Mutta veikkaan kyllä Alyssan tilanteessa että enempi sitä nälkäisenä on kärttyinen ja nopeammin se verensokerin heitto aiheuttaa mielialojen muutoksia kuin jano. Ja helpompi kuitenkin vaikka juosten juoda jotain kuin syödä.
Mua ei nälkä haittaa, itseasiassa unohdan sen aika nopeasti. Janon taas huomaa siitä että mieliala menee koko ajan vaan alaspäin.
Se on ihan vitun sama mitä laki sanoo. Kun on kiire, on kiire ja sillon ei pidetä taukoja. Helposti menny 10,5h työpäivä syömättä. Hyvä jos on vessaan ehtinyt kun on ollut yksin puljussa töissä...
Jep. Ei sitä vaan VOI tehdä, että jättää hommat kusemaan ja itse taukoilee.
Tarkoitus ei ole nyt mitenkään mollata naisia tai olla vittumainen.
Mutta en ole koskaan kuullut vastaavan tyylisiä sepityksiä miespuolisilta työntekijöiltä. Aina naiset kertovat kuinka ei voi pitää taukoa ja sitten valitetaan kun on kamalan rankka duuni.
Jos esimies ei huolehdi työntekijöistään, ehkä sille asialle pitäisi tehdä jotain sen sijaan että kuukausikaupalla suostumaan moiseen poljentaan? Jos asiaa perustellaan tuolla ettei voi pitää taukoa kun asiakkaita koko ajan pitäisi palvella, niin missä välissä ne tauot sitten pidetään?
Meillä on miehiä lähinnä keittiössä ja tietenkin siellä on vähän rennompi meininki, mutta meillä jätkät kyllä pitävät taukonsa ja kesällä istuvat röökillä samalla kun raflan ~150 asiakaspaikkaa ovat täynnä ja tarjoilijat juoksevat pää kolmantena jalkana tekemässä duunia.
Meillä on ihan tunnettu ongelma se, että esim. lista on päin vittua ja meillä on liian vähän jengiä duunissa. Kyllähän tuolla silti pärjää, koska jokainen osaa hommansa ja vaikka itse sanonkin, meillä on varmaan kaupungin tehokkain jengi
Jälkimmäiseen lauseeseen sen verran, että ravintola-alalla ei kyllä yhtään missään tunneta lakisääteisiä taukoja. Se on fakta, mikä pitää vaan hyväksyä. Ei munkaan mielestä olisi kiva odotella juomia 15min vaan sen takia, että tarjoilija ruokailee. Nyt mua ei enää vituta edes duuni, vaikka tulin just 12h vuorosta. Oli kiva päivä/ilta ja taidan loppupeleissä olla sen verran masokisti, että tykkään siitä tunteesta kun saa vihdoin pitkän ja raskaan päivän päätökseen :D