Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mutta tämä nyt on taas tätä maahanmuuttokeskustelua parhaimmillaan, eli jos ei ole kategorisesti kaikkea maahanmuuttoa vastaan, niin sitten tietysti automaattisesti hyväksyy mitkä tahansa järjettömyydet...:jahas:
Millähän tavalla tää on tullu esiin viime postauksissa?

Millähän tavalla tää on tullu esiin viime postauksissa?
Kertokaapa nyt joku ammattiymmärtäjä tai monikulttuurisuuden ihannoija, jotta...
Tällaisilla kommenteilla implisiittisesti esitetään, että näissä keskusteluissa "suvaitsevaisten" puolella esiintyneet olisivat jotenkin tuon KKO:n päätöksen kannalla. Tämä on hyvin yleistä retoriikkaa tällä foorumilla. Kaivetaan joku järkyttävän typeryyden ja julmuuden ilmentymä ja sitten kysytään: "kertokaas nyt mokuttajat miksi tämä on oikein?". Eli rakennetaan sellainen olkinukke-mokuttaja, joka hyväksyy kaiken ja sitten hyökätään sitä vastaan. Ja ennen kuin sanot, niin tiedän kyllä että samaa retoriikkaa käyttää muutkin, mutta kyllä se minun nähdäkseni on yleisintä juuri teidän "mamu-kriittisten" puolella.

Tällaisilla kommenteilla implisiittisesti esitetään, että näissä keskusteluissa "suvaitsevaisten" puolella esiintyneet olisivat jotenkin tuon KKO:n päätöksen kannalla. Tämä on hyvin yleistä retoriikkaa tällä foorumilla. Kaivetaan joku järkyttävän typeryyden ja julmuuden ilmentymä ja sitten kysytään: "kertokaas nyt mokuttajat miksi tämä on oikein?". Eli rakennetaan sellainen olkinukke-mokuttaja, joka hyväksyy kaiken ja sitten hyökätään sitä vastaan. Ja ennen kuin sanot, niin tiedän kyllä että samaa retoriikkaa käyttää muutkin, mutta kyllä se minun nähdäkseni on yleisintä juuri teidän "mamu-kriittisten" puolella.
Implisiittisesti tarkoittaa, että tuosta lauseesta olisi ehdottomasti pääteltävissä se, että kirjoittaja on sitä mieltä, että mokuttajat ovat kaikki sitä mieltä, että tuo olisi hyväksyttävää. Mun mielestä näin ei ole vaan kirjoittaja piikin omaisesti heittää mokuttajalle kysymyksen, johon on odotettavissa noloakin nolompi selitys.

Retoriikka puolestaan on puhetaitoa/puheoppia...

Mun mielestä kannattaa ottaa sivistyssanat haltuun ennekuin rupeaa niitä viljelemään. Ja ennen kuin sanot, niin tiedän kyllä että samaa sivistyssanojen väärinkäyttöä harrastavat muutkin, mutta kyllä se minun nähdäkseni on yleisintä juuri humanististen yliopisto-"mokuttajien" puolella.

Jaahas. Minä ymmärrän "implisiittisesti"-sanan tarkoittavan suunnilleen samaa kuin "sisäänrakennetusti". Eli lause sisältää sellaisen väitteen, vaikkei sitä eksplisiittisesti ilmaisekaan.

Sanalla "retotiikka" tarkoitetaan yleisesti myös puhe- tai argumentointitapaa, jossa merkityksessä sitä tässä yhteydessä käytin.

Ymmärrätkö nyt tuon viestini sisällön vai tarvitseeko vielä enemmän selventää?

Edit: En tiedä mitä humanistilla tarkoitat, mutta mä en ole eläessäni käynytkään humanistisessa tiedekunnassa.

Jaahas. Minä ymmärrän "implisiittisesti"-sanan tarkoittavan suunnilleen samaa kuin "sisäänrakennetusti". Eli lause sisältää sellaisen väitteen, vaikkei sitä eksplisiittisesti ilmaisekaan.

Huomasin.

Sanalla "retotiikka" tarkoitetaan yleisesti myös puhe- tai argumentointitapaa, jossa merkityksessä sitä tässä yhteydessä käytin.

Sanaa käytetään ilmeisesti yleisesti väärin, kun halutaan luoda sivistynyt vaikutelma itsestä.

Ymmärrätkö nyt tuon viestini sisällön vai tarvitseeko vielä enemmän selventää?

Ymmärrän, vaikka se ei tähän keskusteluun mitenkään liitykään.

Edit: En tiedä mitä humanistilla tarkoitat, mutta mä en ole eläessäni käynytkään humanistisessa tiedekunnassa.
En sinuun mitenkään erityisesti viitannutkaan lauseessa.

retoriikka: puhetaito t. oppi siitä; sen käyttö, varsinkin tyhjä t. johdatteleva kaunopuheisuus
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/sanatr.html#retoriikka

Kyllä tämä minun tulkintani mukaan mahdollistaa sanan käytön myös minun käyttämälläni tavalla. Eli retoriikka voi tarkoittaa myös puhetaidon käyttöä, eli tietynlaista puhetapaa.

Edit:
implisiittinen: 1. Johonkin sisältyvä, jostakin pääteltävissä oleva, ehdoton.
http://fi.wiktionary.org/wiki/implisiittinen

http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/2009/20090014

Maahanmuuttajanainen on valehdellut avioliittonsa, roudannut
maahan etiopiasta lapsen, ja nostanut suomessa erilaisia
tukirahoja puolentoista vuoden aikana semmoisen määrän,
että TAVALLISEN SUOMALAISEN PALKANSAAJAN OLISI TIENATTAVA
YLI 40000 EUROA VUODESSA saavuttaakseen saman tulotason
kuin verotuloilla elävä maahanmuuttajanainen.
FINLEX ® - Korkeimman oikeuden ennakkopäätökset: KKO:2009:14
Lähde: www.finlex.fi

Voihan tuota noinkin lukea. Toisaalta, kyseinen nainen haki yhdessä B:n kanssa kyseisiä etuja. Näistä eduista vain toimeentulotuki on sellainen etuus, jota tavallinen suomalainen palkansaaja ei saa. Toimeentulotukea A ja B saivat yhteensä 19 kuukauden ajalta tuon 36 872,27 euroa (=noin 1950 egee kuussa).

Tavallaan homma kusahti siihen, että VOIMASSA OLEVA LAINSÄÄDÄNTÖ mahdollisti kyseisten tukien myöntämisen kusetuksesta huolimatta.

Ja mitä tuohon tukien määrään tulee, niin pitäisikö mamun saada samassa tilanteessa vähemmän tukia kuin suomalaisen? Mielestäni ei. Tosin ei myöskään enempää. Tässä tapauksessa mamu sai ymmärtääkseni saman verran kuin suomalainenkin olisi saanut.

Ongelmana on tossakin se, että tänne raahattavat elätit kasvattaa tota taloudellista taakkaa tuolla summalla. Ihan riippumatta siitä saako suomalainen saman verran vai ei.

Murto osa noista islamin edustajista koskaan työllistyy, ne jotka eivät, niin takaisin vaan.
Suomen kunnat ovat ihan velkaisia muutenkin, ei varmaan ketään nappaa kunnallisverojen nosto sen takia että saadaan lisää kaapu päällä olevia laahustajia suomeen.

Implisiittisesti tarkoittaa, että tuosta lauseesta olisi ehdottomasti pääteltävissä se, että kirjoittaja on sitä mieltä, että mokuttajat ovat kaikki sitä mieltä, että tuo olisi hyväksyttävää. Mun mielestä näin ei ole vaan kirjoittaja piikin omaisesti heittää mokuttajalle kysymyksen, johon on odotettavissa noloakin nolompi selitys.

Retoriikka puolestaan on puhetaitoa/puheoppia...

Mun mielestä kannattaa ottaa sivistyssanat haltuun ennekuin rupeaa niitä viljelemään. Ja ennen kuin sanot, niin tiedän kyllä että samaa sivistyssanojen väärinkäyttöä harrastavat muutkin, mutta kyllä se minun nähdäkseni on yleisintä juuri humanististen yliopisto-"mokuttajien" puolella.
Rankkuri, baby, etkö yhtään parempaan typeryyteen ja asian vierestä saivarteluun kykene?
Olisin sinulta odottanut "enemmän".

Matilla hyvät pointit, ei sillä että ne luupäille läpi menisivät tai saisivat mitään arvioimaan..

Rankkuri, baby, etkö yhtään parempaan typeryyteen ja asian vierestä saivarteluun kykene?
Olisin sinulta odottanut "enemmän".

Matilla hyvät pointit, ei sillä että ne luupäille läpi menisivät tai saisivat mitään arvioimaan..
Poro:
Originally posted by Mike
Trollit, spammit ja järjettömät, perusteettomat, selvästi riidanhakuiset provosoinnit johtavat varoituksetta kuukauden jäähyyn. Tätä palstaa moderoidaan 24 tuntia vuorokaudessa, joten ei kannata edes yrittää.

Niin...

Ja tämäkin taitaa olla totta
Opitaan sosiaalisemmiksi

Tietysti joku oppii ja toinen ei ja riippunee täysin minkä maan tavoista puhutaan, mutta kait suomalaiset on vähän epäsosiaalisia noin yleistäen...

Ja lisäksi:
-ainakin hesas tulee käytyä etnisissä ruokakaupois joka viikko, valikoimat on aivan mahtavat
-samaten ravintoloita löytyy jokaiseen makuun
-himaski saattaa joku saada kieltämättä parempaa safkaa
-oppii englantia ja muita kieliä,oon jo vuosikausia puhunu enemmän englantia suomessa kuin suomea, suomi ja ruotsi on aika turhia kieliä ei niistä ole kuin haittaa meille
-muista kulttuureista voi oppia paljon asioita sekä myös samalla osaa sitten ehkä joiltain osin arvostaa suomalaista kulttuuria suhteessa muihin
-hyvä vaan että suomi kansainvälistyisi pikkuhiljaa kun ollaan aika syrjässä täällä muusta euroopasta, hallituksen meidän kannalta melkoisen typerää maahanmuuttopolitiikkaa sopii kuitenkin kritisoida niiku on jo tehtykin täällä vaikka kuinka paljon eri ketjuissa.

Tietysti joku oppii ja toinen ei ja riippunee täysin minkä maan tavoista puhutaan, mutta kait suomalaiset on vähän epäsosiaalisia noin yleistäen...

Aijai jai...rassissmi yleistys. Kyllä nää epäsosiaaliset tapaukset on vain yksittäistapauksia, joita ei saa yleistää :D

Ja lisäksi:
-ainakin hesas tulee käytyä etnisissä ruokakaupois joka viikko, valikoimat on aivan mahtavat
-oppii englantia ja muita kieliä,oon jo vuosikausia puhunu enemmän englantia suomessa kuin suomea, suomi ja ruotsi on aika turhia kieliä ei niistä ole kuin haittaa meille
-muista kulttuureista voi oppia paljon asioita sekä myös samalla osaa sitten ehkä joiltain osin arvostaa suomalaista kulttuuria suhteessa muihin
-hyvä vaan että suomi kansainvälistyisi pikkuhiljaa kun ollaan aika syrjässä täällä muusta euroopasta, hallituksen meidän kannalta melkoisen typerää maahanmuuttopolitiikkaa sopii kuitenkin kritisoida niiku on jo tehtykin täällä vaikka kuinka paljon eri ketjuissa.
Onhan tuossa hyviäkin asioita. Hinta vain on turhan kova noista.

Aijai jai...rassissmi yleistys. Kyllä nää epäsosiaaliset tapaukset on vain yksittäistapauksia, joita ei saa yleistää

Meitä suomalaisiahan nyt saa haukkua mielin määrin eihän se ole mitään rasismia :D

Niin...

Ja tämäkin taitaa olla totta

Ja lisäksi:

Tässä on mitä itsekkäimpiä syitä tuhota hyvinvointivaltio. "Kun mä haluun etnistä ruokaa"
Tollaset ihmiset ällöttää mua:urjo:

Meitä suomalaisiahan nyt saa haukkua mielin määrin eihän se ole mitään rasismia :D

No lakien mukaan on, jos muunmaalaisien haukkuminen on. Kumpikaan ei tosin ole rasismia.

Tässä on mitä itsekkäimpiä syitä tuhota hyvinvointivaltio. "Kun mä haluun etnistä ruokaa"
Tollaset ihmiset ällöttää mua:urjo:

Luettelin mielestäni positiivisia puolia maahanmuutosta. Onkohan sulla kaikki kotona...

Back
Ylös Bottom