Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Minkälainen ruokavalio sopii thainyrkkeilijälle? Kysymyksellä haen lähinnä sitä että kuinka paljon kannattaa kiinnittää huomiota proteiinin saantiin etc. Kyseessä ei ole kuitenkaan mikään lihasmassan taikka pelkän voiman haku, joten olettaisin että proteiinia ei tarvitse kiskoa nassuun samoja määriä kuin mitä täällä yleensä suositellaan. Yleisesti ottaen taidan syödä aika monipuolisesti ja terveellisesti, mutta lähinnä mietin tuon proteiini/hiilarit/rasvat jakauman eroa thainyrkkeilijän ja salipumppaajan välillä.

Jos aiheesta on jo ketju (en löytänyt) niin linkatkaa ihmeessä. :)

Mikä protskujauhe paras laihalle aloittelijalle?

Moro!

Olen käynyt nyt salilla viikon (3krt viikossa) ja olen päättänyt jatkaa tätä harrastusta. Pituutta löytyy n. 170cm ja painoa vain n. 50kg (16v).
Mikä olisi paras palkkari/protskujauhe minulle?

Hyvää olen kuullut FAST:in Hera80:sestä, olisiko se hyvä vaihtoehto? Ja kumpaan sekottaisitte tämän mieluummin, maitoon vai veteen?

Ja vielä lisätään... Saanko tuloksia ja lihaksia näkyviin jos käyn tästä lähtien 3krt viikossa kesään asti? Lähinnä rintoja ja käsiä treenaan. Jalkoja tulee rasitettua tarpeeksi jalkapallon parissa ja selät sekä vatsat voin hoitaa kotona.

- Jaakko

Halvinta heraa + maltoa ja haluttaessa kreatiinia. Turhaa olla mikään merkki uskollinen, kun ei noissa mitään eroja juuri ole. Maitoon sekoittamalla saa enemmän kaloreita, mutta itse sekoitan yleensä ihan vain veteen.

Lisäravinteista kysymys. Lueskelin tuossa yks päivä vanhaa bodaus-lehteä ja siinä kyseltiin ammattikehonrakentajilta että mitä itse käyttävät ja mitä suosittelevat muidenkin käytettäväksi, niin l-arginiini ja l-leusiini nousivat sieltä esille.

Tähän asti oon mennyt prode90, malto, beta-alaniini + vitamiini- ja omega 3 -tablettien voimalla. Olisivatko nuo hyvä lisä tohon komboon? Jauhoina kuulemma nuo kannattaa ostaa. UFS-tuotteet ok?

Entä onko suuria eroja jos maitoon sekottaisin, niin imeytyykö sitten hitaammin kuin veden kanssa? Ja onko tällä suurta merkitystä tai merkitystä ollenkaan?

Ja vielä lisätään... Saanko tuloksia ja lihaksia näkyviin jos käyn tästä lähtien 3krt viikossa kesään asti? Lähinnä rintoja ja käsiä treenaan. Jalkoja tulee rasitettua tarpeeksi jalkapallon parissa ja selät sekä vatsat voin hoitaa kotona.

Kunnolla ja riittävästi syöminen on vähintään yhtä tärkeää kuin treenaaminen lihaksen kasvun kannalta. En jaksa ruveta saarnaamaan tuosta rhp bodauksesta, mutta sen sanon ettei se pihvi pelkästään jalkapalloa pelaamalla sinne jalkaan tartu. Tuo mainitsemasi Fastin hera80 on ihan hyvä vaihtoehto, siihen vielä maltoa kaveriksi tai muuta hiilaria ei ole niin justiinsa. About 1:1 proteeini/hiilari -suhde palkkarissa.

Entä onko suuria eroja jos maitoon sekottaisin, niin imeytyykö sitten hitaammin kuin veden kanssa? Ja onko tällä suurta merkitystä tai merkitystä ollenkaan?

Eipä ole sellasta eroa josta kannattas stressiä kantaa. Vedät vaan palkkarin maidossa tai vedessä ihan miten itse tykkäät.

Kunnolla ja riittävästi syöminen on vähintään yhtä tärkeää kuin treenaaminen lihaksen kasvun kannalta. En jaksa ruveta saarnaamaan tuosta rhp bodauksesta, mutta sen sanon ettei se pihvi pelkästään jalkapalloa pelaamalla sinne jalkaan tartu. Tuo mainitsemasi Fastin hera80 on ihan hyvä vaihtoehto, siihen vielä maltoa kaveriksi tai muuta hiilaria ei ole niin justiinsa. About 1:1 proteeini/hiilari -suhde palkkarissa.

No eikös tuossa Hera80 ole sitten liian vähän hiilareita, ellen sitten väärin katsonut? Proteiinia yhtä annosta (30g) kohden 23-24g ja hiilareita vain n. 2g? Vai pitäisikö tähän vetää kyytipojaksi sitten joku banaani tai patukka?

No eikös tuossa Hera80 ole sitten liian vähän hiilareita, ellen sitten väärin katsonut? Proteiinia yhtä annosta (30g) kohden 23-24g ja hiilareita vain n. 2g? Vai pitäisikö tähän vetää kyytipojaksi sitten joku banaani tai patukka?

Hera on nimenomaan proteiinijauho. Kannattaa ostaa hiilariks maltoa, vaikka Fastin Malto6. Se on halpaa, n. 6e/kg. Molempia desi sheikkeriin ja siinä on perus hyvä palautusjuoma.
--------------------------
bumppaan omaa:
Lisäravinteista kysymys. Lueskelin tuossa yks päivä vanhaa bodaus-lehteä ja siinä kyseltiin ammattikehonrakentajilta että mitä itse käyttävät ja mitä suosittelevat muidenkin käytettäväksi, niin l-arginiini ja l-leusiini nousivat sieltä esille.

Tähän asti oon mennyt prode90, malto, beta-alaniini + vitamiini- ja omega 3 -tablettien voimalla. Olisivatko nuo hyvä lisä tohon komboon? Jauhoina kuulemma nuo kannattaa ostaa. UFS-tuotteet ok?

Hera on nimenomaan proteiinijauho. Kannattaa ostaa hiilariks maltoa, vaikka Fastin Malto6. Se on halpaa, n. 6e/kg. Molempia desi sheikkeriin ja siinä on perus hyvä palautusjuoma.
--------------------------
bumppaan omaa:

Ei noista mahda olla mitenkään isosti apua. Leusiinia löytyy paljon jo ihan heraprotskusta ja arginiinikaan ei taida toimia nykytiedon mukaan juuri mitenkään sellaisenaan. Ja se maistuu vielä niin uskomattoman pahalle, että ite en söis sitä vaikka siitä pientä hyötyä olisikin.

Eli erikseen ostettuina ei noista taida olla iloa. Joku BCAA-valmiste ennemmin, ku yksittäisiä aminoja, IMO.

Ei noista mahda olla mitenkään isosti apua. Leusiinia löytyy paljon jo ihan heraprotskusta ja arginiinikaan ei taida toimia nykytiedon mukaan juuri mitenkään sellaisenaan. Ja se maistuu vielä niin uskomattoman pahalle, että ite en söis sitä vaikka siitä pientä hyötyä olisikin.

Eli erikseen ostettuina ei noista taida olla iloa. Joku BCAA-valmiste ennemmin, ku yksittäisiä aminoja, IMO.

Leusiinin ainakin sanotaan tuovan yhteen (lähes)kaikki BCAA-aminojen positiiviset vaikutukset. Mutta olet varmasti oikeassa, eli parempi katsoa joku valmiste joka sisältää noita kaikkia.

tarkoitus olisi alottaa tässä keväällä tälläinen semi-atkinsoni. Joku hienompiki sana sille taisi olla.
eli ihan överiä, mutta mahdollisimman vähän ottaa hiilareita.
Olen hieman kujalla kuitenkin tästä touhusta. Ymmärtääkseni mitä kalorilaskurista katsoin niin tervemenoo peruna, pasta, leipä, hedelmät ja riisi. Tervetuloo liha. Lihan kanssa on varmaan hyvä syödä sit vaikka salaattia ? RAejuusto ja ehrman voi varmaan pysyä myös kierrossa?
Onkohan jossain jotain helppoja reseptejä tälläiseen vähähiilariseen ruokavalioon? vinkkejä? sivuja? jotain?
ehkä joku proteiinijuomakin olisi hyvä, tosin tarkoitus on aloittaa taas salilla käynti tässä keväällä, että palautumiseen tarvitsisi varmaan hiilaria

edt. mites juomat? käykö maito?

Jos haluat alkaa "karppaamaan", niin karppaus reseptejä löytyy kyllä Googlesta. Lihaa, vihreitä, kananmunia jne. Maidossakin on jonkin verran hiilaria, mutta jos ei ihan todella pienillä hiilairella aijo vetää, niin kyllä esim. maitoa/rahkaakin voi vetää.

Ravinto puolelta löytyy myös thread VHH-Safkat jossa jo muutama sivullinen erilaisia vähähiilihydraattisia reseptejä. Oisko "Karppaus" tuo muotisana jota hait takaa..

E: varmaan semmoset maltilliset hiilarit olisi tuossa 50g pintaan, joka tulee jo litrasta maitoo, joten ei hirveesti kannata litkiä. Ehrmannistahan tulee bout 15g joten sopii ihan hyvin tuo sopii jos et halua kauheen niukilla mennä. Ketoosidieetti osiosta löytyy kaikki tarvittava tieto tuohon.. wok vihannekset hyvä setti lihan kanssa!

Back
Ylös Bottom