ja kyseinen kohtaus n. 14 minuutin kohdalta.

Aleksi Valavuoren blogi seiskassa.

Astrid Thors niskaperseotteella rajan yli!24.1.2011 kello 12:15
Suomi, maailman turvallisin maa? Kyllä, ainakin hyvin lähellä sitä, toistaiseksi. Nykyisellä pleasewelcomemeiningillä kotimaamme menetetty turvallisuus on kohta yksi oppiaine lisää suomalaisille historian opettajille. Syyttävä sormi osoittaa eniten eduskunnassa nukkuvaan Astrid Thorsiin.

Eräskin faktoihin tukeutunut tutkimus osoitti maahanmuuttajien väkilukuun suhteutetun prosentuaalisen rikollisuuden olevan reilusti yli kaksinkertainen suomalaisten vastaavaan lukuun nähden.

Poliisiylijohtaja Mikko Paatero on samoilla linjoilla. Homma on lähtenyt lapasesta. Tosin Paateron mielestä maahanmuuttajien kotouttamisessa on avainasiana suomen kieli. Rohkenen olla eri mieltä. Uuden kielen opettelemisella ei ratkaista juurtavaa laatua olevia ongelmia eri kulttuureista tulevien mamujen kotouttamisessa Suomen tavoille. Kerjätä, varastella ja loisia -termit eivät häviä vuosisatojen saatossa syntyneestä perimäselkärangasta uuden kielen myötä.

Ja ei, kyse ei ole yleistämisestä. Kyse on kylmistä luvuista. Me otamme maahamme maahanmuuttajia maista, joiden kulttuurit sopivat härmäläisyyteen kuin sialle satula.

Meillä on lukuisia loistavia maahanmuuttajia roolimalleina. Voisimmeko kenties ajatella hyödyntävämme heitä tehokkaammin? Hetemajn sisarusparvi nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Mallikelpoisia, erittäin edustavia ja upeita suomalaisia.

Mitkä tekijät helpottivat heitä sopeutumaan uuteen kotimaahan? Maahanmuutto oikein toteutettuna on rikkaus. Nykypolitiikan linjaukset ovat tehneet siitä köyhyyden, ikävä kyllä.

Me emme halunneet lähettää romanialaisia kerjäläisiä kotiin. Käsittämätöntä. Jos sadat suomalaiset lähetettäisiin Romaniaan organisoidusti kännäämään, häiriköimään ja puukottamaan jengiä (kansallisen tapansa mukaisesti), luuletteko, että Romanian hallitus jarruttelisi moisen sikailun estämiseen tähtäävää toimintaa, koska se on tarkoitushakuista ja syrjivää?

Veikkaan, että siellä ei tuhlattaisi aikaa ja rahaa suomalaisten alkoholinkäytön vähentämisen pohdiskeluun, vaan lempattaisiin viholliset niskaperseotteella rajan yli, eikä toivotettaisi tervetulleiksi. So long, sanoisi Nykänen.

Ruotsi on maksanut omista virheistään kalliisti ja ruvennut vihdoin rajoittamaan maahanmuuttoa rankalla kädellä. Voisiko Suomi kerrankin olla edes yhdessä asiassa Ruotsia edellä?

Astrid Thors, voisitko sinä vihdoin vetää ensimmäisen oikean johtopäätöksesi ja lempata itsesi rajan yli? Jos nyt satut olemaan hereillä.

Toki, mehän voimme aina vetää rasismi-kortin tällaiseen kirjoitukseen törmätessämme, ignoorata ongelman ja lisätä maahanmuuttoa vähentääksemme rasismia.

Hetemajn sisarusparvi nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Mallikelpoisia, erittäin edustavia ja upeita suomalaisia.

Mitkä tekijät helpottivat heitä sopeutumaan uuteen kotimaahan?

Johtuisikohan siitä, että he (perheen vanhemmat) ovat koulutettuja (jo kotimaassaan) ja älykkäitä ihmisiä, jotka alusta lähtien halusivat integroitua yhteiskuntaamme ja oppia sen tavat ja säännöt. Ja kielen.

Back
Ylös Bottom