Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voiko silmä huurtua? Mie olen 100% varma että minun silmä huurtu tänään saunassa.

Tainu henki pistää kakkosen silimään ja sutii niin vitusti! :D

Noniin, vihdoin löytyi noille ostaja, joka saa kaikki paukutettua menemään ennen parasta ennen -päivämäärää.:thumbs:

Onko henki saanu jostain Salkkareitten Cindyn puhelinnumeron, vai mistä äkillinen kumien tarve? :D

Myydäänkö vielä Turkinpippuri softeja? Eli sellaisia pieniä ja tulisia palleroita. Onko joku nähnyt niitä irtokarkkilaatikoissa tai valmiissa pussissa vähään aikaan?

Kertokaas tyhmälle mitä se eri "kielillä ajattelu" on? Nykyään taitaa olla muotia "ajatella englanniksi". Ihmettelen vaan kun tästä usein puhutaan ja omasta mielestä kaikki nimet ovat vain käsitteitä jo tunnetuille asioille eikä niiden käytön miettimiseen kieltä tarvita.
Taidan olla vaan liian ingenjöör. :lol2:

Google löysi, kun muistin threadin nimen sanasta sanaan. http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?58062
Pakkiksen oma haku taas ei ole pitkään aikaan löytänyt yhtään mitään.

Tämähän kaveri taisi olla jonkin sortin kusettaja? Muistaakseni sama heppu kauppasi niitä eeppisiä suklaapatukoita (kusettamalla oli tilannut niitä jonkun luokan nimissä) joita sitten kissojen ja koirien kanssa metsästettiin. Joten kannattaa olla tarkkana jos aikoo kauppoja hieroa...

Kertokaas tyhmälle mitä se eri "kielillä ajattelu" on? Nykyään taitaa olla muotia "ajatella englanniksi". Ihmettelen vaan kun tästä usein puhutaan ja omasta mielestä kaikki nimet ovat vain käsitteitä jo tunnetuille asioille eikä niiden käytön miettimiseen kieltä tarvita.

Eikös se nyt ole sitä että alkaa myös ajattelemaan vaikkapa englanniksi. Nythän sitä funtsii asioita kuitenkin suomeksi. Kielillä ajattelu on vähän kakspiippuinen juttu. Joistakin on coolia sanoa että kun on asunut hetkenaikaa ulkomailla niin ajattelee vain esim englanniksi. Tottahan se on että jos monta päivää käyttää vaikka englantia niin pöytäkeskusteluissa yms ajatteleekin jutut englanniksi. Kuitenkin siihen että heräät aamulla ja ajattelet heti englanniksi vaatii jo useamman vuoden ulkomailla asumisen siten ettei käytä suomea kuin satunnaisesti. Näin olen jostain lukenut...

edit: tosin minäkin vaan ingenjöör

Mistä näkee mopon vuosimallin? Eli ostin upouuden mopon ja nyt kävin laittamas rekisterii mut vuosmallii en oo mistää löytäny.:david:

Jamilta tuossa tulikin jo oivallinen vastaus, mutta lisään vielä vähän. Eli ajattelua on monenlaista. Jos vaikkapa miettii, mahtuisiko työpöytä huoneen toiseen nurkkaan, niin silloin mielessä pyörii yleensä visuaalisia mielikuvia. Eli kuvitellaan se pöytä siihen uuteen paikkaan, ja arvioidaan sopiiko vai ei. Usein ajattelu on kuitenkin myös ns. "sisäistä puhetta", eli mielessä pyörii sanoja ja lauseita. Näin on esimerkiksi silloin, jos miettii vastausta jonkun toisen esittämään kysymykseen. Tällöin on tietysti luonnollista, että se äänetön miettiminen etenee samalla kielellä kuin se keskustelu. Usein tietysti on myös niin, että keskustelussa puheenvuoroja ei edellä mikään äänetön miettiminen, vaan sanat tulee mieleen sitä mukaa kun niitä puhutaan, mutta jotkut kuulemma myös ajattelevat ennen kuin avaavat suunsa. Ja samalla tavallahan voi itsekseen miettiä asioita ihan kokonaisten lauseiden muodossa, vaikka ei juuri sillä hetkellä puhuisikaan niistä kenellekään. Jotkuthan jopa kirjoittavat lauseita tai sanoja paperille pohtiessaan asioita.

Lisäksi ajattelu voi tietysti edetä vaikkapa jonkun formaalin kielen, esim. algebran, symbolien välityksellä, kun matemaatikko yrittää keksiä todistusta; tai vaikkapa sävelinä ja sointuina, kun säveltäjä kehittelee sävellystä. Tai melkein miten vaan.

...Kuitenkin siihen että heräät aamulla ja ajattelet heti englanniksi vaatii jo useamman vuoden ulkomailla asumisen siten ettei käytä suomea kuin satunnaisesti. Näin olen jostain lukenut...

edit: tosin minäkin vaan ingenjöör

Omalta kohdaltani voin todeta että jo 4 päivää riitti tuohon. Tuli kylläkin puhuttua paljon sinä aikana, normituristi jollain lomareissulla ei välttämättä puhu vierasta kieltä kuin asioidessaan kaupassa jne. Kotiin palattua oli vielä lentokentällä "englanti päällä" ja kioskin kassalla asioidessa piti väkisin vääntää suomeksi, oli hieman outo olo.:D Ja en siis ole ikinä asunut ulkomailla, reissailtua tulee vaan paljon, ja chatti-kielenä englanti lähes joka päivä.

Omalta kohdaltani voin todeta että jo 4 päivää riitti tuohon. Tuli kylläkin puhuttua paljon sinä aikana, normituristi jollain lomareissulla ei välttämättä puhu vierasta kieltä kuin asioidessaan kaupassa jne. Kotiin palattua oli vielä lentokentällä "englanti päällä" ja kioskin kassalla asioidessa piti väkisin vääntää suomeksi, oli hieman outo olo.:D Ja en siis ole ikinä asunut ulkomailla, reissailtua tulee vaan paljon, ja chatti-kielenä englanti lähes joka päivä.

Johtuu varmaan siitä että sä olet todellisuudessa englannin kielinen, sattunut vain syntymään Suomeen :D

Siis englannin puhuminenhan jää todella helposti päälle. Olempa joskus ollut porukassa jossa yht'äkkiä huomattiin että ollaan kaikki pelkkiä suomalaisia mutta puhutaan keskenään englantia. Pikku päissään. Antoi varmaan tosi fiksun kuvan Helsinki-Vantaan lentokentän baarissa :jahas:

Kuitenkin se että puhuu englantia automaattisesti vahingossa on mun mielestä hieman eri asia kuin että ajattelee joka hetki, siis ihan joka hetki englanniksi ja näkee esim unet englanniksi...

Voiko silmä huurtua? Mie olen 100% varma että minun silmä huurtu tänään saunassa.

Mä luulen, että sulla on ollut silmässä sellaista limaista rähmää tai jotain muuta mönjää, joka on just näkemiskohtaan mennyt ja räpyttelemällä pyyhkiytyy pois. Mm. meikinpoistoaineet aiheuttaa.

Kävin tänää hakemassa paketin sultaneja, kun viikonloppuna olis tarkotus päästä tositoimiin:pano:
Olis pieni kyssäri näistä sultaneista, pitääkö päähän muodostua iso ns. ''tasku'' panon aikana?
Toivon että joku tajuaisi kysymyksen ja osaisi vastata!

Onkos arvon pakkislaisilla suositella hintalaatusuhteeltaan hyviä radiokuulosuojaimia? MP3-soittimen liitäntä ois plussaa. Googlella löytyi lähinnä Peltoreita, jotka ois kyllä laadukkaita, mutta se näkyy myös hinnassa.

En ole selannut vielä ketjun loppuun niin en tiedä onko vastattu, mutta sikapäiviltä kärkkäiseltä saa radiopelttorit mp3-liitännällä 59.90. Suosittelen!

Edit:
Rakennusinsinööreille ja muille viisaammille:
Harkitsen talon ostoa. Talon yläkertaan on 90-luvulla tehty asuinhuoneita. Tutkin piirustuksia ja katon rakenne on sisältä-ulos seuraavassa järjestyksessä:
-Kipsilevy
-50mm mineraalivilla
-Muovikalvo, saumat teipattuna
-100mm mineraalivilla
-ruoteet
-vanha pärekatto
-ruoteet
-tiilikatto

Minun mielestä tuo muovikalvo on väärässä paikassa. Mitä sanoo viisaammat ihmiset?
Oikeastihhan muovin kuuluisi olla ennen tuota 50mm mineraalivillaa, mutta koska se on mutkikkaampaa on jokaisella työmaalla missä olen ollu(3:lla) laitettu se just tuohon väliin
T: Juuri valmistuva raksaoppilas

Edit: Siis ainakin jos talo on kaksikerroksinen ja se muovi pitää saada menemään kerrosten välistäkin laitetaan se jo heti runkotolppiin kiinni ennenkuin 2. kerrosta aletaan rakentamaan. Ehkä turhan vaikea taittaa siitä sitte koolaukseen?

Back
Ylös Bottom