Red Dead Redemption - GTA-tyyliin Villissä Lännessä (360, PS3)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phobos
  • Aloitettu Aloitettu
Kai se on pakko tämä(kin) käydä kaupasta poistamassa omalle pleikalle joku kaunis tai vähemmän kaunis päivä. Trailerin näin varmaan puolisen vuotta sitten ja heti ajattelin että tämä on pakko hommata!

Tänään tilasin tämän play.comista itselleni palkinnoksi kolmen kuukauden pääsykokeisiin valmistautumisen selvittämisestä. Ensi viikolla pääsee pelaileen, niin saa hengata sisällä. Kuka kaipaa edes kesää tämän jälkeen.

Itse nappasin Tiltistä mukaan, ennakkovarauksen ainakin sai 19 eurolla kun vei yhden vaihtopelin (piti olla joku uutuus, lista löytyi tilt.fi:stä).

Olen mä kyllä digannut tosi paljon, tosin olen vielä ihan alussa. Pelikello näyttää varmaan jotain 3-5 tuntia. Peli ei vielä ole oikeen startannut, mutta vaikuttaa kyllä pirun lupaavalta...

Hei mihkä vittuu toi special edition koodi laitetaa ja mistä se ees löytyy?

Itellä special edition ja takakannessa lukeeki mitä tulee mukana, mutta koodia tai paikkaa mihin se laitetaan ei näy missään

Toisessa kylässä voit lahtaa kaikki ketä näkyy, eikä ketään kiinnosta, mutta sitten taas toisessa kylässä hirvee haloo jos suolaa kaverin, joka alkaa vittuilemaan tosissaan. Kyllähän tämä skidisti laahaavaa menoa on, sitä perinteistä "juokse sinne, josta sitten saat uuden tehtävän juosta tonne, josta sitten saat taas uuden tehtävän juosta tänne" ja sitten onkin miljoona taskia päällä.

Thieves' Landing on rosvojen kylä, ei siellä ymmärrettävästi mitään sheriffejä tule vastaan. Tietty olisivat kyllä voineet pistää ne tavan rosvot ryhmittäytymään pelaajaa vastaan, jos alkaa liiaksi riehumaan.

Hei mihkä vittuu toi special edition koodi laitetaa ja mistä se ees löytyy?

Itellä special edition ja takakannessa lukeeki mitä tulee mukana, mutta koodia tai paikkaa mihin se laitetaan ei näy missään

Sen koodin saa muistaakseni laitettua siinä pelin alotusruudussa valitsemalla sen downloadable content (Y:llä jollen väärin muista), sen jälkeen sieltä valitsen code tms. en pääse just nyt tarkistaan ku ei oo peliä himassa, joten jos meni väärin niin korjatkoon joku!

Noniin, mulla on tiukka ote valtavan brittiläisyrityksen palleista.

Ostin ton Limited Editionin Thehut.comista, lähetin viestiä et missä koodit, ne poisti sen myynnistä ja sano et se on exlusive gamestopin kanssa.

Joten: Tivaan mun rahoja takas tai koodeja, kerta ne myi mulle Limited Editonin jonka kuvauksessa että kannessa luvataan extraa - joita en saanu.

Vittu saa oikeesti antaa mulle jtn kerta lähetti monta päivää myöhässä ja maksoin kympin extraa jostain mitä mä en saanu.

Ei oo tullu vastausta vielä.

Pitipä itsekin käydä pelastamassa peli kaupasta.
Jonkinaikaa jo peliä pelattu, ja vaikuttaa melko varteenotettavalta ysilöltä! :thumbs:

Thieves' Landing on rosvojen kylä, ei siellä ymmärrettävästi mitään sheriffejä tule vastaan. Tietty olisivat kyllä voineet pistää ne tavan rosvot ryhmittäytymään pelaajaa vastaan, jos alkaa liiaksi riehumaan.
Joo, turhan rauhassa siellä saa mellastaa. Meikä lassotti siihen pelimestan eteen joku 15 ukkoa maahan makaamaan ja ammuin lopuksi, ketään ei kiinnostanut.

Hupaisan näköistä kun niitä on paljon, näyttää kauempaa kasalta maalla sätkiviä kaloja.

Onhan tämä länkkärejä fanittavalle elämyspelaajalle aika pirun kova juttu. Tunnelma on niin katossa, varmasti epäuskottavuuksia löytää etsimällä, mutta itse pelailen sellaista antisankaria joka ei siviilejä ammuskele, kunhan eivät ärsytä. :)

Eilen tuli vastaan preerialla joku seriffi joka huusi apua. Menin katsomaan ja siltä oli päässyt pari vankia karkuun. No ajattelin auttaa, toisen vangin ammuin ja toisen toin köytettynä takaisin. No sain siitä vähän rahaa ja lähdin ratsastamaan pois kun kuulin takaata laukauksen. Seriffi ampui sen sidotun vangin ja lähti juoksemaan karkuun! Moinen moraaliton teko vaatii rangaistuksen, joten köytin seriffin ja heitin hepun junaraiteille. Sieltä se juna sitten tuli ja paha sai palkkansa. :)

Suurin osa ajasta on mennyt seikkailuun ja uhkapelaamiseen. Nyt pikkuhiljaa olen aloittanut tekemään tehtäviä, toistaiseksi olen ollut tyytyväinen niihin. Periaatteessa tehtävät ovat sitä samaa GTA juttua, eli mene paikkaan X, ammuskele, tee joku juttu ja homma bueno. Mutta miljöö ja hahmot (esim. se sekopää haudanryöstäjä) tekevät hommasta mielenkiintoista. Myös karjan ajaminen, villien hevosten kesytys ja ihmelääkkeen markkinointi sopivat niin täydellisesti tuohon länkkärimaailmaan että meikä on ihan myyty.

Ääninäyttely on ihan huipputasoa, kuten yleensäkkin Rockstarin peleissä. Tosin itse sankari juttuineen on ehkä vähän liian kliseinen, kaipaisin enemmän rosoisuutta. Mieluummin sellainen Clint Eastwood antisankari, tuo pelin sankari on ehkä vähän liian nöösi.

Lisäksi täytyy mainita kontrollit. Uusin GTA sarja jäi hyvin vähälle peluulle kontrollien takia. Maailma oli upea, kuten hahmot ja juonikin, mutta ne kontrollit vaan pilasi ilon. Homma oli sellaista tervassa tarpomista, kaikki oli niin hankalaa. Ei Redemptionin kontrollit nyt sulavuudessa pärjää esim. Saints Row kakkoselle, mutta toimii ne niin hyvin ettei niitä tarvitse miettiä. Räiskintä suojautumisineen on toteutettu hyvin mallikkaasti. Itse tykkään myös siitä hidastuksesta.

Mä oon nyt tänään ja eilen saanut jotenkin jo melkeen 14h pelattua tätä. Ehdoton koukutus, ihan älyttömän hyvin tehty peli!

Ihan hyvä peli, ei siinä mitään, mutta missä vaikeustaso? Alusta asti on manual-aim ollut päällä, joten ei ole siitäkään kiinni. Aika pitkälle Mexicoon asti sai tehtäviä pelata ennen kuin kuoli ekaa kertaa tulitaistelussa (tehtävää suorittaessa). Ded Eyea ei tule käytettyä kovinkaan paljoa ihmisiä vastaan taistellessa, se tuntuu lähes cheattaamiselta vaikka se hauskaa onkin tyhjentää koko kuudestilaukeava vihollisen raajoihin.

No, toivottavasti taistelut ihmisiä vastaan vaikeutuvat vielä, villieläimet tarjoavat välillä haastetta...

Plussat ja miinukset

+
-Peli on kuin pelaisi elokuvaa erittäin näyttävästi tehty
-Hahmot ovat mielenkiintoisia löytyy huijareita ja sekopäitä
-Tekeminen ei helpolla lopu sillä kun tehtävät loppuu niin voit metsästää kerätä kukkia tai tehdä mitä lystää
-Minipelit
-Säät
-Eläimet
-Fame mittari

-
-Asassins Creed tyylistä matkustamista paikasta toiseen ja musiikissa ei ole kehumista kun kerran 5min kuulee kun joku rapautta yhden kielen kitarasta tai pianosta ja sitten on taas hiljaista.
-Peli on käsittämättömän helppo ja siihen lisää Dead Eyen niin jos aseessasi on 12 panosta niin voit tappaa 12 jätkää ennen kuin kukaa ehtii tehdä mitään.
-Joissain paikoin typerä teko-äly esim tönäiset jotain jätkää baarin yläkerrassa niin tajuton huuto alkaa ja baari tyhjenee
-Aika ajoin oudot eläinten käyttäytymiset esimerkkinä eilen kuin pelasin tapoin kolme sutta ja lähdin jahtaamaan loppuja niin yhtäkkiä puuma hyökkäsi kimpuun susien kanssa...
-Peli jysähti jossain tehtävissä esim kun tulet kohtaan jossa voit ottaa Williamsilta hengen pois sinulla on mahdollisuus ampua jätkä heti, mutta jos teet sen niin peli kosahtaa eikä mene eteenpäin elikkä siinä pitää odottaa ja olla varma että se on lopettanut puhumisen ja sitten sen voi vasta ampua. Näitä samanlaisia kohtia oli useampikin, mutta nyt muistin vain tämän
-Ei voi uida...

Outoa pelissä on se että kun menet taxilla niin joudut maksamaan, mutta kun menet kaupungin ulkopuolelle ja pistät "leirin" pystyyn niin voit matkustaa samat matkat ilmaiseksi.

Jokatapauksessa kyseessä erittäin hyvin tehty ja mukava peli pelata en tosin osaa päättää kumpi olisi parempi RDR vai GTA4... tosin en ole vielä multiplayeria edes RDR:ässä kokeillut.

Miten tossa pelissä aina tietää jos seuraa tavallaan pääjuonta et minne aina mennä? Jonkun tehtävän jälkeen jää aina keskelle aavikkoo ja sit ei tiedä tavallaa mistä se "pääjuoni" jatkuu, aina tuurilla sekoilee johonkin kylään ja siellä on se keltainen raksi et peli taas ikäänkun jatkuu, muita tehtäviä on kyllä koko ajan tyrkyllä. .

Miten tossa pelissä aina tietää jos seuraa tavallaan pääjuonta et minne aina mennä? Jonkun tehtävän jälkeen jää aina keskelle aavikkoo ja sit ei tiedä tavallaa mistä se "pääjuoni" jatkuu, aina tuurilla sekoilee johonkin kylään ja siellä on se keltainen raksi et peli taas ikäänkun jatkuu, muita tehtäviä on kyllä koko ajan tyrkyllä. .

Sama ongelma täällä, jumittunut vain haahuilemaan, eikä todellakaan kiinnosta viiden taalan takia jotain hevosia jahtaa. Jumitin Funny manin tehtävään, se kaveri lähti litomaan jonnekin ja sitten ei ole enää mitään tapahtunut. En pääse millään sinne Tall trees puolelle ampumaan karhuja kun olen sniperin perässä.

Ne valkoiset kirjaimet kartalla on juonta kuljettavia tehtäviä.

Viimeisiä tehtäviä menossa, pääsin justiinsa tuonne vikalle alueelle. Aika mahtava peli. Harmi vaan että vahingossa luin yhdeltä foorumilta miten loppu menee, kun joku apina spoilasi.

Niitä pääjuonen tehätäviä on pakko tehä jos haluaa uusille alueille pelissä. Eli kiltisti tekee vaan Bonnien lehmienajot ym. turhat tehtävät. Onneks ei sentään tartte tehä mitään Gta:sta tuttuja "Nyysi auto, laita sinne pommi, mutta ÄLÄ missään nimessä kolhi sitä tai tehtävä alkaa alusta" - hommeleita...

Back
Ylös Bottom