Katso Lasinen lapsuus aiheinen -video! Hauska vai rankka?

Hyvin tehty ja ajatuksia herättävä video, mutta kaikkea muuta kun hauska, aiheen takia.

Valitettavaa on, että Suomessa ryyppäämistä suorastaan ihannoidaan ja siitä kärsii lapset, omaiset ja sivullisetkin. Ja tietty itse ne ryyppääjätkin.

videon katsomisen jälkeen pistää vihaksi kaikki vanhemmat jotka juovat itsensä humalaan lasten seurassa/hoitavat niitä päissään.
surullinen video, itelle ainaki kolahti ku omaan kaksi lasta.

ootko tehny nämä videot? kerrotko omia näkemyksiä?

Onhan se pysäyttävää katsoa tuollaista :( Just äsken huomasin Karpon FB-seinältä tällaisenkin uutisen; http://www.iltalehti.fi/uutiset/200701255658774_uu.shtml - Tervettä touhua? Ja ihan takuulla ei olla oltu selvin päin. Mä kun en muutenkaan ymmärrä tuota alkoholin lempilapsen asemaa suomalaisessa kulttuurissa ja lainsäädännössä.. ryyppääminen on nyt tarpeeksi dorkaa jo yksinäänkin, mut sitä traagisempaa on kun siitä aiheutuvan oireilun uhreiksi joutuvat omat lapset & muut viattomat, joiden elämältä, terveydeltä ja tulevaisuudelta tämä syö pohjaa pois..

"joisit vaan sinäkin sitä viinaa"

Katselin lapsena muute sitä pilvenpolttoa ja kovien huumeiden käyttöä. Vaikea sanoa et oliko sen mukavampaa tai pahempaa ku sen alkoholin juomisen katsominen, mut mukavaa se ei kuitenkaan ollut. Eikai me tästäki tehdä jotain vapauttakaa kannabis keskustelua. Jooko?? Päihteet ja lapset ei sovi yhteen.

Viimeksi muokattu:
ei tehdä, olet oikeassa päihteet ja lapset eivät missään nimessä sovi yhteen. provosoiduin taas.

itse en ole koskaan nähnyt kotona juopottelua tai muutakaan sekoilua. pätkä sai minut melkein itkemään vitutuksesta ja tiedosta, että tälläkin hetkellä tuhansissa kodeissa on kyseinen meno päällä.

Onneksi itselläni ei ole lapsia.
Tosin meillä on 2 koiraa ja en halua olla heidän nähden selkeästi päihtynyt vaikken päihtyneenä mitenkään pelottava olekkaan.

Mitäkö tuumaan videosta?
Hyvin sovitettu puheet kuvaan. Mustan huumorin esittäminen on taitolaji ja tämä alkoi hyvin. Loppukohtaus oli ihan liian alleviivaava, jopa katsojan ymmärryskyvyn aliarviointia: väitän että olisimme kaikki tajunneet jutun ilman sitäkin. Tarina olisi voinut olla parempi toisenlaisella lopulla, vaikka jollain tosi rankalla kohtauksella. Olisi voinut olla iskujen tai potkujen ääntä, sitten juopuneen naisäänen parkaisu vaikka tähän tyyliin:"V**tu mä vuodan verta, sä potkit mulle keskenmenon!" Silloin video ottais kantaa myös raskaudenaikaiseen dokaamiseen.

Mitäkö tuumaan aiheesta?
Monesti jurrisen isän pieksemänä olen nukkunut öitäni rappukäytävissä (verkkokellarissa oli jopa makuupussi jemmassa näitä tilanteita varten), muutaman kerran nukuin lähistöllä autiotalossa jolle oli annettu purkutuomio, tai sitten ei vaan päästy pakoon ja sitä valvomista sitten meidän lasten huoneen hämärässä riitti. Lopulta kun kuitenkin nukahti, heräsi uuteen päivään kuset punkassa (vuoteenkastelijana 16 v asti, sit vanhemmat lopulta erosivat). Niin että mitäkö tuumaan? Mitä arvelisit? No, helpotan ja vastaan itse: olen antanut anteeksi mutta yhtään en kestä katsella sivusta kun näen vastaavaa. Takaan että käyn sellaisten dokuvanhempien kimppuun armotta. Lasten ei tarvitse ymmärtää vanhempiaan, heillä on oikeus turvalliseen lapsuuteen.

Kun raskaus varmistunut, molemmille vanhemmille Antabus-kapseli ihon alle. Sen saa sitten pois, kun lapset muuttanut kotoa.

Kuulostaa hurjalta, mutta eikö valtiolla ole velvollisuus pitää huolta kansalaisistaan( tulevista veronmaksajista) ja juuri pienet, jotka eivät pysty itse pitämään puoltaan, tarvitsevat apua.

Back
Ylös Bottom