Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

"So mingling dust, as if life itself, had been mostly illusion
But parchly real
And parchly pain"

eli Current 93:n kappaleesta A song for my douglas after he´s dead. Tuo lausutaan hieman saman lailla kuin "partially", ja sopisi merkityssisällöltäänkin tuohon. Ja olen itse asiassa aina luullut että siinä on "partially", kunnes erehdyin lukemaan sanat :)

parch on jotain saatanan kuivaa..

Muistaako kukaan sellasta vanhaa (liekkö tehty joskus 90-luvun alussa?) alhaalta ylös etenevää shoot 'em uppia, missä lennettiin kaljapullolla avaruudessa ja ammuttiin korkeilla vastaantulevia pulloja, tuoppeja yms.? Välillä tuli vastaan pomoja, jotka ryöpytti omilla korkeillaan jne. Kenttien välissä sai aina ostaa baaritiskiltä päivityksiä, esim. "sivupulloja", jotka ampu omia erikoiskorkkejaan (itsestään ohjautuvia yms.)? Taustalla soi ainakin jossain vaiheessa musiikkia tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=Za5JbSHTo00 Perhana kun alko vaivata. Kuitenkin pitkiä sessioita aikanaan tullut vietettyä kyseisen pelin parissa enkä Googlella löytänyt. Omalla koneella se oli aikanaan vaan beer.exe, niin en virallista nimeä muista, todennäkösesti "beer" sanan sisälsi kuitenkin.

Joo, tuo on legendaarinen peli kyllä. Itselläni oli jollain levyllä se kait, mutta ei ole varmaan enää valitettavasti. Ja nimeäkään en muista, mutta olis kyl makia ku löytys tosiaan. :D Aivan loistava peli.

Miksi Beksu lensi Suomeen leikattavaksi (ja vielä Turkuun). Luin kyllä jostain että ovat aikaisemminkin leikanneet jotain jalkapalloilijoita mutta onks noi herrat tosiaan niin promiehiä lekuri piireissä että ainut vaihtoehto on tulla huippu jalkapalloilijalla tänne sitä jalkaa operoittamaan.

Näin joskus kaverin avaimissa avaimenperän, jonka avulla pystyy hukatut avaimet saamaan takaisin. Eli käytännössä kun joku löytää hukatut avaimet, niin ne voidaan nakata postilaatikkoon ja posti kuljettaa avaimet oikealle omistajalleen. Saako tällaisia mistään tilattua/ostettua?

Sakari Orava on ainakin YLE:n mukaan tehnyt yhteistyötä AC Milanin kanssa jo vuodesta 1986.

Näin joskus kaverin avaimissa avaimenperän, jonka avulla pystyy hukatut avaimet saamaan takaisin. Eli käytännössä kun joku löytää hukatut avaimet, niin ne voidaan nakata postilaatikkoon ja posti kuljettaa avaimet oikealle omistajalleen. Saako tällaisia mistään tilattua/ostettua?

Itse olen saanut tuollaisen, kun olen vakuuttanut fillarini smart safetyn kautta.

Mutta näyttää noita saavan muutenkin esim. täältä.

Sitten on www.sulkuturva.fi, joka kattaa mies SIM-kortit ja erilaiset pankki/luottokortit.

Hei, kertokaas mikä vaatetuotemerkki on seuraava:

Jenkkipodareilla monesti päällä, kuin myös vapaaottelijoilla(pipoja,paitoja,huppareita). Logo on ikäänkuin kahdesta jyrkästä U-kirjaimesta muodostuva H. Asiallisen näköisiä kamppeita, mutta en googlaamalla löydä mistään.

Nyt tulee todella :david: -kysymys, mutta tulkoot..

En ole koskaan ostanut mitään puhelinmyyjältä, joten kysymys kuuluukin, että jos sattuisin ostamaan puhelinmyyjältä jotakin, niin kuinka hän minulta maksun perii? Annanko puhelimessa osotteen, jonne lähetetään lasku? Vai onko nykyään jopa niin, että puhelinnumerosta myyjä saa osotteen tietoon, jonne lähettää lasku yms??

Eli kuinka puhelinmyyjä laskuttaa, jos häneltä jotakin ostaa? :D

Niillä on kaikki tiedot perseenympäryksestä ja munan koosta lähtien. Saat sitten ne bonusbokserit oikeessa koossa automagigo.

Nyt tulee todella :david: -kysymys, mutta tulkoot..

En ole koskaan ostanut mitään puhelinmyyjältä, joten kysymys kuuluukin, että jos sattuisin ostamaan puhelinmyyjältä jotakin, niin kuinka hän minulta maksun perii? Annanko puhelimessa osotteen, jonne lähetetään lasku? Vai onko nykyään jopa niin, että puhelinnumerosta myyjä saa osotteen tietoon, jonne lähettää lasku yms??

Eli kuinka puhelinmyyjä laskuttaa, jos häneltä jotakin ostaa? :D

Telemarkkinoijat soittavat yleensä läpi asiakasrekistereitä, eli osoitetiedot löytyvät valmiiksi. Kaupan syntyessä myyjä tarkistaa että osoite on oikein, tai jos osoite puuttuu niin kysyy sen. Myyjä itse on vain välikäsi, ja lasku tulee siltä firmalta jonka tuotteen olet ostanut. Esim. jos tilaat Aku Ankan, lasku tulee Sanoma Magazines Finland Oy:ltä, jos Avun, A-Lehdiltä, jne..

mitä tarkoittaa englannin kielen sana "parchly"? olettaisin että on joku hassu muoto sanasta "partially", mutta merriam-webster ja ilmainen sanakirja eivät sitä tunne, netistä tulee joitain randomeja tuloksia jotka vahvistavat epäilyä mutta kiinnostaisi silti tietää olenko oikeassa :)

Ilmainensanakirja.org sanoo notta:

Tulokset haulle parch (englanti-suomi)

Haettu sana löytyi näillä lähdekielillä:

* Englanti

Käännös
Verbit
1. polttaa
2. paahtaa
3. korventaa
4. korventua
5. kärventää

Jos meinaat jatkossa hakea sanoja sanakirjoista niin kannattaa hakea niitä perusmuodossa, eli ilman -ly päätettä. Joku vois kertoa mulle että mikä on taivutuksen nimi kun sana muutetaan muotoon parch -parchly englannissa :D

Back
Ylös Bottom