protskuu vähintään 2g päiväään. kannatta kai syödä jonkun 3h välein.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mihin öljyyn päädyit? Itse hörpin kylmäpuristettua luomu-rypsiöljyä.
Aloitin ketogeenisen dieetin viime sunnuntaina. Söin viimeiset hiilarit n. klo 18, ja iltapala meni jo nollilla. Tiistaina aamulla mittasin ketoaineet, ja liuska näytti lähes 2+Ja oloista päätellen väittäisin että olin ketoosissa jo ma iltana, eli vrk aloituksesta, mutta todistetusti oli toi lähes 2+ puolitoista vuorokautta viimeisen hiilarin jälkeen.
Mennyt erittäin kivasti, ma iltapäivällä vähän ajaus pätki, meinas jäädä lauseet kesken ja muuta kivaa..mutta illasta alkoi jo helpottaan. Ei pääkipuja eikä väsymystä tms..treenitkin kulkenut suht ok.
Olen noudattanut matalahiilihydraattista ja miinuskalorista dieettiä jo lähes 1/2 vuotta tähän alle, ja siitä syystä varmaan siirtyminen alle 20 g hiilaria/vrk ei tuntunut hankalalta. Eli jo aiemmin ollut vehnä, perunat, pastat, riisit jne boikotis, ja kasvisten sekä rasvan ja proteiinin määrä ollut merkittävä.
Nyt tarkoitus mennä näin ainakin huhtikuun loppuun. Tankkauspäiviä tarkoitus harrastaa tarvittaessa, mutta ei lähtökohtaisesti.
protskuu vähintään 2g päiväään. kannatta kai syödä jonkun 3h välein.
Miltäs tällänen näyttää?
Aamupala:
2 paistettua kananmunaa, 3 pekoninsuikaletta, salaneuvoksen goudaa, tuoresuolattua kirjolohta ja puolikas kurkku.
Päivällinen:
Pihvi n. 200g, tonnikalaa 70g ja puolikas kurkku.
Illaliseksi aion varmaan tälläset vetää:
2 paistettua kananmunaa ja goudaa
Pitkin päivää juonu vettä, yhteensä tulee n. 2 litraa tänään juotua ja sitten pellavansiemenrouhetta otan jossain vaihees. Seuraavina päivinä iltapalaks varmaan yks kananmuna ja hasselpähkinöitä muuten pysyy aika samana. Salipäivinä lisäks proteiinii salin jälkee.
Päivän makrot on P:138g/34%, HH:3,9g/1% R:117g/65%. Kaloireita tulee 1620kcal. Onko tossa nyt kaikki ihan ok, että pääsee alkuun? Itteä mietittää toi rasvan määrä, että onko se tarpeeks ja onko kaloreita tarpeeks?
Siis ootko mies vai nainen ja iso vai pieni ihminen.Riippuu aikapaljon siitä millainen henkilö siellä nimimerkin takana piileksiiSiis ootko mies vai nainen ja iso vai pieni ihminen.
Ohoh se unohtu :D. No oon miespuolinen 170cm ja n. 75kiloa.
Eli rasvaa lisää, ja vinkiks, toi minuuttisämpylä on mainio siitä, että pellavasiemenrouhe menee osana sitä kivasti alas, ite oon valmistanu ja syöny sellasen aamuin illoin ja on hyvin toiminut ruuansulatus. Tossa linkki vielä minuuttisämpylään. http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=65912vk ja painoa tiputellut sellaset rapiat 10kg. 190cm/94kg lähtöpaino, tällä hetkellä tuosta 10kg alempana. Alkaa olemaan jo ihan napakka kesäkunto, vaikka vasta huhtikuun alkua elellään. Tuosta vielä 4-5kg tarkoitus tiputella.
Reenaus tänä keväänä koostunut lähinnä juoksusta ja uinnista, pari kertaa viikossa muutamaa liikettä vatkaan salilla, lisäksi omalla painolla vitusti leukoja, punnerruksia ja vatsoja. Lihasta ei ole lähtenyt nimeksikään, kroppa näyttää paremmalle kuin koskaan!!
En ole laskenut kaloreita, olen pyrkinyt vain syömään jokaisella ateriallani marjoja/kasviksia, törkeästi lihaa, johon päälle vielä kermaa ja voita yms. Ihan hyvin ilmeisesti toimii, pari viikkoa aina ketoilen ja sitten latasen vkl kännit/huolettomammat syömiset. Saa taas uutta energiaa jatkaa.
Olen koittanut pyrkiä vhh-linjalle mutta ongelmana on se, että tahdon syödä leipää ruoan kanssa. Onko ruisleipä hyvinkin paha asia?
Olen koittanut pyrkiä vhh-linjalle mutta ongelmana on se, että tahdon syödä leipää ruoan kanssa. Onko ruisleipä hyvinkin paha asia?
Ei ruoan kanssa tarvi leipää syödä. Jätä pois vaan, korkeintaan aamulla leipää. Ei muuloin.Olen koittanut pyrkiä vhh-linjalle mutta ongelmana on se, että tahdon syödä leipää ruoan kanssa. Onko ruisleipä hyvinkin paha asia?

Hep hep!
Liityn siis minäkin ketjuun parin viikon huolellisen harkinnan jälkeen. On tullut tässä puolen vuoden aikana sekä treenattua että törpöteltyä kiitettävästi, joten pientä kunnon hiomista tiedossa. Kyllä kannattaa itseänsä rääkätä, jotta pääsee esittelemään valkoista lihaa sen yhden kerran kesässä ku rannalle ehtii :D.
Tokaa päivää alle 20g hiilareilla, olo kuin krapulaisella marsulla. Näin olis tarkoitus jatkaa (tuloksista riippuen) pari viikkoa, ja sen jälkeen hiilareita ainakin ennen treeniä. Katsotaan miten lähtee puntti kulkemaan, tänään ei ollu mitään jakoa. Ellen paremmin tietäis, olisin ostanu apteekista ihan muita testejä kuin ketoliuskoja. :urjo:
Ajattelin joka tapauksessa jättää turhat pumppaukset pois ja keskittyä lyhyempien sarjojen perusvääntöön. Hitto kun ikävää :hyvä:
Pudotettavaahan ei kilomääräisesti liiemmin ole. Viitisen kiloa läsää pois, niin voi olla tyytyväinen. Treenien määrästä riippuen kaloreita 1500-1800, jos paino ei putoa, vähennetään. Rasvaa yritän tosissaan vedellä sen 65 - 70 % verran energiasta näin alkuun, viesti on mennyt perille.
Kommentteja ja vinkkejä kyselen, jos (ja kun) ilmenee ongelmia ;).
Ja tosiaan, 162 lyhyyttä, 57 painoo ja sukupuoli se fiksumpi. Ettei ala tulemaan kuittia kaloreista. Samoilla näyttää isot miehetkin menevän![]()
Mulla takana nyt 17 päivää tiukkaa ketoilua, alle 20 g hiilareilla. Mennyt tosi kivasti. kaks ekaa päivää on hankalii mutta sit olo menee euforian puolelle, ja on tod chillii. Tänään söin ekaa kertaa keskikokoisen banaanin ihan treenin alle...maistu erikoiselle..ja anto virtaa treeniin.
Hyvältä toi kuulostaa, mutta älä kahden ekan viikon aikana vielä laske kaloreita... siitä tässä kokeneemmat neuvoi taaempana threadissa. Sit kahden viikon jälkeen laitat kaloreita alemmas jos tarve vaatii. On mukavampi että on energiaa hyvin, kun kuitenkin on mielellä ja kropalla sopeutumista tohon ettei ole hiilareita käytössä, niin lisäks jos on energiavaje..miinuskalorit, niin se voi olla raskasta. Ja ymmärtääkseni se kiristyminen on vaan tehokkaampaa kun ekan kahden viikon aikana keholle annetaan sitä rasvaa ravinnoksi oikein kunnolla, ja sitä myöten ollaan plussalla.. niin sit jos ei paino oo kahden ekan viikon aikana lähteny tuleen halutulla tavalla alas, niin sit sorvaat kalorit miinukselle..
Toki toi sun kalorimäärä voi olla ookoo nytkin, riippuu ihan aktiviteeteista että mikä sun kulutus. Mutta jos treenaat paljon niin suosittelen syömään enempi nyt aluksi