Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse olen pelkkä perusinssi ilman tuota kunnioitettavaa etuliitettä ja aloituspalkka oli 2300€ vuonna 2007. Käyttöönottoinsinööri nimikkeellä.
Verotiedoista selviää.Tässä sulkeutuneessa firmassa kun ei kukaan omaa palkkaansa kerro saati sitten puhu mistään korotuksista, joten vertailupohjakin on huono.
Mistä ne saa nykyään tietoon?Verotiedoista selviää.
Verotoimistosta.Mistä ne saa nykyään tietoon?
Kaikille ei tietysti raha ole niin tärkeätä. Tavalla tai toiselle me, jotka täällä asiasta keskustelemme pidämme maallista mammonaa arvossa ja sitä kautta ajaudumme hommiin joissa maksetaan ehkä vähän parempaa palkkaa.
Moni varmasti ohittaa tämänkin ketjun tokaisemalla "Ketä kiinnostaa kunhan palautusjuomaa on kaapissa."
Olet niin oikeassa. Itsellä sama tausta ja ihmettelen kovasti sitä, että kun tienaa hyvin, niin muka sitten raha on jotenkin tärkeämpää kuin muilla. Se on ihan päinvastoin. Kun olin köyhä opiskelija, piti jokaista menoa katsoa suurennuslasilla ja laskea ostanko tuota vai tuota. Raha oli mielessä aina, kun jotain teki tai jätti tekemättä sen puutteesta. Nyt kun on rahaa, en esim. ruokakaupassa katso mitä mikin maksaa. Eli ajattelen itse rahaa paljon vähemmän kuin ennen.Matalapalkkasuvusta tulleena voin kertoa, että köyhille se raha vasta tärkeää onkin...
Perusinsinöörin palkoista; ...
Matalapalkkasuvusta tulleena voin kertoa, että köyhille se raha vasta tärkeää onkin. Oma tulotaso on onneksi nyt sitä luokkaa, ettei ihan joka penniä tarvitse laskea, mutta kun olin respana ja opiskelijana niin raha oli lähestulkoon päivittäinen ajatus, kun koko ajan piti miettiä, että riittääkö vaiko ei. Ja koko ajan piti miettiä, mitä pitää ensi kuussa maksaa ja riittääkö.

Opintotuki 460e/kk ja vuokramenot nuorisosäätiön(HUOM!) kämpässä 590e/kk..onneksi yhdessä emännän kanssa asustellaan mutta silti ei voi enää nuorille suositella ainakaan "edullisuudella". Monesta paikasta saa neliöitä paljon halvemmalla. Ensi vuonna opintolainahakemus vetämään..
Opintotuki 460e/kk ja vuokramenot nuorisosäätiön(HUOM!) kämpässä 590e/kk..onneksi yhdessä emännän kanssa asustellaan mutta silti ei voi enää nuorille suositella ainakaan "edullisuudella". Monesta paikasta saa neliöitä paljon halvemmalla. Ensi vuonna opintolainahakemus vetämään..
Yksi "tavis" lisää ilmoittautuu...perus kk-palkka ~2300 e bruttona, siihen vuorolisät päälle. Tämän vuoden ansiot lienee jtn 36-38k luokkaa.
Amk-sairaanhoitajan tutkinto siis, töissä olen päivystysalueella, jossa varmaan hieman tavallista parempi peruspalkka. Työnkuvaan nähden silti ihan paska.