Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Haha, enpä ymmärtänyt ihan loppuun asti tota sun huultasi. En mäkään kyllä ajatellut maksaa mitään ennenkuin näen tavaran.

Niin, kulkevatko postin ja matkahuollon hinnat mitenkään käsikädessä? Sitten lähettävät 40kiloa multaa mulle.
Kovin on tullut vain epäileväiseksi, kun jatkuvasti lukee näistä "nettihuijareista".

Sanot myyjälle ettet lunasta pakettia ellei lisää lähetyslappuun määrettä, "ostaja saa tarkastaa lähetyksen sisällön ennen maksua" tämä mahdollistaa paketin avaamisen ennen lunastamista, mikäli myyjä ei tähän suostu kannattaa jättää homma sikseen, ihan yleinen menettely postiennakko / matkahuolto lähetyksissä.

Koitappa asettua tän myyjän puolelle. Luulen että aika harva suostuu lähettämään 200 euron arvoista tavaraa ennen maksua. Omien kokemuksien mukaan se menee aina niin, että ensin rahat tilille ja sitten vasta paketti postiin.

Sanot myyjälle ettet lunasta pakettia ellei lisää lähetyslappuun määrettä, "ostaja saa tarkastaa lähetyksen sisällön ennen maksua" tämä mahdollistaa paketin avaamisen ennen lunastamista, mikäli myyjä ei tähän suostu kannattaa jättää homma sikseen, ihan yleinen menettely postiennakko / matkahuolto lähetyksissä.

Kiitoksia, tämä tieto oli hyvä juttu!

Koitappa asettua tän myyjän puolelle. Luulen että aika harva suostuu lähettämään 200 euron arvoista tavaraa ennen maksua. Omien kokemuksien mukaan se menee aina niin, että ensin rahat tilille ja sitten vasta paketti postiin.

Ongelman voi ratkasta siten, että maksaa etukäteen postimaksut.

No jos mä olen ostamassa jotain ja olen jo kuvia nähnyt niin ostanhan mä ne paketin aukaisunkin jälkeen, ei se mitään muuta, se on vain juuri sitä varten että siellä on sitten ne vanteet, eikä multaa.
Mulla ainakin hälytyskellot soi heti jos pakettia ei voikkaan avata vaikka on puhelimessa niin sovittu, ja jos vielä lähettäjä siihen suostui niin oma on vikansa jos yritti huijata, maksakoon turhat postikulut tms. ei se minua liikuta enää siinä kohtaa, kyllä joku sitä kauppaa käy rehellisestikkin. Ja näin tämä on pakko hoitaa kun nykyään niitä nettikusettajia on pilvin pimein. Ja jälkikäteen on ihan turha rahoja pyydellä ammattihuijareilta takaisin, menee syyttä suotta käsien katkomiseksi.(en tietenkään sellaista tekisi.)

Ostin helmikuussa Nokian Comes with music puhelimen, jota sitten jotkut tarvitsivat enemmän kuin minä - iso käsi romaneille, te ansaitsitte sen - eli puhelinta ei paljoa ole näkynyt. Nyt sitten sain vihdoin ja viimein ostettua tilalle samanlaisen luurin mitä aiemmin oli, mutta tässä ei ole Comes with music-palvelua. Olenko nyt ymmärtänyt oikein että niitä biisejä mitä olen nyt jo tovin ladaillut koneelle tuon palvelun kautta ei voi siirtää tähän nykyiseen luuriin koska se ei ole CWM-malli?

Kiits. Toimii. On niin yksinkertainen, että kumma kun ei itselle ole tullut mieleen.

Ja jos ei tämä venytys tunnu tarpeeksi, voi koettaa seuraavaa: tuolilla tai lattialla istuen vasemmalla kädellä oikeasta polvesta ja oikealla vasemmasta kiinni ja selkä pyöreäksi taaksepäin nojaten. Polvia loitontamalla saa venytyksen tehokkaammaksi.

Millä perusteilla työpaikka voi antaa varoituksia? Eukon työpaikalla oli jaeltu joillekin työntekijöille varoituksia (no, okei, vain suullisia sellaisia) liiasta negatiivisuudesta. Jos työpaikassa on jotain huonoa, siitä ei saa puhua, ettei muiden ryhmähenki kärsi. Työnjohtoa ei saa arvostella millään tasolla, eikä kenestäkään saa sanoa mitään minkä joku edes voi tulkita negatiiviseksi. Siellä on huomattu, että työntekijät on tyytymättömiä, niin on otettu näköjään uudet keinot käyttöön. Toihan on loistava tapa nostaa työpaikan henkeä. Varmasti toimii.

Niin, siis voiko tuollainen varoitus olla millään tavalla laillinen? Mistään haukkumisesta ei missään nimessä ole ollut kyse kenenkään kohdalla, vaan ihan negatiivisesta asenteesta ja siitä, että on ilmaissut mielipiteensä. Ja firma ei sitten ole mikään pieni nyrkkipaja, vaan todennäköisesti 99% pakkislaisistakin kyseisen puljun tietää.

E: Kyselen siksi, kun alan saamaan aika tarpeekseni siitä miten ne työntekijöitään kohtelee. Kohta taitaa lähteä palautetta ja sitä varten täytyy tietää voiko tuollaisia varoituksia edes jaella.

Aivan kuten ajattelinkin sen olevan:
"Jos työntekijä ei ole syyllistynyt mihinkään rikkomukseen, varoitus on merkityksetön eikä työnantaja voi vedota siihen irtisanomisperusteena."

Ei sillä, että kukaan mitään irtisanomista pelkäisi, mutta alkaa vituttaa tällainen toiminta vähitellen. Ei sieltä tarvitse ketään irtisanoa, kun suurin osa tajuaa lähteä itse menemään.

Paljonko purkasta tulee kaloreita, jos sitä ei niele :david:?

Kait siitä vähäsen edes tullee?

Paljonko purkasta tulee kaloreita, jos sitä ei niele :david:?

Kait siitä vähäsen edes tullee?

Pari kolme muistaakseni.

Osaako joku kertoa, mikä kone tämä nyt on, ihan niin kun virallisesti? Nintendo vai Famicom vai joku niiden kopio vai mikä? Vai onko ne samoja asioita? Sen tiedän että mylly on 8 bit ja ostettu uutena joskus 90-luvun puolivälissä, ehkä.

http://yfrog.com/2tdsc05814tj

Ostin helmikuussa Nokian Comes with music puhelimen, jota sitten jotkut tarvitsivat enemmän kuin minä - iso käsi romaneille, te ansaitsitte sen - eli puhelinta ei paljoa ole näkynyt. Nyt sitten sain vihdoin ja viimein ostettua tilalle samanlaisen luurin mitä aiemmin oli, mutta tässä ei ole Comes with music-palvelua. Olenko nyt ymmärtänyt oikein että niitä biisejä mitä olen nyt jo tovin ladaillut koneelle tuon palvelun kautta ei voi siirtää tähän nykyiseen luuriin koska se ei ole CWM-malli?

Ne kappaleet jota olit ladannu aiemmin toimii ainoastaan CWM puhelimissa ja siinä koneessa johon oot ne ladannu, joten sorry bro, mannet vei arvokkaan laitteen ! :/

Osaako joku kertoa, mikä kone tämä nyt on, ihan niin kun virallisesti? Nintendo vai Famicom vai joku niiden kopio vai mikä? Vai onko ne samoja asioita? Sen tiedän että mylly on 8 bit ja ostettu uutena joskus 90-luvun puolivälissä, ehkä.

http://yfrog.com/2tdsc05814tj

Famicom näyttäis olevan. Famicom on Nintendon tuottama ja kaiketi jonkinlainen NESin esi-isä. Selittäköön joku joka tietää enemmän, paremmin.

Ei sillä, että kukaan mitään irtisanomista pelkäisi, mutta alkaa vituttaa tällainen toiminta vähitellen. Ei sieltä tarvitse ketään irtisanoa, kun suurin osa tajuaa lähteä itse menemään.

Kannattaa oikeastaan kertoa näistä varoituksista firmassa seuraavalle pomoasteelle. Monesti näissä tapauksissa pikkupomoilla on kusi kilahtanut päähänä ja ovat alkaneet keksimään omia sääntöjä. Meillä oli kerran paska pomo, joku valitti siitä pomon pomon pomolle ja yllättäen parin viikon päästä tyyppi sai "siirron". Hommat vaihtui managerista "asiantuntijaksi" ilman alaisia.

Jos taas tuota toimintaa harrastaa ihan firman suurin pomo niin ei auta muu kuin vaihtaa työpaikkaa. Paskan muoto voi vaihtua mutta samaa paskaa se silti tulee olemaan.

Onko kyseessä Nokia vai UFS?

Back
Ylös Bottom