Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mites on tuon terveyden hoitajan tiedotaidon laita; kuinka hyvin tuntee ihmisen anatomiaa? Haluttaisi käydä tarkastuttamassa, onko selässä jotain vikaa(vino/skolioosi tms.), niin osaako terveydenhoitaja sanoa tällaisiin asioihin yhtään mitään vai pitäisikö lähteä heti lääkärin juttusille? Jos se terkkari osais jotain sanoa, niin siltä varmaan saisi sitten lähetteen jonnekin. :o

Mites on tuon terveyden hoitajan tiedotaidon laita; kuinka hyvin tuntee ihmisen anatomiaa? Haluttaisi käydä tarkastuttamassa, onko selässä jotain vikaa(vino/skolioosi tms.), niin osaako terveydenhoitaja sanoa tällaisiin asioihin yhtään mitään vai pitäisikö lähteä heti lääkärin juttusille?

Fysioterapeuttiin luottaisin itse eniten, mutta en sitten tiedä, tarvitseeko sellaiselle yleensä lähetteen jostain..

Lähinnä sellaista ajatusta tässä haen takaa, että jos saisin lähetteen työpaikan terveydenhoitajalta, niin se menisi varmaankin työterveydenhuollon piikkiin. Jos taas haen suoraan fysioterapeutille tai vastaavalle, niin en taida saada siitä työpaikan puolesta mitään korvausta. Jos taas vamma todetaan työterveydenhullon kautta ja tarvitsen siihen fyysistä hoitoa, niin silloin tietenkin saisin työpaikan puolesta x määrän käyntejä fysiolla työpaikan piikkiin.

Lähinnä sellaista ajatusta tässä haen takaa, että jos saisin lähetteen työpaikan terveydenhoitajalta, niin se menisi varmaankin työterveydenhuollon piikkiin. Jos taas haen suoraan fysioterapeutille tai vastaavalle, niin en taida saada siitä työpaikan puolesta mitään korvausta. Jos taas vamma todetaan työterveydenhullon kautta ja tarvitsen siihen fyysistä hoitoa, niin silloin tietenkin saisin työpaikan puolesta x määrän käyntejä fysiolla työpaikan piikkiin.

No sitten lähdet viemään sitä työpaikan huoltajan kautta. Kyllä se paikan päällä sitten selviää miten tuossa käy. Kyllä nekin lähetteitä kirjottelee ja pakkohan niiden on... valitat vaan ja kerrot mitä epäilet, kyllä se siitä etenee sitten.

Hmm.. Mä kun kävin työterveyden kautta fyssarilla, niin se taisi vaatia lähetteen lääkäriltä, tosin mä sain samalla selkääni varten reseptin lihasrelaksantteihin. En siis tiedä, olisko pelkkä terveydenhoitaja voinut lähettää fyssarille.. (Eli hyöty mun vastauksesta = nolla. Sorry!) Ajanvaraus/ se työterveydenhoitaja osaa varmasti kertoa, riittääkö terveydenhoitaja vai pitäiskö saada lääkärin lähete.

Työterveyshuollon fysioista en tiedä, mutta yksityisenpuolen fysioille ei tarvi lähetettä pakosta. Sen lähetteen merkitys asiakkaalle on lähinnä siinä, että pitemmistä hoitojaksoista voi sitten hakea korvausta takaisin KELAlta.

Tarkista siltä terveyshoitajalta/ lähimmältä esimieheltäsi mitä sun työpaikan työterveyspalvelut kattaa.Toisissa yrityksissä kuten "meillä" siihen ei kuulu fysioterapeutin palvelut eli ei saa x määrää käyntejä kenenkään piikkiin,lääkärin lähetteen kanssa saa kelalta sen minimaallisen korvauksen.

e:risumies selventikin yksityispuolen fy...

Tarkista siltä terveyshoitajalta/ lähimmältä esimieheltäsi mitä sun työpaikan työterveyspalvelut kattaa.Toisissa yrityksissä kuten "meillä" siihen ei kuulu fysioterapeutin palvelut eli ei saa x määrää käyntejä kenenkään piikkiin,lääkärin lähetteen kanssa saa kelalta sen minimaallisen korvauksen.

e:risumies selventikin yksityispuolen fy...

Oon tarkistanu kyllä ja meillä kyllä kattaa noi fysiot sun muut, jos jotain (akuuttia)vammaa on. Mutta eka pitäis käydä diagnosoitavana, että tietäis, onko sitä vammaa ja jos on, niin minkälaista. Lääkärille ei saisi mennä kuin akuuteissa tapauksissa(sairastumiset ja vastaavat), mutta jos työterveydenhoitaja ehdottaa käyntiä lääkärillä/fysiolla tmv niin luultavasti saisin jatkotoimenpiteitä varten maksusitoumuksen.

Miten on saako pakkotoisto.com sähköpostin laitettua nokia E72 puhelimeen ja miten se tapahtuu? puhelin on tällä hetkellä postissa joten en ole päässyt kummemmin tutkimaan vielä asiaa, enkä ole ennen käyttänyt sähköpostia puhelimen kautta joten en ole oikein tietoinen että miten ne toimii.
http://www.gsmarena.com/nokia_e72-2831.php

Tuleeko rahat tilille, jos tilinumero on oikein, mutta nimi väärin?

Mulle pitäis olla tulossa koululta työharjoittelun ruokarahat, mutta annoin mutsin tilinumeron ja unohdin mainita siitä...

Eli: sukunimi on oikea, mutta ei etunimi ei (mun nimellä tulee rahat, mutsin tilille).

Porukoilla ja mulla on samassa pankissa tilit (jos edes vaikuttaa mihinkään..).

Tajusikohan joku :D?

Mitä tämä teksti tarkoittaa (kait latinaa?):

"Insule Hebrides si ve Muanides dicte versus Hiberniam numero XL"

Mitä tämä teksti tarkoittaa (kait latinaa?):

"Insule Hebrides si ve Muanides dicte versus Hiberniam numero XL"

Insuiiniä Herodes, sinulle vai minulle? vastassa heillä oli hirveä jätti... :D

Jotain tuossa puhutaan Herbideksen saaresta ja Irlannista... kait

Jos tilautan kengät urheiluliikkeeseen, niin onko minulle velvollisuus ostaa ne? Olen ajatellut ostaa Vibram Fivefingersit ja minulla sattuisi olemaan paikalliseen urheiluliikkeeseen lahjakortti ja ajattelin käyttää sen kenkiin. Kokeileminen on mahdotonta, koska ei taida kenkiä löytyä täältä ollenkaan. Jos nyt kävisi niin ettei kengät kävisi.

eDit: Myyjä siis mainitsi, että sitoutuisin lunastamaan kengät jos ne tilattaisiin.

Back
Ylös Bottom