Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kopauta nyt hyvä mies ennen suomustamista sitä haukea kalikalla päähän!Onhan noilla elävillä kaikenlaisia kouristuksia,nuorena miehenä likvidoin vanhoja kanoja,niin kirveellä kaula poikki ja lintu ilmaan niin saatto lentää viiskyt metriäkin.

Noi kanalinnut tekee tuota ilman päätä tosiaan, jotku juoksee ja jotku lentää.
Mut tosta kalajutusta mä kyllä epäilen että ei oo kalautettu tarpeeksi lujaa. Mielellään ensin kalautetaan taju pois ja sitten kiduksien puolelta puukkoa selkärankaan asti.

Hauki muuten on harvinaisen sitkeä kala. Monesti yrittänyt vielä sätkiä vaikka on jo suolistettu.

Jees, jos jaksaa veneen keväthuollot tehdä (=tekemättä jäänyt syyshuolto) niin viikonloppuna olis tarkoitus lähteä hieman vetämään uistinta ensimmäistä kertaa tänä keväänä :dance:

Kampela kyllä sätkii vielä uunissakin vaikka on kaikki sisuskalut pois.

Kyllä sitä kolauteltu on katiskasta oton jälkeen:D En mä nyt kaloja lähde elävältä suomustamaan. Toi aika tossa vaan ihmetytti että tollai pari tuntia jälkeenkin vielä sätki.

Kyllä sitä kolauteltu on katiskasta oton jälkeen:D En mä nyt kaloja lähde elävältä suomustamaan. Toi aika tossa vaan ihmetytti että tollai pari tuntia jälkeenkin vielä sätki.

Tuota mä en khyl tajua, et miks sitä kalaa pitää kalautella jollain palikalla?

Mää ainaskin leikkaan sen kaulavaltimon hetimmiten, jos on ruoaksi tulossa, enkä millään risuilla huitomaan... :D

^^No kukin tekee tavallaan,itse kolautin aina kalikalla tai puukon kahvalla kalaa päähän :offtopic: Risua käytettiin itse asiassa joskus kalojen kotiinkuljettamiseen jos muovipussi unohtui himaan.Yyn mallinen risu fisun suun ja toisen puolen kiduksen läpi niin siinäpä oiva kantokahva.No tuosta en tunne ylpeyttä.

Mulla on kans toi käytäntö että vedän kaulan auki, mutta nyt oli iskä yksin hakemassa kalan mökiltä ja mitä hän vanhoja tapoja vaihtamaan. Mutta edelleenkin jos joku tietäis vastauksen alkuperäiseen kysymykseen niin olisin tyytyväinen. Eli mistä johtuu nämä kuoleman jälkeiset nykimiset?

Meinasin vastaa jotain, mut tajusin etten tiedä.

Sen sijaan kysyn oman kysymyksen. Mikä on 2? Siis miten kakkonen ja kaikki muut luvut on määritelty?

Mulla on kans toi käytäntö että vedän kaulan auki, mutta nyt oli iskä yksin hakemassa kalan mökiltä ja mitä hän vanhoja tapoja vaihtamaan. Mutta edelleenkin jos joku tietäis vastauksen alkuperäiseen kysymykseen niin olisin tyytyväinen. Eli mistä johtuu nämä kuoleman jälkeiset nykimiset?

Sen kalan hermo- ja lihassolut ovat siltä osin vielä "hengissä". Sähköiset signaalit kulkevat aksoneita pitkin ja välittäjäaineita vapautuu synapseissa. Ylipäätään ilmiö taitaa olla yleinen vaihtolämpöisillä eläimillä, joiden hapenkulutus on pienempi kuin esim. nisäkkäillä. Itse olen preparoinut sammakolta sydämen, joka pumppasi itsekseen, siis kokonaan irrotettuna, monta tuntia. Se, että eläimen joku osa sätkii, ei mielestäni tarkoita että se olisi hengissä, saati tuntisi kipua. Voidaanhan ihmiseltäkin siirtää elimiä toiselle kuoleman jälkeen.

Hei!

Voisiko joku selostaa minulle "kädestä pitäen" että kuinka autoon lisätään moottoriöljyä. Pitäisi äidin autoa lainata, mutta se kuulemma syö öljyä jotenkin jännästi niin sitä pitää lisäillä aina tietyin väliajoin ja sen aika olis just nyt. Auto on volkswagen polo ja suht uus malli, olisko muutaman vuoden vanha. Sen verran tiedän että ei pitäisi olla kauheen haastava homma, mutta ite en pahemmin tekniikasta ymmärrä niin jos täällä joku kiltti ihminen antais pikaiset ohjeet, niin olisin todella kiitollinen :)

No selvitä vaikka ohjekirjasta missä öljysäiliön korkki on. Se on siis jossain konepellin alla. Sitten kun se on selvillä, avaat konepellin ja otat sen moottoriöljykannun kauniiseen käteesi ja kaadat sitä öljyä sinne säiliöön. Sitten siellä on semmoinen mittatikku lähellä sitä öljysäiliön korkkia. Sillä näet moottorissa olevan öljyn määrän näin: Ota tikku pois ja puhdista se öljystä esim. liinalla. Työnnä sitten tikku takaisin koloonsa. Ota tikku uudestaan pois ja katso tikusta osuuko öljyn pinta merkkien väliin. Näet kyllä ne merkit. :) Jos öljyä on liian vähän, niin laita lisää. Kyllä sinä osaat. :)

Hei!

Voisiko joku selostaa minulle "kädestä pitäen" että kuinka autoon lisätään moottoriöljyä. Pitäisi äidin autoa lainata, mutta se kuulemma syö öljyä jotenkin jännästi niin sitä pitää lisäillä aina tietyin väliajoin ja sen aika olis just nyt. Auto on volkswagen polo ja suht uus malli, olisko muutaman vuoden vanha. Sen verran tiedän että ei pitäisi olla kauheen haastava homma, mutta ite en pahemmin tekniikasta ymmärrä niin jos täällä joku kiltti ihminen antais pikaiset ohjeet, niin olisin todella kiitollinen :)

Löytyykö autosta käyttöohjekirjanen? Siellä olisi kuvien kera opastettu miten tuo tehdään, paljonko pitää lisätä jne. Helpompi katsoa siinä konepelti auki ohjeet kirjasesta.

Polossa sijaitsee se öljytankin korkki moottorissa, et voi erehtyä siitä. Musta iso motukka jossa on öljykannun kuva. Tikku löytyy siitä vierestä. Konepelti aukeaa vivusta joka sijaitsee kuskin jalkatilassa lähellä ovea.
E: hias

Polossa sijaitsee se öljytankin korkki moottorissa, et voi erehtyä siitä. Musta iso motukka jossa on öljykannun kuva. Tikku löytyy siitä vierestä. Konepelti aukeaa vivusta joka sijaitsee kuskin jalkatilassa lähellä ovea.
E: hias

Mutta älkää sitä öljyä noin vain koneeseen lorottako. Ota ensin öljytikku ulos, pyyhkäise se kesämekon helmalla puhtaaksi, työnnä koneeseen, ota pois ja katso paljonko vajetta on, lisää vähän öljyä ja suorita äskeinen mittaus uudestaan. Ja toista niin kauan että öljyt on siinä jossain puolen välin kinthaalla.

Ja muista katsoa koneen reunat tarkkaan ettei niihin jää mitään työkaluja, silmälaseja, polttimoita ym. ennen kuin lämäät pellin kiinni. Muuten vituttaa.

Mutta älkää sitä öljyä noin vain koneeseen lorottako. Ota ensin öljytikku ulos, pyyhkäise se kesämekon helmalla puhtaaksi, työnnä koneeseen, ota pois ja katso paljonko vajetta on, lisää vähän öljyä ja suorita äskeinen mittaus uudestaan. Ja toista niin kauan että öljyt on siinä jossain puolen välin kinthaalla.

Ja muista katsoa koneen reunat tarkkaan ettei niihin jää mitään työkaluja, silmälaseja, polttimoita ym. ennen kuin lämäät pellin kiinni. Muuten vituttaa.

Joo mun piti itse asiassa editoidakin tekstini niin, että ensin siihen mekon helmaan pyyhkäistään ja tarkistetaan öljyt ja sitten vasta lisätään.

Suuret kiitokset neuvoista pojat! ;) Ainakin auto toimii edelleen. :)
Se olikin helpompaa mitä kuvittelin tai ainakin uskon itse että lisäsin öljyä oikein. Eikös sen öljypinnan kuulu tulla niiden kahden merkin väliin?

Back
Ylös Bottom