🆕 KAMPPAILULAJIEN UUTISLINKIT 🆕

Meta title: 💥 Kamppailulajien uutislinkit – tuoreimmat iskut, käänteet ja kohut suoraan yhteen ketjuun

Meta description: Keskustelua kamppailulajien ajankohtaisista uutisista, otteluista ja ilmiöistä – linkit, analyysit ja nopeat reagoinnit samaan paikkaan.

Kyllähän tuo päällä makaaminen on ihan oikea ongelma ja paras väkisinmakaaja tällä hetkellä on Georges St. Pierre. Aikaisemmissa matseissa nähty monipuolisuus on vaihtunut tuollaiseen todella varman päälle pelaamiseen ja se on ihan ymmärrettävää. Eikä ottelijaa siitä pidä kenenkään syyttää, eikä kyseenalaistaa tämän taistelumieltä tai mitään vastaavaa.

Minunkin mielestäni on yksinkertaisesti typerää lähteä ottamaan riskejä matsissa saadakseen lopetuksen, jos pystyy riskittä voittamaan sen. Kuitenkin kun itse ottaa ns. turhaa riskiä niin vaarana on tappio, loukkaantuminen ja pahimmassa tapauksessa uran päättyminen. Kuinka moni järkevä ihminen ottaisi turhia riskejä esim. GSP:n taidoilla ja osaamisella, jos ei ole pakko? Ainahan niitä reikäpäitä löytyy, mutta kuinka usein tämmöset reikäpäät mestareiksi yltää saatikka puolustaa pitkään?

Kyllä sääntöjä jotenkin tulisi rukata ja omasta mielestäni juuri lopetushakuisuutta tulisi palkita. Otetaan esimerkiksi keltaiset kortit viivyttelystä tms. ja pisteytyksen tulisi suosia aktiivisempaa ja enemmän vahinkoa tehnyttä ottelijaa, eikä niinkään sitä joka matsia näennäisesti kontrolloi. Esimerkiksi ottelija joka on pinon alimmaisena, mutta hakee lukkoja ja kuristuksia sekä antaa kyynerpäätä vastustajan ohimolle voittaisi erän, eikä niin kuten nyt mennään että päällä makaaja vie erän 10-8. Jokainen varmaan hoksaa mitä ajan takaa.

Imo GSP on huono esimerkki tuohon LnP kategoriaan. Miehen viime matsi on ainut jossa ei tehnyt damagea, mutta yritti kokoajan hakea lukkoja. En jaksa pasteta Fitchin naamaa GSP:n jälkeen. Ja ymmärsin kyllä pointtisi, erittäin hyvä.

Jos Fitchin jonkun LnP matsin ottaa esimerkiksi, niin itse en kyllä mitenkään muuten voisi niitä tuomita, vaikka allaoleva jotain pientä siellä yrittäisi väsätä kokoajan. Itse suosisin että ottelijat opettelis tulemaa sieltä alta pois, hinnalla millä hyvänsä.

Pointtina mulla oli myös se, että kannustettaisiin siis ottelijoita lopettamaan niitä matseja alta, päältä tai vaikka vierestä. Se on kyllä totta, että hankala tuomita muutenkaan kuin päällä makaavalle nykyisillä säännöillä. Kuitenkin tuomarit voivat nostaa matsin pystyyn, mutta esim Fitch kyyhöttää paikallaan ja tuomari varoittaa pystyyn nostamisesta niin näennäisesti etenee esim. guardista halffiin ja jatkaa nysväämistä kunnes mennään takas guardiin. Tämä on se ongelma, eli pitäisi tällaiset taktikoinnit saada pois ja selkeesti jopa rangaista kun tarkoituksena on vain ottaa vastustajalta tila pois ja itse ei edes yritetä edetä mihinkään saatikka lopettaa matsia.

Totta kyllä turiset. Itselle kyllä vanhat Pride säännöt kelpaisi heti, painijat+polvet maassa = loppuisi luultavast se LnP valitus hyvin monen kohdalla. OT: Yks naurettavimmista säännöistä kyl UFCssä imo, kun ottelijat ovat pystyssä ja jos toisen käsi koskee maahan, EI saa antaa potkuja päähän. Sherk vs Dunham matsissa tuli hyvin esille.

Polvet maassa ovat kyllä sellainen tekniikka, joka pitäisi sallia ja se kyllä entisestään lisäisi painijoiden menestystä verrattuna vaikkapa enemmänkin BJJ pelaajiin. Lopetuksia tulisi kuitenkin takuulla enemmän. Tästä on ollut muilla kamppailufoorumeilla paljon vääntöä ja yleinen mielipide on, että pitäisi nämä sallia. Stompit nyt on sitten taas vähän turhan brutaaleja ja riskit ovat kenties liian suuren vakaville vammoille, että niitä olisi järkevää sallia.

Vois kyllä jäädä sopimus saamatta, varsinkaan turvonnutta Sylviaa ei viitsi paljoa katsella vaikka saattaisi joitain ufc:n kavereita pystyä haastamaankin. Parempi pitää poissa ettei vahingossakaan nouse ränkeissä ylöspäin.
Olin paikan päällä katsomassa kun Fedor pilkkoi Timpan silmänräpäyksessä ja viimeaikaisten näyttöjen pohjalta Dana White saisi kyllä avunantosyytteen pahoinpitelyyn/murhaan jos antaa Timpalle sopparin ja laittaa jonkun UFC:n Top-5 jampan kanssa kehään.

Tuohon pitää kommentoida sen verran, että aika uuno saa ottelija olla mikäli aloittaa showpainihommelit MMA-uran jälkeen. Toivottavasti kyseinen tyyppi tietää, että kropalle showpaini on sen verran tiukkaa tavaraa siitä käsikirjoittamisesta huolimatta. Senpä takia Lesnarkin käsittääkseni lopetti ku kroppa ei kestänyt enää touhua tarpeeksi.

No siinä luki että "It's said the fighter is one of the last people you'd expect to join pro wrestling", ketään ei enää kiinnosta vaikka Herring menis pro wrestlingin pariin, mutta Page ois eriasia. Se voi kyllä hyvin ollakki Herring.

Back
Ylös Bottom