Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ei ne kyllä aina anna boarding passeja sille seuraavallekin lennolle, kokemusta on. Mutta sekään ei välttämättä tarkoita että pitää mennä turvatarkastuksen kautta, esim. jos transfer-terminaalissa on lippuluukku.
Nykyäänhän lentoyhtiöt ei siirrä ruumassa olevia tavaroita eri allianssien koneiden välillä ja siksi kirjoitetaan eri lippuja vaikka olisikin yhdestä paikasta ostettu. Veikkaan, että lennoista tulee kaksi eri meiliä jos liput ovat erilliset ja tavarat pitää siirtää itse ruumasta toiseen. Itselläni oli ainakin näin, kun lensin viimeksi lensin samalla matkalla eri allianssien koneilla. Jos taas liput ovat yhdessä meilissä ja samalla numerolla niin on vain yksi lippu ja lentoyhtiö huolehtii tavaroiden siirrosta.

Jos haluaa olla varma niin voihan lentoyhtiöiden sivuilta katsoa kenen kanssa ne tekevät yhteistyötä. Jos eivät tee yhteistyötä, niin ei tule yhtä lippua.

Mulla oli viimeksi varausnumero kirjoitettuna käsin jollekin ryppyiselle paperille (muistaakseni vanha kuitti tms., olin ottanut sen kiireessä) ja se oli sit mun lippu, millä sain boarding passin :)

Usein niitä ei kiinnosta edes varausnumero, katsovat vaan nimen passista ja sillä löytyy liput.

Nykyäänhän lentoyhtiöt ei siirrä ruumassa olevia tavaroita eri allianssien koneiden välillä ja siksi kirjoitetaan eri lippuja vaikka olisikin yhdestä paikasta ostettu. Veikkaan, että lennoista tulee kaksi eri meiliä jos liput ovat erilliset ja tavarat pitää siirtää itse ruumasta toiseen. Itselläni oli ainakin näin, kun lensin viimeksi lensin samalla matkalla eri allianssien koneilla. Jos taas liput ovat yhdessä meilissä ja samalla numerolla niin on vain yksi lippu ja lentoyhtiö huolehtii tavaroiden siirrosta.

Jos haluaa olla varma niin voihan lentoyhtiöiden sivuilta katsoa kenen kanssa ne tekevät yhteistyötä. Jos eivät tee yhteistyötä, niin ei tule yhtä lippua.
Aina on kyllä tullut vaan yksi meili, vaikka onkin ollut eri firmojen koneita. Mikä lie Alaska Airlines ja Finnair nätisti samalla lapulla. Ja joskus taas on joutunut hakemaan toiselle lennolle erikseen boarding passin vaikka matkalaukut on viety ruumasta toiseen. Ja jopa samoilla lennoilla on osalle porukasta annettu boarding passit perille asti ja osa joutunut hakemaan uudet konetta vaihtaessa. Ja itse joutunut tsekkaamaan laukut seuraavalle lennolle vaikka liput on tulleet samalla meilillä. Kyllä se siellä kentällä sitten selviää, ja tosiaan pelkkää passia on täälläkin tullut vilauteltua. Koodit toki olleet mukana jollain lapulla, varmuuden vuoksi.

Okei, nyt te sekotatte mut totaalisesti noitten lentolippujen kanssa:s

Niistä tuli kaks mailia, mut varasin ne samal kertaa. Tosin kaks vaihtoo.

Saa nyt nähä pääsenkö ikinä perille: D

Okei, nyt te sekotatte mut totaalisesti noitten lentolippujen kanssa:s

Niistä tuli kaks mailia, mut varasin ne samal kertaa. Tosin kaks vaihtoo.

Saa nyt nähä pääsenkö ikinä perille: D

Helpoiten pääset kun printtaat ne lentojen varaustiedot itelles talteen ja KYSYT kun meet lentokentälle, että miten menetellä. Turha tehdä asioista vaikeita. ;)

+ lentoemoilta koneessa voit kans kysyä jeesiä...

Jos asioin Kampin kauppakeskuksessa alle 30min, ja olen liikkeellä autolla, niin täytyykö maksaa tuo 2,50€ parkkihallimaksu vai onko käynti ilmainen?

Miksi kyykkyreenin jälkeeen on mustat silmänaluset?

Tiedossa saattaa olla 16h työvuoro autossa. Ajattelin, että mukaan pitäisi saada läppäri ja sille tietenkin laturi.

Läppärin laturissa on merkintä Output 19V/4.74A. Pärjäänkö tällaisella? http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=142620127

Tai sitten menet jonnekkin halpamarkettiin josta ostat inverterin about 20-30 eurolla. Siinä sitten on ihan pistorasian rööri johon saat kiinni minkä tahansa laitteen ja sehän tökätään piuhalla tupakan sytyttimeen.

edit: eli kun tietokone on omalla muuntajallaan kiinni inverterissä voi olla varma että homma toimii...

Back
Ylös Bottom