Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kaveri unohti aikoinaan mennä kutsuntoihin, oli sekoittanut päivät, niin kaksi poliisia tuli kuin tulikin kotiovelle ja kysyivät vaan että: "Eikö poika aio mennä kutsuntoihin".
Eli poliisit tuli tavallaan hakemaan.
Kaveri sitten soitti armeijan tahoille ja kävi paikan päällä parin päivän kuluttua tapahtuneesta.

Kyllä ne tosiaan hakee, jos ei ite mene. Kaveri unohti aikoinaan kutsunnat ja poliisit hakivat hänet kesken oppitunnin koulusta. Oli tunnilla hieman kerennyt jo ihmettelemään, että missä kaikki pojat ovat :D

Mikä sen silja linen musiikki on kun lähtee satamasta?

Di di dididi didii diii idididid

Miksei digikamera tunnista muistikorttia? Kyseistä muistikorttia on kuiteki ennenki käytetty siinä kamerassa. Nyt vaan välissä kuvailin toisella muistikortilla, joka ei siis oo mun. Ja nyt ku koitan laittaa ton oman kortin takasi niin tulee vaa et Ei muistikorttia. stna

Oon tässä hiljaksiin kypsyny ajatukseen, että rupeis hiljalleen katteleen omaa ensimmäistä kämppää. Ylläriylläri, vuokrallehan sitä täytyis lähteä, mutta muutamia käytännön kysymyksiä esittäisin vanhemmille ja viisaammille.

Eli lähinnä rahoituksesta. Mitä muita instant-menoja mulle koituisi muuttamisesta kuin vuokratakuu, vai onko sekään insta? Kuinka pian muuton jälkeen pitäis ensimmäinen vuokra maksaa?

Hakisin luonnollisesti opintotukea, mutta KELAn mukaan opintotukihakemuksen käsittely kestää jopa noin kuukauden. Opintotuen hakeminen taas vaatii, että maistraatissa on tieto uudesta osoitteesta. Äkkiseltään ihan kohtalaisen rahasumman saaminen kestäis pahuksen kauan. Työssäkäyvänä mulla toki on luultavasti varaa lähteä urheilemaan, mutta kannattaahan se aina ottaa kaikki huomioon. Eli kysymys, onko mitään mahdollisuutta päästä joustamaan maksujärjestelyissä noin ens alkuun? Tuskin, mutta vähän häiritsevää, että heti kättelyssä joutuis kiskasemaan sellasen 4x vuokran kerralla maksuun..

Tällasta. Enää pitää selvittää paljon kuussa menee rahaa safkaan :rolleyes:

Oon tässä hiljaksiin kypsyny ajatukseen, että rupeis hiljalleen katteleen omaa ensimmäistä kämppää. Ylläriylläri, vuokrallehan sitä täytyis lähteä, mutta muutamia käytännön kysymyksiä esittäisin vanhemmille ja viisaammille.

Eli lähinnä rahoituksesta. Mitä muita instant-menoja mulle koituisi muuttamisesta kuin vuokratakuu, vai onko sekään insta? Kuinka pian muuton jälkeen pitäis ensimmäinen vuokra maksaa?

Tällasta. Enää pitää selvittää paljon kuussa menee rahaa safkaan :rolleyes:
Itsellä menee yksin noin 100-200e/kk safkaan, riippuen ihan miten sitä kiskoo. Pirun halvallakin pääsee, kun vaan tajuaa mitä ostaa.

Ensimmäinen vuokra maksetaan samalla kun vuokratakuu yleensä. Eli joudut muuttaessa periaatteessa kerralla maksamaan ensin 2kk vuokran. Ensimmäinen vuokra maksetaan yleensä suurinpiirtein samana päivänä kuin muutat, ja seuraava sitten seuraavassa kuussa samana päivänä, kun viime kuussa muutit sisään jne.

Muihinkin menoihin kannattaa ehdottomasti varautua, sähkö, vesi jne. Ei nekään ilmaisia ole. Kallistahan se on, mutta kannattaa budjetoida ihan pelkästään elämiseen jo mielellään sitä rahaa riittävästi, eikä laskea vain "Kunhan vuokraan riittää"

Itsellä menee yksin noin 100-200e/kk safkaan, riippuen ihan miten sitä kiskoo. Pirun halvallakin pääsee, kun vaan tajuaa mitä ostaa.

Ensimmäinen vuokra maksetaan samalla kun vuokratakuu yleensä. Eli joudut muuttaessa periaatteessa kerralla maksamaan ensin 2kk vuokran. Ensimmäinen vuokra maksetaan yleensä suurinpiirtein samana päivänä kuin muutat, ja seuraava sitten seuraavassa kuussa samana päivänä, kun viime kuussa muutit sisään jne.

Muihinkin menoihin kannattaa ehdottomasti varautua, sähkö, vesi jne. Ei nekään ilmaisia ole. Kallistahan se on, mutta kannattaa budjetoida ihan pelkästään elämiseen jo mielellään sitä rahaa riittävästi, eikä laskea vain "Kunhan vuokraan riittää"

Harmillisen monessa ilmotuksessa vaan mitä oon kattellut, on vuokratakuu ollut lähes järjestään 2kk vuokraa vastaava :/

No, alkupääomaa sitten vaan varaamaan. Ja kiitos huolenpidosta, ansiotuloilla pitäis sitten kattaa tietty osuus, onnekseni niitä on yleensä ihan mukavasti kuukausittain. Pari kuukautta kun on ryyppäämättä niin pitäis tietää vähän missä mennään. Tästä vaan sitten napanuoraa katkomaan..

Minkä väristä Coca-Cola olisi, jos siihen ei laitettaisi väriainetta?

Olen nuorempana tehnyt työkseni mm. coca colaa. Siihen laitettiin vettä, nestemäistä lähes läpinäkyvää sokeria, bentsoaattia (valkoista säilöntäainetta, joka sulatetaan veteen), läpinäkyvää happoa (en muista nimeä) sekä tummanruskeaa esanssia, josta tuli maku sekä väri.

Olen nuorempana tehnyt työkseni mm. coca colaa. Siihen laitettiin vettä, nestemäistä lähes läpinäkyvää sokeria, bentsoaattia (valkoista säilöntäainetta, joka sulatetaan veteen), läpinäkyvää happoa (en muista nimeä) sekä tummanruskeaa esanssia, josta tuli maku sekä väri.

Fosforihappo?

No, alkupääomaa sitten vaan varaamaan. Ja kiitos huolenpidosta, ansiotuloilla pitäis sitten kattaa tietty osuus, onnekseni niitä on yleensä ihan mukavasti kuukausittain. Pari kuukautta kun on ryyppäämättä niin pitäis tietää vähän missä mennään. Tästä vaan sitten napanuoraa katkomaan..

Kannattaa sitten ottaa huomioon mitä kaikki elämiseen tarvittavat välineet kämppään maksaa. Jos on aina asunut kotona, missä kaikki ollut valmiina. Mutta sitten meetkin asuntoon missä lattiat vaa paistaa ja kaapit ammottaa tyhjyyttää. Oletan että saat kotoo hommattua aika paljon tarvittavia tavaroita, mutta kyllä niihin silti uppoo ihmeen paljon rahaa..

Kirppareilta voi löytää myös asiallisia huonekaluja, jos ei tarvii olla iha uusimman muodin mukaista. Ite nappasin mukaan kirjotuspöydän 10e + vuodesohvan 100e(joka oli muuten lähelle sellainen mitä etsinkin)

Oon tässä hiljaksiin kypsyny ajatukseen, että rupeis hiljalleen katteleen omaa ensimmäistä kämppää.

Vuokratakuu on usein nykyään sen 2-3kk:n vuokra. Lisäksi maksetaan samalla tai lähiaikoina ensimmäisen kuukauden vuokra, joten alkuun sitä rahaa joutuu hiukan käyttämään. Takuunhan saa kyllä sitten takaisin kun sopimus loppuu.

Itse vuokrasopimuksen lisäksi pitää tehdä sähkösopimus ja usein vuokranantaja vaatii asuntoonsa myös vakuutuksen. Vesimaksu tulee usein maksettavaksi vuokran päälle. Myös nettiyhteys kannattaa hoitaa kuntoon jos sen haluaa. Vuokrasopparista kannattaa selvittää muiden seikkojen lisäksi esimerkiksi sen määräaikaisuus, nykyään on paljon soppareita, jotka saa irtisanoa vasta 11 kuukauden kuluttua.

Ruuan lisäksi rahaa menee peruskamoihin kuten sänkyyn, astioihin, huonekaluihin, vaatteisiin, laitteisiin (pesukone, mikro tms), lamppuihin, siivousvälineisiin (itse joutuu siivoamaan :D) - joita toki voi keräillä sitten pikkuhiljaa pitkin matkaa.

Jos kondomi menee rikki, repeääkö se aina ihan kunnolla, vai onko mahdollista että siihen tulee esim. pieni reikä jota ei vältämättä huomaa?

Ja vastaus mahdollisiin kysymyksiin: ei, en ole tulossa isäksi:D

Jos kondomi menee rikki, repeääkö se aina ihan kunnolla, vai onko mahdollista että siihen tulee esim. pieni reikä jota ei vältämättä huomaa?

Se voi revetä ihan kunnolla, mutta voi siihen ihan pieni injektioneulan kokoinen reikä tulla.

Veikkaisin kyllä että repeää niin että sen kyllä huomaa. Näin maalaisjärjellä ajateltuna....

Oletko mies vaiko nainen?

Kerrotko vähän miten pääset noin halvalla?

Itsellä menee kk:ssa noin 250€ ja yritän diettaillakkin vielä :rolleyes:

Kyllä se yleensä ihan tuhannen pillun päreiksi menee.

Piti jättää Canonin Powershot A720is kuvaamaan videokuvaa, mutta jostain syystä kuvaa vaan 3 minuuttia? Onko kameran ominaisuus, kun asetuksista ei tunnun löytävän mitään pykälää tohon? Ja kamera jää päälle kuitenkin, kuvaus vaan loppuu..

Back
Ylös Bottom