Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kasviksia ja vihanneksia kehotetaan syömään miltei kaikissa ruokavalioissa. Mikä siinä on perimmäinen tarkoitus, kun makroravinteitahan niissä ei paljoa ole? Mitä nyt hiilaria muutama prosentti.
Kasviksia ja vihanneksia kehotetaan syömään miltei kaikissa ruokavalioissa. Mikä siinä on perimmäinen tarkoitus, kun makroravinteitahan niissä ei paljoa ole? Mitä nyt hiilaria muutama prosentti.
Minulle sanoi työterveyslääkäri pari vuotta sitten että "älä syö", kun kävin valittamassa että peräpukamia tulee kun saa paskoa puoli kiloa saman näköisenä kun on syönyt..
Kasvikset sisältät myös fytokemikaaleja, joita ei saa mistään muusta ruoasta.
Kasvikset tuottavat elimistössä emästä.
Eipä taida olla, kroppa säätelee itse, mm. tässä ketjussa jotain aiheesta.Onko tällä emäshommalla todettu parantavaa merkitystä kropan toimintaan jos ruokavalio muuten koostuu syövyttävästä haposta, eli lihasta, kanasta, maitorahkasta, viljatuotteista, kahvista..?
Eipä taida olla, kroppa säätelee itse, mm. tässä ketjussa jotain aiheesta.

Kyse ei ole niinkään elimistön happo-emästasapainon säilymisestä, vaan siitä miten ja minkä kustannuksella sitä ylläpidetään.
Tuo Belmondon tarjoama artikkeli on hyvä katsaus aiheeseen.
Lopusta löytyy ne sakuraban paljon kaipaamat tutkimuksetkin.

Kuulemma kasvisten fytokemikaaleista noin 97% häviää/tuhoutuu, kun niitä kuumennetaan mikroaaltouunissa. (nippelitieto kunniaan!)
Mites onko pakastevihanneksissa kaikki hyvät jutut tallella? Niitä ei ainakaan sitten kannata sulattaa mikrossa. Mites jos heittää pakastevihannekset pannulle esimerkiksi kanan kanssa, tuhoutuuko fytot?