Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Hei kamoon... tämähän on tyhmien kysymysten ketju. Niin tyhmää kysymystä ei täällä voi esittääkkään että ansaitsee siitä vittuilun. Vittuilkaa isällä jos ei ole opettanut...

Bodareita: Kymmenen. Yksi vaihtaa lampun ja loput pitää peilejä...

Vaikuttaako tuo alkava kuljetuslakko kuriiripalveluiden toimintaan? Ajavatko sitten pakuilla korvaavat vai koskeeko se koko tavarankuljetusta? Paketti jumittanut viime torstaista turussa ja hermo menee jos jää lakon vuoksi lojumaan johonkin. Pitää käydä varmaan ite hakemassa.

Dhl:stä sanoi tänään kun yhtä pakettia kyselin että ei vaikuta kuriiritoimituksiin, mutta varmaankin hyvin tapauskohtaista nuo vaikutukset.

(offtopic...Vittu että nuo on hulluja kun menee lakkoon tällaisina aikoina...)

No en helvetti kyllä yhtään ihmettel. Jätkä on 17-vuotias ei osaa, eikä ole ikinä normaalia hehkulamppua vaihtanut. Onko tämä nyt sitä uusavuttomuutta. Mä olen joskus kuullut siitä mutta en ole koskaan oikeasti törmännyt siihen missään. BTW osaatko sitoa kengännauhasi?

Niinhän se taitaa olla että pitäishän toi poltin osata vaihtaa, mutta äippä on aina toitottanut että kukaan ei ole seppä syntyessään :) Ei tosin silti tarvitse alkaa nälvimään ;)

Mutta joo sain sen kannan sieltä tossa noin 1,5h tuntia sitten pois tai itse asiassa sisko sen lopulta sieltä sai ongittua kun sillä on niin mukavan pienet kädet että se mahtu ottamaan sen sieltä "sytämestä" poies :) Uuden polttimon asennuksen jätin kyllä aivan suoraan isännälle, oli meinaan sen verran ihme lamppu toi. Isukki ei onneks ollut vihanen päin vastoin melkeinpä ylpeä kun kerroin kuinka paljon aikaa olin nähnyt sen vaihtoon pikkusiskoni kanssa :)

Ja osaan solmia rusetit kenkiin ;)

Saanko jonkun fiksun syyn siihen, miksi sen katkaisijan pitäisi olla off-asennossa kun vaihtaa lamppua? Tähän asti olen aina antanut olla tarkoituksella päällä, ettei tule turhaan kierrettyä liian tiukkaan..

Saanko jonkun fiksun syyn siihen, miksi sen katkaisijan pitäisi olla off-asennossa kun vaihtaa lamppua? Tähän asti olen aina antanut olla tarkoituksella päällä, ettei tule turhaan kierrettyä liian tiukkaan..

Sähkö.

(tosin eihän sinne ole pakko sormiaan työntää. Ja lampun johto ja kanta on kunnossa, onhan...)

Sähkö.

(tosin eihän sinne ole pakko sormiaan työntää. Ja lampun johto ja kanta on kunnossa, onhan...)

No niinpä.. se tosiaan.. olen myös työntänyt pistokkeita useasti pistorasiaan katkaisematta sähköjä pääkatkaisijasta.. en tosin silloinkaan ole työntänyt sormiani niihin reikiin..

No niinpä.. se tosiaan.. olen myös työntänyt pistokkeita useasti pistorasiaan katkaisematta sähköjä pääkatkaisijasta.. en tosin silloinkaan ole työntänyt sormiani niihin reikiin..

Noniin. Huomaatko että elämä on vaaroja täynnä :D Ensi kerralla sitten sähköt talosta poikki ennen kuin laitat tietokoneen lataukseen...

edit: jos mä oon oikein käsittänyt niin sä kun harrastat noita kädenvääntö hommia niin sulla on niin paksut sormet ettei ne mahdu sinne pistorasian reikiin..

Lampun reikä on useimmiten isompi kuin pistorasian kaks reikää ;)

Tuli mieleen kysymys.
Kun ajaa autolla kolarin, ja puhaltaa 0,48 promillea siis alle rattijuopumuksen. Korvaako vakuutusyhtiö, jos autossa on täyskaskovakuutus. Voiko yhtiö vähentää korvausta.

Niin toi kuulostaa ihan vammaiselta. Ei taida voida pystyä kääntää suoraan.
Toi on jo semi, mutta kuulostaa kuitenkin oudolta.
Tää on just se kiertoilmaus, joita keksin biljoona, mutta suoraa käännöstä etsin. Ei sellaista taida voida tehdä :)
There is nice and warm.

Esimerkiksi The weather there is nice and warm.
Kielien kääntäminen suoraan on melko lailla viimeinen ajatus mitä mieleen saisi tulla. Venäjään vois toimia kun se on muutenkin niin brutaalia. :D Mut jos nyt jostain ihme syystä pitäs valita niin tuo viimeinen lainattu tai "It's nice and warm there."
"There is nice and warm." on ainakin mun makuun vähän epämääräinen, ei oikein tiedä mihin paikkaan se viittaa.

Tuli mieleen kysymys.
Kun ajaa autolla kolarin, ja puhaltaa 0,48 promillea siis alle rattijuopumuksen. Korvaako vakuutusyhtiö, jos autossa on täyskaskovakuutus. Voiko yhtiö vähentää korvausta.

Ei taida korvata mitään. Alkoholia ei minun mielestä saa olla veressä yhtään!!!

onko kellään tietoa saisko jostain ladattua "ilmaiseksi" esim. adobe cs3 (nelonenkin kelpais :) )
oon kyllä ettinyt googlesta ja löysinkin cs3 mutta aina kun sitä yrittää ajaa tulee joku virheilmoitus mikä kertoo että pitäis ladata uudelleen koska latauksen aikana tapahtui virhe (<-- olen siis tehnyt tämän about 3 kertaa, joten uudelleenlataus oli yhtä tyhjän kanssa)

Hei kamoon... tämähän on tyhmien kysymysten ketju. Niin tyhmää kysymystä ei täällä voi esittääkkään että ansaitsee siitä vittuilun. Vittuilkaa isällä jos ei ole opettanut...
Tää aihe vähän niinkuin meni jo, mutta mitä opettamista on lampunvaihdossa? Pistää vituttamaan kaikki saatanan sukat, jotka ei osaa, tai uskalla tehdä yhtään mitään opettamatta. Ei edes noin yksinkertaisia asioita. Ei mullekaan nuorena kukaan opettanut mopon korjausta, mutta ihan omasta kiinnostuksesta räpläilin, purin, kokosin, huolsin ja korjasin sitä ja opin samalla. Ei tartte pelätä kaikkea tekniikkaan liittyvää. Itse ainakin yritän korjata paljonkin asioita ihan itse vaikken niistä mitään tajua, ja usein onnistunkin siinä. Paitsi elektroniikka. Se on yksi mitä en korjaile. (No ok, yksi päivä irrotin näytönohjaimen koneesta, purin siitä tuulettimet ja jäähdytyssiilit pois ja putsasin, vaikkei kukaan ollut opettanut. Pistin kasaan ja taas toimii paremmin kuin uutena. Mutta se ei liitykään suoranaisesti elektroniikkaan.)

onko kellään tietoa saisko jostain ladattua "ilmaiseksi" esim. adobe cs3 (nelonenkin kelpais :) )
oon kyllä ettinyt googlesta ja löysinkin cs3 mutta aina kun sitä yrittää ajaa tulee joku virheilmoitus mikä kertoo että pitäis ladata uudelleen koska latauksen aikana tapahtui virhe (<-- olen siis tehnyt tämän about 3 kertaa, joten uudelleenlataus oli yhtä tyhjän kanssa)

en tiiä löytyykö, mut koita www.torrentz.com

Tää aihe vähän niinkuin meni jo, mutta mitä opettamista on lampunvaihdossa? Pistää vituttamaan kaikki saatanan sukat, jotka ei osaa, tai uskalla tehdä yhtään mitään opettamatta. Ei edes noin yksinkertaisia asioita. Ei mullekaan nuorena kukaan opettanut mopon korjausta, mutta ihan omasta kiinnostuksesta räpläilin, purin, kokosin, huolsin ja korjasin sitä ja opin samalla. Ei tartte pelätä kaikkea tekniikkaan liittyvää. Itse ainakin yritän korjata paljonkin asioita ihan itse vaikken niistä mitään tajua, ja usein onnistunkin siinä. Paitsi elektroniikka. Se on yksi mitä en korjaile. (No ok, yksi päivä irrotin näytönohjaimen koneesta, purin siitä tuulettimet ja jäähdytyssiilit pois ja putsasin, vaikkei kukaan ollut opettanut. Pistin kasaan ja taas toimii paremmin kuin uutena. Mutta se ei liitykään suoranaisesti elektroniikkaan.)
Sama täällä ja vielä ei ole tullut vastaan ihmisen tekemää laitetta jota ei ole pystynyt tuolla menetelmällä korjaamaan. Tosin elektroniikan jätän suosiolla ammattilaisille, tai sitten lyön vain suosiolla roskiin (tietenkin laite on ennen sitä pitänyt purkaa ja katsoa mitä se on syönyt). Ajattelen näitä laitteita ikään kuin palapeleinä. Puran laitteen, laitan uuden ehjän osan tilalle ja kasaan päinvastaisessa järjestyksessä kuin purinkin. Penskana tuli mopot korjattua tuolla samalla menetelmällä ja nyt vanhempana autot. Tosin uusissa autoissa on tätä elektroniikkaa jo sen verran, että kaikissa korjauksissa, jotka ovat vähänkään sähköön liittyviä joutuu ensiksi netistä vähän googlailee onko jotain jota pitää ottaa huomioon.

Back
Ylös Bottom