Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Olen 22 Vuotias Hämeenlinnalainen jätkä ja en oikeesti tiedä mitä sitä pitäis ruveta tekemään elämälleni... Olen tällä hetkellä periaatessa kaupungin hommissa mutta tahtoisin tehdä jotakin muutakin mutta en tiedä mitä. Valmistuin 2008 vuonna sähkäriksi ja ne hommat ei kiinnosta oikeestaan ollenkaa kiitoksia parin mulkun työnantajan takia jotka eivät ymmärtäneet sitä että mä olen juuri valmistunut joten en osaa tehdä kaikkia hommia.. Ammattikorkekoulu kiinnostais todella paljon mutta en tiedä mikä ala... Liikunta on ollut aina lähellä sydäntä ja tykkään tehdä hommia ihmisten kanssa joten mikä musta tulee isona?? Olen hakenu 4 kertaa amk mutta en ole vielä päässyt mun huonon matikka pääni takia :D

Periikö Forex ylimääräistä maksua, mikäli vaihdan Suomessa puntia Ruotsin kruunuiksi? Verrattuna siis siihen, että vaihtaisin euroja kruunuiksi. Lisäksi osaako kukaan sanoa, onko halvempaa vaihtaa Suomessa rahaa vai nostaa Ruotsissa automaatista? Kortteja löytyy Nordean ja Säästöpankin (ja Lloydsin, mutta sitä en ajatellut käyttää, koska tulee varmasti kalleimmaksi näistä vaihtoehdoista).

Periikö Forex ylimääräistä maksua, mikäli vaihdan Suomessa puntia Ruotsin kruunuiksi? Verrattuna siis siihen, että vaihtaisin euroja kruunuiksi. Lisäksi osaako kukaan sanoa, onko halvempaa vaihtaa Suomessa rahaa vai nostaa Ruotsissa automaatista? Kortteja löytyy Nordean ja Säästöpankin (ja Lloydsin, mutta sitä en ajatellut käyttää, koska tulee varmasti kalleimmaksi näistä vaihtoehdoista).
Forexin sivuilla oli että ulkomaanvaluutan ostosta menisi 5 euroa, myynnistä 0 euroa. Enkä helpoimmin Forexin käytäntö selviäsi soittamalla johonkin toimipisteeseen.
Hinnasto
Yhteystiedot

Asun tyttöystäväni kanssa Vantaalla kaupungin kerrostalossa ja meillä on koiranpentu joka haukkuu töissä olessamme ikäväänsä.
Ilmeisesti alkanut pikkuhiljaa vähentämään päivä haukkumistaan.

Mutta askaruttaa, että miten menee kerrostalo säännöt asiassa.
Eli voiko tulla paskaa niskaan muualta kuin naapureilta haukkumisesta?
Se ei sijoitu yleiseen hiljaisuuden ajankohtaan eli 22-06 tjsp.
Haukkuu sen minkä haukkuu siis klo 7-16.
Ja pentu on kyseessä, eli tod. näk. tulee loppumaan kun tottuu arkeen, siksi en haluaisi mitään sähkö/sitruuna pantoja mielellään käyttää.

Eli onko odotettavissa häätövaroitusta tai vastaavaa?

Sellainen vinkki vain, että nuo sähköpannat ei tule koirasi luonnetta muuttamaan. Mun mielestä tuollaisia kapistuksia ei pitäisi edes valmistaa.
Lähtisin siitä liikkeelle, että mietitte miten sen eroahdistusta voitaisiin lieventää ja haukkumista tällä tavoin mahdollisesti lieventämään. Yksi tapa on miettiä sille jonkinlaista tekemistä siksi aikaa kun olette poissa. Leluja yms. Joskus näin jossakin koiraohjelmassa että koiralle jätettiin tällainen ns. "ruokapallo". Pallon sisään laitettiin ruokaa ja koira sai sitä sieltä sisältä pyörittämällä palloa. Näin koira sai jotakin tekemistä, unohti omistajiensa poissaolon ja sen kokema ahdistus myös väheni.
Noista häätöjutuista en tiedä, mutta kerran se ei tuohon hiljaisuuden aikavälille sijoitu en ainakaan usko että häätö olisi edessä. Arvelisin että korkeintaan saattaa sanomista joltain nipottajalta tulla.

REC ainakin ja ehdottomasti Blair witch project 1.

Rec 2 ja Blair Witch Projectin oon nähny, mut yllättäe Rec 1 en oo nähny. Pitääpä hankkia.

Sellainen vinkki vain, että nuo sähköpannat ei tule koirasi luonnetta muuttamaan. Mun mielestä tuollaisia kapistuksia ei pitäisi edes valmistaa.
Lähtisin siitä liikkeelle, että mietitte miten sen eroahdistusta voitaisiin lieventää ja haukkumista tällä tavoin mahdollisesti lieventämään. Yksi tapa on miettiä sille jonkinlaista tekemistä siksi aikaa kun olette poissa. Leluja yms. Joskus näin jossakin koiraohjelmassa että koiralle jätettiin tällainen ns. "ruokapallo". Pallon sisään laitettiin ruokaa ja koira sai sitä sieltä sisältä pyörittämällä palloa. Näin koira sai jotakin tekemistä, unohti omistajiensa poissaolon ja sen kokema ahdistus myös väheni.
Noista häätöjutuista en tiedä, mutta kerran se ei tuohon hiljaisuuden aikavälille sijoitu en ainakaan usko että häätö olisi edessä. Arvelisin että korkeintaan saattaa sanomista joltain nipottajalta tulla.

Joo sitä sähköpantaa en meinannut missään tapauksessa ostaa, laitoin siksi, ettei kukaan sitä ehdota ja keskustelu menisi sivuraiteille.
Pitää tota ruoka juttuu kokeilla ja jemmailla vaikka namupaloja ympäri kämppää.
Ollaan jätetty radio päälle ettei ole ihan hiljaista jne.

Onko mahdollista että runsas glögin, punaisen jaffan tai paprika juuston syöminen muuttaa kusen värin punaiseksi? Oli lievä yllätys tuossa äsken vessassa asioidessa :D

Minkä takia Google kartoista kun katsoo, niin ainoastaan (?) Pohjois-Korea on maa jota ei voi tutkia sen avulla? Onko tämä ihan vain sen takia kun P-Korea on niin sulkeutunut maa ja kaikki länsimainen ja muu siellä nettiä myöten kielletään?

Minkä takia Google kartoista kun katsoo, niin ainoastaan (?) Pohjois-Korea on maa jota ei voi tutkia sen avulla? Onko tämä ihan vain sen takia kun P-Korea on niin sulkeutunut maa ja kaikki länsimainen ja muu siellä nettiä myöten kielletään?

Googlelta on tullut tälläistä tietoa kun joku kysyi samaa:

Google sanoi:
We never launched coverage in some countries because we simply weren't satisfied with the map data we had available. We're constantly searching for the best map data we can find, and sometimes will delay launching coverage in a country if we think we can get more comprehensive data.

Tiedä sitten onko jotain epävirallisempaakin syytä.

Onko kukaan tilannut tavaraa www.macpiste.fi -verkkokaupasta? Onko toimitukset sujunu siedettävää vauhtia ja tuote tullut yhtenä kappaleena perille? Aattelin uudet kuulokkeet tilata ja ne sais tuolta halvimmalla, mutta en oo koskaan kuullutkaan tuosta kaupasta.

Mulla loppuu duuni 31.12. ja 10.1. lähen inttiin, mitähän sitä tekis tolla välillä? Äkkilähtö ois kivoin mut joutuisin yksin lähtee ja noita ei näytä olevan yhtään sopiviin aikoihin. Budjettina on viimenen palkka (jotain 1700 varmaa jää kätee, siitä sitte jotai laskuja veks) + jos saan autoni myytyä (n. 1500e). Ehdotuksia?

Mulla loppuu duuni 31.12. ja 10.1. lähen inttiin, mitähän sitä tekis tolla välillä? Äkkilähtö ois kivoin mut joutuisin yksin lähtee ja noita ei näytä olevan yhtään sopiviin aikoihin. Budjettina on viimenen palkka (jotain 1700 varmaa jää kätee, siitä sitte jotai laskuja veks) + jos saan autoni myytyä (n. 1500e). Ehdotuksia?
Mieltymyksistä riippuen Budapest, Berliini tai Lontoo. Eli musiikki, ruoka ja kulttuurimaku.

Kysynpä täällä, että saanko/saisinko jotain sairauspäivärahaa tai muuta, kun olin työkkärin työharjottelussa n. viikon, mutta sitten sairaus vei voiton ja jouduin jättämään sen sen takia. Työkkäristä pyydettiin lääkärintodistus, kun työharjoittelu jäi kesken sairauden takia ja sen hommasin ja sinne veinkin. Toisen asteen koulutuksenki jouduin jättämään kesken sairauden takia, reilun vuoden opiskelun jälkeen.
Olen ollut vuoden kotona, mutta nyt kuulin tuttavalta, että oisin oikeutettu jonkin näköiseen sairaspäivärahaan.

Back
Ylös Bottom