Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kiitos paljon jo tästä vastauksesta. Saako vielä kysyä, että onko väliä saako kenkään vai ottaako kenkään koeajalla? Noin niin ku karenssin kannalta?

Näin äkkiseltään sanottuna karenssiaikaa lisää, jos työsuhde on purettu. Eli jos irtisanoo ittensä tai irtisanotaan, niin ei pitäisi olla vaikutusta. Maksetun lomarahan suuruus työsuhteen päättyessä vaikuttaa myös karenssiaikaan.

Millanen on kirjaston kirjojen hälytyssysteemi? Joku magneettijuttu?

Millanen on kirjaston kirjojen hälytyssysteemi? Joku magneettijuttu?

Junnumpana tuli revittyä kirjastosta lainataun kirjan viivakoodi kontaktimuovien kera irti, sisällä oli jonkun sortin muovinen/metallinen "piiri". Tosiaan en ole sähköasentaja tai -mies, joten vähän paha selittää mikä se oli. Sellanen 2cm x 2cm lätyskä siellä sisällä oli missä meni viivoja :D

Tällä NEIDILLÄ on yleissivistys lapasessa vallan mainiosti :D olen täysin varma että sille vaan oltiin kateellisia niin mainioista viiksistä... okei, sillä tukalla saattoi myös olla vähän tekemistä sen syrjimisen kanssa.

Se on muuten ärsyttävää kuinka yksi pieni mies Itävallasta pystyi tekemään käyttökelvottomaksi maailman komeimman viiksityylin :(

Samaan hengenvetoon on todettava, että vähän sekin ketuttaa ku tää sama itävaltalainen äijä tuhosi hienon ja kauniin symbolin onneatuovan maineen.

Tää ny ei liity mitenkää asiaan mut kerran bussissa, joku lievästi päissään oleva 100kg bodyarabi meni istuu jonkun kynäniskan vieree ja rupes sit jutteleen sen kanssa:
Arabi: Heeei, minä näi sinut kuntosalila!
Kynäniska: Kyllä, minä olin soutamassa.
Arabi: SOUTAMASSA?!
Kynäniska: Yes, like.. rowing!
Arabi: Aa..!.. Tuliko kala?
Kynäniska: =====DDDDDDDDDDDDDDDD

Aiotko sä pölliä kirjastosta kirjoja?

No en! :hyvä:

Oon vaan ihmetellyt sitä systeemiä, kun ne hierovat kirjan selkää siihen metalliseen levyyn.

Miten se sitten aktivoituu uudelleen, kun kirjat on palautettu?

Kirjastossa duunissa ollessa puhuttiin magneetista. Joskus höyläys ei auttanut, ja sitten vaksi laittoi turvaportit pois päältä, kun ei jaksanut kuunnella ulvontaa ja pysäytellä lainaajia. :) Sitten demagnetoimattomat kirjaston kirjat aiheuttivat hälytyksen myös Alkossa ja R-kioskissa. Ja olipas tyytyväisiä asiakkaita.

Kuinka normaalia on kuulla ääniä (lähiaikoina oon kuullut kuiskauksia semmosen henkilön äänellä joka on kuollu ja kuopatttu aikoja sitten. Ihan niinkuin selän takana kuiskailis mulle :D) omassa päässään :david:?

Kuinka normaalia on kuulla ääniä (lähiaikoina oon kuullut kuiskauksia semmosen henkilön äänellä joka on kuollu ja kuopatttu aikoja sitten. Ihan niinkuin selän takana kuiskailis mulle :D) omassa päässään :david:?
skitsofreniassa normaaliia muuten not

Mikäli mietit asiaa paljon, en pitäisi tuota mitenkään kummallisena. Eli jos kuvittelet että entä jos se puhuisi, miltä se kuulostaisi, mitähän se sanoisi yms. Ihmisen mielikuvitus, henkilöstä riippuen, voi aiheuttaa todella voimakkaita aistiharhoja (Vrt. valveunen 7.1 THX-äänet ja aidoksi luultu henkilö). Jos oikein kovasti kuvittelee näkevänsä elefantin kassajonosso, ei se esim lapselle ole mitenkään mahdotonta. Jos ihan tyhjästä yhtäkkiä joku olematon puhuu, pitäisin sitä poikkeavana. Oletko levännyt? Katsonut paljon kauhuelokuvia (mikäli poikkeavaa), tai joutunut tilanteeseen jossa olisit joutunut voimakkaan stressin alle? Suosittelisin lepoa ja rentoutumista. Mikäli jatkuu, nuorisopsykiatri tai koulupsykologi osaa varmasti auttaa.

Mikäli mietit asiaa paljon, en pitäisi tuota mitenkään kummallisena. Eli jos kuvittelet että entä jos se puhuisi, miltä se kuulostaisi, mitähän se sanoisi yms. Ihmisen mielikuvitus, henkilöstä riippuen, voi aiheuttaa todella voimakkaita aistiharhoja (Vrt. valveunen 7.1 THX-äänet ja aidoksi luultu henkilö). Jos oikein kovasti kuvittelee näkevänsä elefantin kassajonosso, ei se esim lapselle ole mitenkään mahdotonta. Jos ihan tyhjästä yhtäkkiä joku olematon puhuu, pitäisin sitä poikkeavana. Oletko levännyt? Katsonut paljon kauhuelokuvia (mikäli poikkeavaa), tai joutunut tilanteeseen jossa olisit joutunut voimakkaan stressin alle? Suosittelisin lepoa ja rentoutumista. Mikäli jatkuu, nuorisopsykiatri tai koulupsykologi osaa varmasti auttaa.

Yleensä nää äänet kuuluu keskellä päivää. Töissä, kaupassa yms. Koskaan en muistele/mieti kyseistä henkilöä, ne äänet(kuiskaukset) vaan tulee yht äkkiä. "Pientä" :rolleyes: vitutusta ja masennusta (masennusta silloin tällöin) ollut pitkänkin aikaa.

Back
Ylös Bottom