Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Nyt löyty sitä oikein hyvää. Sitä, joka saa ihmiset tuntevansa itsensä onnellisiksi ja kylläisiksi. 12 kuvaa, jotka nähdessäni tunsin itseni pieneksi ja pahoinvoivaksi. Käsittelevät musliminaisten kokemia happohyökkäyksiä. 12 ihmistä, joiden elämä pilattiin, koska antoivat pakit, isä ei halunnut enää tytärtä perheeseen tai jonkun muun yhtä älykkään syyn takia.

http://blogs.tampabay.com/photo/2009/11/terrorism-thats-personal.html

Artikkeli laittoi miettimään, kuinka sairas pitää olla että voi tehdä jotain tällaista ja nukkua silti yönsä rauhassa. Ihmiskunta taitaa oikeasti olla maapallon syöpä.

(Ja tietenkin anteeksipyyntö etukäteen, jos on konsta.)

Voimavara ja rikkaus. Kaikki kulttuurit ovat yhtä hyviä. Ja vitut. Ja kun nää ei oo mitään "yksittäistapauksia" tai "väärää islamia" vaan sitä mitä se todellisuus ihan oikeesti on.

Virtamo varmaan suuttuu tästä taas, koska olen rasisti.

Minäkin olen tuhmis ja postaan linkin jota voidaan sit yhdeskoos kauhistella!

Lisää tätä ihanaa rikkautta myös Suomeen

Eikö sua noin naisena lämmitä ihan sydänjuuria myöten, että päättäjät tällä hetkellä ehdoin tahdoin haluaa maahan tuhansittain tuon kulttuurin edustajia ja ihmisiä, jotka hyväksyvät tuollaiset julmuudet?

Kyllä. Hienointa just se, että kunnioitetaan heidän kulttuuriaan ja tapaansa elää, koska koko touhuhan on täynnä rauhaa ja rakkautta! <3

Kyllä. Hienointa just se, että kunnioitetaan heidän kulttuuriaan ja tapaansa elää, koska koko touhuhan on täynnä rauhaa ja rakkautta! <3

Paratiisi kolkuttelee jo ovella :D

Vähän harmittaa, etten asu ruotsissa, siellä kun on jo moni kaupunki täydellisessä nirvanassa näiden kultamunien kanssa.

Eikö sua noin naisena lämmitä ihan sydänjuuria myöten, että päättäjät tällä hetkellä ehdoin tahdoin haluaa maahan tuhansittain tuon kulttuurin edustajia ja ihmisiä, jotka hyväksyvät tuollaiset julmuudet?

Tuskin suurin osa musuista, jotka täällä elelee, hyväksyy tuommoiset happojutut. Vahvasti epäilen. Kyllä ne on ne äärisekopäät. Esim. ns "kunniamurhia" tai vastaavia on Suomessakin hyvin harvoin suhteutettuna musuväkilukuun.

Tuskin suurin osa musuista, jotka täällä elelee, hyväksyy tuommoiset happojutut. Vahvasti epäilen. Kyllä ne on ne äärisekopäät. Esim. ns "kunniamurhia" tai vastaavia on Suomessakin hyvin harvoin suhteutettuna musuväkilukuun.

MuTu-argumenteista validein.

Ja vaikka tuo sun MuTu olisikin totta niin onko mielestäsi yhtään lohdullisempaa, että suuri osa ei hyväksy tuollaisia? että vain vähemmistö hyväksyy? tai että kunniamurhia on vain harvoin?

Minäkin olen tuhmis ja postaan linkin jota voidaan sit yhdeskoos kauhistella!

Lisää tätä ihanaa rikkautta myös Suomeen

Hyvä juttu Smart että olet itekkin huolestunut näistä tapauksista. Selvästi linkkasit uutisesi tänne saadaksesi kunnon keskustelua aikaan ja koska tunnet myötätuntoa näitä naisia kohtaan mun tavoin, etkä vain aukoaksesi päätäsi, niin kuin tekstistäsi saa kuvan. Vai mitä? Koska sehän olisi vielä turhempaan kuin mun oma postaus, johon vastasit. ;)

Vähän harmittaa, etten asu ruotsissa, siellä kun on jo moni kaupunki täydellisessä nirvanassa näiden kultamunien kanssa.

No jos lohduttaa niin tuskin ihan älyttömän kauan menee kuin kotosuomessa on ihan yhtä ihqa. Malta vielä hetki. :)

Hyvä juttu Smart että olet itekkin huolestunut näistä tapauksista. Selvästi linkkasit uutisesi tänne saadaksesi kunnon keskustelua aikaan ja koska tunnet myötätuntoa näitä naisia kohtaan mun tavoin, etkä vain aukoaksesi päätäsi, niin kuin tekstistäsi saa kuvan. Vai mitä? Koska sehän olisi vielä turhempaan kuin mun oma postaus, johon vastasit. ;)

Aivan. Vähän kyllä ihmetyttää, että miten noista kuvista voisi kukaan edes mitään järkevää keskustelua saada aikaseksi. Mä en oikeasti näe tuohon kuin yhden mielipiteen, tai sitten saa jo oikeasti päässä heittää.
Eli anteeksi turha posti, kun siitä ei keskustelua voi synnyttää...

Shifun kannalla aika samoilla linjoilla tässä asiassa. Eikä oma tarkotus kyseisen linkin postaamisella ollutkaan yleistää kaikkia muslimeja kyseisiin haponheittelijä-kusipäihin. Noitten naisten kohtalot vaan järkyttivät itseäni, ja ajattelin kertoa niistä muille ihmisille, joita ne saattaisivat kiinnostaa myös.

MuTu-argumenteista validein.

Ja vaikka tuo sun MuTu olisikin totta niin onko mielestäsi yhtään lohdullisempaa, että suuri osa ei hyväksy tuollaisia? että vain vähemmistö hyväksyy? tai että kunniamurhia on vain harvoin?

Kyllä tuo mutu on totta. Niin kuin aiemmin sanottu. Tapaan työssäni päivittäin mamuja ja olen tehnyt hommia myös musumaissa, joten siitä mutuiluni.

En itse edes miesmuistiin muista milloin oli viimeisin kunniamurhatapaus Suomessa. Ja varsinkin jos vertaa Seppojen kännivaimontappo -tapauksiin, niin ihan promillesta kuitenkin on kyse. Sitä paitsi, mitä se meitä liikuttaa paljon näitä tapauksia on, koska eivät ne meitä koske. Omiaanhan ne siinä lahtaa =) Onko Suomessa rekisteröity yhtään tapausta, jossa isä/mies on heittänyt happoa tyttären/vaimon kasvoille?

Eikä oma tarkotus kyseisen linkin postaamisella ollutkaan yleistää kaikkia muslimeja kyseisiin haponheittelijä-kusipäihin.

Ei kenelläkään muullakaan. Ongelma on se, että maahantulijoista kukaan ei pysty sanomaan, että kuka on tuollainen haponheittelijä-kusipää. Tai pillunsilpoja-kusipää. Tai raiskaaja-kusipää.

Ei kenelläkään muullakaan. Ongelma on se, että maahantulijoista kukaan ei pysty sanomaan, että kuka on tuollainen haponheittelijä-kusipää. Tai pillunsilpoja-kusipää. Tai raiskaaja-kusipää.

Näinhän se on. Eikä varmaan koskaan tulekaan mitään kunnon keinoa poimia massasta kyseisiä mällejä.

Näinhän se on. Eikä varmaan koskaan tulekaan mitään kunnon keinoa poimia massasta kyseisiä mällejä.

Ei niin. Mm. tästä syystä maahanottopolitiikkaa tulee tiukentaa todella paljon nykyisestä.

Ongelma on se, että maahantulijoista kukaan ei pysty sanomaan, että kuka on tuollainen haponheittelijä-kusipää. Tai pillunsilpoja-kusipää. Tai raiskaaja-kusipää.
Vielä kun rangaistukset on ihan mitä sattuu, niin tuntuu ettei näitä saa millään kuriin. Noita keissejä on meillä Suomessakin nähty jo ihan tarpeeksi. Mä en oikeasti enää keksi syytä miksi näin naisena en olisi ras... kröhöm vähintään ennakkoluuloinen tiettyjä mamu-ryhmiä kohtaan.

Mä en oikeasti enää keksi syytä miksi näin naisena en olisi ras... kröhöm vähintään ennakkoluuloinen tiettyjä mamu-ryhmiä kohtaan.

Toi on oikeasti pelkästään tervettä itsesuojeluvaistoa pitää mielessä tiettyjen kulttuurien halveksuva suhtautuminen erityisesti naisiin ja heidän itsemääräämisoikeuteensa sekä fyysiseen koskemattomuuteen.

Oon joskus leikitellyt ajatuksella, että Islamissa ei olisi Allahia, vaan näitä silpomisia, naisten kotieläimeen verrattavissa olevaa asemaa yms. perusteltaisiin Mohammedin tekstien sijaan vaikka jonkun pilipalitiedeopin mukaisesti esimerkiksi samalla tapaa kuin natsit käyttivät eugeniikkaa rotuopin taustalla ja perustelivat tällä julmuuksia juutalaisia, vammaisia, mustalaisia ynnä muita kohtaan. Länsimaat ovat antaneet uskonnonvapauspykälillään Islamille "get-out-of-jail-free-cardin", mutta jos Allahia ei olisi, ja kyseessä olisi "vain" ideologia uskonnon sijaan, niin Islamhan olisi aivan yhtä helppo kieltää kuin esimerkiksi natsismi (tai ainakin natsisymbolien käyttö) Saksassa.

Vaikuttaisikohan tämä niin kutsutun tiedostavan vihervasemmiston asennoitumiseen kyseistä uskonnollis-totalitaristista ideologiaa kohtaan, jos tuo uskonnollisuus poistettaisiin ja kyseessä olisikin "vain" totalitaarinen ideologia?

Koraanista, Naisten suura (4:34):
34. Miehet olkoot naisten esimiehiä, koska Jumala on asettanut heidät näihin nähden korkeampaan asemaan, ja myöskin niiden suoritusten tähden, joita miesten on omaisuudestaan naisten hyväksi tehtävä. Hyveelliset naiset ovat alistuvaisia ja vaalivat huolellisesti, kätkössä, kaikkea sitä, minkä Jumala on kätköön tarkoittanut. Mitä niihin tulee, joiden puolelta kohtaatte uppiniskaisuutta, niin varoittakaa heitä, erottakaa heidät vuoteestanne ja kurittakaa heitä, mutta jos he silloin tottelevat teitä, niin älkää etsikö riitaa heidän kanssaan. Katso, Jumala on ylevä ja suuri.

http://www.germanbookreview.com/the-one-thing-muslim-immigrants-fear-is-being-deported/

En tiedä onko tämä ollut jo täällä, mutta ainakin mä törmäsin vasta vähän aikaa sitten. Tanskalainen sykoloogi on tehnyt vuosia muslimien kanssa töitä, ja alla oleva kohta tuli mulle ihan uutena tietona;

"My experience from working psychologically with Muslims shows that the Muslim culture does not find it easy to be “equal.” Either you are over or you are under: You can be different and unequal, but you cannot be different and equal. The chiefs of the police and many politicians hope for some kind of “mutual acceptance,” but this is not possible in cultures developed under Islam."

Mistä toi juontaa juurensa? Miksi ei voi olla samalla viivalla muiden kanssa?

Sivikseltä mielenkiintoinen ajatusleikki. Voipi olla että jotain vaikutusta sillä olisi.

Mun täytyy kyllä nyt tähän väliin todeta, että kyllä minäkin yhden ihan maltillisen muslimin tunnen. Hänellä on tosin suomalainen äiti (ilman huivia!) ja ollut aina suomen kansalaisuus, käynyt koulut täällä jne. Tekee erittäin ahkerasti töitä (yrittäjä, ei kuitenkaan ravintola-alalla) ja kohtelee vaimoaan varmasti paremmin kuin keskiverto suomalainen. Oikeastaan ainoa mistä muslimiksi tunnistaa on ramadanin vietto ja alkoholista kieltäytyminen. Eli eivät ne kaikki hirviöitä ole.

Sitten taas olin vielä viime talvena töissä ihan lähellä erästä vastaanottokeskusta ja parin kerran jälkeen ei tullut kyllä enää mieleenkään odotella ulkona spåraa. Sen verran levoton meininki siinä ympäristössä oli. Ohikulkeville naisille huudeltiin, jopa ikkunoista ja kadulla tultiin mun mielestä pikkasen liiankin tuttavallisesti iholle. Onhan se kiva että heti solmitaan kontakteja valtaväestöön, mutta joku raja nyt sentään.

Samoin olen itse asunut mamuna muutamassa Euroopan miljoonakaupungissa ja ei kyllä tullut mieleenkään mennä hengailemaan esim. turkkilaisten asuttamiin kaupunginosiin. Samalla tavalla kartan jo Itä-Helsinkiä ja rautatienaseman ympäristöä.
Olenpa myös asunut pienessä kylässä Etelä-Tirolissa, jossa minun lisäkseni ainoat mamut olivat kausittaiset rypäleenpoimijat Slovakiasta. Ei tarvinnut siellä miettiä missä liikuskelee ja mihin aikaan.
Kyllähän minä sen ymmärrän ettei kylä ja suurkaupunki ole ikinä sama asia, mutta on se vaan jännä että tietty uskonto lisää vauhtia ja vaarallisia tilanteita minne tahansa se levittyykään.

Eikä myöskään vähiten ihmetytä suomalaiset naiset jotka laittavat huivin päähänsä. Jos se mies on tavattu hiukset näkyvillä, niin miksi, oi miksi... Sitten parhaassa tapauksessa tullaan vielä interwebin jälkikasvu-foorumeille kyselemään missä voisi Helsingissä tai ylipäätään Suomessa suorittaa pojalleen ympärileikkauksen. Kas kun ei tytölle sentään. Ainoa perustelu loppujen lopuksi tähänkin on se, että täytyyhän pojan näyttää isältään.
Sieltä pilistäkö se yhdennäköisyys todennetaan? Kait niillä molemmilla naamatkin on?

Mun ymmärrys ei näihin ihan riitä, mutta tuntuu että toisilla sitä ymmärrystä löytyy sitten vaikka muille jakaa.

Se johtuu nimenomaan siitä, että Suomessa musut elää sivistyksen parissa. Mitä enemmän muslimeja yhdessä paikassa, sitä sairaampaa kiihkoilua, hyvänä esimerkkinä voi verrata vaikka Tamperetta, Malmötä ja mitä tahansa muslimivaltiota. Mitä vähemmän muslimeita, sitä vähemmän ongelmia.
Kunniamurhat ja hapon heittämiset ei myöskään oo ainoita ongelmia joita muslimit tuo tullessaan. Ei kai ne raiskauksiakaan suurin osa hyväksy, mutta se ei pahemmin lohduta kaikkia niitä raiskauksien uhria. Paska uskonto, paska kulttuuri, ei siitä mihinkään pääse.

Back
Ylös Bottom