Peruskysymyksiä
Hemmetti kun meni pää kipeeks, luin koko ketjun (en nyt ihan joka postausta)
Ketoiltu nyt viikko ja ketoosiin onnistuin pääsemään tikkujen mukaan jo toisena päivänä. Painoa tippunut 7kg ja vyön seuraava reikä piti ottaa käyttöön. Mahasta näkee selvästi, että turvotus on hävinnyt. Olo ihan jees, treeni kulkee ja hiki lentää ihan eri malliin. Jotenkin vaan naurattaa, että rasvaa syömällä laihtuu!
Pari ongelmaa on ilmennyt...
1) Maha ei toimi ollenkaan, ei siis ole mitään alkulöysäilyä ollut. Ei tarvitse paljoa käydä kakkimassa, kun mitään ei tule. Ennen kuitenkin kerran päivässä oli vakio, mutta nyt ei ole tarvinnut käydä taas kolmeen päivään...!!
2) En tunnu saavan ravinnosta tarpeeksi kuituja ja vihanneksia ei tunnu mahtuvat tarpeeksi tähän vhh-ruokavalioon. Pyrin nuo päivän hiilarit syömään reilu tunti ennen punttia että jaksaa puristaa.
Nää ongelmat on vähän sidoksissa toisiinsa, mutta silti...
Syön kolmesti päivässä +palkkari. Kalorilaskurilla suunnittelen aina seuraavan päivän syömiset ja ne ovatkin näyttäneet yleensä 1700-2000 kcal (40%p, 58%r, 2%hh). Laskuri ilmoittaa peruskulutukseksi ~2100 kcal (tähän siis urheilut lisää). Hiilarit siis olleet alle 15g per päivä, vettä vähintään 3 litraa. Joka ilta menee leikkiessä tuolla laskurilla. En ehkä vain ole vielä löytänyt optimia suunnitelmaa. Finelin sivuja myös yritän hyödyntää.
Kuituja saan siis noista vihanneksista ja marjoista sekä käytän yleensä ruuassa ruokalusikallisen pellavansiemenrouhetta per päivä. Kuitenkin vihannesten ja etenkin marjojen lisääminen heittää heti nuo hiilarit turhan korkealle. Vihanneksista käytän jääsalaattia, tuorekurkkua, parsakaalia ja sinimailasen ituja. En ymmärrä miten jotku oikeasti voivat syödä marjoja ja tomaattia.
Nämä heittävät minun laskelman heti metsään.
Kasviksia ei voi syödä liikaa, vatsa pelaa jo todella hyvin sellaisella puolella kilolla kasviksia päivässä.
Tää ei vaan mahdu mun laskelmaan tää, hiilarit pomppaa heti yli...!!!
Sit muutama kyssäri...
Miten noita mausteita pystyy käyttämään ruuan teossa esim. suola? Vaikka kun paistaa jauhelihaa, niin tekisi mieli sitä jollakin maustaa. Ainakin kalorilaskurin mukaan ne nostavat heti hiilareita "liian" korkealle minun laskelmissa.
Käytän treenin jälkeen palkkarissa heraa, glutamiinia ja leusiinia -OK?
Mitä otatte makeanhimoon? Kermavaahtoa?
Niin ja mikä se on nyt tämä virallinen tuomio näille light juomille? Itse otan aamuisin desin verran PepsiMaxia ja ei ainakaain itselle ole mitään aiheuttanut. Jokuhan tuolla kirjoitti, että vetää litratolkulla.
Voiko tämä ruokavalio aiheuttaa aknea? Ittelle ilmaantunut kaulaan muutama kunnon paise. Aikaisemmin ei tällaista ongelmaa esiintynyt.
Kiitokset vastauksista!!!
Ensimmäisen tankkauksen ajattelin pitää kuukauden ketoilun jälkeen. Eli totutan elimistön ensin tähän rasvan käyttöön.