Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ei kyllä mielestäni ole. Noita saa myydä ihan normaalisti ruokakaupassa ainakin ilman mitään ilotulitteiden vaatimia erityislupia.

On tai ei niin saa ilotulitteitaKIN näköjään myydä tähän aikaan vuodesta, joten ei pitäisi olla ongelma.

Edit: Kyllä ne muutaman lähteen mukaan ilotulitteiksi silti nykyään luokitellaan, joku Iltalehden kuvateksti mm. sanoo "Suomen lainsäädännössä ilotulitteiksi lasketaan myös perinteiset joulutunnelman luojat eli tähtisadetikut".

Ei kyllä mielestäni ole. Noita saa myydä ihan normaalisti ruokakaupassa ainakin ilman mitään ilotulitteiden vaatimia erityislupia.

EDIT: Ilmeisesti kuitenkin ilotulitteeksi lasketaan ja näköjään K-18 nuokin nykyään, naurettavaa.. Mutta tuosta myyntiajasta en ole kyllä koskaan kuullut.

Tähtisädetikut ovat k-18 ja haulikot k-15.. ja syystäkin! :lol2:

Mitä eroa on aurinkorasvalla ja -öljyllä? Lähinnä vaikuttaa öljyissä järjestään olevan matalemmat suojakertoimet.. Jotkut väittää, että öljyt edistää ruskettumista, kuulostaa äkkiseltään paskapuheelta. Jos ei, niin mikä on tämä mekanismi?

Jos öljyssä on aurinkosuoja, niin ei se voi edistää ruskettumista, koska aurinkosuoja estää/hidastaa ruskettumista. Öljyissä on pienemmät sk:t, koska suoja-aineet paksuntavat öljyä muuten liikaa.

Jos öljyssä on aurinkosuoja, niin ei se voi edistää ruskettumista, koska aurinkosuoja estää/hidastaa ruskettumista. Öljyissä on pienemmät sk:t, koska suoja-aineet paksuntavat öljyä muuten liikaa.
Entäs tämä sitten, kun jotkut taitaa rannoillakin hölvätä ihan perinteisiä vauvaöljyjä esim. päällensä? Onko kyse ihan kosteutuksen hakemisesta? Vai hakeevatko kiiltoa kuin lavabodarit konsanaan?

No mitään todistettua ei ole, että öljy edistäisi ruskettumista. Jotain selityksiä olen kuullut, että öljy kiehuisi iholla ja sitä myöten polttaisi vielä tehokkaammin ja ruskettaisi ym. älytöntä. Eli porukka uskoo näihin, mutta öljy ei kyllä lisää uv-säteilyä, joten ei voi ruskettaakaan enempää.

mystistä. Tukkani väri on muuttunut. Ennen oli ruskea ja nykyään pikimusta.
Joskus värjäilin ruskeasta mustaksi, niin nyt on luonnostaan mustin väri mitä värjäysainepurkistakin saa.
½vuoden ajan ylläpidin sänkeä ja nyt sitten 2 kuukauden kasvatuksen jälkeen hiukset tulee mustina ulos.

Onko normaalia hiuspigmentin muuttuminen vielä tässä iässä? Pikkuvauvojen juttujahan noi tuntuisi olevan pikaisella googletuksella, eikä aikuisiän hiustenvärin muuttumisesta ole juuri tekstiä. Miehillä toki menee harmaaksi, mutta tämä on päinvastaista.

Kyl mulla ainaki on hiusten väri tummentunu iän mukana, enkä o koskaa värjäilly. Pienenä olin blondi ja nyt o melkee musta, tai varmaa oiski jos kasvattas pidemmäks...

Kaveri tilailee ulkomailta porkkanaöljyjä ja väittää, että niillä saa upean rusketuksen?

- Kuinka pitkän vankilatuomion sais jos menis/pystyis istumaan 26 päiväsakkoa? Meneekö ne ihan 1/1?

- Jos suorittas yhdyskuntapalveluna lehtien haravoimista niin saisiko haravoida omaa pihaa? :D

kaveri käski kysyä..

- Kuinka pitkän vankilatuomion sais jos menis/pystyis istumaan 26 päiväsakkoa? Meneekö ne ihan 1/1?

Poliisin kirjoittamaa sakkoa ei nykyään enää voida muuntaa vankeudeksi, tuomioistuimen määrämä sakko voidaan eli riippuu vähän, keneltä olet...tai siis kaverisi on sakkonsa saanut :)

Poliisin kirjoittamaa sakkoa ei nykyään enää voida muuntaa vankeudeksi, tuomioistuimen määrämä sakko voidaan eli riippuu vähän, keneltä olet...tai siis kaverisi on sakkonsa saanut :)

No höh. Pitäiskö tässä tapauksessa siis kiistää syyllisyys tai alkaa muuten vaan hankalaksi, että case menis tuomioistuimeen asti? :D
Vois hyvin ottaa tohon syksyn alkuun sellasen tehokkaan punttijakson ja ollaan sitä aikasemminkin tuumailtu, että mikä olisikaan parempi paikka reenata kuin kiven sisässä :D kahdesti päivässä.. :puntti: Niin siis kaverin ajatuksia tässä tosiaan vaan välitän..

Kaveri tilailee ulkomailta porkkanaöljyjä ja väittää, että niillä saa upean rusketuksen?

Joskus oli ihan yleistäkin että kaikki kanarian matkailijat toi tullessaan porkkanaöljyä mukanaan. Oli yleisesti tiedossa että sillä ruskettuu pirun hyvin. Sekä useat söi ennen lomamatkojaan porkkanakapseleita koska silläkin joku vaikutus ihoon ja rusketukseen.

No höh. Pitäiskö tässä tapauksessa siis kiistää syyllisyys tai alkaa muuten vaan hankalaksi, että case menis tuomioistuimeen asti? :D
Vois hyvin ottaa tohon syksyn alkuun sellasen tehokkaan punttijakson ja ollaan sitä aikasemminkin tuumailtu, että mikä olisikaan parempi paikka reenata kuin kiven sisässä :D kahdesti päivässä.. :puntti: Niin siis kaverin ajatuksia tässä tosiaan vaan välitän..

Ulosottoon tuo menee joka tapauksessa ensin. Eli jos on omaisuutta ja luottotiedot ok niin miettisin uudelleen.

Ulosottoon tuo menee joka tapauksessa ensin. Eli jos on omaisuutta ja luottotiedot ok niin miettisin uudelleen.

No tarkennetaan nyt sitten vielä, että en minä "ihan" tosissani tuossa ollu.
Uteliaisuuttani kyselin.. Tilisiirto on jo tehty, mutta jos olisi ihan toisenlainen elämäntilanne niin kyllä mä voisin mennä kuukaudeks reenaileen ja pleikkaria pelaamaan..:D

Kuuluuko 6 tunnin työpäivääm MITÄÄN taukoja? Sen tiedän, että ruokatauko (yleensä 30 min) on mahdollista viettää yli kuuden tunnin päivissä, ja ettei se minulle kuulu. Mutta eikö ole mitään kahvitaukoa tms. Olen istua nakottanut 6 h putkeen paikallani kun en uskalla kysyä, uusi työpaikka. selasin työaikalakia ja tessiä, mutta en löytänyt mainintaa muusta kuin ruokatauosta, luultavasti olin vain sokea. Olen kiinteistöpalvelualan toimihenkilö.

Joskus oli ihan yleistäkin että kaikki kanarian matkailijat toi tullessaan porkkanaöljyä mukanaan. Oli yleisesti tiedossa että sillä ruskettuu pirun hyvin. Sekä useat söi ennen lomamatkojaan porkkanakapseleita koska silläkin joku vaikutus ihoon ja rusketukseen.
Tietääkseni ei toi rusketukseen vaikuta, mutta sen sisältämä beetakaroteeni muuttaa tarpeeksi nautittuna ihon oranssiksi, jota joku saattaa rusketukseksi luulla. Ja näyttäähän se siltä, jos on muutenkin ruskettunut.

E: Ja joillakin tietysti homma menee taas yli tämänkin kanssa. Niitä on nähty jotka on lähinnä oransseja eikä ruskeita. En tiedä millä sellainen väri on saatu aikaan. Onko jotain paskan väristä itseruskettavaa, vai voiko beetakaroteenilla saada itsensä niin oranssiksi. Joku saa kaivaa tähän sellaisesta henkilöstä kuvan, jos jaksaa. Minä en jaksa.

Back
Ylös Bottom