Miten täällä kehdataan jauhaa näistä ilman minua!!! Äääääähhh!!! * polkee jalkaa *
Ironfreak81: Mä olen tässä jutellut viime syksystä saakka suurin piirtein jokainen viikko Joensuulaisen Jehovan todistajat -lahkon vanhimman kanssa ja olen lueskellut 3 vartiotorniseuran kirjaa ja kymmeniä Herätkää! -lehtiä. Pystyn murskaamaan lähes kaikki näiden teosten väitteet ja ne joita en pysty murskaamaan ovat väitteitä, joihin huipputiedemiehetkin joutuvat sanomaan: "Emme tiedä".
Sulla on varmaan kotona tai olet lukenut sen Jehovan todistajien jakaman sinisen pienen kirjasen:
"Elämä maan päällä - kehityksen vai luomisen tulos?" Siellä on esimerkiksi sivulla 44 tämmöinen kirjoitus:
Elämälle välttämättömien proteiinien molekyylit ovat varsin monimutkaisia. Millaiset mahdollisuudet edes yksinkertaisella proteiinimolekyylillä olisi muodostus attumalta alkuliemessä? Kehitysopin kannattajat myöntävät sen todennäköisyydeksi vain yhden mahdollisuuden 10^113:sta (Ykkösen perässä 113 nollaa). Mutta matemaatikot eivät ryhdy edes tutkimaan mahdollisuuksia, joiden todennäköisyys on on ainoastaan yksi 10^50, koska ne heidän mielestään eivät koskaan toteudu. Jonkinlaisen käsityksen edelle esitetyn tapahtumisen todennäköisyydestä saa siitä, että luku 10^113 on suurempi kuin kuin koko kaikkeuden atomien arvioitu kokonaismäärä.
Mikä tässä tekstissä on vikana? Hyvinkin moni asia, koska ainoastaan kaksi ensimmäistä lausetta ovat jossain määrin totta. Elämälle välttämättömät proteiinit ovat monimutkaisia ja niiden mahdollisuudet muodostua sattumalta oletetussa abiogeneesin alkuliemessä ovat olemattomat - mutta kun kukaan tiedemies(kehitysopin kannattaja) ei väitä, eikä ole väittänyt, että elämälle välttämättömät proteiinit muodostuisivat sattumalta alkuliemessä! Tämä on Jehovan todistajien kehittämä olkinukke virheargumentti, että tiedemiehet muka väittäisivät jotain tämmöistä.
Tuossa tekstissä aletaan sen jälkeen leikkiä todennäköisyyslaskelmilla vailla mitään lähtökohtia mistä nuo luvut tulevat. Ei mitään mainintaa esimerkiksi proteiinimolekyylin koosta, vaikka on aika selvää, että 5 aminohapon muodostama proteiini on yksinkertaisempi kuin 10.000 aminohapon muodostama proteiini. Sitten on täysin perseestä revittynä luku: 10^113. Mistä hevon vitusta tämä muka on otettu? On vain sanottu, että näin tämä on ja sillä selvä.
Mä en tarkemmin tiedä mitä matemaatikot tutkivat ja millä perusteilla mutta luku 10^50 ei nyt pitäisi olla mitenkään erikoisen ihmeellinen luku matemaatikoille. Kari Enqvistiltä mainio esimerkki:
"Heitä kolikkoa sata kertaa ja merkitse ylös saamari kruunien ja klaavojen järjestys. Todennäköisyys, että sait juuri tuon sarjan on yhden suhde triljoonaan triljoonaan (10^36). Siinä se kuitenkin juuri tapahtui nenäsi edessä."
Tämmöistä tekstiä Jehovien julkaisuissa on ja tämänkaltaiset valheelliset ja tiedettä tietoisesti vääristelevät jutut saavat mut kieltämättä kiehumaan jonkun verran.
Noista mainitsemistasi monimutkaisuuksista ja alkuräjähdyksen jutuista oli AAI:n tapahtumassa kaksi mielenkiintoista luentoa.
PZ Myersin luento: Desing vs. Change, 46:20min
Lawrence Krauss: Universe from nothing, 64:52min
P.s. saiko tänne ala- ja yläindeksi?